Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Had m'n zinnen gezet op een E32/E34 maar blijkbaar hebben die geen driepuntsgordel achteraan.. En ja, ik heb drie kinderen..
Je kijkt vooral op de taksen maar je vergeet tal van andere aspecten. Een E32 of E24 rijdt niet zoals een moderne wagen, ze geven niet dezelfde luxe, veiligheid,... Ik vrees dat je u nog aardig gaat mispakken aan kosten die er aan oude bakken kunnen en zullen komen. Wellicht liggen de kosten beduidend hoger dan de jaarlijkse taksen die je nu moet betalen. Je wil niet weten hoeveel geld ik jaarlijks in de E24 pomp om hem in orde te houden. Veel E32 en E34 die te koop staan, hebben véél achterstallig onderhoud, staan al jaren stil, gaan van de ene dromer naar de andere dromer. Puur financieel gezien zal het geen winsituatie worden vrees ik.
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Hmmm... jij kan wel iemand zijn goesting doen afnemen
Maar merci voor je input en jij zal het wel weten want je bezit al jaren een E24..
maar bvb die 530 hierboven ziet er toch vrij goed uit?
En ik zou ook verwachten dat er aan zo een oudere auto minder komt omdat daar ook minder dingen opzitten?
Uiteindelijk komen er aan een E61 ook kosten.. onlangs nog de krukaspoelie: 450€.. Stel dat die automaat het eens begeeft: 4000€
BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Damn slechte post van mij . Vanuit emotioneel punt heb je overschot van gelijk om voor een E34 te gaan. Ik ben in gedachte ook weeral aan het shoppen... Op een oudere auto zitten minder prullen op en ongetwijfeld gaan ze er makkelijker nog 20 jaar bij doen dan de moderne generatie hightech motoren maar geloof me, zo een oude bak koop je niet om cheap rond te bollen. Ik kan je factuurtjes laten zien van herstellingen aan de E38 of de E24 waar je gewoonweg misselijk van wordt. Dan spreek je over bedragen die de aanschafprijs van zo een wagen overschrijden. Oldtimer rijden moet je doen uit passie maar niet omdat het goedkoop is want dan zal de wagen terug snel te koop staan vrees ik. Veel heeft er ook met te maken of je zelf kan sleutelen. Vele liefhebbers zeggen direct, haja geen probleem tot ze eraan moeten beginnen. Goedkope herstellingen kan je altijd uitvoeren door stukken van schadewagens te halen maar de vraag is wat koop je dan. Die onderdelen zijn ook 25 jaar oud. Ik koop enkel nieuwe stukken en ik laat ze installeren. Vroeger kocht ik ook occassiestukken en meestal koop je de rommel van een ander en ben je het geld nadien dubbel kwijt. Het voordeel van een oldtimer is wel dat ze normaalgezien niet meer in waarde gaan dalen. De prijzen van een deftige E34 zitten stilaan terug in de lift wat positief is. Mijn E24 is de afgelopen 10 jaar ook in waarde gestegen maar rijk zal ik er niet van worden als ik de gedane kosten meetel. En dan gaat het meestal over technische upgrades en niet over cosmetische helaas.
Om goedkoper uit te komen is het ofwel door de zure appel heen bijten en de kosten aan de E61 blijven doen ofwel een recentere wagen kopen waar je terug een aantal jaren gerust mee bent. Jouw auto heeft nu misschien wel kosten maar bekijk het eens tov een nieuwe auto. Die daalt jaarlijks x duizenden euro's in waarde, je neemt wellicht een full omnium, je gaat wellicht naar de officieel dealer op onderhoud ivm garantie,... Soms is het goedkoper om te blijven bollen met wat je hebt. Maar als je dan terug de autoliefhebbersbril opzet, zo een E34 is zo cool... Maar koop hem erbij voor de funritjes in het weekend, voor ontspanning maar niet als daily.
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Dat is het hem net. In de week rijd ik met de moto naar het werk de E34 zou enkel eens in het weekend gebruikt worden en om op vakantie te gaan
Stilstaan is niet goed hé. Op vakantie gaan met zo een oude bak is altijd actie en avontuur denk ik
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Eerst zeg je dat een oude auto niet geschikt is als daily en daarna dat ze niet mogen stilstaan
het is ook niet om 'winst' te maken maar uiteraard ook uit liefhebberij
Door mijn situatie nu doe ik niet veel km ermee en zo een pure 'echte' bmw als een E34 met dan nog eens een V8 erin spreekt wel tot de verbeelding ja
BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Te veel en te lang stilstaan is inderdaad niet goed. Ik zou wat vaker met de E24 moeten rijden. Nu bolt deze met momenten nog geen 500kms per jaar. Maar als daily zou ik hem zeker niet gebruiken. Of ook niet om reizen met te doen.
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment