Die is ondertussen al een paar keer van eigenaar veranderd.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2005 Bmw m3 e46
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOrder66. Is dat een imola rode, die M3 van je?
Had ik die van mij niet, deze die hier te koop aangebonden wordt zou zeker binnen mijn focus liggenLast edited by order66; 18/11/2017, 17:49.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Hola... Wat een gigantische lange lijst aan vervangingen...
: je hebt zeker een punt... Het is natuurlijk een vrijetijdswagen en geen daily dan. Mogelijks zal het eerder een moderne 6 worden.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Ben je tevreden van die SMG bak?The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenBen je tevreden van die SMG bak?Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichtennu best terug on topic want rabbit heeft hier maar weinig aan denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenBen je tevreden van die SMG bak?
Thing is : het in een sequential MANUAL gearbox. Het moet gezegd zijn dat je daar moet leren mee rijden, en dat kost echt wel wat tijd. Als je daar de eerste keer instapt zonder instructies of ervaring komt dat niet meteen goed. Je moet even goed gaan revmatchen en voetje liften op de juiste momenten. Het is niet zoals de moderne DCT bakken waar je gewoon maar hoeft te vloeren.
Je kan schakelen met de paddles of stick, of de boite zelf laten bepalen wanneer er geschakeld wordt. Bij zowel de manuele modus als de -auto- modus heb je 6 schakelstanden/snelheden. Sneller schakelen en langer en hoger in toeren blijven dus. Het is wel een lekker bruut systeem. Enkele puristen geven voor alle M-modellen de voorkeur aan manueel. Feit is dat ik onlangs bij dealer te horen kreeg dat tegenwoordig slechts 1 op de 20 Ms nog manueel verkocht wordt. Blijkbaar willen klanten het niet meer...
Als je deze manuele E46 als investering wil kopen : doen, ze zijn iets zeldzamer dan een SMG. Hoe het koppelingspedaal aanvoelt moet je maar zelf ervaren
Wat rabbit zijn topic betreft : het blijft bovenaan heLast edited by order66; 19/11/2017, 00:18.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Kan je de SMG bak vergelijken met een moderne DSG van VW?The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenKan je de SMG bak vergelijken met een moderne DSG van VW?
Neen,
Zeker niet.
Het is zoals hierboven perfect aangegeven is.
Je moet er mee leren rijden maar dat is met elk systeem het geval.
De ene wil het nooit en de andere wil niets anders meer.
Een DSG rijd helemaal anders en schakelt veel sneller dan een SMG.
De SMG kan wel meer kracht aan want het is eigenlijk een gewone versnellingsbak die hydraulische geschakeld en gekoppeld word.
De koppeling is van een SMG en handgeschakelde immers hetzelfde.
Garfield
Comment
-
Een dsg is alvast zachter in schakelen, je hebt niet echt ervaring of revmatching skills nodig om ermee te rijden, iedereen kan instappen en wegwezen. Met een SMG rijden heeft meer focus nodig, zoals met een manuele. De auto modus van een SMG gebruik ik niet graag. Ik heb liever zelf controle over het schakeloment, zowel in op-als terugschakelen, S5 modus verkies ik dan. Hier vind ik een dsg het wat minder goed doen. Maar who cares, BMW gaat ook de DCT er uit gooien, de ZF8 bakken zoals in mijn 5 worden de toekomst voor de Ms.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Ik ben ook grote iefhebber van de ZF8 bakken. Met de DSG van de VW groep heb ik het niet zo vandaar de vraag.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenIk ben ook grote iefhebber van de ZF8 bakken. Met de DSG van de VW groep heb ik het niet zo vandaar de vraag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
De SMG staat nog veel verder af van de ZF8 vrees ik.
Blijft wel een bruut systeem als je er kan mee rijden
Enkel wie er veel ervaring mee heeft kan oordelen. De rest is hear say, en dan nog.Last edited by order66; 20/11/2017, 16:43.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenMaar dit is een manuele dus het SMG verhaal boeit hier niet.
Dit zijn kostelijke wagens om mechanisch in topconditie te houden. Ook fiscaal en naar verbruik toe.
Aankoopprijs is dan in feite nog het minste
Wat betreft kostelijk om in orde te houden : klopt, tenzij je een koopt die perfect staat zoals deze.
Fiscaal en verbruik : klopt langs geen kanten. Dat valt allemaal erg mee. Verbruik bij sportief gebruik : 11,2L.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Voor u misschien omdat die ingeschreven werd in 'betere' tijden. Maar heb je al eens een nieuwe inschrijving gesimuleerd? Zoals je misschien weet liggen die tarieven een stuk hoger.
Wat is de euronorm en co2-uitstoot?
En dat verbruik, hangt af van wat je 'sportief' noemt natuurlijk, ik zie op spritmonitor toch veel hogere cijfers staan dan uw 11,2...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenReken maar een 16a17 easy als je er mee rijd.
En ik gebruik die waarvoor hij dient natuurlijk, waarom heb je zo een wagen anders. Als je in Belgie verantwoord rijdt op de wegen die niet geschikt zijn om open te zetten, kom je nooit aan die waarden. En ik heb een Coyote.
De mensen die ik ken, die ooit aan 16-17L zaten met een E46 M3, haalden die waarden enkel op circuit.
Jaarlijkse taks is nu 1500 euro, de wereld niet als je weet dat een E9X M 2800 euro per jaar is.Last edited by order66; 21/11/2017, 23:52.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Tiens dat is raar. Ik rij er al 5 jaar mee. Jij ook?
Comment
Comment