Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2005 Bmw m3 e46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Die is ondertussen al een paar keer van eigenaar veranderd.

    Comment


    • #22
      Order66 heeft een zilvergrijze M3.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Order66. Is dat een imola rode, die M3 van je?
        Neen, is een titansilber met imolarood interieur. In mijn bezit sinds 2012. Maar die lijst ligt grotendeels aan mezelf (erg veel preventief vernieuwen), wou een project om een M3 naar quasi nieuwstraat te brengen.




        Had ik die van mij niet, deze die hier te koop aangebonden wordt zou zeker binnen mijn focus liggen
        Last edited by order66; 18/11/2017, 17:49.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • #24
          Hola... Wat een gigantische lange lijst aan vervangingen...

          : je hebt zeker een punt... Het is natuurlijk een vrijetijdswagen en geen daily dan. Mogelijks zal het eerder een moderne 6 worden.
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • #25
            Ben je tevreden van die SMG bak?
            The shark is BACK! BMW 635csi

            BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017


            2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
              Ben je tevreden van die SMG bak?
              Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
              nu best terug on topic want rabbit heeft hier maar weinig aan denk ik.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                Ben je tevreden van die SMG bak?
                SMG is altijd een controversieel discussiepunt geweest
                Thing is : het in een sequential MANUAL gearbox. Het moet gezegd zijn dat je daar moet leren mee rijden, en dat kost echt wel wat tijd. Als je daar de eerste keer instapt zonder instructies of ervaring komt dat niet meteen goed. Je moet even goed gaan revmatchen en voetje liften op de juiste momenten. Het is niet zoals de moderne DCT bakken waar je gewoon maar hoeft te vloeren.
                Je kan schakelen met de paddles of stick, of de boite zelf laten bepalen wanneer er geschakeld wordt. Bij zowel de manuele modus als de -auto- modus heb je 6 schakelstanden/snelheden. Sneller schakelen en langer en hoger in toeren blijven dus. Het is wel een lekker bruut systeem. Enkele puristen geven voor alle M-modellen de voorkeur aan manueel. Feit is dat ik onlangs bij dealer te horen kreeg dat tegenwoordig slechts 1 op de 20 Ms nog manueel verkocht wordt. Blijkbaar willen klanten het niet meer...

                Als je deze manuele E46 als investering wil kopen : doen, ze zijn iets zeldzamer dan een SMG. Hoe het koppelingspedaal aanvoelt moet je maar zelf ervaren

                Wat rabbit zijn topic betreft : het blijft bovenaan he
                Last edited by order66; 19/11/2017, 00:18.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • #28
                  Kan je de SMG bak vergelijken met een moderne DSG van VW?
                  The shark is BACK! BMW 635csi

                  BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017


                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                    Kan je de SMG bak vergelijken met een moderne DSG van VW?


                    Neen,
                    Zeker niet.
                    Het is zoals hierboven perfect aangegeven is.
                    Je moet er mee leren rijden maar dat is met elk systeem het geval.
                    De ene wil het nooit en de andere wil niets anders meer.
                    Een DSG rijd helemaal anders en schakelt veel sneller dan een SMG.
                    De SMG kan wel meer kracht aan want het is eigenlijk een gewone versnellingsbak die hydraulische geschakeld en gekoppeld word.
                    De koppeling is van een SMG en handgeschakelde immers hetzelfde.

                    Garfield

                    Comment


                    • #30
                      Een dsg is alvast zachter in schakelen, je hebt niet echt ervaring of revmatching skills nodig om ermee te rijden, iedereen kan instappen en wegwezen. Met een SMG rijden heeft meer focus nodig, zoals met een manuele. De auto modus van een SMG gebruik ik niet graag. Ik heb liever zelf controle over het schakeloment, zowel in op-als terugschakelen, S5 modus verkies ik dan. Hier vind ik een dsg het wat minder goed doen. Maar who cares, BMW gaat ook de DCT er uit gooien, de ZF8 bakken zoals in mijn 5 worden de toekomst voor de Ms.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • #31
                        Ik ben ook grote iefhebber van de ZF8 bakken. Met de DSG van de VW groep heb ik het niet zo vandaar de vraag.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                          Ik ben ook grote iefhebber van de ZF8 bakken. Met de DSG van de VW groep heb ik het niet zo vandaar de vraag.
                          De SMG staat nog veel verder af van de ZF8 vrees ik.
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten

                            De SMG staat nog veel verder af van de ZF8 vrees ik.
                            Ongeveer 12 aar LOL
                            Blijft wel een bruut systeem als je er kan mee rijden
                            Enkel wie er veel ervaring mee heeft kan oordelen. De rest is hear say, en dan nog.
                            Last edited by order66; 20/11/2017, 16:43.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • #34
                              Maar dit is een manuele dus het SMG verhaal boeit hier niet.
                              Dit zijn kostelijke wagens om mechanisch in topconditie te houden. Ook fiscaal en naar verbruik toe.
                              Aankoopprijs is dan in feite nog het minste

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                Maar dit is een manuele dus het SMG verhaal boeit hier niet.
                                Dit zijn kostelijke wagens om mechanisch in topconditie te houden. Ook fiscaal en naar verbruik toe.
                                Aankoopprijs is dan in feite nog het minste
                                SMG is hier Idd niet aan de orde. Blijft wel een forum toch.
                                Wat betreft kostelijk om in orde te houden : klopt, tenzij je een koopt die perfect staat zoals deze.
                                Fiscaal en verbruik : klopt langs geen kanten. Dat valt allemaal erg mee. Verbruik bij sportief gebruik : 11,2L.

                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #36
                                  Voor u misschien omdat die ingeschreven werd in 'betere' tijden. Maar heb je al eens een nieuwe inschrijving gesimuleerd? Zoals je misschien weet liggen die tarieven een stuk hoger.
                                  Wat is de euronorm en co2-uitstoot?

                                  En dat verbruik, hangt af van wat je 'sportief' noemt natuurlijk, ik zie op spritmonitor toch veel hogere cijfers staan dan uw 11,2...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Reken maar een 16a17 easy als je er mee rijd.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      Reken maar een 16a17 easy als je er mee rijd.
                                      Tiens dat is raar. Ik rij er al 5 jaar mee. Jij ook?
                                      En ik gebruik die waarvoor hij dient natuurlijk, waarom heb je zo een wagen anders. Als je in Belgie verantwoord rijdt op de wegen die niet geschikt zijn om open te zetten, kom je nooit aan die waarden. En ik heb een Coyote.

                                      De mensen die ik ken, die ooit aan 16-17L zaten met een E46 M3, haalden die waarden enkel op circuit.

                                      Jaarlijkse taks is nu 1500 euro, de wereld niet als je weet dat een E9X M 2800 euro per jaar is.
                                      Last edited by order66; 21/11/2017, 23:52.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                        Tiens dat is raar. Ik rij er al 5 jaar mee. Jij ook?
                                        Nee hoor, hij heeft een 430d GC op schaal 1:18.

                                        Comment


                                        • #40
                                          blijft toch wel kostelijk voor een E46 M3 zeker als je de BIV erbij telt.
                                          Veel succes met de verkoop.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X