Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1992 BMW E34 535ia Granitsilber

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [TK] 1992 BMW E34 535ia Granitsilber

Bij deze zet ik mijn originele BMW E34 535ia van mei 1992 in de kleur ‘Granitsilber Metallic’ te koop.

De wagen is origineel Duits en voor het eerst ingeschreven op 4 juni 1992 in Keulen door de eerste eigenaar, geboren in 1937. Hier heeft de wagen rondgereden tot in 2007, wanneer de wagen is uitgeschreven door een familielid en uitgevoerd is naar Nederland.
    Daar heeft de wagen gereden tot 2017, waarna ik hem heb ingevoerd in België.
    Aangezien de wagen reeds meer dan 25jaar is ingeschreven, is deze in België als oldtimer in te schrijven met het bijhorende tarief voor de wegentax!

VIN WBAHD210X0BF46603
    Type Code HD21
    E Series E34 ()
    Series 5
    Type LIM
    Steering LL
    Doors 4
    Engine M30
    Displacement 3.50
    Power 155
    Drive HECK
    Transmission AUT
    Colour GRANITSILBER METALLIC (237)
    Upholstery (0407)
    Prod. Date 1992-05-15

L801A National version Germany/Austria
    S240A Leather steering wheel
    S302A Alarm system
    S320A Deleted, model lettering
    S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
    S428A Warning triangle and first aid kit
    S472A Armrest, front, driver/passenger
    S510A Headlight aim control
    S660* BMW BAVARIA REVERSE RDS

De kilometerstand is momenteel 237.xxx km’s en de wagen is optisch en technisch nog volledig origineel zoals deze uit de fabriek is gerold en de carrosserie staat nog grotendeels (misschien zelfs volledig) in de eerste lak.
    Enkel is er eind 2017 een ruilmotor ( M30B35; 154.256km's gelopen) in de wagen geplaatst omdat de eerste motor schade had opgelopen.

Wagen is recent blanco gekeurd.

De onderhoudshistorie is ook grotendeels aanwezig waaruit is af te leiden dat de km-stand klopt en de wagen steeds het nodige onderhoud heeft gekregen.

Recent onderhoud 2016-2017:

• Remschijven en remblokken van voor vervangen
    • Brandstoffilter vervangen
    • Rubbers en stabilinken achteras vervangen
    • Luchtfilter
    • De motor heeft pas een groot onderhoud gehad: olie ververst / oliefilter vervangen / nieuwe bougies (NGK) / banjobouten olierail preventief vervangen tegen lostrillen / kleppen gesteld / verse koelvloeistof / servo olie vervangen / kleppendekselpakking vernieuwd / vacuümdarmen van motor vervangen / pakkingen inlaat vernieuwd / …
    • Batterij vervangen

De carrosserie is in zeer goede staat; de onderkanten van de deuren zijn aangepakt, krikpunten en dorpels roestvrij, naadje onder tankklep is nog goed, amper deuken en krassen,…

Kortom een prachtige wagen in een mooie kleurencombinatie die technisch en optisch in goede staat is!

BMW E30 318iS '89
    BMW E28 520i '84
    BMW E34 535i '88

Vraagprijs: €6.950

Prijs is bespreekbaar naast de wagen en keuring voor verkoop is geen probleem indien gewenst.

Meer informatie, foto's en een overzicht van alle werken, door mij uitgevoerd, vind je in mijn topic.

http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...a-granitsilber
    Last edited by philippe6; 03/06/2018, 19:19.

BMW E30 318iS '89
    BMW E28 520i '84
    BMW E34 535i '88

Comment

Zoveel tijd insteken en dan doorverkopen. Je bent niet de éérste dus verbaast mij ook niet.

Comment

Up met pricedrop!

BMW E30 318iS '89
        BMW E28 520i '84
        BMW E34 535i '88

Comment

hele mooie 5!
          MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

verkocht?

Comment

Het is letterlijk een zoekertjesprijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DSB Bekijk Berichten
                verkocht?
                Nee, nog niet.

BMW E30 318iS '89
                BMW E28 520i '84
                BMW E34 535i '88

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DSB Bekijk Berichten
                  verkocht?
                  DSB ; Heb je mijn PB's eigenlijk ontvangen?

BMW E30 318iS '89
                  BMW E28 520i '84
                  BMW E34 535i '88

Comment

Dit is een prachtige wagen aan een super prijs. Die moest al weg zijn!
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Waarom verkoop je die nu?
                      Kan de volgende eigenaar die nu ook op o platen zetten of moet die nu nog een paar jaar wachten?
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                        Waarom verkoop je die nu?
                        Kan de volgende eigenaar die nu ook op o platen zetten of moet die nu nog een paar jaar wachten?
                        Eerste inschrijving is van juni 1992, voor 1993 dus eender wanneer als oldtimer in te schrijven door mij of de volgende eigenaar.

BMW E30 318iS '89
                        BMW E28 520i '84
                        BMW E34 535i '88

Comment

En waarom verkoop je deze nu eigenlijk al terug zo snel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten

DSB ; Heb je mijn PB's eigenlijk ontvangen?
                            niks ontvangen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                              En waarom verkoop je deze nu eigenlijk al terug zo snel?
                              In eerste instantie heb ik de wagen aangekocht om terug op te knappen (ivm motorprobleem) en later te zien wat ik er mee zou doen.
                              We zijn nu zo ver dat de wagen terug op punt staat.

Voornaamste reden dat ie nu al te koop staat is een gebrek aan (overdekte en 'gratis') parkeerplaats.
                              Heb op dit moment maar 1 garage ter beschikking en ik bezit 4 wagens, waarvan 2 op locatie.
                              Graag zou ik mijn E30 terug thuis in de garage zetten om met mooi weer mee rond te rijden, hier betaal ik momenteel nog stallingskosten voor terwijl ik er moeilijk mee kan rijden.

En we zijn op zoek om vastgoed te kopen wat de situatie ook verandert.

BMW E30 318iS '89
                              BMW E28 520i '84
                              BMW E34 535i '88

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippe6

Eerste inschrijving is van juni 1992, voor 1993 dus eender wanneer als oldtimer in te schrijven door mij of de volgende eigenaar.
                                Nope, voor 18 a 20 mei 2018 wel. Daarna ist gewone nummerplaat, oldtimer taksen en jaarlijkse keuring tot hem 30 is.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
                                  Nope, voor 18 a 20 mei 2018 wel. Daarna ist gewone nummerplaat, oldtimer taksen en jaarlijkse keuring tot hem 30 is.

Rare regelingen allemaal.
                                  Je zou denken dat de wagens die nu op o platen staan dat ook blijven bij een doorverkoop.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Conclusie: elk voertuig met een eerste inschrijvingsdatum tot en met 31 december 1992 zal van het oldtimerforfait kunnen genieten op voorwaarde dat de belastbare periode van dat voertuig begint te lopen vanaf 1 juli 2017.

De Vlaamse Belastingdienst zorgt voor de inning van de Vlaamse belastingen en de fiscale controle erop.

Qua belasting is deze 'safe'.
                                    Waar haal je de informatie omtrent de O-plaat dan vandaan?

BMW E30 318iS '89
                                    BMW E28 520i '84
                                    BMW E34 535i '88

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippe6

Conclusie: elk voertuig met een eerste inschrijvingsdatum tot en met 31 december 1992 zal van het oldtimerforfait kunnen genieten op voorwaarde dat de belastbare periode van dat voertuig begint te lopen vanaf 1 juli 2017.

De Vlaamse Belastingdienst zorgt voor de inning van de Vlaamse belastingen en de fiscale controle erop.

Qua belasting is deze 'safe'.
                                      Waar haal je de informatie omtrent de O-plaat dan vandaan?
                                      Ja.. Oldtimer taksen blijft voor een auto van 92 en ouder, maar geen O nummerplaat vanaf eind mei. Tot de leeftijd van 30 is gepasseerd

Het zit allemaal heel raar ineen.

Bron: DIV Oostende, Verzekeringskantoor en leden van een oldtimerclub. Heb het dus van drie verschillende bronnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer

Rare regelingen allemaal.
                                        Je zou denken dat de wagens die nu op o platen staan dat ook blijven bij een doorverkoop.
                                        Daar weet ik niks van hoe dat in een zit, deze staat toch niet op O plaat?

Comment

Working...
                                        X