Bij deze zet ik mijn originele BMW E34 535ia van mei 1992 in de kleur ‘Granitsilber Metallic’ te koop.
De wagen is origineel Duits en voor het eerst ingeschreven op 4 juni 1992 in Keulen door de eerste eigenaar, geboren in 1937. Hier heeft de wagen rondgereden tot in 2007, wanneer de wagen is uitgeschreven door een familielid en uitgevoerd is naar Nederland.
Daar heeft de wagen gereden tot 2017, waarna ik hem heb ingevoerd in België.
Aangezien de wagen reeds meer dan 25jaar is ingeschreven, is deze in België als oldtimer in te schrijven met het bijhorende tarief voor de wegentax!
VIN WBAHD210X0BF46603
Type Code HD21
E Series E34 ()
Series 5
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M30
Displacement 3.50
Power 155
Drive HECK
Transmission AUT
Colour GRANITSILBER METALLIC (237)
Upholstery (0407)
Prod. Date 1992-05-15
L801A National version Germany/Austria
S240A Leather steering wheel
S302A Alarm system
S320A Deleted, model lettering
S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S428A Warning triangle and first aid kit
S472A Armrest, front, driver/passenger
S510A Headlight aim control
S660* BMW BAVARIA REVERSE RDS
De kilometerstand is momenteel 237.xxx km’s en de wagen is optisch en technisch nog volledig origineel zoals deze uit de fabriek is gerold en de carrosserie staat nog grotendeels (misschien zelfs volledig) in de eerste lak.
Enkel is er eind 2017 een ruilmotor ( M30B35; 154.256km's gelopen) in de wagen geplaatst omdat de eerste motor schade had opgelopen.
Wagen is recent blanco gekeurd.
De onderhoudshistorie is ook grotendeels aanwezig waaruit is af te leiden dat de km-stand klopt en de wagen steeds het nodige onderhoud heeft gekregen.
Recent onderhoud 2016-2017:
• Remschijven en remblokken van voor vervangen
• Brandstoffilter vervangen
• Rubbers en stabilinken achteras vervangen
• Luchtfilter
• De motor heeft pas een groot onderhoud gehad: olie ververst / oliefilter vervangen / nieuwe bougies (NGK) / banjobouten olierail preventief vervangen tegen lostrillen / kleppen gesteld / verse koelvloeistof / servo olie vervangen / kleppendekselpakking vernieuwd / vacuümdarmen van motor vervangen / pakkingen inlaat vernieuwd / …
• Batterij vervangen
De carrosserie is in zeer goede staat; de onderkanten van de deuren zijn aangepakt, krikpunten en dorpels roestvrij, naadje onder tankklep is nog goed, amper deuken en krassen,…
Kortom een prachtige wagen in een mooie kleurencombinatie die technisch en optisch in goede staat is!
De wagen is origineel Duits en voor het eerst ingeschreven op 4 juni 1992 in Keulen door de eerste eigenaar, geboren in 1937. Hier heeft de wagen rondgereden tot in 2007, wanneer de wagen is uitgeschreven door een familielid en uitgevoerd is naar Nederland.
Daar heeft de wagen gereden tot 2017, waarna ik hem heb ingevoerd in België.
Aangezien de wagen reeds meer dan 25jaar is ingeschreven, is deze in België als oldtimer in te schrijven met het bijhorende tarief voor de wegentax!
VIN WBAHD210X0BF46603
Type Code HD21
E Series E34 ()
Series 5
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M30
Displacement 3.50
Power 155
Drive HECK
Transmission AUT
Colour GRANITSILBER METALLIC (237)
Upholstery (0407)
Prod. Date 1992-05-15
L801A National version Germany/Austria
S240A Leather steering wheel
S302A Alarm system
S320A Deleted, model lettering
S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S428A Warning triangle and first aid kit
S472A Armrest, front, driver/passenger
S510A Headlight aim control
S660* BMW BAVARIA REVERSE RDS
De kilometerstand is momenteel 237.xxx km’s en de wagen is optisch en technisch nog volledig origineel zoals deze uit de fabriek is gerold en de carrosserie staat nog grotendeels (misschien zelfs volledig) in de eerste lak.
Enkel is er eind 2017 een ruilmotor ( M30B35; 154.256km's gelopen) in de wagen geplaatst omdat de eerste motor schade had opgelopen.
Wagen is recent blanco gekeurd.
De onderhoudshistorie is ook grotendeels aanwezig waaruit is af te leiden dat de km-stand klopt en de wagen steeds het nodige onderhoud heeft gekregen.
Recent onderhoud 2016-2017:
• Remschijven en remblokken van voor vervangen
• Brandstoffilter vervangen
• Rubbers en stabilinken achteras vervangen
• Luchtfilter
• De motor heeft pas een groot onderhoud gehad: olie ververst / oliefilter vervangen / nieuwe bougies (NGK) / banjobouten olierail preventief vervangen tegen lostrillen / kleppen gesteld / verse koelvloeistof / servo olie vervangen / kleppendekselpakking vernieuwd / vacuümdarmen van motor vervangen / pakkingen inlaat vernieuwd / …
• Batterij vervangen
De carrosserie is in zeer goede staat; de onderkanten van de deuren zijn aangepakt, krikpunten en dorpels roestvrij, naadje onder tankklep is nog goed, amper deuken en krassen,…
Kortom een prachtige wagen in een mooie kleurencombinatie die technisch en optisch in goede staat is!
Comment