Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[TK] Porsche 911 911/997 Carrera 4S Cabrio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [TK] [TK] Porsche 911 911/997 Carrera 4S Cabrio

    Te koop : Porsche 911 (997) Carrera 4S Cabrio in perfecte staat.

    - Kilometerstand: +/- 120.000
    - Eerste inschrijving: 2009
    - Eerste eigenaar: ja, de wagen werd wel overgedragen van zaak op privé in 2014
    - Wagen in perfecte staat, 100% ongevalvrij
    - Motor werd volledig gereviseerd in 2016
    - Full option
    - Zomerbanden + Winterbanden (in perfecte staat)
    - Meest recente onderhoud bij Porsche: april 2018
    - Onderhoudsboekje is aanwezig en volledig ingevuld

    - Interieur: zandkleur bruin, leder
    - Exterieur: zwart metallic

    Enkele opties (niet volledig) :

    ABS, Airbag, Airco, Alarm, Automatische airco, Bluetooth, Boordcomputer, Centrale vergrendeling, Cruise control, Elektrische buitenspiegels, Elektrische ramen, Elektrische zetelverstelling, Getint glas, Lederen bekleding, Navigatiesysteem, Parkeerassistent, Parkeersensor, Radio & CD (Bose), Sportpakket, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging, Traction control, Zetelverwarming, ...

    Voor meer informatie of een bezichtiging van de wagen (in Hasselt) kan u steeds contact met mij opnemen.

    Foto's :

    Last edited by ; 23/07/2018, 13:55. Reden: Foto's toegevoegd

  • #2
    Mooi speelgoed! Puur uit interesse, Is het normaal dat een motor zo snel volledig gereviseerd moet worden bij de 911? Wat houdt zo een revisie allemaal in?
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
      Mooi speelgoed! Puur uit interesse, Is het normaal dat een motor zo snel volledig gereviseerd moet worden bij de 911? Wat houdt zo een revisie allemaal in?
      Tis ne 997. De 996 had de befaamde plofmotor en de eerste reeds 997 had die ook nog, dacht ik. Vanaf de 997.2 waren ze in orde. De meesten draaiden rond de 50000km in de soep en als ge veel kms deed, was het onder garantie en buiten garantie zou het rond de €13000 liggen qua kosten.

      Ik vermoed dat dit bij deze ook zo het probleem geweest gaat zijn, maar vermits de revisie is dit zeker en vast een pluspunt. Vandaar dat er op het net een groot verschil is in prijs tussen een 996 met de revisie en zonder de revisie.

      Comment


      • #4
        Aha! Eigenlijk is een 996 te mijden tenzij hij de revisie gehad heeft. Idem bij de 997 van de eerste jaren dan. Waar loopt het dan mis bij deze motoren en wat vervangt men dan?
        The shark is BACK! BMW 635csi

        BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017


        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

        Comment


        • #5
          Mij er nooit in verdiept. Wel 2 jaar terug aan het kijken geweest voor eentje en viel me wel op dat ge een 996 toen al kon vinden voor €15000 terwijl een 993 het dubbele stond. Dacht eerst omdat die 993 nog een echte luchtgekoelde was en de 996 watergekoeld. Dan de 997.2 kostte ook een pak meer en dacht omdat die jonger was.

          Toen even laten vallen bij een kennis die een maat heeft die met porsche op circuit zit en kreeg meteen als antwoord te googlen op de problemen met de 996 en dat mijn goedting dan rap over is.
          Dat de 997.1 het ook had, heb ik hier vorig jaar eens op dit forum gelezen.

          Comment


          • #6
            996 en 997 modellen met meer dan 100.000 km zijn in orde en hebben geen plofmotor. Allemaal bangmakerij. De eerste 3.4 motoren hebben problemen gehad. Het enige waar je naar moet zien en dit bij zowel de 996 als de 997 is dat de AOS deftig werkt. En eventueel een vervanging van de IMS lager. Maar deze twee problemen zijn snel op te lossen en kosten iets van een 1500 euro. De prijzen van een 996 zijn ook al terug stijgende en die van een 997 zijn nog steeds dalende. Voor 996 telt de gouden regel: de 3.6 facelift nemen en zeker niet de 3.4 motoren. Voor een 997 telt : oppassen met de 1e generatie en de 2e generatie altijd met PDK nemen.

            Over de hier te koop aangeboden wagen : 2009 in gebruik en pas in 2016 motor moeten reviseren = geen fabrieksfout maar eerder iets anders. Wat laat ik in het midden. Hopelijk de revisie bij een OPC laten doen en een factuur ter staving van de revisie. Ook de aftermarket achterlichten zou ik er zeker uit doen want dat oogt naar goedkope tuning en vooral misbruik van de wagen. Idem met de wielen. Prijs? Een Porsche en zeker een 911 mag nooit cabrio zijn. De 4S is wel een voordeel vanwege de bredere "poep". Besluit : mooie wagen maar zeker geen eyecatcher.

            Zelf 996 4S (handgeschakeld) gehad en bijna 160.000 km mee gedaan. 997 4S (PDK) gehad en 90.000 km mee gedaan. Beiden waren voor dagelijks gebruik en buiten de onderhoudsintervallen en vervanging van slijtage onderdelen nooit een probleem mee gehad. Nu voor dagelijks gebruik een recente Mercedes E-klasse en staat meer in de garage met elektronica problemen dan thuis in de garage. Volgende voor dagelijks gebruik? Waarschijnlijk de 992 die einde dit jaar gaat uit komen.

            Comment


            • #7
              Een Porsche en zeker een 911 mag nooit cabrio zijn.

              LOL ! ! ! Wat een onzin.

              Comment


              • #8
                Een 911 koop je vanwege het sportieve karakter en niet om er mee in Knokke te gaan showen. Rij eens met een gesloten versie en dan met een cabrio. Dan voel je het verschil goed. dag en nacht verschil. Een cabrio heeft wel veel meer showgehalte maar willen we dat bij een 911? Jij misschien.

                Comment


                • #9
                  Ik zou zelf nooit een sportwagen met stoffen kap kopen, maar ieder zijn ding.

                  Comment


                  • #10
                    Publisher, bedankt voor de verhelderende uitleg. Nu ben ik helemaal mee.

                    Maar met andere woorden, staat deze eigenlijk te duur hier?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                      Een 911 koop je vanwege het sportieve karakter en niet om er mee in Knokke te gaan showen. Rij eens met een gesloten versie en dan met een cabrio. Dan voel je het verschil goed. dag en nacht verschil. Een cabrio heeft wel veel meer showgehalte maar willen we dat bij een 911? Jij misschien.
                      Vroeger zou ik misschien ook hetzelfde gedacht hebben. Met mijn MX5-ke weet ik het echter zo niet. Ik vond een cabrio maar niets, tot ik deze had. Ik heb wel ook geen andere sportieve wagen dus kan het niet direct vergelijken, maar qua beleving, zeker in de zomer, is dit toch wel schitterend.

                      Valt dat niet een beetje te vergelijken gelijk een Golf GTI en Golf R, maar dan op een andere manier. De Golf R is de "betere" of toch alleszins snellere wagen. Maar qua beleving zou de GTI de fijnere wagen zijn.

                      Of is er nog een andere reden waarom je dit zo aanhaalt?

                      Comment


                      • #12
                        Veel bijgeleerd over de 911! De aftermarket velgen en lichtblokken waren me zelfs niet opgevallen. Ik moet me dringend meer verdiepen in de 911. Persoonlijk verkies ik ook niet de cabrio al lijkt het me een fijne auto om te genieten op mooie zomerse dagen. Een 996 heeft me nooit aangesproken. Hij ziet er wat te log uit met lelijke koplampen. Ik ben wel benieuwd welke opties deze 911 allemaal heeft.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment

                        Working...
                        X