Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2006 BMW Z4M Roadster

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [TK] 2006 BMW Z4M Roadster

    Nieuwprijs met hardtop bij BMW in 2006 was €70.000 (zonder extra aanpassingen)

    => Prijs nu: €26.900 (inclusief alle onderstaande extra’s)

    Extra info:
    - Bouwjaar 2006
    - Huidige Km stand: 160.000km
    - 2de eigenaar sinds 2010
    - Volledige historiek
    - Motor is volledig nagekeken op 120.000km en alle gevoelige elementen aan deze motor zijn preventief vervangen
    - Xpell steenslag folie op voorbumper
    - Zwarte wrap op achterste wielkasten tegen steenslag (kan zeer eenvoudig verwijderd worden)
    - Originele M3 CSL velgen (zonder schade) = zeer dure BMW velgen
    - Michelin Cup 2 banden
    - Bilstein PSS-10 ophanging, volledig regelbaar (+ originele Z4M ophanging is ook bij de wagen).
    - Ophanging afgeregeld op weegschaal (= corner balanced)
    - Originele hardtop (nieuw gekocht bij de wagen)
    - Zilveren aluminium interieurlijsten
    - Zwart lederen interieur
    - Originele BMW GPS
    - BMW HiFi sound system
    - Achteruitrij camera (origineel BMW)

    Er is ook af en toe mee op circuit gereden en daar maak ik geen geheim van. Maar de wagen is altijd top onderhouden en er is kosten nog moeite gespaard in het vervangen van onderdelen of onderhoud…dus eventuele extra slijtage is allemaal opgevolgd en dingen die vervangen moesten worden zijn gewoon vervangen. Dat circuit rijden was sowieso occasioneel (8 tal keer per jaar) en aan de wagen is dit totaal niet te merken dat hij ook af en toe op circuit is geweest. Dergelijke wagens kunnen daar sowieso tegen. Mijn Z4M is verre van een track only wagen, maar een compromis tussen straat & circuit & topless rijden. De wagen kwam 90% van de tijd gewoon op straat (was ook jaren de daily van mijn vriendin). Het is een perfecte straatwagen die indien gewenst zonder problemen af en toe op circuit kan.

    In zijn eerste jaren bij mij is hij onderhouden bij BMW Sneyers en eenmaal mijn BMW garantie over was is hij uitsluitend op onderhoud geweest bij M-specialist PSG. Zij hebben buiten het onderhoud en de herstellingen ook de plaatsing van al mijn aanpassingen gedaan. Mijn Z4M heeft 160.000km en heeft iets meer kilometer gereden dan andere exemplaren die te koop zijn in Benelux. Maar mijn wagen is top onderhouden en 40.000km geleden is de S54 motor volledig nagekeken bij een M specialist. De motor is nog steeds de originele eerste motor, maar elke slijtageonderdeel is bij deze grondige check-up in 2014 preventief vervangen (van oliepomp, lagerschalen, nokkenassen tot elke dichting) om zo de wagen in perfecte staat te houden. Na de grote motorwerken in 2014 ging hij ook elke 10.000km binnen voor oliewissel (+ oliefilter) ipv de voorgeschreven 20.000km. Al de inspectie’s (I & II) zijn natuurlijk ook uitgevoerd in de loop der jaren en het onderhoudsboekje is ingevuld. De lagerschalen en oliepomp zijn mee vervangen op 120.000km…dus sowieso ook geen zorg de komende jaren (= het zwakke punt op elke S54 motor en deze zou je best elke 100.000km preventief vervangen). Op 160.000km heeft hij nog juist een oliewissel gekregen en is de remolie ook ververst.

    Keuring:
    De Bilstein ophanging is ook gekeurd en er zijn attesten van. De CSL velgen staan mee op de Fahrzeugbrief en zijn dus deel van de wagen (wagen is zo aangekocht door mij bij BMW met deze originele CSL velgen op de wagen). De originele 18” velgen heb ik dus NIET bij de wagen. Maw keuring is geen probleem!

    Mijn Z4M wordt verkocht vanwege de toekomstige aankoop van een Porsche GT4.

    Mijn email: wouter@bounzze.be


    Foto’s van hoe hij er nu bij staat (met en zonder hardtop)

















    Z4M Roadster review bij Top Gear

    Last edited by ; 11/10/2018, 16:00.

  • #2
    Blijft voor me de mooiste Z3/Z4 generatie, en deze is echt af

    Veel succes met de verkoop!

    Comment


    • #3
      Oooooeeee... ik heb helaas geen nieuwe set wielen nodig, anders zou het jeuken! De volgende eigenaar koopt hier bakken fun mee. En jij verruilt het voor nog meer fun met de GT4

      Comment


      • #4
        Knappe auto, met de juiste subtiele veranderingen.

        Die anti steenslag folie werkt blijkbaar wel.
        nog nooit een auto gezien met 160K met zo weinig steenslag.

        Comment


        • #5
          De Z4M staat terug met de originele remmen. De originele Z4M remschijven + originele remblokken zijn nog in goede staat en de remolie is bij deze dus ook terug ververst. Voor de mensen die het niet zouden weten; de originele Z4M rem set up is exact dezelfde als van de M3 CSL.

          De nieuwe prijs voor mijn Z4M is: €26.900 met alle bovengenoemde opties en de extra’s zoals CSL velgen, hardtop en Bilstein (+ originele ophanging) er nog bij...zonder de AP racing remmen natuurlijk. Die gaan los in de verkoop (past op Z4M en e46 M3)
          Last edited by ; 11/10/2018, 16:01.

          Comment


          • #6
            Prachtige wagen met een atmo motorisatie waar je in tegenwoordige autos enkel nog kan van dromen, idem met de sound.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #7
              Prachtige wagen. Ben benieuwd wat de uiteindelijke prijs gaat zijn dat ge ervoor krijgt.

              Comment


              • #8
                UP

                Comment


                • #9
                  Wagen is verkocht...topic mag verwijderd worden...

                  Comment

                  Working...
                  X