Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2018 Hyundai i30N Performance

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Ik denk dat het in dit geval het grootste probleem gaat zijn, dat deze wagen blijkbaar een stuk duurder is geworden op één jaar tijd qua nieuwprijs. Dat dat een veel groter probleem is, als hij em voor de "duurdere" prijs gekocht heeft. Als dit niet het geval was, dan zou deze voor "4000 minder" gemakkelijk verkocht geraken, ondanks dat het een hot hatch is.

Het blijft een nieuw model en dan ook nog es met 5 jaar garantie met onbeperkte km's.

Bij een sportieve wagen uit de franse stal zoals een clio RS van een half jaar oud bv. daar zou ik toch al twee (drie, vier, vijf, ...) keer over nadenken om deze tweedehands te kopen, en zal het prijsverschil wellicht wat groter zijn. Maar nu kun je simpelweg "geen" tweedehands i30N kopen, dat is een nieuwe wagen.
    Hij is ingeschreven op 7 juli 2018, dus nog vóór 1 september. Ik heb hem gekocht nog vóór de prijsstijging. Een nieuwe zelfde wagen (vergeet niet dat er ook een panoramisch dak van 1100 euro in zit) kost nu 1300 (prijsstijging) + 1420 euro BIV (tov 970 voor mijn model) is 450 euro = 1300 + 450 dus 1750 euro meer en reken daar nog eens een hogere jaarlijkse rijtaks bij omdat de nieuwe die ingeschreven worden na 1 september 2018 onder de nieuwe WLTP euronorm vallen.
    Ik ga erop verliezen, ja, maar dat wil niet zeggen dat ik hem tegen soldenprijs moet wegdoen. De auto is effectief bijna nieuw. Wat ik hier hoor over de BTW, slaat voor een particulier nergens op. Als particulier betaal je de volle pot in de garage wanneer je een nieuwe koopt ; dat er daar een groot stuk BTW in zit, heb je als particulier niets aan, je betaalt de gevraagde prijs aan de garage. En met die prijs moet je vergelijken voor een tweedehands, niet met de prijs zonder BTW.

Trouwens, een zelfstandige die een BTW wagen koopt, betaalt de prijs zonder BTW, maar voor zover ik weet, wanneer de auto dan weer verkocht wordt, moet die BTW teruggestort worden.
    Enfin, er zit geen drogreden achter, is een eerlijke verkoop en ik hoor het wel, he.
    Moet hem trouwens nog op sites zoals Autoscout zetten, dus is normaal dat ik nog maar weinig reactie heb gekregen...
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Slecht vergelijk hé. En vrouw kan zich op termijn heel anders gaan voordoen dan bij de testrit hé

Comment

Hoe lang is de wachttijd als ik deze nu nieuw bestel?
        mij lijkt dit wel een goede deal moest ik voor zo een fijne auto in de running zijn en hem graag meteen willen hebben.
        Volgens mij zijn vele hier gewoon jaloers...0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
          In het 'mijn aziatsiche auto' topic staat deze ook. TS is 48 jaar. Wel een dure miskoop als je al na 2 maanden beseft dat een hothatch niets voor jou is. Dat kon toch beter ingeschat worden? Daar moet je dan 48 jaar voor geworden zijn..
          Tevens werden er in de kommentaar daar bijna dezelfde prijzen voorgelegd voor een nieuwe wagen. OK, deze is slechts 2 maanden oud en weinig km, maar toch, nieuw is nieuw.
          De auto is nog niet verkocht denk ik, dus als het echt zo'n prima koopje is, had ie al weg geweest. Einde gelul.
          Ik meen me te herinneren dat er ook niet "geluld" mag worden over de prijs.
          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten

Dat zijn toch nie zulke gangsters als wijkopenautos.be he ? Want die bieden soldenprijzen...
            Nee, ze werken anders dan wijkopenauto's. Hier heb je rechtstreeks contact met professionele kopers. Het gaat dus om u en de koper. Je wacht dan gewoon het hoogste bod af, en dan kan je nog zien of je de potentiële koper van het hoogste bod contacteert of niet.

Sorry voor de late reply trouwens, drukke weken achter de rug.

Is je auto intussen verkocht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senno Bekijk Berichten

Nee, ze werken anders dan wijkopenauto's. Hier heb je rechtstreeks contact met professionele kopers. Het gaat dus om u en de koper. Je wacht dan gewoon het hoogste bod af, en dan kan je nog zien of je de potentiële koper van het hoogste bod contacteert of niet.

Sorry voor de late reply trouwens, drukke weken achter de rug.

Is je auto intussen verkocht?
              Hij is verkocht. 27k. Vind dat een heel correcte prijs.
              Heb er effectief nieuw 33k voor betaald, maar heb een heel mooie overname gekregen, en een extra commerciële geste van m'n dealer omdat ik daar al 30 jaar klant bent en ikzelf en m'n ouders en familie daar al bijna 20 auto's gekocht hebben... Dus uiteindelijk valt de 'schade' mee...
              Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

Working...
              X