Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2016 - AUDI A7 BITDI Competition version shadow look

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

    Je moet het hele pakket bekijken.
    Ik ken een paar mensen die vroeger met BMW/AUDI reden, en nu met Tesla.
    Die kijken echt niet meer om. Het totaal pakket klopt gewoon bij Tesla.
    En die mensen zijn het ook helemaal beu om optielijsten van 20 pagina's te bekijken, en dan 1500€ extra te betalen voor een lap leer op het dashboard.
    Dat klopt van die optielijsten. Om zot van te worden
    Maar dat heeft ook een keerzijde. Laatst de Model Y zitten configureren en de weinige opties die er zijn, kosten wel een smak geld. €1400 voor een ander kleurtje is best pittig.
    Maar dan hebt ge gewoon die hele dure optie dat de auto van alleen kan rijden en daar zit ook die automatisch parkeren in. Dus als ge schijt hebt aan dat automatisch rijden en ge wilt wel auto parkeren hebben, hebt ge pech, of ge moet maar meer dan €6000 ophoesten.

    Dus naar mijn mening mag Tesla een paar opties meer hebben en de anderen heel wat opties minder

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

      Ja logisch, anders blijven ze met een financieel gat zitten van hier tot in Tokio.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Ivm met overname of hoe?

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        Je moet het hele pakket bekijken.
        Ik ken een paar mensen die vroeger met BMW/AUDI reden, en nu met Tesla.
        Die kijken echt niet meer om. Het totaal pakket klopt gewoon bij Tesla.
        En die mensen zijn het ook helemaal beu om optielijsten van 20 pagina's te bekijken, en dan 1500€ extra te betalen voor een lap leer op het dashboard.
        Dat laatste is je reinste onzin natuurlijk. Echte autoliefhebbers doen dat graag. Kunnen ze zeggen dat ie full option is, ook al is dat meestal niet zo.
        De enigste reden om van zulke wagens over te stappen naar EV-rijden is voor 90% uit fiscaliteit, de rest is voor de EV-believers en dat ben je niet als je uit zulke auto’s stapt zoals Besired zijn wagen.


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #44
          initieel is fiscaliteit mss dé reden, maar het rijden an sich stelt toch niet teleur, bmwmb rijdt er graag mee, vlammenbaarg vind het ook fijn rijden...en stilte primeert -voor mij zeker - op den duur boven sound

          Comment


          • #45
            Tuurlijk is de aftrekbaarheid de enige reden, wie zegt van niet liegt gewoon.

            Het is niet dat die bakken spotgoedkoop zijn he

            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

              Ivm met overname of hoe?
              Inderdaad, eens Tesla altijd Tesla, of je mag de rekening vereffen aan het einde veronderstel ik.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                initieel is fiscaliteit mss dé reden, maar het rijden an sich stelt toch niet teleur, bmwmb rijdt er graag mee, vlammenbaarg vind het ook fijn rijden...en stilte primeert -voor mij zeker - op den duur boven sound
                Zijn dan ook mensen die buiten hun Tesla nog andere wagens hebben (bmwmb toch zeker), en dat doet veel natuurlijk. Als zij terug het gevoel willen hebben van "echt" autorijden gaan ze wel in hun andere wagen scheuren. En gelijk hebben ze.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                  Inderdaad, eens Tesla altijd Tesla, of je mag de rekening vereffen aan het einde veronderstel ik.
                  Als het echt slecht is, zou de bittere pil wel verbeten worden en slikken ze hun verlies, doen we met niet ev’s ook


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                    Inderdaad, eens Tesla altijd Tesla, of je mag de rekening vereffen aan het einde veronderstel ik.
                    Dus Tesla neemt altijd de oude Tesla's aan een interessante prijs over?
                    Geen idee hoe dat bij Tesla eigenlijk zit.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                      En toch... deze kost nu 2dehands 40k.
                      Voor dat geld heb je ook een Model S 2dehands die (zeker als bedrijf) je maandelijks een pak minder gaat kosten en fiscaal veel interessanter is.
                      De Model S is zeker en vast sneller en agieler, dus "je ziel verkopen" doe je zeker niet in mijn ogen.
                      Dat klopt, een Tesla Model S 2dehands voor 40.000€ heb je inderdaad, maar dan wel een wagen van 7 jaar oud en +200.000 km
                      Dus niet de juiste move voor een bedrijf noch particulier. Is alvast mijn mening natuurlijk

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                        Tuurlijk wel, denk dat het nog altijd veel leuker rijden is met deze dan met een emotieloze blikkendoos met tv-scherm in, zelfs als er “100” op kleeft van achter. Toch maar liever de BiT al was het maar om de sound te doen.

                        Fiscaal ken je de achtergrond niet van Besired’s wagen, het zou dus zomaar eens kunnen dat hij deze ook 100% kan inbrengen. Mocht dat zo zijn zie ik het voordeel van zijn EV-rijden nu, niet goed in, of het moest zijn om zijn netto-zakencijfers op te krikken natuurlijk, dan is het een ander verhaal.


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Wagen staat inderdaad op de firma en 100% in te brengen en aftrekbaarheid is 75%.
                        Vandaar ook de BTW verrekenbaar is.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten

                          Dat klopt, een Tesla Model S 2dehands voor 40.000€ heb je inderdaad, maar dan wel een wagen van 7 jaar oud en +200.000 km
                          Dus niet de juiste move voor een bedrijf noch particulier. Is alvast mijn mening natuurlijk
                          hij was snel weg, maar laatst stond er 2015 met 80k voor 43 (voor een 85 - met autopilot, belangrijk), inkl levenslange laadkaart..natuurlijk staan ze in tesla centra duurder
                          ik zoek altijd de cheapste, niet het gemiddelde
                          Last edited by bobo; 17/09/2019, 16:47.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten

                            Wagen staat inderdaad op de firma en 100% in te brengen en aftrekbaarheid is 75%.
                            Vandaar ook de BTW verrekenbaar is.
                            Ik dacht dat boven de 145gr/CO2 de aftrekbaarheid naar 65% ging?

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                              Zijn dan ook mensen die buiten hun Tesla nog andere wagens hebben (bmwmb toch zeker), en dat doet veel natuurlijk. Als zij terug het gevoel willen hebben van "echt" autorijden gaan ze wel in hun andere wagen scheuren. En gelijk hebben ze.
                              Kan zijn, maar ik ken er ook met een 2de wagen die na een paar maanden niet meer buiten komt.

                              Hoe dikwijls rijdt BMWMB nog met de Porsche?
                              Trouwens, als je de juiste Tesla hebt, dan moet je al een héél vette Porsche hebben om sneller te zijn.

                              Ik ben niet verslaafd aan de geur van nafte of diesel. Als het kan, dan is mijn volgende firmawagen ook een elektrische auto (Volvo Polestar of Model 3).

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                                Trouwens, als je de juiste Tesla hebt, dan moet je al een héél vette Porsche hebben om sneller te zijn.


                                Veel mensen hebben het maar altijd over snelheid. Maar wat gaat ge hier met het verschil in snelheid tussen die Porsche en die Tesla doen? Race op de autostrade?
                                Volgens mij is er meer dan snelheid alleen.

                                Als ik volgend jaar nen Tesla 3 vraag, zal ik die wss wel krijgen van de baas, maar ik wil het niet. En niet omdat ik niet electisch wil rijden. Ik wil een dashboard voor mijn neus, en Tesla kan mij dat niet in de model 3 leveren. Dan wacht ik nog liever op merken die wel een betaalbare EV uitbrengen naar mijn goesting.

                                Comment


                                • #56
                                  Plus na 5 keer super hard optrekken heb je het gehad. Het draait om veel meer dan dat, emotie van het autorijden

                                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Ik dacht dat boven de 145gr/CO2 de aftrekbaarheid naar 65% ging?
                                    Klopt, aanlagjaar 2020, dus eigenlijk eind 2021.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten

                                      Klopt, aanlagjaar 2020, dus eigenlijk eind 2021.
                                      Is die fiscaliteit dan niet hetzelfde als een gewone bedrijfswagen? Want boven de 145gr aan 75% is al van 2014 dacht ik. Volgend jaar zal dat in geval van uwe ergens in de buurt van 40% of er onder zitten met die nieuwe formule. Mijne Tiguan heeft 127gr en is 75% aftrekbaar en gaat naar 54%.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        Is die fiscaliteit dan niet hetzelfde als een gewone bedrijfswagen? Want boven de 145gr aan 75% is al van 2014 dacht ik. Volgend jaar zal dat in geval van uwe ergens in de buurt van 40% of er onder zitten met die nieuwe formule. Mijne Tiguan heeft 127gr en is 75% aftrekbaar en gaat naar 54%.
                                        De nieuwe aftrekregeling voor autokosten (excl. financiering) EN brandstofkosten geldt:
                                        • voor alle bedrijfswagens (zowel nieuwe, tweedehandse auto’s als het rijdende wagenpark)
                                        • voor alle wagens op naam van eenmanszaken (behalve deze aangekocht vóór 1/01/2018)
                                        "aangekocht" = een gedateerde en ondertekende bestelbon of een afgesloten leasingcontract


                                        De aftrek zal gebeuren tegen een tarief vastgesteld door toepassing van de volgende formule:

                                        AFTREK % = 120 % - (0,5 × coëfficiënt × aantal gram CO2 per kilometer)
                                        waarbij
                                        • coëfficiënt = 1 voor voertuigen met een dieselmotor en dieselvarianten (bv. hybride diesels);
                                        • coëfficiënt = 0,90 voor voertuigen op aardgas < 12 fiscale Pk;
                                        • coëfficiënt = 0,95 voor voertuigen met een andere motor.

                                        Max. 100%, min. 50%. Het volgens bovenstaande formule vastgestelde tarief kan niet lager zijn dan 50 % en niet hoger zijn dan 100 %.
                                        40% voor CO2 ≥ 200 gr/km. Voor personenwagens met een CO2-uitstoot van 200 gram CO2 per kilometer of meer bedraagt de aftrek slechts 40%. Deze auto’s gaan er dus op achteruit.


                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Plus na 5 keer super hard optrekken heb je het gehad. Het draait om veel meer dan dat, emotie van het autorijden

                                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                                          Die emotie kan me ondertussen ook gestolen worden.
                                          Enkel op een circuit kan je nog "emotie" hebben.
                                          Buiten de autostrade mag en kan je vrijwel nergens rapper dan 70. Als er een bocht is, dan leggen ze wel een drempel of zetten ze er een bord bij.

                                          Ik wil ondertussen een auto die zo veel mogelijk zelf doet. Electrisch en zelfrijdend zou voor mij de top zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X