Hoi dames en heren,
Graag stel ik volgende kilometervreter voor:
Mercedes C30 CDI AMG (231pk/540NM). Belgische wagen.
Belangrijkste opties?
Brilliant Silver (744U)
Zwart leder (201A)
Avangarde uitvoering
Parkeersensoren voor- en achteraan
Voorste zetels elektrisch, memory en verwarmd
Automatische spiegels, tevens elektrisch en dimmend
Regen- en lichtsensor
Comand met telefoon en navi, sound system Bose
Automatische airco
Bixenon met sproeiers
High capacity batterij
Dikke OM612 engine met 5speed transmission
AMG pakket (remmen, ophanging, bumperset, interieur, wielen,...)
Wagen reeds enkele jaren in mijn bezit en ondertussen lekker 340.000 km behaald.
Wat heb ik reeds onlangs vervangen?
Onderhoud met filters (brandstof-, lucht en oliefilter), boiteolie met filter, remolie
Remschijven en remblokken
Banden zijn dik ok
Alternator revisie
Nieuwe waterpomp
Nieuwe gloeibougies icm uitmeten van injectoren (OK!)
Nieuwe luchtmassameter
Enkele draagarmen en stuurgewrichten
Wagen start en rijdt heel goed.
Wat zijn de nadelen?
Steenslagschade bumper (kan hersteld worden voor geringe prijs)
Lichte krassen in het raam, niet hinderlijk
Ontbreken van rooster in de bumper maar hiervoor ben ik aan het kijken (+- 50€)
Airco dient opgevuld te worden
Reden van verkoop? Ik had de wagen gekocht als 'onderdelen'wagen voor mijn andere C30 maar gezien deze supergoed zijn, heb ik hem nooit nodig gehad als onderdelenwagen. Ik heb hem enkele keren gebruikt als vervangvoertuig en dit was geen straf.
Waarom verkoop ik hem dan? Wel, ik heb er net eentje teveel en vind het spijtig dat deze niet meer buitenkomt (staat binnen onder doekje). Das een kilometervreter en dit dient hij verder te doen.
Ombouw lichte vracht mogelijk (+- 1200€ bij M&M cars).
Huidige taksen?
Jaarlijkse taks: 1311.56€
BIV: 456.09
Waarom moet je deze wagen kopen?
Hmm, een diesel AMG is uiterst zelfzaam (830 gemaakte exemplaren in break, 774exemplaren in sedan (dus eigenlijk behoort je tot de 0.12% van de wereld dat hiermee rijdt!)), maar is dit de enigste reden? Neen. Ooit moet je de lekkere 5cil van Mercedes eens geproefd hebben icm met zijn dikke turbo en strakke ophanging. Ik weet namelijk waarover ik praat (reeds +220.000km met deze wagens).
Heb ik foto's?
Uiteraard!
Graag stel ik volgende kilometervreter voor:
Mercedes C30 CDI AMG (231pk/540NM). Belgische wagen.
Belangrijkste opties?
Brilliant Silver (744U)
Zwart leder (201A)
Avangarde uitvoering
Parkeersensoren voor- en achteraan
Voorste zetels elektrisch, memory en verwarmd
Automatische spiegels, tevens elektrisch en dimmend
Regen- en lichtsensor
Comand met telefoon en navi, sound system Bose
Automatische airco
Bixenon met sproeiers
High capacity batterij
Dikke OM612 engine met 5speed transmission
AMG pakket (remmen, ophanging, bumperset, interieur, wielen,...)
Wagen reeds enkele jaren in mijn bezit en ondertussen lekker 340.000 km behaald.
Wat heb ik reeds onlangs vervangen?
Onderhoud met filters (brandstof-, lucht en oliefilter), boiteolie met filter, remolie
Remschijven en remblokken
Banden zijn dik ok
Alternator revisie
Nieuwe waterpomp
Nieuwe gloeibougies icm uitmeten van injectoren (OK!)
Nieuwe luchtmassameter
Enkele draagarmen en stuurgewrichten
Wagen start en rijdt heel goed.
Wat zijn de nadelen?
Steenslagschade bumper (kan hersteld worden voor geringe prijs)
Lichte krassen in het raam, niet hinderlijk
Ontbreken van rooster in de bumper maar hiervoor ben ik aan het kijken (+- 50€)
Airco dient opgevuld te worden
Reden van verkoop? Ik had de wagen gekocht als 'onderdelen'wagen voor mijn andere C30 maar gezien deze supergoed zijn, heb ik hem nooit nodig gehad als onderdelenwagen. Ik heb hem enkele keren gebruikt als vervangvoertuig en dit was geen straf.
Waarom verkoop ik hem dan? Wel, ik heb er net eentje teveel en vind het spijtig dat deze niet meer buitenkomt (staat binnen onder doekje). Das een kilometervreter en dit dient hij verder te doen.
Ombouw lichte vracht mogelijk (+- 1200€ bij M&M cars).
Huidige taksen?
Jaarlijkse taks: 1311.56€
BIV: 456.09
Waarom moet je deze wagen kopen?
Hmm, een diesel AMG is uiterst zelfzaam (830 gemaakte exemplaren in break, 774exemplaren in sedan (dus eigenlijk behoort je tot de 0.12% van de wereld dat hiermee rijdt!)), maar is dit de enigste reden? Neen. Ooit moet je de lekkere 5cil van Mercedes eens geproefd hebben icm met zijn dikke turbo en strakke ophanging. Ik weet namelijk waarover ik praat (reeds +220.000km met deze wagens).
Heb ik foto's?
Uiteraard!
Comment