Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe voorruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik ga mijn voorruit laten vervangen, maar heb nu de keuze tussen standaard getinte ruit, solar ruit (zonnewerend) en solar + geluidswerend...

Ik heb geen flauw idee wat er standaard in mijn wagen zat (Megane Grandtour 2004)... iemand suggesties? Is het de meerprijs waard? Geeft het echt veel verschil? (en dan heb ik het vnl over die geluidswerende ruit).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
      Is dat de doorsnee prijs voor verzekeren tegen glasbreuk (35€/jaar) ?
      en doen ze geen controle op uw voorruit vóór het afsluiten van deze extra polis?

heb namelijk ook 4 sterren en ver tijd om dit te laten maken/vervangen
      De makelaar moet verklaren dat hij/zij dit gecontroleerd heeft. Bij mij is dit ook effectief 2 x gebeurd, en 2 x maal niet gebeurd..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empusa Bekijk Berichten
        Ik ga mijn voorruit laten vervangen, maar heb nu de keuze tussen standaard getinte ruit, solar ruit (zonnewerend) en solar + geluidswerend...

Ik heb geen flauw idee wat er standaard in mijn wagen zat (Megane Grandtour 2004)... iemand suggesties? Is het de meerprijs waard? Geeft het echt veel verschil? (en dan heb ik het vnl over die geluidswerende ruit).
        De solar ruit herken je aan de blauwe gloed die je van buitenaf (onder een bepaalde hoek) kan zien.

Geluidwerend? Op een Megane? Verrassend

Comment

Haha... ja blijkbaar...
          Geluidwerende voorruit ga ik niet nemen denk ik. Ben nu enkel aan het twijfelen over de zonwerende laag. ik denk niet dat ik dat dan nu heb dan. Zal wel iets minder warm worden en de airco zal iets minder hard moeten draaien... maar of het de 80 euro extra waard is...
          Heb ook al gehoord dat gps ontvangst soms slechter is dan?

Comment

Heb ook al gehoord dat gps ontvangst soms slechter is dan?
            Dat klopt. Het is te zeggen, mijn TomTom kon er wel mee overweg, maar het duurde langer voor ik connectie had en ik raakte ook eerder de connectie kwijt. In mijn vrouw der auto functioneert de TomTom beter.

Nu heb ik een geïntegreerde GPS met antenne op het dak, dat functioneert duidelijk beter.

Je kunt wel een externe antenne laten plaatsen, dat is eigenlijk sowieso wel aan te raden als je met een losse GPS werkt.

Bij mij kostte een nieuwe voorruit voor de Laguna III met regen en lichtsensor en zonwerende laag inclusief plaatsing en BTW een machtige som van 807 euro... (geen idee of de ruit geluidwerend is, als het een optie is bij een Megane is het wellicht standaard bij een Laguna?)
            Blij dat ik een glasverzekering heb...

Comment

Serieuze smak geld... bij mijn renault dealer kost een standaard ruit een 470euro ongeveer, bij autoglass 279euro...
              Aangezien ik geen glasbreukverzekering heb (), ga ik voor de goedkoopste optie.
              Ik ben bij Ethias... en die bieden enkel kleine omnium aan, en niet glasbreuk apart. Een spijtige zaak. Na dit voorval ga ik misschien toch die mini omnium maar nemen.

Comment

waar is het het goedkoopste eigenlijk om 3 sterretjes te laten herstellen?
                Heb al gehoord dat Carglass niet altijd de goedkoopste is ...

Comment

Ik heb nu ook enkele sterretjes en putjes van steenslag in de voorruit. Als deze firmawagen verzekerd is tegen glasbreuk (Ethias) kan ik deze dus gratis laten vervangen tijdens het onderhoud bij mijn VW-garage?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oceantrotter Bekijk Berichten
                    Per maand/trimester/half jaar/jaar... ?
                    Persoonlijk ben ik zeer anti verzekeringen,
                    Rijd nu 6jaar met een gemiddelde van 40.000km per jaar
                    En heb nu voor het eerst een scheurtje, als deze
                    verder scheurt laat ik mijn voorruit vervangen
                    maar dat zal veeel goedkoper zijn dan €35 /maand
                    verzekering glasbreuk. Ik spaarde tot vandaag maar liefst €2.520 uit
                    !! Ik weet wat het duurste is^^ ^^

Comment

Jaarlijks wel één of twee herstelbare sterretjes, en er zit ook al een nieuwe ruit in.

Twee winters geleden heb ik op vier weken tijd ster (hersteld) ster onderaan (nieuwe ruit) ster (hersteld).

Steeds Carglass, wegens leasing. Uit het verleden weet ik dat Carglass dubbel zo duur was als de Mercedes-dealer (A-klasse w16.

Sent from my iPad using Tapatalk
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hoefsmid Bekijk Berichten
                        Persoonlijk ben ik zeer anti verzekeringen,
                        Rijd nu 6jaar met een gemiddelde van 40.000km per jaar
                        En heb nu voor het eerst een scheurtje, als deze
                        verder scheurt laat ik mijn voorruit vervangen
                        maar dat zal veeel goedkoper zijn dan €35 /maand
                        verzekering glasbreuk. Ik spaarde tot vandaag maar liefst €2.520 uit
                        !! Ik weet wat het duurste is^^ ^^
                        35 euro per maand voor gasbreuk? Bij welke afzetters is dat dan?
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Op de E61: 1350€ voor een nieuwe voorruit bij de dealer. Serieus duur door de camera van de lane change en de regensensor die mee vervangen worden. Om die reden wou ik dat enkel bij BMW zelf laten doen, wat geen probleem was voor de verzekering (gelukkig had ik die!).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            35 euro per maand voor gasbreuk? Bij welke afzetters is dat dan?
                            Idd, ik betaal dat per jaar

Comment

Serieuze smak geld... bij mijn renault dealer kost een standaard ruit een 470euro ongeveer, bij autoglass 279euro...
                              Aangezien ik geen glasbreukverzekering heb (), ga ik voor de goedkoopste optie.
                              Ik ben bij Ethias... en die bieden enkel kleine omnium aan, en niet glasbreuk apart. Een spijtige zaak. Na dit voorval ga ik misschien toch die mini omnium maar nemen.
                              Raar, ik heb die apart genomen voor 35 per jaar...

Comment

Ik adviseer http://www.goedkoopvoorruitvervangen.be aanzienlijk goedkoper dan Carglass.

Comment

Carglass is veruit de duurste om een ruit te laten vervangen. Ik neem aan dat u de eigenaar bent van de site? Als ik de prijs vgl van een voorruit 850 euro bij carglass in mijn geval tov 260 euro bij u...

Wat ik me afvraag, kan je een voorruit monteren met originele BMW stempel?

Uw website werkt wel niet volledig. Als je een bouwjaar selecteert dan blijft hij in zijn lijst alle mogelijke bouwjaren weergeven. Ook niet alle bouwjaren kan je selecteren.

Hoe zit het trouwens met garantie? Toen carglass mijn ruit vervangen heeft, hadden ze mijn ruitenwisserarm afgebroken. Dekken jullie dergelijke kosten? Hoe zit het met garantie op lekkages? Bij een BMW 7 weet ik bijvoorbeeld dat je enorm hard moet uitkijken bij het plaatsen van een ruit ivm de afloop van het opendak. Als je die per ongeluk toemaakt dan geraakt het water niet weg met een hoop roest als resultaat...
                                  Last edited by BEEMER; 21/02/2015, 09:17.
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik moet ook enkel een originele ruit hebben. Die after market zijn nooit hetzelfde.

Sent from here
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a3audi Bekijk Berichten
                                      Ik adviseer http://www.goedkoopvoorruitvervangen.be aanzienlijk goedkoper dan Carglass.
                                      BMW 3-series nieuwer als 2005 doen jullie niet?

Comment

Working...
                                      X