Oorspronkelijk geplaatst door walter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste GPS tegenwoordig
Collapse
X
-
Ik heb me een aantal maanden terug een Mio 320 gekocht. Kostte toen €250, wat me zeer redelijk leek voor breedbeeldscherm en alle EU landen geïnstalleerd op de interne harde schijf.
Nadeel: werkt volledig met touchscreen dus volume aanpassen tijdens het rijden of in- en uitzoomen werkt niet zo makkelijk.
Met een extern geheugenkaartje waarop je "Mio Pocket" installeert, maak je van deze Mio trouwens een halve PDA die Excel en Word bestanden kan openen, films kan afspelen, ... Ook al heb je 't niet nodig, ik vind het wel leuk dat je de Windows Mobile die op zo'n apparaatje staat volledig kunt gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Billie Bekijk BerichtenIk heb me een aantal maanden terug een Mio 320 gekocht. Kostte toen €250, wat me zeer redelijk leek voor breedbeeldscherm en alle EU landen geïnstalleerd op de interne harde schijf.
Nadeel: werkt volledig met touchscreen dus volume aanpassen tijdens het rijden of in- en uitzoomen werkt niet zo makkelijk.
Ik heb trouwens het geluid helemaal afgezet, en werk volledig volgens wat het scherm mij geeft als info ... geen gezaag of gepiep.
De weinige knopjes op het toestel (euhm, 1), is dan ook niet echt fantastisch. Als je dat toestel vastpakt, is de kans dat je het per ongeluk aanzet, ongeveer 50%. Heel gevoelig knopje.
Wat mij ontbreekt bij de Mio, is de afwezigheid van interessante functies zoals;
dagteller,
gem. snelheid,
max. snelheid,
verlopen tijd,
etc.
Op mijn Inforad spullement had je zelfs een functie die uw route stockeerde (!), ... op zich niet essentieel, maar soms wil je toch nog eens zien waar je gereden hebt, neen ? Op dat toestel werkte die functie niet deftig (PC hing vast), maar het idee was er wel
Comment
-
Sinds 2 dagen dus de Mio c320b gekocht. Tot nog toe heel tevreden van. Reeds zo'n 20 adressen bezocht en hij heeft ze allemaal perfect gevonden.
Routes worden bijzonder snel berekent en indien nodig opnieuw berekent bij wegomleggingen e.d.
Bovendien altijd bijzonder goede ontvangst, waar ik een beetje schrik voor had in de Mégane ( warmte -en geluidswerende voorruit ). Na het uitrijden van een tunnel eveneens direct gps-signaal.
Als ik dan één nadeel mag noemen is het inderdaad de volume instelling.
Comment
-
sinds gisteren (tot nog toe) tevreden eigenaar van een tomtom 930.
vooral het "lane guidance" systeem is echt wel een vooruitgang tegenover de tomtom die ik op mijn pda heb staan ...
gisterenavond al met poiedit aan de slag gegaan, de extra NP benamingen zijn in onbegrijpelijke karakters (is gekend probleem sinds software versie 7; verwijder .inf bestandje )
ik heb tomtom gemaild ivm de hd traffic reciever beschikbaarheid voor be (op sommige sites in be wordt er abusievelijk gemeld dat het pakket van de 930 deze al inhoudt, wat dus niet klopt)
in belgie heeft het pakket dus de autolader + rds ontvanger (die lompe kabel dus) en in nederland zijn die dingen vervangen door de hd traffic reciever.4 rings driver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk BerichtenIk had vroeger ook een garmin, en wat voor een stuk rommel was me dat man, ik had zin om dat ding door de ruit te gooien. Nu heb ik een TomTom en die valt me 100 keer beter mee!
Waarom? Altijd garantie op de meest recente kaarten, je kan praktisch niet missen. (TeleAtlas)
Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk BerichtenWij hebben al 'n jaar of 4 een Tom Tom One, heel tevreden van. Maar moet nu wel dringend es wat upgrades krijgen.
M'n broer heeft sinds nieuwjaar een Tom Tom XL met 'heel Europa' er op ... (nu blijkt dat Tsjechië en Polen daar blijkbaar nog niet bij staan)
Voor de rest wel heel tevreden over die Tom Tom XL met TMC.
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenPfft, heb besloten er ook eentje in huis ( of in de auto eigenlijk ) te halen. Iemand tips voor een degelijk basic toestel? Randprullen zoals mp3 functie, bluetooth en fotoplayer hoeven er absoluut niet op te zitten. Wel graag een breed scherm met split screen mogelijkheid. TMC? Tjah aangezien dat blijkbaar niet degelijk werkt, liever niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenBij de meeste GPS'en is dat blijkbaar een extern knopje, om het geluid aan te passen ... en dat is handig. Is idd. een nadeel op de Mio, maar de menu-besturing (met touchscreen) op zich is goed werkend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeh Bekijk BerichtenAlgemene regel: TomTom = de betere keuze
Waarom? Altijd garantie op de meest recente kaarten, je kan praktisch niet missen. (TeleAtlas)
De meest recente en meest correcte kaarten zijn die van Navteq.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichtensinds gisteren (tot nog toe) tevreden eigenaar van een tomtom 930.
vooral het "lane guidance" systeem is echt wel een vooruitgang tegenover de tomtom die ik op mijn pda heb staan ...
gisterenavond al met poiedit aan de slag gegaan, de extra NP benamingen zijn in onbegrijpelijke karakters (is gekend probleem sinds software versie 7; verwijder .inf bestandje )
ik heb tomtom gemaild ivm de hd traffic reciever beschikbaarheid voor be (op sommige sites in be wordt er abusievelijk gemeld dat het pakket van de 930 deze al inhoudt, wat dus niet klopt)
in belgie heeft het pakket dus de autolader + rds ontvanger (die lompe kabel dus) en in nederland zijn die dingen vervangen door de hd traffic reciever.Of is het zo dat die hd traffic receiver bij de 730 in België effectief wel al verkrijgbaar is? Trouwens dekt die heel Europa,de 730? 930 lijkt me wat over the top; enkel jammer dat de 730 gn TMC heeft blkb...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk BerichtenDan liegen ze op hun eigen site ookOf is het zo dat die hd traffic receiver bij de 730 in België effectief wel al verkrijgbaar is? Trouwens dekt die heel Europa,de 730? 930 lijkt me wat over the top; enkel jammer dat de 730 gn TMC heeft blkb...
intussen ook erachter gekomen dat er verschillende versies zijn: 730, 730t en 730HD, 930T en 930HD.
maar ja, die mannen van het computerwinkeltje moeten hunne site aanpassen, ik heb ze verwittigd
enne als je op de site van tomtom een 930 selecteert, dan krijg je geen hd receiver als accessoire te zien ...
toch maar eerst die rds kabel eens verder proberen, is wel lomp maar ja4 rings driver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeh Bekijk BerichtenAlgemene regel: TomTom = de betere keuze
En een groot toestel ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk BerichtenIk had vroeger ook een garmin, en wat voor een stuk rommel was me dat man, ik had zin om dat ding door de ruit te gooien. Nu heb ik een TomTom en die valt me 100 keer beter mee!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichtenidd , kheb een garmin pda ''que m5 '' met gps , maar ik heb tomtom erop gezet en ik gebruik dat veel liever
De mensen die het willen doen, moeten zich in de illegaliteit storten. Mio doesnt seem to care
Comment
-
Ik heb een TomTom One XL en ben er algemeen tevreden over. Ik heb deze toen in een set gekocht met zakje, TMC ontvanger, etc.
Twee dingen waar ik niet over te spreken ben:
- bevestigingsvoetje
- TMC ontvanger
het bevestigingsvoetje is zijn draagkracht kwijt - in de Mercedes viel dat al bij al nog mee maar nu in de 118 met de M ophanging zakt dat ding bij het minste wegverschil naar onder. (en in België is dat dus een ramp...)
De TMC ontvanger doet ook niet echt zijn beloofde ding. Vanuit Antwerpen naar Brussel (A12) krijg ik welgeteld 2-5 minuten informatie door en voor de rest blijft die zoeken naar een zender.
Qua navigatie ben ik dan weer wel tevreden. Op mijn oude PocketPC liep het wel al eens fout (straat niet herkend, verkeerde gemeente, ...) maar dat is blijkbaar opgelost. Ik heb nog maar één keer een "fout" ontdekt, een nieuw aangelegde rotonde die er niet op stond maar dankzij de MapShare is dat opgelost.
Als je overigens de TomTom geregeld aan de PC hangt, krijg je ook sat-updates waardoor je de volgende keer sneller verbinding krijgt en dus ook sneller op weg kan.
Ik ben er content van en het grotere scherm is zeker een plus (in vergelijking met bv. de gewone TomTom One).
Comment
-
Twee wekeln lang met een Garmin in Canada rondgecruised, en vaak van miserie het ding bijna het raam uitgesmeten, of het volume uitgezet omdat dat ding elke vijf voet het nodig vond me te vertellen op welke straat ik reed, waar ik naar toe moest en aan welke snelheid ik me moest houden.
Zonder volume was het niet veel beter: de enige pijl dat ie kende was rechtdoor, en de enige afritten die ie kende waren natuurlijk de namen of nummers die niét op de borden weergegeven waren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenZonder volume was het niet veel beter: de enige pijl dat ie kende was rechtdoor, en de enige afritten die ie kende waren natuurlijk de namen of nummers die niét op de borden weergegeven waren.
Soms werkt het niet perfect (vooral bij splitsingen van autostrades enzo), maar voor de rest is dat perfect doenbaar.
En als ge verkeerd rijdt ... who cares ? Je hebt een GPS. Gewoon volgende straat/afrit nemen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenEn als ge verkeerd rijdt ... who cares ? Je hebt een GPS. Gewoon volgende straat/afrit nemen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk gebruik mijn GPS niet om me te helpen als ik verkeerd rij...
Comment
Comment