Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zoek dus een GPS... maar ik lees zelden boekjes zoals 'Netwerk' en dergelijke, vandaar mijn vraag. Wat is er de beste GPS voor het moment ?
Garmin <-> Tom Tom
Welk model van welk merk ?
Wat wil je er mee doen? Moeten er extra's opzitten zoals bluetooth, mp3, nen haardroger, ...?
Is het dringend? Want er is een prijsdaling van 30% aangekondigd voor november.
De keuze tussen TomTom en Garmin is voor mij duidelijk, Garmin is de producent van GPS'en en dat al voor jaren. TomTom is meer een marketingsucces, al zijn ze niet slecht. Mio valt ook in overweging te nemen.
Ik heb er al 'n paar gebruikt van collega's (Mio en wat duistere merken), maar nog niets zo goed gezien als TomTom.
En navigatie is iets helemaal anders dan GPS, Garmin blijkt vaak problemen te hebben met z'n algoritmes om routes te berekenen, zodat je vaak andere routes krijgt dan TomTom, door woonwijken en dergelijke... Gehoord van enkele Garmin gebruikers, maar zelf dus nog niet kunnen testen...
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ben ook aan het rondkijken maar wat ik zeker niet wil is zo'n zuignap aan mijn voorruit. Vriend van mij heeft een TomTom en na verloop van tijd begint die boel te zakken.
Zijn er geen systemen om dat aan het dashboard of ergens anders te bevestigen? Wel zonder boren of plakken....
Ben ook aan het rondkijken maar wat ik zeker niet wil is zo'n zuignap aan mijn voorruit. Vriend van mij heeft een TomTom en na verloop van tijd begint die boel te zakken.
Zijn er geen systemen om dat aan het dashboard of ergens anders te bevestigen? Wel zonder boren of plakken....
Brodit is het antwoord Dat kunt ge plakken maar dat hoeft niet is mijn ervaring gewoon klikken en gaan
Verkrijgbaar bij gpsshop.be en bij netintro.be, meestal is die tweede de goedkoopste.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel content ben van mijn Garmin Nüvi 350.
Ik vroeg hetzelfde in de Mediamarkt en die verkoper zei dat Garmin simpleweg het beste is wat je kan krijgen op gebied van navigatie.
Wind het ook schandalig da tje bij TomTom zelfs geen "posjke" krijgt om het toestel in op te bergen. Verder is de voet beter naar het schijnt. De externe voeding zit bij mij in de voet, niet in het toestel. Zo kan je hem makkelijk even in de hand nemen zonder met de kabel te fukken.
De batterij gaat een 4-tal uur mee, TomTom 2uur.
Het zit hem in de kleine dingen
Qua navigatie zelf kan ik niet vergelijken want geen ervaring met TomTom maar ik gok dat daar niet veel verschil in zal zitten.
Ik zou voor garmin gaan, ben ik heel tevreden over. Iets wat ik van tomtom niet kan zeggen, moet altijd lang zoeken naar satellieten en is ook niet zo makkelijk om mee te nemen. Om dan nog maar te zwijgen over de software matige fouten die er vaak in zitten ...
Comment