Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste GPS tegenwoordig
Collapse
X
-
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenmoet je dan nog iets hebben om je tomtom op te bevestigen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenoh
ik vond enkel voor de oude mondeo's.
mercikes.
moet je dan nog iets hebben om je tomtom op te bevestigen?
1. de klik-stukje zelf, die afhankelijk is van wagen en merk, en er zijn types met plakke vlakken (voor klevers op te plakken) en vlakken met gaatjes
2. het bevestigingsstukje dat specifiek is voor het model GPS, en zoals het andere stukje, ofwel met zelfklevende stickers ofwel met vijsjes
corrigeer waar fout
dan : catalogus
dan : uitschuiflijst (list of values) linksboven
selecteer : inbouwmateriaal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenoh
ik vond enkel voor de oude mondeo's.
mercikes.
moet je dan nog iets hebben om je tomtom op te bevestigen?
Enerzijds de bevestiging tussen wagen en clip, en anderzijds tussen clip en specifiek toestel.
Ik heb dat voor mijn "schoonvader" zijn Kia Sorrento uitgezocht en hij is er heel tevreden over.
+ Ik heb goeie punten.
Via www.arc.be kan je die ook bestellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenGewoon is naar bedrijven zoals Netintro mailen, die kunnen alles bij Brodit bestellen en kunnen je perfect de mogelijke modellen voorstellen. Ik heb mijn Brodit bij pdashop.be besteld gehad maar voor mijn nieuwe ga ik daar niet meer bestellen die waren veel duurder dan de anderen.
dit is hun prijs:
49.50€ voor de montageplaat plus de bevestiging voor de tomtom te monteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenmailtje verstuurd naar netintro.
dit is hun prijs:
49.50€ voor de montageplaat plus de bevestiging voor de tomtom te monteren.
De montageplaat is iets van een 30€ voor mijn gsm als ik een passieve neem.
Dat kan dus wel kloppen voor jouw TomTom. Ik had ook nog prijs gevraagd bij gpsshop.be (CoolBlue dus) en daar was het merkelijk duurder en ze werken met vouchers. Dat systeem met vouchers werkt op zich wel goed maar het is omslachtiger.
Prijzen zijn bij mij uiteraard incl. BTW.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
'k heb een koppel GPS'en zitten testen (in de MediaMarkt). Is natuurlijk niet hetzelfde als het effectief gebruik ervan in een wagen, maar zo kan je toch al wel ervaring opdoen met de look and feel van de user interface. Dat laatste ("feel") kan je wel heel letterlijk nemen.
In ieder geval, ik heb mij enkel op 3 grote namen gebaseerd, omdat ondersteuning en (gebruikers-)updates wel eens vrij belangrijk kunnen zijn.
De TomTom maakt uiteraard deel van die groep, maar hier kan ik kort en bondig zijn : de werking van de menu's is niet mijn ding, en echt snel reageerde het ook niet. Mogelijks is de gevoeligheid instelbaar, maar je moet nogal vaak twee maal duwen, eeraleer ie reageert.
Veel beter is de Garmin, die een veel aangenamere menu-structuur heeft, en vrij vlot reageert ...
... maar de beste vond ik de Mio, die zowel een zeer aangenaam menu-structuur heeft, en een goed reagerend scherm.
Uiteraard zijn er verschillende toestellen van bovenstaande merken, het ging telkens om een toestel met 10+ cm scherm.
Comment
-
Mio schijnt idd zeer goed te zijn. Alleen toen ik mijn huidige gps ging kopen vond ik alles in het menu nogal klein en moeilijk on the road te bedienen. Is dit nog steeds zo?2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenMio schijnt idd zeer goed te zijn. Alleen toen ik mijn huidige gps ging kopen vond ik alles in het menu nogal klein en moeilijk on the road te bedienen. Is dit nog steeds zo?
Comment
-
Dat is wel de nieuwe rage blijkbaar hè, die breedbeeld gps'en. Ziet er wel fijntjes uit2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Ik denk dat dat toestelletje momenteel ook mijn voorkeur geniet, maar bij TMC heb ik wel nog een vraag:
Is de antenne verplicht, om TMC te kunnen gebruiken ?
Zijn er toestellen die geen externe TMC antenne hebben, en toch een goede TMC ontvangst ? ( ik spreek nu over alle merken, niet enkel Mio)
Comment
-
bij mij moet ge die antenne insteken om TMC berichten te ontvangen - aangezien TMC via radiosignalen gaat -ik weet niet of er nu al GPS toestellen zijn met ingebouwde TMC antenne - maar zo erg ligt dat bij mij niet in de weg eig..
maaar...wat wel bestaat is zo een Y splitter om tussen u gewone radioantenne te hangen van te wagen (achter u radio) te hangen zoda ge die externe antenne kunt omzeilen..maar dan again die moet ge nog altijd verbinden naar u gpstoestel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichtenbij mij moet ge die antenne insteken om TMC berichten te ontvangen - aangezien TMC via radiosignalen gaat -ik weet niet of er nu al GPS toestellen zijn met ingebouwde TMC antenne - maar zo erg ligt dat bij mij niet in de weg eig..
maaar...wat wel bestaat is zo een Y splitter om tussen u gewone radioantenne te hangen van te wagen (achter u radio) te hangen zoda ge die externe antenne kunt omzeilen..maar dan again die moet ge nog altijd verbinden naar u gpstoestel
's wel logisch eh, is gewoon een radiosignaal dat je moet hebben ... en dat bestaat idd. al in uw wagen
Een oude Mio (de C710) heeft blijkbaar wel ingebouwde TMC antenne, en de nieuwste top range (620) niet !?
Mislukt experiment, ttz. : dat werkt niet, ingebouwde TMC's ?!
Comment
-
quoted van mio site uit features C720:
"And the good news is the TMC-receiver is already built in, so you only have to connect the antenna."
bij mij is dit ook niet het geval, dit zit bij mij op de cradle, waar ik de antenne moet op aansluiten; op de gps zelf zit geen aansluiting; bij de C720 en de nieuwere zal die aansluiting zelf er wel rechtstreeks opzitten en niet via de cradle
edit:
hmm mio site spreekt zichzelf tegen
"With a unique built-in Traffic Message Channel (TMC) antenna, the C710 is able to receive information about delays on your route - and take you around them."
en 1 alinea verder:
"In the event of any hold up ahead, you can choose to continue or to go around them, in which case the C710 will recalculate your route. And the good news is the TMC-receiver is already built in, so you only have to connect the antenna."
lol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenIk denk dat dat toestelletje momenteel ook mijn voorkeur geniet, maar bij TMC heb ik wel nog een vraag:
Is de antenne verplicht, om TMC te kunnen gebruiken ?
Zijn er toestellen die geen TMC antenne hebben, en toch een goede TMC ontvangst ? ( ik spreek nu over alle merken, niet enkel Mio)
Oa. de Garmin 660 FM geeft een ingebouwde TMC ontvanger
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichtenquoted van mio site uit features C720:
"And the good news is the TMC-receiver is already built in, so you only have to connect the antenna."
bij mij is dit ook niet het geval, dit zit bij mij op de cradle, waar ik de antenne moet op aansluiten; op de gps zelf zit geen aansluiting; bij de C720 en de nieuwere zal die aansluiting zelf er wel rechtstreeks opzitten en niet via de cradle
Hmm, de C720 ...
Staat wel nog niet bij : http://www.mio-tech.be/en/gps-navigation-device.htm
Al leverbaar (in Belgie) ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichtenedit:
hmm mio site spreekt zichzelf tegen
"With a unique built-in Traffic Message Channel (TMC) antenna, the C710 is able to receive information about delays on your route - and take you around them."
en 1 alinea verder:
"In the event of any hold up ahead, you can choose to continue or to go around them, in which case the C710 will recalculate your route. And the good news is the TMC-receiver is already built in, so you only have to connect the antenna."
lol
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichtenidem ik juichte ook iets te vroeg
Die C720, daar kan je ook foto's mee nemen
Anyway, ik denk dat een C520 perfect is, TMC (optioneel of standaard), kaarten van West-Europa (Benelux vind ik juist iets te weinig), USB, SD/MMC-compatibel, Bluetooth en gesproken oa. in 't vloams
Enigste nadeel is die TMC die niet ingebouwd is ... hmm
Weet iemand wat het verschil is tussen C520b(t) en C520(t) ... de eerste is nieuwer, en ... zwarter, maar nog iets anders ?
Comment
Comment