Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste GPS tegenwoordig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bon, waar is er ergenst een goed (Belgisch) forum over GPS'en en dergelijke ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
      Er was in de eerste helft van de maand december een test over GPS toestellen in Autogids of Autowereld. Is dat testverslag ergens online terug te vinden?
      Ik heb de test teruggevonden

Als betere komen naar boven:

TomTom One New Edition (249 €): 18/20
      Mio C620(t) (499 €): 18/20
      Garmin Nuvi 250 (249 €) en 760 (499 €): 18/20
      TomTom Go 520 (390 €): 17/20
      ViaMichelin 970 T (199 €): 16/20

Minst goeie

Sony NV-U93T: 14/20
      LG LN515: 11/20
      Packard Bell Compasseo 820: 11/20

en er zijn er nog een paar

Prijs/kwaliteit gezien zijn de TomTom One, de Garmin Nuvi 250 en de ViaMichelin 970 T de betere volgens de test

Comment

• staat er niks in over navigon (7110) want die heb ik net aangeschaft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bennyvc Bekijk Berichten
          staat er niks in over navigon (7110) want die heb ik net aangeschaft
          Oei
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
            Bon, waar is er ergenst een goed (Belgisch) forum over GPS'en en dergelijke ?
            www.gpscenter.be (garminGPSforum)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bennyvc Bekijk Berichten
              staat er niks in over navigon (7110) want die heb ik net aangeschaft
              Navman, maar niet Navigon

Comment

• Ik heb voor mijn moeder een Nuvi 250w gekocht, tot nu toe een handig en degelijk toestel.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                  's wel interessant, ge kunt daar GPS'en huren ...

... maar enkel Garmin. Op zich wel interessant omdat Garmin mij wel aanspreekt, maar ik zou dan ook zo eens een Mio uitgebreid willen testen

Comment

• Heb een interessante bron gevonden voor interessante gebruikers-informatie omtrent verschillende toestelen ... beetje vreemd at first, maar eigenlijk logisch :

YouTube

En heb knoop doorgehakt, this one it will be:
                    Mio C520t

Comment

• Ik heb zo ne mio 520, en ben daar heel tevreden over.
                      Bleutooth pakt goed over, kaarten zijn goed, hij herberekent snel de route, en de rest van de functies gebruik ik niet ...
                      Tmc werkt maar denhelft van de tijd, dat ligt niet aan de gps maar aan de sterkte of zwakte van het radiosignaal dat ge ontvangt. TMC is maar een gewoon radiosignaal en minste dat er ruis opzit krijgt de gps niet meer de juiste info...
                      elk toestel heeft er last van...
                      Ooit ne test gestaan in autogods of autowereld denk waar ze zo 6 gps naast elkaar hadden geplakt en ze presteerden allemaal ongeveer even goed/slecht...

En koop u gps ni in een gps center a la ARC ofzo he, maar gewoon in de mediamarkt ofzo.. tenzij ge graag extra geld uitgeeft

Comment

• volgende week die uit den Aldi kopen sé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                          Tmc werkt maar denhelft van de tijd, dat ligt niet aan de gps maar aan de sterkte of zwakte van het radiosignaal dat ge ontvangt. TMC is maar een gewoon radiosignaal en minste dat er ruis opzit krijgt de gps niet meer de juiste info...
                          elk toestel heeft er last van...
                          Denk dat de TMC problemen vooral aan de Belgische TMC installatie ligt, want, bv in Duitsland werkt dat perfect en in de UK in 90% v/d gevallen perfect, terwijl het in België zeer regelmatig de bal misslaat.
                          Dit alles ondervonden met onze Comand APS van Mercedes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                            Denk dat de TMC problemen vooral aan de Belgische TMC installatie ligt, want, bv in Duitsland werkt dat perfect en in de UK in 90% v/d gevallen perfect, terwijl het in België zeer regelmatig de bal misslaat.
                            Dit alles ondervonden met onze Comand APS van Mercedes.
                            In- Oost en West-Vlaanderen in het TMC gegeven meestal nog beter dan regio brussel-antwerpen-limburg
                            En in de Walen is het helemaal niet vet....
                            Maar daar wordt aan gewerkt.

Al jaren qua kwaliteit en naar mijn mening ook qua gemak een van de betere merken is Garmin.
                            Waren vroeger redelijk duur maar stemmen hun prijzen tegenwoordig af op de andere spelers op de markt.
                            250W is een zeer degelijk toestel met een groot en breed scherm maar geen TMC
                            De 5-reeks is te vermeiden
                            en de 6 reeks zijn zeer complete toestellen.
                            Grootste voordeel van de Garmin's tov bijna alle andere toestellen is de werkduur op batterij.
                            Garmin haalt de beloofde 5u bijna volledig terwijl sommige toestellen hoop en al een dik uur mee gaan...
                            KLIK |&| KLAK

Comment

• Ik denk dat grote probleem van belgie en TMC is , dat er maar 1 of twee zenders (waaronder StuBru) die tmc info uitzenden, als je dan in een slecht gedekt gebied zit heb je van jan he...
                              Uk en De en aanverwanten zullen meerdere zenders hebben die dat mogen/kunnen uitzenden

Wat Die garmins betreft heb je gelijk, zeker de 6 reeks, ook groot voordeel van die garmins is dat de TMC antenne IN het toestel in gewerkt is, bij mijn mio is dat zo een losse draadantenne dat ge aan de voorruit moet hangen, en dat oogt toch wel slordig....

Comment

Wat Die garmins betreft heb je gelijk, zeker de 6 reeks, ook groot voordeel van die garmins is dat de TMC antenne IN het toestel in gewerkt is, bij mijn mio is dat zo een losse draadantenne dat ge aan de voorruit moet hangen, en dat oogt toch wel slordig....
                                Die TMC antenne is idd. een hekel punt bij de Mio ...

Comment

• Heb vandaag 2 TomTom's getest, en 1 Nuvi, beiden high-range breedbeeld dingen;

Nuvi: heeft zeer handige functies en goede menustructuur, maar wat me opvalt is de weinige info op uw scherm bij het volgen van een route. De interface is duidelijk gebaseerd op stem, ipv beeld. Wel handig is het toevoegen van tussenstops, werkt makkelijk.

TomTom's : toevallig werkten die toestellen ook hier niet. Snap het niet goed, maar 1 ding is zeker : de beste GPS is no way een TomTom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                    wat me opvalt is de weinige info op uw scherm bij het volgen van een route. De interface is duidelijk gebaseerd op stem, ipv beeld.
                                    Jep
                                    is dan ook een van de weinige min-punten van Garmin.
                                    Buiten de kaart zie je weinig informatie op het scherm.
                                    Pijlen links en rechts, nog af te leggen afstand, uur van aankomst, ...
                                    Die dingen zijn idd duidelijker zichtbaar bij andere merken, ook TomTom
                                    KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      volgende week die uit den Aldi kopen sé
                                      Damn, ik zie het ook net. Die 149 die daar zo verloren staat, is dat de prijs?

Spijtig dat hij een blauw tand mist...

Ik twijfel enorm!

Comment

• Persoonlijk zou ik voor bleu tooth gaan,
                                        ik heb geen carkit maar gebruik de GPs daar voor (mio ct520) en dat werkt behoorlijk goed...
                                        echt handig... en veilig....

Comment

Persoonlijk zou ik voor bleu tooth gaan,
                                          ik heb geen carkit maar gebruik de GPs daar voor (mio ct520) en dat werkt behoorlijk goed...
                                          echt handig... en veilig....
                                          idd... kweet het, maar jij hebt ook wat meer betaald hé

Comment

Working...
                                          X