Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste GPS tegenwoordig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ja indertijd nog 399, toen was ie net uit... maar nu moet die toch veel goedkoper staan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
      Damn, ik zie het ook net. Die 149 die daar zo verloren staat, is dat de prijs?

Spijtig dat hij een blauw tand mist...

Ik twijfel enorm!
      geen id, maar voor 149€ een gps met gans europa erop... ikke niet meer twijfelen deze keer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
        Heb een interessante bron gevonden voor interessante gebruikers-informatie omtrent verschillende toestelen ... beetje vreemd at first, maar eigenlijk logisch :

YouTube

En heb knoop doorgehakt, this one it will be:
        Mio C520t

Good choice. Ik heb ook al ruim een half jaar een C520t en ben daar zeer tevreden over.
        Oorspronkelijk wou ik in feite een Tomtom of een Garmin, maar research bracht me er toe de Mio te kopen omdat die vrij actueel was en bovendien ook goed scoorde op vlak van prijs/kwaliteit.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb een Pioneer Avic touchscreen in mijn Opel Omega, en een BMW huismerk in mijn BMW (). De BMW navigatie is sneller, de Pioneer is beduidend beter (veel meer informatie, veel meer opties voor routeplanning, TMC stukken beter dan in de BMW). Maar ja, ik kocht mijn Avic voor 2200 EUR, net voor de TomTom ellende begon. 't Is kwaliteit, maar ik heb er ook de hoofdprijs voor betaald. Ik zou wel weer Pioneer kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
            ja indertijd nog 399, toen was ie net uit... maar nu moet die toch veel goedkoper staan ?
            304 bij gpsshop nu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
              Good choice. Ik heb ook al ruim een half jaar een C520t en ben daar zeer tevreden over.
              Oorspronkelijk wou ik in feite een Tomtom of een Garmin, maar research bracht me er toe de Mio te kopen omdat die vrij actueel was en bovendien ook goed scoorde op vlak van prijs/kwaliteit.
              Ben jij ook tevreden over de batterij?
              Hoe lang rij jij rond zonder je sigarettenaansluiting te moeten gebruiken?
              Want volgens insiders is dat nog steeds een van de grote zwakheden van Mio
              KLIK |&| KLAK

Comment

• Heb zondag nog een koppel TomTom's getest (autosalon), en het was weer hetzelfde : minstens de helft van die toestellen was geblokkeerd met de melding dat er geen ontvangst was.

Comment

• Vraagje, die GPS dat ze verkopen in de Aldi, is dat een goede GPS? ( want ik en techniek )??

Ik zou mij graag een GPS kopen maar ik weet er niet veel van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zoeloe Bekijk Berichten
                    Vraagje, die GPS dat ze verkopen in de Aldi, is dat een goede GPS? ( want ik en techniek )??

Ik zou mij graag een GPS kopen maar ik weet er niet veel van

Comment

• Bij deze, zojuist mijn eerste GPS getest

Merk en model : Mio C520t

Aansluiting van het toestel is vrij makkelijk, het systeem met de zuignap is vrij goed. Eerste twee problemen worden al snel duidelijk : de stekker voor de V12 stroom, staat op zo een manier dat ie een klein beetje in de weg staat bij het schakelen. Bovendien hangt die kabel dan ook nog voor alles in de weg. Ik denk dat het geen slecht idee is, om proberen te rijden zonder die kabel, en dat spul op te laden als je het niet gebruikt.

Een ander probleem is de plaatsing zelf. Qua concept plaats je dat op het dashboard, waardoor er dus een stuk van het zicht weggenomen wordt. Ik heb een plaatsing rechts, en ook links van het stuur geprobeerd, maar beide zijn niet perfect.

Het toestel zelf is makkelijk te bedienen, en de menus zijn vrij duidelijk. Dit had ik op voorhand al uitgetest, geen probleem daar. Het scherm is van het type breedbeeld, en je hebt de optie om ofwel het volledige scherm te benutten voor de kaart, ofwel een strook rechts vrij te houden voor allerlei info. Vooral de effectieve snelheid, is een interessant gegeven ... Andere zaken zijn : resterende afstand, resterende tijd, huidge tijd, verwacht moment van aankomst, afstand tot volgende richtingswijziging, en een symbool dat dat laatste illustreert.

Hier valt bijvoorbeeld op, dat indien je een rond punt passeert, maar je vervolledigt de weg rechtdoor, dat zowel het scherm, als de gesproken stem, moeite zit te doen ... om te zeggen dat je gewoon de weg moet vervolgen.

"Tweede afrit nemen" = "rechtdoor rijden" ... aan een klassiek rond punt.

Anyway. De aanwijzing van richtingsverandering is blijkbaar niet zo makkelijk, zo heb ik verschillende malen informatie gehoord om links af te slaan, waar je bvb. de weg moet vervolgen, of gelijkaardige zaken. Ook zei ie een keer : autostrade oprijden, om vlak daarna te zeggen : autostrade verlaten. Je moest daar helemaal niet op zijn ...

Als je de weg volgt op het kaartenplan alleen, dat is dat volgens mij duidelijker, maar ook niet perfect. Hij duidt namelijk ook de strook aan, die diezelfde weg toont, maar in de andere richting. Wat enigszins verwarrend is, en totaal overbodig.

Wat ook ontbreekt, is dat je blijkbaar wel heel veel informatie op uw scherm hebt .. maar als je wil weten waarnaar je rijdt ... wel, dat zegt ie niet. Normaal geen probleem, maar op een bepaald moment had ik een target ingediend, en ik weet begot niet hoe ie daar kwam - vermoedelijk ergens op de kaart verkeerd aangeklikt - en ik wist dus niet naar waar ie me ging brengen. 't was dicht bij het echte target, maar net niet.

Wat wel makkelijk werkt, is het maken van een route, met tussenstops. Duidelijk in beeld gebracht, en je kan die verschillende punten verschuiven. Goed zo.

Een functie die ook heel belangrijk is, is om POI's (point of interests te vinden), die je occasioneel wel eens dringend nodig hebt : eten, brandstof, ... Lekker makkelijk. En bij het zoeken op een tankstation, ook op merk. Handig als je alleen maar kunt tanken bij 1 merk. En bij de lijst van die punten, toont ie ook telkens de afstand tot dat punt ... Lijkt mij ideaal om op die manier de tourist uit te hangen. Ik denk vooral aan restaurants en dergelijke ..

Er is ook een TMC module, maar die heb ik nog niet getest. Op het scherm staat er ook altijd een melding van de toegelaten snelheid, wat interessant is ... je komt dingen te weet die je niet wist. Ha.

Comment

• Ik had vroeger ook een garmin, en wat voor een stuk rommel was me dat man, ik had zin om dat ding door de ruit te gooien. Nu heb ik een TomTom en die valt me 100 keer beter mee!

Comment

• Wij hebben al 'n jaar of 4 een Tom Tom One, heel tevreden van. Maar moet nu wel dringend es wat upgrades krijgen.

M'n broer heeft sinds nieuwjaar een Tom Tom XL met 'heel Europa' er op ... (nu blijkt dat Tsjechië en Polen daar blijkbaar nog niet bij staan )
                          Voor de rest wel heel tevreden over die Tom Tom XL met TMC.

Comment

• Dit is voorlopig mijn ervaring met het toestel dat ik nu enkele maand heb, zijnde een Mio C520:

't moet gezegd worden: dit was ook mijn eerste GPS, dus een echte referentie heb ik niet. Bon, de Mio C520 dan maar :
                            Wat mij het meeste stoort aan dit toestel is het volgende :
                            - Indien je een adres opzoekt, moet je steeds een - volgens hem - correct straatnummer ingeven, of je komt niet echt uit waar je wilt. Praktisch gezien; ik moest in een straat zijn, met nummer 48C. OK, die letter "C" kan je dus al vergeten, want die kan je niet ingeven. Dat is probleem 1. Dan geven we toch gewoon 48 in ? Dat nummer zou moeten bestaan, neen ? Welnu, dat bestaat niet in die straat (volgens hem). OK, dan maar een ander nummer; 46. Neen. 48 ? Neen. Zucht. 45 ? 1 ? Allemaal niets. Ik moet dan waarschijnlijk de enige staat in Belgie gevonden hebben zonder nummers. Dat is dus probleem 2. En probleem 3; als je dacht van telkens gewoon een ander nummer te kunnen proberen : vergeet het. Je moet telkens het VOLLEDIGE adres opnieuw ingeven. Wat je wel kan doen, is een intersection met een andere straat, aanduiden. Nuja, dat blijft een gok, want dat kan dus 5 kilometer verder zijn. De enige zekerheid dat je hebt, is dat je in de juiste straat zit.
                            - Probleem 2 : eenrichtingsstraten. Hier kunnen we kort zijn, hij stuurde mij al verschillende malen de verkeerde richting in een eenrichtingsstraat, en op het scherm wordt er NOOIT een eenrichtingsstraat aangeduid. Ik concludeer daaruit dat ie geen eenrichtingsstraten kent ?

Dat zijn volgens mij twee grote gebreken van dit toestel ... maar er zijn ook goede punten, en heel wat in feite. Handig is dat je met zeer weinig toetsindrukken kan ingeven dat je bvb. naar huis wilt rijden. De visualisering van de wegen is vrij goed, alhoewel er soms wel verbeteringen nodig zijn, vooral bij afritten en splitsingen. Hij geeft altijd een punt aan, waar voor hem de splitsing gebeurt, maar soms is dat het begin van de stippellijn, soms het einde ... is verwarrend als je enkel naar de afstanden kijkt die je nog moet doen tot volgende punt. Ook heeft ie soms moeite om te zeggen : blijf op deze baan. Al meermaals gebeurt dat ie me eerst van de baan afstuurt, om dan 50 meter verder terug de hoofdbaan te verlaten. Iets meer intelligentie mag wel. Ook klassiek is dat ie bij ronde punten veel van zijn tak maakt ... om te zeggen dat je eigenlijk gewoon rechtdoor moet (2de afslag nemen).

GSM (Bluetooth) heb ik geprobeerd, maar ik zie niet veel voordeel, je kan de telefoon opnemen, en je kan zelf een nummer draaien, maar je kan niet kiezen uit uw telefoonlijst. SMS'jes sturen kan ook niet, of ik heb het niet gevonden. Andere functies zijn TMC (nog niet geprobeerd) en MP3, maar dat zie ik niet zitten, want ik heb goede geluidsboxen in men wagen, en ik zie niet wat je moet doen met zo een simpel geluidsboxje van drie maal niks.

Handig aan dit toestel is de manier waarin je in de menus kan rondlopen. Om bvb. lokaties (POI's) te stockeren, en te groeperen, dat gaat zeer vlot. Een keuze die volgens mij wat teveel verborgen zit, is de keuze voor routeberekening : snel of kort (in afstand). Dat zou makkelijker wijzigbaar mogen zijn. Ook de keuze om bvb. snelwegen te gebruiken, of juist te vermijden, zou leuk zijn indien je dat makkelijk zou kunnen selecteren ... en zien. Het is al meermaals gebeurd, dat ik op een vreemde weg terechtkom, om dan te zien dat ie eigenlijk alle snelwegen aan het vermijden is. Ja, kort ja, in al die nauwe straatjes.

Ook is het vreemd op welke manier hij anders tot de "beste" weg komt (of het nu de snelste of de kortste is), een bepaalde route stuurt ie mij consequent een afrit vroeger af, om dan een heleboel kleine wegjes te doen, in plaats van de volgende afrit te nemen, en een korte afstand terugkeren.

Ik hoorde spreken over de functionaliteit die wordt toegepast op de volgende generatie GPS'en, namelijk een intelligent systeem dat de effectieve snelheid tussen 2 punten stockeert, zoals die door GPS-gebruikers wordt gereden, om dan te gebruiken voor berekeningen van tijd en afstand. Voorlopig stuurt ie me dus naar een weg die volgens hem 50 meter korter is, of een weg die 12 seconden sneller is, berekend op incorrecte gemiddelde snelheden.

Autosnelweg is 120kmu volgens hem

Comment

• Pfft, heb besloten er ook eentje in huis ( of in de auto eigenlijk ) te halen. Iemand tips voor een degelijk basic toestel? Randprullen zoals mp3 functie, bluetooth en fotoplayer hoeven er absoluut niet op te zitten. Wel graag een breed scherm met split screen mogelijkheid. TMC? Tjah aangezien dat blijkbaar niet degelijk werkt, liever niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                Pfft, heb besloten er ook eentje in huis ( of in de auto eigenlijk ) te halen. Iemand tips voor een degelijk basic toestel? Randprullen zoals mp3 functie, bluetooth en fotoplayer hoeven er absoluut niet op te zitten. Wel graag een breed scherm met split screen mogelijkheid. TMC? Tjah aangezien dat blijkbaar niet degelijk werkt, liever niet.
                                Mio C320. Ik heb de C520T en ben daar tevreden over. De 320 heeft gewoon minder functies (geen BT en TMC bv.).
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                  Mio C320. Ik heb de C520T en ben daar tevreden over. De 320 heeft gewoon minder functies (geen BT en TMC bv.).
                                  Ik was net de Makro folder aan het doornemen. De Mio 320 aan €199; lijkt me een koopje.

Comment

• Bekijk zeker ook eens de Sony Nav-U

Comment

Ik was net de Makro folder aan het doornemen. De Mio 320 aan €199; lijkt me een koopje.
                                      In de MM kost een Mio 320 €179
                                      In de Makro kost hij €199 maar inclusief een SD-kaart van Oost-Europa ( twv €129 )

Comment

Ik heb het daarstraks, nadat ik die suggestie gedaan had, ook gezien. 199 € voor dat ding, is alleszins geen geld.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                          Bekijk zeker ook eens de Sony Nav-U
                                          Ervaring mee?

Bevindingen?

Comment

Working...
                                          X