Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste GPS tegenwoordig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb reeds met 3 toestellen gewerkt.

1. Mio C320b
    + zeer degelijk in het navigeren, duidelijke kaart weergave en bijzonder snel
    - levensduur batterij, instellen geluidsvolume, minder fancy instelling zoals bij TomTom + moeilijker te updaten ( nu men legt niet elk jaar een nieuwe snelweg aan )

2. VDOdayton
    - traag, slecht kaart weergave, slechte routes
    Kortom ik kan hier niet veel goeds over vertellen, moet dit toestel nu eenmaal gebruiken omdat die in mijn bestelwagen gevezen zit

3. Tomtom One V4
    + levensduur batterij, veel instelmogelijkheden, compacte zuignap
    - ( niet echt negatief ) maar de kaart weergave is toch minder dan bij de Mio waarmee ik heb gewerkt. Door de compacte zuignap staat het systeem wat verder van je weg.

Met Garmin heb ik nog niet gewerkt, maar Mio blijft voorlopig mijn favoriet

Comment

• Ik ben aan het twijfelen tussen een Mio Moov Spirit 500, en een TomTom one XL IQR. De Mio kost €179, en de TomTom (met TMC) €219.
      Is de TomTom de meerprijs waard of niet?

Comment

• Ik ben ook aan het overwegen om een gps te kopen, maar weet echt niet wat te kiezen.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Als het maar is om de zondag eens een uitstapje te doen dan zou ik wachten tot ze weer eens van die Medions verkopen in de Aldi. Voor recreatief gebruik volstaan die dingen wel en ze kosten niet veel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Als het maar is om de zondag eens een uitstapje te doen dan zou ik wachten tot ze weer eens van die Medions verkopen in de Aldi. Voor recreatief gebruik volstaan die dingen wel en ze kosten niet veel.
            Koop een tomtom via ibood geloof ik of die andere onedayfly vandaag voor 119 euro's. je kan niet beter vinden!!!

medion = bucht brol dus

Comment

• ik zit een beetje met 't zelfde.

Heb nu een Mio C230, ben er heel tevreden van maar mis keihard TMC.
              Hij is eens geplet geweest in de middenarmsteun met het stekkertje erin en de aansluiting was losgekomen van het moederbordje. Heb dat weer vastgesoldeerd (mini-aansluitingen, geen sinecure), maar dat zal het ooit wel eens helemaal begeven.
              Maar binnen anderhalf jaar ofzo gaan we waarschijnlijk toch een andere auto kopen, en misschien zit daar dan al een gps ingebouwd...
              Ik zou dus niet zo veel geld willen uitgeven. Of zelfs willen wachten.

Mocht ik nu eentje willen kopen, wil ik eentje dat even goed routes berekent. En TMC.

Wat zijn die IQ-routes eigenlijk, en hebben die autostrades met x vakken op het scherm enig nut?

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                ik zit een beetje met 't zelfde.

Heb nu een Mio C230, ben er heel tevreden van maar mis keihard TMC.
                Hij is eens geplet geweest in de middenarmsteun met het stekkertje erin en de aansluiting was losgekomen van het moederbordje. Heb dat weer vastgesoldeerd (mini-aansluitingen, geen sinecure), maar dat zal het ooit wel eens helemaal begeven.
                Maar binnen anderhalf jaar ofzo gaan we waarschijnlijk toch een andere auto kopen, en misschien zit daar dan al een gps ingebouwd...
                Ik zou dus niet zo veel geld willen uitgeven. Of zelfs willen wachten.

Mocht ik nu eentje willen kopen, wil ik eentje dat even goed routes berekent. En TMC.

Wat zijn die IQ-routes eigenlijk, en hebben die autostrades met x vakken op het scherm enig nut?
                Deze vind ik momenteel wel een goede keuze

Ik ben geen echte TomTom fan maar die IQ routes zijn toch echt wel een voordeel. Het MMI in onze A3 heeft een gelijkaardige voorstelling van de wegen en dat is toch een pak handiger dan een paar strepen op het scherm.

Ingebouwde GPS in oudere wagens is ook niet altijd zo up-to-date, dus ik zou er niet te hard op rekenen dat je dan geen draagbare meer nodig hebt. Als ik systemen van 5 jaar oud bekijk dan is dat eigenlijk al niet bruikbaar meer. Mijn nonkel heeft intussen een Garmin gekocht voor in zijn Sharan omdat zijn ingebouwde GPS totaal niet meer goed navigeert.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Ingebouwde GPS in oudere wagens is ook niet altijd zo up-to-date, dus ik zou er niet te hard op rekenen dat je dan geen draagbare meer nodig hebt. Als ik systemen van 5 jaar oud bekijk dan is dat eigenlijk al niet bruikbaar meer. Mijn nonkel heeft intussen een Garmin gekocht voor in zijn Sharan omdat zijn ingebouwde GPS totaal niet meer goed navigeert.

Je moet die kaarten wel updaten eh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    die kaarten durven wel al eens evenveel te kosten als een apart toestel ...
                    2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                    2009 Porsche Carrera 4S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichten
                      die kaarten durven wel al eens evenveel te kosten als een apart toestel ...
                      Ja maar dat is ook een non-argument. Pak dan geen ingebouwde gps om te beginnen. Zo een ingebouwd ding kost evenveel als 20 toestellen

Comment

Yep, maar je blijft met een verouderd toestel met minder functionaliteiten zitten. Vijf jaar geleden was er nog maar weinig sprake van DVD systemen voor heel europa, TMC, ...
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Yep, maar je blijft met een verouderd toestel met minder functionaliteiten zitten. Vijf jaar geleden was er nog maar weinig sprake van DVD systemen voor heel europa, TMC, ...
                          Das een feit...

Comment

Ja maar dat is ook een non-argument. Pak dan geen ingebouwde gps om te beginnen. Zo een ingebouwd ding kost evenveel als 20 toestellen
                            ikzelf zou ook voor ne nieuwe cd-dvd zorgen, ik gebruik ingebouwde systemen veel liever dan zo een draagbaar apparaat maar ik gaf gewoon aan dat veel mensen anders denken...
                            2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                            2009 Porsche Carrera 4S

Comment

• Heb een Mio (denk een 520), en heb ook kort een TomTom gebruikt (simpel modelletje):

Mio:
                              - levensduur batterij, dat is nu ongeveer 15 seconden, wanneer opgeladen. maw, de batterij is er volledig aan, en toestel is wat, 3 ofzo jaar. Batterij is altijd slecht geweest
                              - updates van kaarten, zowel de beschikbaareid van kaarten, als de manier om up te daten, zijn vrij slecht
                              - routeberekening is echt bizar soms, leidt u vaak langs veel te kleine wegen, ipv net iets grotere te kiezen, die dichtbij zijn. Eenrichtingstraten bestaan ook niet volgens Mio
                              - sommige adressen vind ie niet, soms is een bestemmin in "an unreachable area", waarna ie bizarre dingen doet (soms neemt ie toch dat punt als eindpunt, soms niet)
                              - weinig compact, als je de houder ook beschouwd

+ display (breed scherm) is duidelijk en informatief
                              + menu is vrij makkelijk, scherm is makkelijk te gebruiken
                              + bevestiging is goed en makkelijk

TomTom (weinig ervaring)
                              - bevestiging, is wel compact, maar daardoor ook verder van u verwijderd, plus het is soms wat foefelen
                              - schermgevoeligheid vond ik net wat minder dan vergeleken met Mio, iets vaker nog eens opnieuw duwen enzo
                              - display is iets minder mooi opgebouwd, ziet er meer basic uit

+ kaarten leken correct, routeberekening ook
                              + gemakkelijk menu, alhoewel anders dan vergeleken met Mio, maar niet minder goed
                              + compact (wegens bevestigingssysteem)

? updates nooit geprobeerd, maar die hebben reputatie goed te zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                tja... dat komt er van als je zoals 90% van de mensen je gps constant in de sigarettenaansteker steekt.
                                Hmmm ... is dat het probleem ? Ik laad die ook enkel op via de 12V sigarettenaansteker, en de batterij is gans dood ondertussen. 's wel stoem ... ja je kan opladen via de wagen, maar eigenlijk kan je dat niet.

Comment

• Een irritant ding dat ik gemerkt heb van TomTom, is een "bong" geluid als je teveel over de maximumsnelheid gaat. Wss een standaard-instelling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lorens Bekijk Berichten
                                    Een irritant ding dat ik gemerkt heb van TomTom, is een "bong" geluid als je teveel over de maximumsnelheid gaat. Wss een standaard-instelling
                                    Irritant??
                                    Das iets wat ik handig zou vinden.
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lorens Bekijk Berichten
                                      Wss een standaard-instelling
                                      Yes, kan je uitschakelen.
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Irritant??
                                        Das iets wat ik handig zou vinden.
                                        Niet als je op de autostrade heel de tijd tussen de 120 en 130 rijdt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Morning glory Bekijk Berichten
                                          Niet als je op de autostrade heel de tijd tussen de 120 en 130 rijdt...
                                          Tussen 120 en 130 op je teller? of tussen 120 en 130 echte killometers zoals de gps aangeeft??
                                          Als het op de teller is, dan zal je geen last hebben van dat geluid!

Eigenlijk vind ik het klagen over dat signaal hetzelfde als mensen die klagen over het signaal van de gordel wanneer je geen gordel draagt, hou je aan de regels, en je hebt van die biepjes geen last.

Comment

Working...
                                          X