Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ben die in de Lidl gaan halen en bij de eerste tests werkte hij perfect.
Bij de eerste keer aanzetten had hij direct verbinding met sattelieten (in tegenstelling tot wat ik soms lees) en dat van binnen in huis.
Vandaag het toestel gebruikt om naar Zolder te gaan, en hij werkte perfect, zelfs de tmc werkte terwijl die antenne niet tegen de voorruit plakte
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
ik heb me een gps met de hele auto errond gekocht dus ik moet hier niet meer zijn
Besluit van de tests: een after market gps heeft toch heel wat meer te bieden dan een 10 keer duurder ingebouwd gps-systeem. Maar 't zat erbij dus ik klaag niet.
Ik heb momenteel een TomTom Start die ik van mijn ouders gekregen heb aangezien die er niets mee doen... Werkt goed, alleen énorm basic.
Nu zoek ik een gps die het autorijden net dat ietsje aangenamer maakt.
De eisen:
*Bluetooth connectie met mijn iPhone 3G
*Groot (= duidelijk) scherm
*Intuitive bediening
*Laneassist (geavanceerd rijstrookadvies met een afbeelding)
*Uitgebreide routeplanning (met tussenstops e.d)
*Goede kaartdekking! (West Europa is voldoende)
*Vaste flitscamera's (mobiele hoeft niet... want gaat meestal gepaard met een abbo en dit is meer een gps voor mee op reis te gaan...)
Iemand een idee? Het mag kosten wat het kost... Nu niet dat ik met 20 functies zit waarvoor ik betaald heb maar helemaal niet nodig heb...
Ik ben dus vertrouwd met TomTom maar als er andere gps-bouwers zijn die zo'n pakketje aanbieden dan wil ik daar zeker wat verder over opzoeken!
Een groot nadeel dat de TomTom heeft tov de Navigons is dat bij Navigon de TMC ontvanger al ingebouwd zit en je bij de tomtom nog een extra active tmc dock moet aankopen indien je niet wil betalen voor de Live HD bundel...
Voor de geïnteresseerden, bij Auto5 (jaja ) is er een actie tot 16/06 waardoor je een TomTom One V4 Cube Europe (West-Europa)
kan kopen voor 119€ ipv 149€. Heb enkele maanden geleden deze zelfde GPS nog gekocht voor mijn grootvader en toen was die
nog 170-180€! Vind het een goed toestel, moesten we hier thuis al geen (oudere) TomTom hebben dan ging ik er zelf achter.
Natuurlijk geen poespas systeem, gewoon een GPS die doet wat hij moet doen. Moet maar eens kijken op de site van Auto5 bij de online folder
- Daily driver: 2015 Suzuki Swift 1.2i 16v GL:
- Weekend/fun: 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v 1st gen.
- 1994 Suzuki swift 1.0: sold - 2003 Peugeot 106 1.4 XS: RIP - 1997 Shitro?n Saxo 1.1: sold - 1993 VW Golf III 1.8 90pk: sold - 2001 Toyota Avensis 1.6 vvt-i: sold - 1995 Honda CRX DelSol 1.6 ESI: sold
Iemand die zijn mening kan geven over Navigon? Degelijker/beter als TomTom of niet? Ik twijfel tussen de Navigon 6310 en de TomTom XXL? Reviews lezen maakt mij helaas niet veel wijzer.
over de navigon kan ik niks zeggen want die heb ik nog ni geprobeerd.
De tomtom xxl hebben we hier net gekocht en eerlijk gezegd doet die zen werk goed en is toch ook vrij volledig (hangt er vanaf wat je er mee wil doen). Het enige wat me stoort is de zuignap. Daar zit zo'n ring aan die je kan losklikken maar daar zie k eerlijk gezegd t nut ni van in.
Tis dus geen mening over navigon maar mischien dat er nog iemand anders post die er wel eentje heeft.
Wij draaien hier Navigon op Iphone en op een oudere Navigon doos. Ik heb liever de Navigon dan de TomTom qua functionaliteiten en bediening, en de routes die je kan inladen op een toestelletje kunnen meer waypoints bevatten dan een TomTom.
deze heb ik nu gedurende een klein jaartje en heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
het scherm is meer dan groot genoeg.
Ook zeer eenvoudig te updaten via de computer en wijzigingen door te voeren.
een aanrader
ik ga dat hier ook even volgen , want met de laatste ardennen rit was ik een beetje verloren ...ik moest constant iemand volgen om de weg te weten ...( zat alleen in de auto en knallen en lezen gaat niet echt samen )
ik wil dus een makkelijk bruikbaar toestel waar ik op een eenvoudige manier aan roadtripje kan in opslaan . Flitskastoestanden hoeft voor mij niet ..daarvoor hebben we de coyote
'k heb nu al een paar weken een Navigon 2510 explorer (41 landen) dus zal die even uit de doeken doen:
Inhoud
Wat krijg je allemaal voor €150:
- de Navigon zelf natuurlijk
- houder
- auto-oplader met TMC (aansluiting is mini-USB dus opladen via pc is gemakkelijk)
- USB-kabel
- dvd met maps voor 41 landen (incl. latest map guarantee) en software
- 80% korting voor FreshMaps (maw €20 betalen en je hebt tot 2012 de laatste nieuwe kaarten)
- 3 maand gratis flitscamera-updates
- door te registreren nog eens kortingsbon gekregen voor de accessoires dus heb voor een kleine €17 (incl verzending) op de site nog een tasje er bij gekocht (ipv €30 in de winkel)
Verpakking
De Navigon komt in een klein doosje met alles netjes verpakt, bij het openen zie je direct de Navigon en daaronder zitten alle toebehoren, kortingsbonnen en een "snel-starten"-handleiding.
Behuizing en GUI
Op de zwart hoogglanzende rand (uiteraard persoonlijk) na, is het design van de Navigon best wel te pruimen. Hij weegt ook niet veel en past dankzij z'n 3,5" scherm perfect in elke broekzak. Handig om mee te nemen als je te voet bent dus.
Bovenaan vinden we de enige fysieke knop op het toestel, die voor het aan/uitzetten. Onderaan is er dan de USB-aansluiting, reset-knop, de oplaad-led (beetje rare positite) en op de hoek is er nog de mogelijkheid om een polsbandje aan te hangen (ook weer voor dat te-voet-gedeelte). Verder is er opzij nog een microSD-slot om het intern geheugen (2GB) uit te breiden.
Bij het opstarten krijgen we een mooi eenvoudige layout met 4 keuzes die voor zich spreken: Nieuwe bestemming, Mijn bestemmingen, Naar huis en Kaart weergeven.
Een bestemming invoeren gaat gemakkelijk. Bij het selecteren van Nieuwe bestemming kan je kiezen tussen adres, POI, coördinaten of 1 van de 3 "Snelle toegang"-POI's. Dit zijn 3 categorieën van POI's die je dan altijd snel bij de hand kunt hebben.
Het kiezen van een adres gaat via het "slimme" toetsenbord dat enkel de letters laat zien die nog beschikbaar zijn van bv. de straten in die stad. Spijtig genoeg staan de letters wel alfabetisch en niet azerty of qwerty-gewijs. Maar dat is waarschijnlijk een kwestie van gewenning.
Na het invoeren van de bestemming krijg je de mogelijkheid om te kiezen uit 3 routes, de beste route volgens de GPS wordt aan gegeven door een MyRoute-label. Dat wil zoveel zeggen dat die route het beste is op dat tijdstip, op die dag, voor die rijstijl. Of het effectief dan de betere route is, ben ik nog niet uit. Om van Sint-Niklaas naar Vilvoorde te rijden had ik de keuze uit N16 + A12 of E17 + E19. Naar mijn ervaring is die laatste combinatie op een niet spitsuur nog altijd het snelste en zuinigste, maar de MyRoute prefereerde toch de N16 en A12.
De kaartweergave en route bij de navigatie is zeer duidelijk en eenvoudig, op het scherm staat heel wat info, maar desondanks blijft de kaart goed zichtbaar.
Bovenaan is er via het pijltje opnieuw toegang tot de 3 "Snelle toegang"-POI's en meer naar de rechterkant zijn er statussymbolen beschikbaar voor het geluid, batterij, TMC -en satellietontvangst en een klokje. Meer naar onder vinden we onder andere de reistijd en aantal resterende km's terug langs de rechterkant (druk er op en de aankomsttijd komt er op) en aan de linkerkant staat de volgende instructie met het aantal meter en een vooruitgangsbalkje. Samen met de huidige en volgende straatnaam is er onderaan ook de audioregeling, een vergrootglas om de kaart te kunnen inzoomen, een pijltje om terug te gaan naar het hoofdmenu en een opties-knop om routewijzigingen aan te brengen, verkeersinformatie op te zoeken of zelfs bijvoorbeeld een routerecorder te starten.
Ook de rijstrookassistent is top. Een mooie tekening van hoe de baan gaat met daarboven de wegaanwijzingen... Het is soms zelfs bizar hoe goed de tekening op de eigenlijke baan lijkt.
Snelheid en ontvangst
Tijdens het navigeren is de Navigon vlot genoeg. De kaart volgt goed mee en bij het missen van een afrit of andere wijzigingen van de route is hij snel genoeg om hierop te anticiperen.
Spijtig genoeg is de software iets te zwaar (of de hardware iets te zwak) om echt vlot te draaien, wat merkbaar is door het soms wat trager reageren van input op het touchscreen.
De Navigon vindt echter wel snel satellieten, bij het opstarten op een andere locatie dan waar hij afgezet is, is er binnen de minuut opnieuw signaal. Verder is ook de ontvangst uitstekend. Het gebeurt meerdere keren dat ik in een gebouw zit en toch ontvangst heb. Ik weet niet in hoeverre andere recente gps'en dit voor hebben, maar de TomTom 510 die m'n ma heeft, moet het zelfs niet proberen.
Conclusie
Ik had altijd als vooroordeel dat TomTom bijna altijd de beste GPS'en maakte, na een paar keer een Garmin e.a. te gebruiken van vrienden, bleef ik blij dat er een TomTom in huis lag. Maar bij het zoeken naar een nieuwe GPS wou ik toch eens iets anders proberen. Ik vond €150 voor het kleinste TomTom model toch wat veel en na wat rondkijken besloot ik de Navigon een kans te geven. De recenste Navigonproducten leken immers niet zo slecht als ik op sommige internetreviews mocht afgaan. Van de 2510 waren er echter nog geen reviews te vinden, dus was ik bij aankoop niet zo zeker van mijn keuze.
Ik mag nu best zeggen dat ik erg tevreden ben over de Navigon. De interface zit goed in elkaar, de navigatie is en weergave is zeer duidelijk en dankzij de vele promo's denk ik voor +/- €180 (incl. promo accessoires e.d.) goed gesteld te zijn. De winkel waar ik hem haalde, GPSshop.be is trouwens ook een aanrader!
ik heb hier ook een psp met gps module en die gaat grafisch toch ongelooflijk goed (begrijpelijk gezien het concept waarvoor het toestel dient). Snelle berekening, strontveel poi, 3D kaarten in de steden, route opname mogelijk, mogelijkheid om routes vanaf een pc in te laden (maar dat hebben veel andere gps toestellen nu ook). Enigste wat tegensteekt is dat de ontvangst niet altijd zo goed is.
Voordeel van het toestel is wel dat je buiten navigatie er nog veel andere dingen mee kan doen. Maw op vakantie: gamen, muziek luisteren, internetten, film kijken, enz...
Kostprijs is er dan ook wel naar, maar als je al een psp hebt liggen is een gps module er snel bijgekocht.
wat denken jullie van de nieuwe Aldi GPS die er zaterdag aankomt?
Ik heb mij een viertal jaar geleden ook een medion GPS gekocht, heel tevreden van (stevig ding en batterij ging lang mee) maar recent is m'n lader in het toestel afgebroken en is hij kapot...
Alleen lijkt het scherm mij op die nieuwe GPS een stukje kleiner dan op mijn oude GPS van 4 jaar geleden?
Wat denken jullie voor de rest van die medion GPS, waar voor z'n geld en OK om te gebruiken?
Gebruik hem vooral om mij te navigeren naar wedstrijden en winkels etc. soms moet ik hem in 't stad ook meenemen om mijn straat (en later mijn wagen) terug te vinden...
Medion GPS kopen of kijken voor een goed tweedehands toestel? (een garmin of zo)
Ik heb vele jaren geleden ook nog zo'n Medion gekocht en was daar ook heel tevreden van. Ik heb hem nog steeds en hij werkt nog perfect maar ik heb nu een ingebouwde gps. Die nieuwe Medion gps systemen maken toch echt geen indruk op mij. Ze zijn veel minder robust en voelen en zien er goedkoop uit en ze werken ook minder intuïtief. Ik zou dat niet meer kopen tenzij het enkel is om de zondag een uitstapje te maken.
Comment