Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TURBO-PROBLEMEN bij de nieuwste 2-liter diesel BMW (2.0d 177pk) '1, '3, '5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Toch niet. Uiteraard heb je van élk merk en élk model wel een auto die problemen geeft, ze zgn. maandagmorgenmodellen, maar bij de 335i is er naar mijn weten geen probleem. Er zullen er wel zijn die kapotte turbo's hebben, zo zijn er 335i uitgeleverd geweest zonder oliekoeler en als je dan continu volgas lag te raggen werd de olie (die ook de turbo's smeert en koelt) zo warm dat de turbo's te heet werden. Met gevolgen, soms minimaal (noodloop), soms erger (turbo's stuk). Nu worden ze allemaal met oliekoeler geleverd, en van een 'systematisch turboprobleem' zou geen sprake zijn. Toch niet als ze stock zijn. Getunede 335i, tot 400 pk zelfs, dienen wel dringend een upgraded oliekoeler te krijgen en liefst ook een dikkere intercooler, anders is de kans op problemen groter. Maar da's met veel getunede motoren zo.
    Han heeft het nochtans 3-4 keer gehad op croix. Zelfs tijdens het rustig aan doen, ineens melding motostoring, gereduceerd vermogen.

Comment

ik herinner me nog een test van MT een jaar ofzo geleden.. met een 335i vs G37 op willow springs.. warme dag en na 8 tal ronden stond de olie te koken..

onbegrijpelijk dat BMW zoiets niet test? gelukkig hebben ze nu allemaal oliekoelers idd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
        Han heeft het nochtans 3-4 keer gehad op croix. Zelfs tijdens het rustig aan doen, ineens melding motostoring, gereduceerd vermogen.
        Ja? Temperatuurprobleem, lijkt me. Heeft 'ie al eentje met oliekoeler?

Comment

Sorry voor de thread terug tot leven te wekken maar ik denk dat ik iets of wat hetzelfde probleem heb. BMW 520d facelift 163pk geleverd midden Januari 2008. Auto heeft nu iets van een 30-35000 km.
          De eerste keer dat de kracht wegviel was rond de 25000 denk ik (er zit ook een rammel aan bij stationair draaien wat men in de garage zogezegd niet vindt, maar dat is een ander verhaal).
          Nu gebeurt het wel telkens meer en meer, meestal rijdt hij perfect maar meer en meer lijkt hij gewoon helemaal dichtgeknepen te zijn. Onder de 3500 toeren zit absoluut niks van power meer. Redelijk gevaarlijk bij het voorbij steken als je de kracht verwacht maar als die er niet komt. Je geeft plankgas, het toerental klimt zeer traag om dan uiteindelijk bij 3500 toeren een beetje een duw te krijgen. En dan is het gedaan natuurlijk want dan zit je tegen het rood aan.
          Er is wel geen sprake van schokken of iets dergelijks. Enkel wegvallen van kracht. Ook geen foutmeldingen.

Comment

Check (of laat checken) eens de onderdrukleidingen en onderdrukregeldozen die voor het 'variabele' in 'variabele turbo' zorgen.

Wat jij omschrijft zijn typische kenmerken van een een turbo waarvan de variabele schoepen niet meer werken, en dus waarbij er, meestal, een scheurtje in een onderdrukleiding zit, of een vacuumdoosje een scheur in het membraan heeft.

Comment

Ik heb gelijkaardige symptomen bij mijn 120d van mei 2008. Het doet zich wel alleen voor als ik vanuit stilstand vertrek, 1 of 2 keer per week, en meestal is het na een paar honderd meter weg en reageert hij verder terug normaal. Bij het hernemen is het nog nooit opgetreden.
              AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                Ik heb gelijkaardige symptomen bij mijn 120d van mei 2008. Het doet zich wel alleen voor als ik vanuit stilstand vertrek, 1 of 2 keer per week, en meestal is het na een paar honderd meter weg en reageert hij verder terug normaal. Bij het hernemen is het nog nooit opgetreden.
                Hier is het ook zo begonnen. Vooral na een bocht van 90° graden te nemen (waarschijnlijk geheel toevallig) viel de kracht terug. Als dan de motor werd stilgelegd en terug gestart was alles terug normaal. Stoppen en starten helpt nu niet meer.

Het wegvallen van kracht is compleet onvoorspelbaar.

Comment

Wij hebben een 120d coupé, één van de allereerste demo-modellen die een dik jaar geleden naar Belgie zijn verscheept: haast elke dealer had bijna identiek dezelfde wagen, zwart metaalkleur met beige sportzetels en full option.
                  De wagen rijdt super, alleen is het jammer dat na amper 8000 km dit defect reeds optreedt. Het begon met schokkend rijgedrag, tikkend lawaai van relais nabij de turbo, kort daarop kwam de motor in noodloop en viel het vermogen weg. Daarop hebben ze de wagen afgersleept naar de dealer.
                  Heb eerder met een Opel soortgelijke problemen ondervonden. Ben toen helaas in een sukkelstraatje beland, meermaals EGR klep vervangen, turbo vervangen enz... en is nooit meer echt goed gekomen.
                  Kan alleen maar hopen dat BMW dit beter onder controle krijgt, en dat de wagen terug in orde komt. Het was tenslotte een peperduur karretje (+/- 40000 €) waarvan je een onberispelijk rijgedrag mag verwachten.

Tja, we hebben een vervangwagen gekregen: een Ford Fusion :-(
                  Nu maar hopen dat het vertrouwen snel hersteld wordt. Dit is onze derde BMW, maar de eerste keer dat we in panne staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patlew Bekijk Berichten
                    Wij hebben een 120d coupé, één van de allereerste demo-modellen die een dik jaar geleden naar Belgie zijn verscheept: haast elke dealer had bijna identiek dezelfde wagen, zwart metaalkleur met beige sportzetels en full option.
                    De wagen rijdt super, alleen is het jammer dat na amper 8000 km dit defect reeds optreedt. Het begon met schokkend rijgedrag, tikkend lawaai van relais nabij de turbo, kort daarop kwam de motor in noodloop en viel het vermogen weg. Daarop hebben ze de wagen afgersleept naar de dealer.
                    Heb eerder met een Opel soortgelijke problemen ondervonden. Ben toen helaas in een sukkelstraatje beland, meermaals EGR klep vervangen, turbo vervangen enz... en is nooit meer echt goed gekomen.
                    Kan alleen maar hopen dat BMW dit beter onder controle krijgt, en dat de wagen terug in orde komt. Het was tenslotte een peperduur karretje (+/- 40000 €) waarvan je een onberispelijk rijgedrag mag verwachten.

Nu maar hopen dat het vertrouwen snel hersteld wordt. Dit is onze derde BMW, maar de eerste keer dat we in panne staan.
                    Geven ze bij BMW een Ford als vervangwagen ?!?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                      Geven ze bij BMW een Ford als vervangwagen ?!?
                      bij Porsche durven ze zelfs een Mini meegeven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patlew Bekijk Berichten

Jammer om te lezen dat er helaas nog altijd modellen opduiken die er last van hebben. Succes in ieder geval!

Comment

Ikzelf kan gelukkig tot nu toe (hout vasthouden), ondanks de chip met 211pk en 450Nm, nog geen problemen melden. Ondanks intens gebruik (en toch al een trackday of 6-7 ondertussen, waar 'ie continu volle pétard gereden wordt, 'k spaar 'm niet). En ik heb ook de "oude" turbo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                            bij Porsche durven ze zelfs een Mini meegeven
                            Dan hebde nog chans gehad, wij hebben bij carrera motors ooit keer een seat ibizi meegekregen

Triestig eigenlijk als ge een auto voor zoveel geld koopt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Een threadje speciaal om vragen, opmerkingen, evt. klachtenprocedures e.d. te plaatsen.

Al van zodra de BMW '1 facelift er was, bleek dat de BMW 120d niet meteen de meest constante motor te hebben. Al snel kwamen er (voornamelijk in Duitsland) berichten over :
                              • schokkerig rijden (i.e. een versterkt Bonanza-effect, maar dan ook bij constante hoge snelheden en dus niet enkel bij quasi-geen-gasgeven aan lage snelheden)
                              • vertraagd en zeer bruusk intreden van de turbodruk bij vertrek uit stilstand (ook bij voertuigen met automatische versnellingsbak)
                              • kortstondig tijdelijk wegvallen van de power, en dat in gelijk welke omstandigheden (dus niet enkel aan toptoeren bij plankgas geven, maar ook bij constante snelheid op de autostrade)
                              In extreme gevallen gingen alle lampjes in het dashboard aan en viel alle motorpower weg.

Blijkt dus dat BMW, net zoals toen met de E46 320d facelift (150pk), wederom problemen heeft met de turbo van de 2-liter diesel. Betrokken zijn :
                              1. BMW 120d 3-deurs/5-deurs facelift 177pk (of gereduceerd vermogen 163pk)
                              2. BMW 320d Coupé 177pk (of gereduceerd vermogen 163pk)
                              3. BMW 520d facelift 177pk (of gereduceerd vermogen 163pk)

Het probleem zou te wijten zijn aan een defecte (of slechte sturing van) drukvoeler van de turbo, die bij dit type turbo (geproduceerd door KKK) meet in het turbohuis zit gegoten. De turbo zelf zou dus wel OK zijn, maar 't probleem is dat de drukvoeler niet te verwijderen valt zonder te turbo, aangezien ze één geheel zijn.

In Duitsland, waar BMW het probleem snel heeft onderkend, is er GEEN officiële terugroepactie, maar BMW heeft wel alle dealer op de hoogte gebracht van de problemen, en dat resulteert daar in de volgende acties :
                              1. Indien voldoende aantoonbare symptomen, wordt eerst de turbo gewisseld door eenzelfde type met (vermoedelijk) veranderde sturing van de drukvoeler.
                              2. Indien de problemen zwaar zijn, of er is al 'n turbo vernieuwd, dan zou BMW indien mogelijk de nieuwe turbo's (geproduceerd door Garrett) monteren, maar deze zijn nog maar met mondjesmaat beschikbaar.
                              In België heb ik, ondanks m'n vragen links & rechts, nog geen indiciën gekregen dat BMW Bornem dit probleem als een "algemeen probleem" zou erkennen, maar eerder als "afzonderlijke problemen". Ik lees (gelukkig) wel dat er al 177pk 2.0d eigenaren zijn die hun turbo al in garantie verwisseld hebben gekregen, dus het geeft hoop dat men zich in België ook bewust is van het probleem, en dat dit probleem aan de auto, aan BMW ligt, en niet aan de klant.

Heb jij een BMW met de nieuwste 2.0d (177pk, of gereduceerd vermogen 163pk) in een facelift 120d (E87, E81), 320d coupé (E92) of facelift 520d (E60, E61)? Ondervind je soms gedrag van je motor dat jou je wenkbrauwen deed fronsen? Meld het hier!

Aub GEEN meldingen van ANDERE types auto. Dit doet hier NIET terzake. Dus géén 163pk 320d (E90, E91), van pre-facelift 120d of 520d, of andere reeksen of types of motorisaties !!!

Thanks.
                              Ik heb exact deze problemen met een 3 serie touring uit 2006 (177pk)
                              Ik heb hem 2e hands uit de lease gekocht zonder garantie bij die garage.
                              Ha dhet na een paar dagen pas door. Was eigenlijk best blij dit te lezen, want dan weet ik i.i.g. waar het aan ligt.
                              Heb je een tip hoe te handelen. Gewoon contact opnemen met BMW en proberen hun het op te laten lossen?

Groeten,

Comment

weet dat ik geen BMW heb uit deze reeks zelfs geen BMW, maar de symptomen die ik hier lees stemmen compleet overeen die ik opmerkte aan mijn JTD 150 pk (wel 140000km). EGRklep hebben ze ondertussen vervangen, maar ik merk toch dat het er niet helemaal uit is.

Zou het dan niet eerder een ontwerpfout kunnen zijn in het common rail verhaal en dat je eerder de pech moet hebben dat het zich bij U manifesteert?

Comment

de remedie bij een benz is gewoon dat je kar gewoon moet worden, ze hebbben allemaal wel iets aparts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    benz
                                    injectoren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                      Sommige wagens worden betrouwbaarder na een chipkuur had het ergens gelezen of het waar is betwijfel ik

Kan best zijn hoor, bij een remap wordt niet persé enkel het vermogen & koppel verhoogd maar kunnen dingen die in de fabriek-af software niet optimaal zijn verbeterd worden .

Comment

Motorstoring/vermogenverlies

4 maand geleden m'n allereerste BMW geleverd, een BMW 5 Touring 2.0 D met 163 pk. In maart na 7.000 km al een eerste serieus probleem. Motorvermogen dat sterk vermindert en de probleemmelding 'motorstoring-vermogenverlies' op m'n schermpje. Bij de BMW dealer werd de turbo en het onderdeel dat de turbo 'aanstuurt' vervangen want dit blijkt 1 geheel te vormen. Na de herstelling terug veel rijplezier, tot ... vandaag hetzelfde probleem opnieuw opduikt. Als ik de fora er zowat op nalees, ben ik niet de enige. Bovendien is m'n vertrouwen in m'n nieuwe kar (en in BMW) serieus gekrakt. Mag er niet aan denken moest ik hetzelfde probleem hebben onderweg naar 't zuiden (1500 km) in augustus. Heb ondertussen al heimwee naar m'n A4-tje 1.9 Tdi met pompverstuivers, dat de 150.000 km die ik er mee gebold hem zonder enig probleem heeft afgehaspeld. En zeggen dat ik tot 't laatste moment getwijfeld heb tussen de A6 Tdi 163 pk (nieuwe motorisatie). Damned.

Voor de BMW -rijders die het probleem hier al eerder aankaartten 2-3 jaar geleden: er is met de ik veronderstel nieuwe turbo dus geen beterschap

Comment

Ik bezit een BMW 320d coupé (E92) van bouwjaar 2008. Ik heb een vermoedelijk gelijkaardig probleem waarvoor de wagen al een paar keer bij de dealer is binnen geweest, evenwel zonder resultaat.
                                          Het volgende doet zich voor.
                                          Na het opschakelen naar een hogere versnelling (vooral van 2 naar 3 en van 3 naar 4) stel ik soms het volgende vast:
                                          Soms "pakt" de motor niet direct aan als je terug gas geeft na het schakelen. Met andere woorden, de motor houdt soms een beetje in en pakt niet direct aan wanneer je gas geeft net nadat je opgeschakeld hebt. Dit gaat soms gepaard met een licht schokje. Het schokken of "niet direct aanpakken" doet zich hoofdzakelijk voor wanneer veel en bruusk gas gegeven wordt na het hernemen. Het probleem is best merkbaar wanneer geschakeld wordt bij relatief lage toerentallen, zo rond de 2300 à 2500 toeren.
                                          Wanneer sportief gereden wordt (dus schakelen bij hogere toeren) is dit niet merkbaar.
                                          Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?????????

Comment

Working...
                                          X