Volgens een kennis die bij een officiéle BMW dealer werkt is de X3 2.0d op z'n zachts gezegd ook niet onfeilbaar.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TURBO-PROBLEMEN bij de nieuwste 2-liter diesel BMW (2.0d 177pk) '1, '3, '5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sigurvinson Bekijk Berichten4 maand geleden m'n allereerste BMW geleverd, een BMW 5 Touring 2.0 D met 163 pk. In maart na 7.000 km al een eerste serieus probleem. Motorvermogen dat sterk vermindert en de probleemmelding 'motorstoring-vermogenverlies' op m'n schermpje. Bij de BMW dealer werd de turbo en het onderdeel dat de turbo 'aanstuurt' vervangen want dit blijkt 1 geheel te vormen. Na de herstelling terug veel rijplezier, tot ... vandaag hetzelfde probleem opnieuw opduikt. Als ik de fora er zowat op nalees, ben ik niet de enige. Bovendien is m'n vertrouwen in m'n nieuwe kar (en in BMW) serieus gekrakt. Mag er niet aan denken moest ik hetzelfde probleem hebben onderweg naar 't zuiden (1500 km) in augustus. Heb ondertussen al heimwee naar m'n A4-tje 1.9 Tdi met pompverstuivers, dat de 150.000 km die ik er mee gebold hem zonder enig probleem heeft afgehaspeld. En zeggen dat ik tot 't laatste moment getwijfeld heb tussen de A6 Tdi 163 pk (nieuwe motorisatie). Damned.
Voor de BMW -rijders die het probleem hier al eerder aankaartten 2-3 jaar geleden: er is met de ik veronderstel nieuwe turbo dus geen beterschap
Comment
-
MIserie
We zijn ondertussen meer dan een half jaar onderweg (13.000 km) en het probleem is nog steeds niet opgelost. Een overzicht van wat vervangen is:
- Turbocompressor
- Druksensor voor uitlaatgassen
- Uitlaatgas-terugvoerklep + luchtmassameter
De garage weet precies niet meer van welk hout pijlen maken; is nu naar eigen zeggen met BMB Belux Bornem en in overleg met Duitsland het dossier 'aan het bestuderen'. Ik doe hier een oproep naar bmw-rijders met een ZELFDE probleem om de krachten te bundelen. Deze week neem ik contact met een advocaat en een expertbureau om advies in te winnen en om na te gaan hoe we dit kunnen aanpakken. Het zou een sterk verhaal en dossier kunnen worden indien we met vele chauffeurs dit probleem op de (gerechtelijke) agenda kunnen plaatsen. Reacties zijn dus welkom.
Comment
-
Gelukkig heb ik verleden jaar niet voor de BMW X3 2.0 diesel gekozen... als ik dit hier allemaal zo lees!
Hij stond lang op nummer één na de LR freelander ...tenslotte toch voor subaru forester gegaan met de fantastische 2.0 l diesel boxer...en tot hiertoe nog geene minuut spijt van gehad !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cruizer001 Bekijk BerichtenIk bezit een BMW 320d coupé (E92) van bouwjaar 2008. Ik heb een vermoedelijk gelijkaardig probleem waarvoor de wagen al een paar keer bij de dealer is binnen geweest, evenwel zonder resultaat.
Het volgende doet zich voor.
Na het opschakelen naar een hogere versnelling (vooral van 2 naar 3 en van 3 naar 4) stel ik soms het volgende vast:
Soms "pakt" de motor niet direct aan als je terug gas geeft na het schakelen. Met andere woorden, de motor houdt soms een beetje in en pakt niet direct aan wanneer je gas geeft net nadat je opgeschakeld hebt. Dit gaat soms gepaard met een licht schokje. Het schokken of "niet direct aanpakken" doet zich hoofdzakelijk voor wanneer veel en bruusk gas gegeven wordt na het hernemen. Het probleem is best merkbaar wanneer geschakeld wordt bij relatief lage toerentallen, zo rond de 2300 à 2500 toeren.
Wanneer sportief gereden wordt (dus schakelen bij hogere toeren) is dit niet merkbaar.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?????????
Ook enkel als je rustig rijd.
Heb je al enige oplossing gevonden op dit probleem?
Mvg
Geine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneen bmw 2004 met een kapotte dure collector ?
Maar ondertussen is mn probleem nog altijd niet opgelost
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geine1989 Bekijk BerichtenIk ben sinds enkele maanden in het bezit van een 525D touring (2004) en zit met het zelfde probleem, bij mij was de uitlaatcollector eerst gebarsten en dachten ze dat daar het probleem lag , heb dus een nieuwe gekregen en het probleem blijft zich voordoen. Dan een maand geleden is er een nieuwe turbo gestoken en nog steeds het zelfde probleem.
Ook enkel als je rustig rijd.
Heb je al enige oplossing gevonden op dit probleem?
Mvg
Geine
Onderdeel van 40 euro te vervangen en dan is het waarschijnlijk opgelost als ze de turbo en uitlaatcollector al vervangen hebben.
Comment
-
Heb in april een tweedehands 520D (E60 model - 10/2005) touring gekocht met 158.000 km op de teller; géén enkel probleem mee gehad, maar onlangs begon ik op sommige momenten verlies van vermogen te krijgen : de wagen kreeg ik op de snelweg nauwelijks boven de 120 km/h en tot 3500 toeren nauwelijks vermogen. Vermits ik een jaar garantie had op de wagen, de wagen binnengedaan.
Er was blijkbaar iets mis met de electronische aansturing van de turbo en hiervoor moesten - volgens de garage - twee electronische stukken vervangen worden. BMW garage gaf aan om toch uit te kijken of de sturing van de turbo toch correct zou gebeuren (blijkbaar toch een gekend probleem bij deze eerste electronische turbo's). Twee stukken werden vervangen en de eerste uren geen enkel probleem.
Nadien terug hetzelfde : eerste en tweede versnelling voldoende druk, derde versnelling nauwelijks druk en soms doet het probleem zich ook voor in alle versnellingen. Ik heb de garage teruggebeld en ze gaan een afspraak maken met de bmw garage voor het uitlezen van de electronica. Ik heb de indruk dat ze bij bmw zelf niet echt weten wat gedaan of ze willen zo laat mogelijk de hele turbo vervangen.
Ik moet wel zeggen dat mijn garagist echt veel feedback geeft en erg behulpzaam is (vervangwagen gekregen voor de hele periode - bijna 1 week wagen moeten missen).
Wat is jullie idee hierover ?
Marc
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenIs er al gekeken naar de EGR-klep?
F
Comment
-
Exact wat hier omschreven staat zijn de symtphomen bij mijn Bmw 520d facelift 163 PK, 10-2007
km stand 174.000 km, tijdens rijden valt de auto volgens mij in de veilige modus, melding motor verhit, matig uw snelheid, alles laten controleren, geen enkele foutmelding wordt er gevonden, ik hoor morgen meer.
Het vermogen valt compleet weg.
vr. Gr.
Comment
Comment