Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• - eerste stap = naar douane

- tweede stap = zorgen voor een Belgisch gelijkvormigheidsattest + bijhorend identificatieplaatje : dat kan via de Belgische invoeder van het automerk, of dat kan via een gelijkvormigheidsprocedure op de keuring (duurt normaliter langer)

- derde stap = tweedehandskeuring

- vierde stap = naar verzekering

- vijfde stap = inschrijven, bij DIV Brussel is dit uitsluitend nog op afspraak.

Comment

• Indien de douane gepasseerd, is er dan een mogelijkheid dat de DIV toch nog struikelt over het buitenlandse inschrijvingsbewijs om de ene of andere reden? Of is dit voor de DIV niet meer van belang aangezien dan het vignet 705 er is? Auto die ik op het oog heb zou tussen invoer en DIV nog redelijk wat werk aan zijn en ik wil natuurlijk niet het risico gaan lopen dat die niet ingeschreven geraakt na er al serieus wat werk in te steken.
      1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
      1987 volvo 340 GL (daily oldie)
      2006 seat altea (daily)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stijn5 Bekijk Berichten
        Indien de douane gepasseerd, is er dan een mogelijkheid dat de DIV toch nog struikelt over het buitenlandse inschrijvingsbewijs om de ene of andere reden? Of is dit voor de DIV niet meer van belang aangezien dan het vignet 705 er is? Auto die ik op het oog heb zou tussen invoer en DIV nog redelijk wat werk aan zijn en ik wil natuurlijk niet het risico gaan lopen dat die niet ingeschreven geraakt na er al serieus wat werk in te steken.
        Als je een vignet 705 hebt maakt het voor DIV in principe niet uit, wel alle documenten afgeven gezien die wel nog controleren.

Comment

• Douane en keuring checken je buitenlandse documenten, als ze door die dubbele check geraken mag je normaliter op je twee oren slapen ... je neemt inderdaad alles mee als je hem gaat inschrijven.

Comment

• Weet niet of het al gepost is, maar hier https://www.vlaanderen.be/nl/mobilit...het-buitenland vind je eigenlijk alles terug wat je moet weten

Comment

• Je denkt daar iets terug te vinden, maar eigenlijk vind je daar niets terug.

Comment

• Je denkt daar iets terug te vinden, maar eigenlijk vind je daar niets terug.

Comment

• Klopt die +6000km en +6maanden oud regel nog voor niet-particulieren?
                  Een bedrijfje dat kan helpen met het invoeren van Duitse wagens wist me te vertellen dat deze regel enkel geldt voor particulieren. Niet indien het een btw wagen betreft en er gekocht wordt op naam van de zaak.
                  Ook bij eenmanszaken...
                  2012 Volkswagen Golf R

Comment

• Als ge een btw-nummer hebt kunt ge in DE kopen wat ge wilt. De +6k en +6maanden regel voor particulieren is nog steeds geldig.

Comment

• Maar ook met BTW-nummer is er voor Belgische staat toch een onderscheid tussen nieuw en niet-nieuw.
                      Met een weerslag op welke BTW er moet betaald worden, waar die moet voldaan worden,...

Iemand daar meer gedetailleerde info over?
                      2012 Volkswagen Golf R

Comment

• hallo,ben nieuw hier,effe een paar vraagjes
                        ik wil een 2de hands auto kopen bij een autodealer in nederland,het is een marge auto,en kan hem goedkoper kopen omdat de handelaar nog bpm terug krijgt,
                        nu is mijn vraag,moet ik hier nog btw op betalen als ik de auto invoer in belgie+de auto moet ook nog lichte vracht gemaakt worden,ga ik doen voordat ik de auto inschrijf,maar moet wel een vignet 705 hebben,ik moet toch niet eerst biv en wegentax betalen als ik de auto aanmeld bij de douane,alvast bedankt voor de reacties

Comment

• Heeft iemand al zijn europese nummerplaat behouden na het importeren? Normaal kan je je nummerplaat meenemen naar een andere wagen als je niet van verzekeringsmaatschappij wisselt.

Maar kan dit ook als de wagen een import is?

met dank!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijnley
                            Heeft iemand al zijn europese nummerplaat behouden na het importeren? Normaal kan je je nummerplaat meenemen naar een andere wagen als je niet van verzekeringsmaatschappij wisselt.

Maar kan dit ook als de wagen een import is?

met dank!
                            Lukt perfect. Heeft ook niks met de wagen te maken maar met uw verzekering.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Ook als je van verzekeringsmaatschappij switcht behoud je je nummerplaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard
                                Ook als je van verzekeringsmaatschappij switcht behoud je je nummerplaat.
                                Neen dat niet.. Tenzij je op het einde van de polis zit en op tijd aanvraagt (drie maanden regel)

Maar als je zo switcht ben je ze kwijt. Al 2 keer ondervonde jammer genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mat350 Bekijk Berichten
                                  hallo,ben nieuw hier,effe een paar vraagjes
                                  ik wil een 2de hands auto kopen bij een autodealer in nederland,het is een marge auto,en kan hem goedkoper kopen omdat de handelaar nog bpm terug krijgt,
                                  nu is mijn vraag,moet ik hier nog btw op betalen als ik de auto invoer in belgie+de auto moet ook nog lichte vracht gemaakt worden,ga ik doen voordat ik de auto inschrijf,maar moet wel een vignet 705 hebben,ik moet toch niet eerst biv en wegentax betalen als ik de auto aanmeld bij de douane,alvast bedankt voor de reacties
                                  Het is volgens mij zo dat je met exportplaten rijdt naar de ombouwer van de lichte vracht. De auto hoeft niet bekeken te worden door de douane, dus kan je enkel met de papieren naar de douane gaan. Nadien zal je de papieren wel aan de ombouwer moeten geven zodat hij de auto eens omgebouwd kan laten keuren.

Of je kan voor dat je naar de ombouwfirma rijdt even langs de douane en dan kan deze nadien gekeurd worden eens omgebouwd.
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Zeg mannekes, hetgeen ik nu ga vragen gaat over een wagen uit Oostenrijk (Opel Omega 3000). Die staat al hier in Belgie, is op aanhangwagen naar hier gekomen ivm motorschade. De enige documenten zijn de verkoopsovereenkomst opgesteld in het Engels daar dat voor beiden gemakkelijker was (maakt denk ik niet uit?) en de kentekenbewijzen deel 1 en 2, maar auto is niet afgemeld in Oostenrijk. De ene beweerd dat die zonder afmelding hier niet ingeschreven kan worden, den andere beweerd dan weer dat de DIV hier bij inschrijving dit aan het land van herkomst (in dit geval Oostenrijk) doorgeeft en dan automatisch daar afgemeld wordt. Hoop op het laatste want anders hebben we een probleempje?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub
                                      Zeg mannekes, hetgeen ik nu ga vragen gaat over een wagen uit Oostenrijk (Opel Omega 3000). Die staat al hier in Belgie, is op aanhangwagen naar hier gekomen ivm motorschade. De enige documenten zijn de verkoopsovereenkomst opgesteld in het Engels daar dat voor beiden gemakkelijker was (maakt denk ik niet uit?) en de kentekenbewijzen deel 1 en 2, maar auto is niet afgemeld in Oostenrijk. De ene beweerd dat die zonder afmelding hier niet ingeschreven kan worden, den andere beweerd dan weer dat de DIV hier bij inschrijving dit aan het land van herkomst (in dit geval Oostenrijk) doorgeeft en dan automatisch daar afgemeld wordt. Hoop op het laatste want anders hebben we een probleempje?
                                      Moet een auto niet altijd eerst afgemeld worden? In NL, Italië, Spanje en Duitsland ben ik al zeker. Frankrijk twijfel ik, maar dacht van wel. Vermoed in heel Europa wel.

Comment

• Wel als ik op Google zoek zou de RDW dat automatisch aan Duitsland doorgeven als de auto nog niet afgemeld is, maar hier in Belgistan met de DIV, en de auto is van Oostenrijk, dus ik vraag mij af of de DIV dat ook doet zoals de RDW in NL.

Comment

• Vandaag naar douane gegaan en was geen enkel probleem.

Comment

Working...
                                          X