Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bt.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door D-Ace Bekijk Berichten
    Zijn er veel dingen verandert ivm 1ste post
    Heb wa gelezen dat hier en daar wa regels verandert zijn maar zou graag weten wat nog klopt van de puntrn en wat niet of wat aangepast is nu in 2016/2017
    Ik ga mijn auto van duitsland deze maandag gaan halen en zou graag weten hoe of wat zodat ik alles vlot kan regelen, de douanes, welke zijn goede om te gaan?
    Mvg
    1. Vanuit Duitsland: de beste manier blijft transitplaten (Rote Zollkennzeichen) met verzekering te nemen. Dit kan je zelf regelen ter plaatse (reken een halve dag als't druk is) of laten organiseren door de verkoper, mogelijks rekent die daarvoor dan ook een handling fee.
    2. Eens in België moet je naar de douane, hier is blijkbaar de wetgeving enigszins veranderd in het opzicht dat je niet vrij kan kiezen waar je naar de douane gaat. Op basis van je woonplaats (of de plaats waar de auto zal worden ingeschreven), moet je bij een specifiek (hulp)kantoor van de douane gaan. Ik moest deze ochtend zo naar het hulpkantoor in Gent en hier kon dit enkel op afspraak (meer dan een week wachttijd). Hiervoor heb je nodig: identiteitskaart, beide delen van het Duitse inschrijvingsbewijs en (kopie van) de originele factuur.
    3. Bij de douane ontvang je het roze formulier met vignet 705, daarna kan je naar verzekeringsagent en keuring.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Zijn er veel dingen verandert ivm 1ste post
    Heb wa gelezen dat hier en daar wa regels verandert zijn maar zou graag weten wat nog klopt van de puntrn en wat niet of wat aangepast is nu in 2016/2017
    Ik ga mijn auto van duitsland deze maandag gaan halen en zou graag weten hoe of wat zodat ik alles vlot kan regelen, de douanes, welke zijn goede om te gaan?
    Mvg

Leave a comment:

• Passiman
    replied
    Om van een bv uit Duitsland komende auto een lichte vracht te maken.Wat eerst te doen?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Vignetten 705 per e-mail aanvragen, voor handelaars verplicht, voor particulieren optioneel

Leave a comment:

• Schussboelie
    replied
    Hangt van het statuut van de verkoper en de koper af.
    Indien verkoper particulier: geen BTW.
    Indien zowel verkoper als koper bedrijf: geen BTW (wegens intracommunautaire transactie).
    Indien verkoper bedrijf en koper particulier: wél BTW te betalen in Duitsland en te vermelden op factuur.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hallo,

Even om 100% zeker te zijn en omdat ik niet dit hele topic wil doorlezen .

In de OP staat dat er op het aankoopbewijs zeker moet staan dat de btw voldaan is in Duitsland.
    De wagen die ik wil invoeren is occasie: ouder als 6 maand en heeft meer als 6000 km. Hierop hoeft toch niets van btw op betaald te worden of niets van vermeld worden op het aankoop bewijs eh? Of sla ik de bal nu fout?

Alvast bedankt!

Groeten!

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Wel 6 ;-) (we moeten nog kunnen lachen met het forum he)

Nee serieus, voornamelijk tijd.
    Ik kan wel eens een zaterdag naar ginder rijden om enkele autos te bekijken.
    Maar daarna moet de auto naar BE komen (transitplaten halen of trailer huren), naar douane, auto naar keuring en dan verzekering en platen aanvragen.
    Als ik als zelfstandige daarvoor een dag verlof moet nemen, kost het me sowieso ook 200-300€ en daarbovenop verloren inkomsten. Dan kan ik het beter laten doen voor 600€.

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Is er een specifieke reden waarom je dat niet zelf wenst te doen ?

Leave a comment:

• Packard
    replied

Leave a comment:

• Packard
    replied

Leave a comment:

• Packard
    replied

Leave a comment:

• Packard
    replied

Leave a comment:

• Packard
    replied

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Ik denk eraan om als zelfstandige een jonge 2dehandse uit Duitsland te importeren, want zoek jonge benzine break en dat is bijna niet te vinden in BE.
    Bvb een Honda Civic break, zoals deze: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/301807605

Ik heb TrexCars.be gevonden die de import en keuring zouden kunnen regelen.
    Zijn er nog andere bedrijven die dit kunnen doen?

Leave a comment:

• David67
    replied
    Niet overdrijven hé Packard.

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Forum loopt blijkbaar nog altijd even lekker ...

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Ginder kopen is altijd het goedkoopste ... de meeste verkopers halen die graag voor je op op de ochtend van de dag dat jij je auto gaat ophalen.

Gele transitplaten zijn enkel toegelaten binnen de Duitse landsgrenzen.

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Ginder kopen is altijd het goedkoopste ... de meeste verkopers halen die graag voor je op op de ochtend van de dag dat jij je auto gaat ophalen.

Leave a comment:

• Packard
    replied

Leave a comment:

• Packard
    replied

Leave a comment:

Working...
X