Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Guest repliedUw verzekeraar kent er iedereen geen ballen van ! Je kan nog gewoon naar Oostende of een andere Div antenne gaan op een dag dat de douane aanwezig is. Een dag later heb je je nummerplaten. Ik zou je aanraden om een andere , bekwame , makelaar te zoeken.
-
Guest repliedVraagje voor kenners;
onlangs een e90 gekocht in duitsland,wagen bij de douane ingevoerd,gekeurd.Bij men verzekeraar alle documenten bezorgd die hij naar de div in brussel ging sturen.Ikzelf was van plan om naar de div-antenne in oostende te gaan(met douane erbij) en zo alles in orde te brengen.Maar verzekeraar vertelde me dat dit niet meer mogelijk was en alles opgestuurd diende te worden naar div brussel.
Ondertussen ongeduldig zitten wachten op men platen...
Vandaag een bericht gekregen van de div dat ze de originele fahrzeugbrieg(2delen) nodig hebben en geen kopie zoals men verzekeraar erbij gestoken heeft...
Nu heb ik zo het idee dat men verzekeraar de ballen kent van wagens invoeren en vermoed ik dat ik wel degelijk nog in oostende terecht kan om daar alles in orde te brengen??
Iemand die weet of dit wel degelijk zo is???
Mvg
Leave a comment:
-
Het antwoord is reeds in je vraag geformuleerd: de auto invoeren op naam van de koper is hier de oplossing.
Leave a comment:
-
Guest repliedIk heb reeds zonder problemen een S2000 ingevoerd vanuit Nederland. Dit ging allemaal verrassend vlot. Deze wagen heb ik een 3 tal jaren gereden en heb ik een tijdje geleden verkocht. Nu heb ik onlangs een S2000 uit Duitsland gehaald. Deze staat in mijn garage op Duitse exportplaten met rode rand. Duitse Honda garage heeft me hier perfect aan geholpen. Nu ben ik op een andere Belgische S2000 gevallen van de eerste eigenaar met extreem lage km-stand. Ik heb deze wagen ook gekocht en nu moet de Duitse dus de verkoop in. Nu ben ik al even aan het zoeken hoe ik dit best aanpak. Ik heb de wagen nog niet ingevoerd bij de douane. Ik beschik uiteraard wel over alle nodige documenten inclusief gelijkvormigheidsattest.
Als ik hem invoer bij de douane weet ik uit mijn vorige invoer-ervaring dat er binnen enkele weken een rekening in de bus ligt van de DIV voor BIV + 1 jaar wegenbelasting te betalen. Ik heb al gelezen dat je dit in bepaalde gevallen kan laten schrappen wanneer je de auto niet hebt ingeschreven.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit best aanpak, het ideale scenario zou zijn dat ik de wagen invoer, laat keuren en de toekomstige koper hem inschrijft maar ik weet niet zeker of dit mogelijk is zonder dat ik BIV moet betalen.
Ik vermoed dat als de toekomstige koper hem nu van mij overkoopt (we stellen nieuw verkoopscontract op). De koper hem zonder veel moeite kan invoeren, keuren en inschrijven. Ik kan me wel voorstellen dat bepaalde mensen dit niet direct zien zitten. Zijn er nog andere mogelijkheden waardoor ik de wagen gekeurd en klaar voor in te schrijven te koop kan aanbieden ?
Alvast bedankt..
Leave a comment:
-
Guest repliedIk ben van plan om een Duitse auto te kopen en in te voeren in belgie maar de verkoper zegt
"Wagen heeft duitse papieren, incl. Abmeldebescheinigung. Werd reeds in 1997 afgemeld."
kan ik deze auto kopen en inschrijven in belgie en hoe gaat dit in zijn werk, welke papieren moet ik hebben en kan ik hem
uberhoud inschrijven aangezien hij is afgemeld en kan ik de auto slepen if moet ik een autoambulance regelen?
Leave a comment:
-
Even een vraagje voor de personen die meer bekend zijn met wetteksten en dergelijke.
Wij hebben succesvol al enkele wagens ingevoerd vanuit Nederland en Duitsland.
Nu hebben wij een wagen op het oog die een andere en nieuwere motor heeft (bijvoorbeeld golf 2 met een moderne vw of audi motor).
Normaal gezien staat alles op de fahrzeugbrief beschreven en zou deze dus legaal kunnen worden ingevoerd.
Wie heeft hier meer uitleg over, hoe gaat dit in zijn werk, hoeft deze dan binnen de 2 maanden van de TUV/APK keuring te vallen?
Ik geef hierbij nog een voorbeeld vanop cleaned.be waar een Golf1 een aantal jaar terug ook is ingevoerd vanuit Nederland en hier perfect legaal ingeschreven is met een audi a3? motor.
Last edited by AocAoc; 03/12/2015, 00:10.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk BerichtenNaar de douane gaan met de papieren van de wagen. Moet ik dat zelf doen of kan ik iemand anders dat ook laten doen? Dan kan ik vrijdag ons moeder sturen, want ik het de komende week ook totaal geen tijd die 3 voormiddagen ^^
Leave a comment:
-
Klopt, die zijn van voor de Europese goedkeuring en dan heb je inderdaad een klassiek gelijkvormigheidsattest nodig: geen COC dus, maar zo'n rechthoekig kaartje.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenEen COC is niet meer verplicht wanneer je een tweedehandsje met Europese goedkeuring invoert.
Keuring kan met transitplaat, nummerplaten van andere eigen auto (moet dan wel op dezelfde persoon worden ingeschreven) en een handelaars- of proefrittenplaat.
Leave a comment:
-
Een COC is niet meer verplicht wanneer je een tweedehandsje met Europese goedkeuring invoert.
Keuring kan met transitplaat, nummerplaten van andere eigen auto (moet dan wel op dezelfde persoon worden ingeschreven) en een handelaars- of proefrittenplaat.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenHeb je niet nodig, ook een COC heb je niet nodig.
En kan zo een keuring niet gebeuren met nummerplaten van een andere auto ipv export of garage platen?
Leave a comment:
-
Guest repliedIk heb een vraag die ik niet kon terugvinden ivm de Abmeldebescheinigung
Weet er iemand of je dit (nog) nodig hebt bij aankoop van een auto van een particulier?
COC en Fahrzeugbrief I en II, Factuur, ... is me allemaal bekend.
Af en toe vind ik ergens terug dat je een Abmeldebescheinigung nodig hebt, maar aan het begin van dit topic vind ik er niets over terug.
De verkoper van de auto waar ik interesse in heb, beweert dat het niet nodig is maar ik wil echt zeker zijn.
Alle hulp welkom, thnx!
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIn principe moeten ze geen garantie geven op een 2dehandswagen die naar het buitenland gaat, dus als je zegt dat het voor export is kan er wel nog wat af.
In mijn geval was dat 1000EUR, maar voor een andere wagen waar ik interesse in had was dat maar 350EUR. Ik onderhandelde alleen via mail, ter plaatste gewoon getekend, betaald en vertrokken naar huis met een glimlach.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk BerichtenBen voor mijn moeder aan het rondkijken om een A3 te gaan halen in Duitsland. Heb er eentje bij een officiële dealer zien staan die haar aanstaat. Maar vroeg me af hoe hard er nog onderhandeld kan worden. Zit er nog marge op de tweedehandswagens die dealers aanbieden? En maakt het verschil dat het einde van het jaar nadert? Tellen tweedehandswagens ook mee om hun quotum te halen?
Het betreft een A3 met S-line exterieurpack, maar met 16' velgen. Zou ook graag de 18' S-line velgen erop hebben.
Zou het haalbaar zijn om iets van de prijs te krijgen én de 18' velgen te krijgen ipv de 16'?
Uiteraard is het moeilijk om hierop te antwoorden, maar zou graag al een idee hebben alvorens de hele rit naar ginder te doen. En ik vermoed dat ter plaatse onderhandelen meer zal opleveren dan via mail.
In principe moeten ze geen garantie geven op een 2dehandswagen die naar het buitenland gaat, dus als je zegt dat het voor export is kan er wel nog wat af.
In mijn geval was dat 1000EUR, maar voor een andere wagen waar ik interesse in had was dat maar 350EUR. Ik onderhandelde alleen via mail, ter plaatste gewoon getekend, betaald en vertrokken naar huis met een glimlach.
Leave a comment:
-
Ben voor mijn moeder aan het rondkijken om een A3 te gaan halen in Duitsland. Heb er eentje bij een officiële dealer zien staan die haar aanstaat. Maar vroeg me af hoe hard er nog onderhandeld kan worden. Zit er nog marge op de tweedehandswagens die dealers aanbieden? En maakt het verschil dat het einde van het jaar nadert? Tellen tweedehandswagens ook mee om hun quotum te halen?
Het betreft een A3 met S-line exterieurpack, maar met 16' velgen. Zou ook graag de 18' S-line velgen erop hebben.
Zou het haalbaar zijn om iets van de prijs te krijgen én de 18' velgen te krijgen ipv de 16'?
Uiteraard is het moeilijk om hierop te antwoorden, maar zou graag al een idee hebben alvorens de hele rit naar ginder te doen. En ik vermoed dat ter plaatse onderhandelen meer zal opleveren dan via mail.
Leave a comment:
-
Guest repliedIk lees hier dat je om de auto te laten keuren in België je ofwel de transitplaten ofwel Z-platen nodig hebt. Wat als je de wagen bent gaan halen met een autoremorque en dus geen platen hebt?
Leave a comment:
-
Guest repliedIk heb ook mijn moeder gestuurd
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Leave a comment:
Leave a comment: