Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichtenen als je in belgië een tweedehandswagen koopt dan moet je geen BIV meer betalen omdat hij al in verkeer is gesteld bij aankoop...
of ni?
Comment
-
Had nog een vraag had iets gehoord dat duitsland en belgen vechten tegen de europese commissie over de bpm enz. zodat je niks hoeft te betalen als je in nl woont en in duitsland of belgie een auto koopt. Hoop natuulijk dat ze winnen want hier in nl zijn de middenklas auto's veelste duur. Iemand hier meer informatie over?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door icew1re Bekijk BerichtenHad nog een vraag had iets gehoord dat duitsland en belgen vechten tegen de europese commissie over de bpm enz. zodat je niks hoeft te betalen als je in nl woont en in duitsland of belgie een auto koopt. Hoop natuulijk dat ze winnen want hier in nl zijn de middenklas auto's veelste duur. Iemand hier meer informatie over?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenBPM zou in Nederland moeten verdwijnen (volgend jaar?) vanwege de Europese regelgeving.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door icew1re Bekijk BerichtenDat zou mooi zijn maar slecht voor nederlandse autodealers natuurlijk. Dus als ik volgend jaar een auto in belgie of duitsland koop hoef ik helemaal niks meer te betalen?
als je de bpm aftrekt zijn de wagens in de omliggende landen toch zowat even duur
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendat is ferm nieuws
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenHet bericht zelf komt van gTa:
http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...3&postcount=14
Comment
-
valt wel mee, ik heb pas mijn cossie gaan halen ( is natuurlijk wel 17 jaar oud) maar dat is gewoon te verwaarlozen. De papieren bij de douane was gratis , en dan heb je de invoerkeuring van 150€ , en dan kwam er bij mij nog wat extra bij omdat het al een oude auto was had die nog geen europees attest, en dat is nu ook in orde. weet nu niet wat het geeft voor een recente kar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenvalt wel mee, ik heb pas mijn cossie gaan halen ( is natuurlijk wel 17 jaar oud) maar dat is gewoon te verwaarlozen. De papieren bij de douane was gratis , en dan heb je de invoerkeuring van 150€ , en dan kwam er bij mij nog wat extra bij omdat het al een oude auto was had die nog geen europees attest, en dat is nu ook in orde. weet nu niet wat het geeft voor een recente kar...
Het zou ook voor een oudere auto zijn. Minstens 15 jaar.
Valt blijkbaar goe mee. En dat ze dezelfde taal spreken, is ook een pluspunt. In Duitsland zou'k serieuze problemen hebben.
Comment
-
Vriend van mij heeft een nieuwe wagen gekocht in den holland.
Probleem is dat het nogal een specialleke is (motorswap én motortuning) dus in Belgie een Homologatiekeuring moet ondergaan. Deze homologatieprocedure duurt 6 tot 8 weken.
Maar niets is natuurlijk minder leuk dan een pas aangekochte wagen 8 weken in je garage moeten zetten omdat je er niet mee mag rijden.
Natuurlijk is het mogelijk hem die periode op Z-platen te rijden, maar dat is niet echt legaal als je niet de zaakvoerder bent dacht ik.
Aangezien de wagen al uitgeschreven is in Nederland, kan hij dus ook niet tijdelijk iets regelen in Nederland qua inschrijving/verzekering.
Kan je (als buitenlander) in Nederland een soort transitplaat aanvragen voor 2 maanden? kwestie van toch op een legale manier met de wagen rond te rijden...
Zo ja, quanta kosta en waar moet hij daarvoor zijn?
Comment
Comment