Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vette Audi A8!!

Oorspronkelijk geplaatst door Turbofles Bekijk Berichten
    Ben vorige week nog een Audi gaan halen, is niet zo gecompliceerd, al moet je wel met een aantal zaken rekening houden ...

Pics zie bijlage...

Comment

• als zo'n auto 6 maanden oud is, en je voert hem in,

moet je dan nog inschrijvingskosten betalen ook, of vallen die weg vermits het geen nieuwe wagen is ???

Comment

• BIV moet je altijd betalen. (als het dat is wat je bedoeld)

Comment

• en als je in belgië een tweedehandswagen koopt dan moet je geen BIV meer betalen omdat hij al in verkeer is gesteld bij aankoop...

of ni?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichten
            en als je in belgië een tweedehandswagen koopt dan moet je geen BIV meer betalen omdat hij al in verkeer is gesteld bij aankoop...

of ni?
            O jawel maar dit bedrag daalt naarmate de wagen ouder wordt

Comment

• MwSt. ausweisbar wil dat zeggen dat je de wagen voor export volledig zonder btw kan kopen? kwestie van geen stoten tegen te komen zoals BTW op de meerwaarde bij tweedehandsvoertuigen

Comment

• Had nog een vraag had iets gehoord dat duitsland en belgen vechten tegen de europese commissie over de bpm enz. zodat je niks hoeft te betalen als je in nl woont en in duitsland of belgie een auto koopt. Hoop natuulijk dat ze winnen want hier in nl zijn de middenklas auto's veelste duur. Iemand hier meer informatie over?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door icew1re Bekijk Berichten
                  Had nog een vraag had iets gehoord dat duitsland en belgen vechten tegen de europese commissie over de bpm enz. zodat je niks hoeft te betalen als je in nl woont en in duitsland of belgie een auto koopt. Hoop natuulijk dat ze winnen want hier in nl zijn de middenklas auto's veelste duur. Iemand hier meer informatie over?
                  BPM zou in Nederland moeten verdwijnen (volgend jaar?) vanwege de Europese regelgeving.

Comment

• Dat zou mooi zijn maar slecht voor nederlandse autodealers natuurlijk. Dus als ik volgend jaar een auto in belgie of duitsland koop hoef ik helemaal niks meer te betalen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                      BPM zou in Nederland moeten verdwijnen (volgend jaar?) vanwege de Europese regelgeving.
                      dat is ferm nieuws

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door icew1re Bekijk Berichten
                        Dat zou mooi zijn maar slecht voor nederlandse autodealers natuurlijk. Dus als ik volgend jaar een auto in belgie of duitsland koop hoef ik helemaal niks meer te betalen?
                        als je in nederland zou kopen ook niet meer he

als je de bpm aftrekt zijn de wagens in de omliggende landen toch zowat even duur

Comment

• Ok nog beter zelfs maar is dit nieuws zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            dat is ferm nieuws
                            Het bericht zelf komt van gTa:

Comment

• BPM moet je niet meer betalen als particulier als de wagen meer dan 30 maand oud is

dus haal je een 2,5 jaar oude occazie in Duitsland en je bent een pak goedkoper af

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                ja dat klinkt wel wat logisch, zoals bij ons de extra-dieseltax

Comment

• Iemand een idee hoe moeilijk/duur 't is om een auto uit Nederland te importeren?

Comment

• valt wel mee, ik heb pas mijn cossie gaan halen ( is natuurlijk wel 17 jaar oud) maar dat is gewoon te verwaarlozen. De papieren bij de douane was gratis , en dan heb je de invoerkeuring van 150€ , en dan kwam er bij mij nog wat extra bij omdat het al een oude auto was had die nog geen europees attest, en dat is nu ook in orde. weet nu niet wat het geeft voor een recente kar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                      valt wel mee, ik heb pas mijn cossie gaan halen ( is natuurlijk wel 17 jaar oud) maar dat is gewoon te verwaarlozen. De papieren bij de douane was gratis , en dan heb je de invoerkeuring van 150€ , en dan kwam er bij mij nog wat extra bij omdat het al een oude auto was had die nog geen europees attest, en dat is nu ook in orde. weet nu niet wat het geeft voor een recente kar...

Het zou ook voor een oudere auto zijn. Minstens 15 jaar.

Valt blijkbaar goe mee. En dat ze dezelfde taal spreken, is ook een pluspunt. In Duitsland zou'k serieuze problemen hebben.

Comment

• Vriend van mij heeft een nieuwe wagen gekocht in den holland.

Probleem is dat het nogal een specialleke is (motorswap én motortuning) dus in Belgie een Homologatiekeuring moet ondergaan. Deze homologatieprocedure duurt 6 tot 8 weken.
                                        Maar niets is natuurlijk minder leuk dan een pas aangekochte wagen 8 weken in je garage moeten zetten omdat je er niet mee mag rijden.
                                        Natuurlijk is het mogelijk hem die periode op Z-platen te rijden, maar dat is niet echt legaal als je niet de zaakvoerder bent dacht ik.
                                        Aangezien de wagen al uitgeschreven is in Nederland, kan hij dus ook niet tijdelijk iets regelen in Nederland qua inschrijving/verzekering.
                                        Kan je (als buitenlander) in Nederland een soort transitplaat aanvragen voor 2 maanden? kwestie van toch op een legale manier met de wagen rond te rijden...

Zo ja, quanta kosta en waar moet hij daarvoor zijn?

Comment

• Blijkbaar kan je bij de RDW een uitvoerkentekenbewijs aanvragen.
                                          Maar dat moet wel verzekerd worden.
                                          Kan je dat bij de belgische verzekeraars laten verzekeren? of moet dat in Nederland?
                                          Frankie?

Comment

Working...
                                          X