Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Schussboelie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk Berichten
    Naar de douane gaan met de papieren van de wagen. Moet ik dat zelf doen of kan ik iemand anders dat ook laten doen? Dan kan ik vrijdag ons moeder sturen, want ik het de komende week ook totaal geen tijd die 3 voormiddagen ^^
    Bedoel je de douane voor vignet 705? Daar kan je elke voormiddag terecht.
    Of bedoel je de DIV als de douane daar aanwezig is?
    In ieder geval, voor beide moet je niet persoonlijk gaan voor zover ik weet.

    Leave a comment:


  • Shivte
    replied
    Naar de douane gaan met de papieren van de wagen. Moet ik dat zelf doen of kan ik iemand anders dat ook laten doen? Dan kan ik vrijdag ons moeder sturen, want ik het de komende week ook totaal geen tijd die 3 voormiddagen ^^

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    Ik beperk me in Duitsland enkel tot officiële merkverdelers en dan dien je nog alert te zijn.

    Leave a comment:


  • Liquid Li0n
    replied
    Het is zo vervelend dat je idd geen zekerheid hebt, ook niet met stempels en factuur, allemaal zo snel nagemaakt.
    Zeker als je bv wat kleine onderdeeltjes vernieuwd zodat het helemaal niet opvalt. En de dag dat je koopt zal de eigenaar wel maken dat hij even goed rijdt...

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    Uiteraard !

    AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...

    Leave a comment:


  • Liquid Li0n
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    En daarom klopt bij 1/3 van de wagens de kilometerstand niet.
    maar eigenlijk, als er de juiste papieren bij zitten van onderhoud e.d. dan zou je daaraan kunnen afleiden of dit de juiste kilometerstand heeft. Ook de verkoper doet veel. Als het echt de eerste eigenaar is dan zegt dat al iets, toch?

    of denk je dat schriftvervalsing dan ook veel voorkomt bij een kilometerstand terugdraai?

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    En daarom klopt bij 1/3 van de wagens de kilometerstand niet.

    Leave a comment:


  • Liquid Li0n
    replied
    In Duitsland is er bv ook geen carpass

    Leave a comment:


  • Shivte
    replied
    Wagen is meer dan 6 maand. Van 02/2015 dus geen probleem Dat die keuring voor verkoop iets van België was wist ik niet.

    Leave a comment:


  • 96gr
    replied
    Als de regels in Duitsland zo zijn dat een wagen van minder dan 3 jaar niet naar de keuring moet, dan kun jij dat niet eisen (keuring voor verkoop is een Belgisch iets niet Duits ).

    Een wagen die minder dan 6 maanden ingeschreven geweest is wordt in België aanzien als een nieuwe wagen dus opletten het zou kunnen dat je 21% BTW zal moeten betalen.

    Leave a comment:


  • Shivte
    replied
    Kan je van een verkoper in Duitsland eisen dat hij de wagen laat keuren voor verkoop?
    Ik heb namelijk net een jong occasie gekocht. Moet nu 10 dagen wachten op de papieren en als ik vroeg achter een TUV zei hij dat je in Duitsland niet naar de keuring moet voor 3j. Voertuig van 2015 met 7k kilometers en officiële audi garantie tot 2020 maar bon. Kan ik die keuring eisen of is dat een beetje belachelijk met zo'n voertuig?
    Last edited by Shivte; 10/11/2015, 11:45.

    Leave a comment:


  • Rennfox
    replied
    Zelf ene maken, modelfactuur van Mobile.de of Autoscout.de downloaden en alle gegevens invullen.
    Wanneer het geen BTW-wagen is speelt dat toch geen enkele rol.
    Als je zijn handtekening niet zet is het ook geen schriftvervalsing en veel kans dat ze dat bij de douane niet eens gaan bekijken. Da's gewoon voor hun 'archieven'

    Leave a comment:


  • Elwood
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
    Onbegrijpelijk ! Een auto kopen bij een handelaar in het buitenland en dan geen factuur vragen ....
    +1 Dat is sterk !

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Een factuur is sowieso vereist ... wat begrijp je dan niet aan het feit dat ze daar "moeilijk" over doen ?

    Ik zou trouwens nooit ergens een auto meenemen zonder dat ik een correct factuur heb gekregen !
    Onbegrijpelijk ! Een auto kopen bij een handelaar in het buitenland en dan geen factuur vragen ....

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    Een factuur is sowieso vereist ... wat begrijp je dan niet aan het feit dat ze daar "moeilijk" over doen ?

    Ik zou trouwens nooit ergens een auto meenemen zonder dat ik een correct factuur heb gekregen !

    Leave a comment:


  • Shivte
    replied
    Snap niet goed dat ze moeilijk doen als je een bestelbon en betalingsbewijs hebt. Ik zou nog is terug gaan en zien of da hij deze keer met zijn rechter been uit zijn bed gestapt is....

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    De douane schrijft niet in, ze leveren een groen vignet af en dat kan enkel mits voorlegging van o.a. het aankoopfactuur.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik heb een vraagje. Ik heb een wagen in Duitsland gekocht van een handelaar.
    De douane wil hem niet inschrijven omdat er geen factuur is, we hebben enkel een bestelbon & betaalbewijs en de 2 groene papieren.

    We hebben de handelaar gebeld en hij zou, na aandringen door ons, de factuur wel doorsturen maar heeft dat tot op heden nog altijd niet gedaan.
    Wat kunnen we dan best doen hiermee? Wat als deze handelaar niet zo eerlijk blijkt en ons geen factuur bezorgt hiervan?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
    En misschien een laatste domme vraag, ik zou een wagen van +25 jaar uit nederland naar belgie importeren. Er wordt een nieuwe APK bijgeleverd. Ik zal hem inschrijven voor dagelijks gebruik.

    Om de kost van garageplaten etc te vermijden zou ik hem eerst op O platen inschrijven (dat kan ik doen met de platen van men andere wagen) en daarna op O platen naar de keuring gaan om hem over te zetten op dagelijks gebruik. Is dit haalbaar? Keuring door garage is toch al snel +100 euro, meer als ze moeten wachten.

    merci!
    perfect mogelijk

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    En misschien een laatste domme vraag, ik zou een wagen van +25 jaar uit nederland naar belgie importeren. Er wordt een nieuwe APK bijgeleverd. Ik zal hem inschrijven voor dagelijks gebruik.

    Om de kost van garageplaten etc te vermijden zou ik hem eerst op O platen inschrijven (dat kan ik doen met de platen van men andere wagen) en daarna op O platen naar de keuring gaan om hem over te zetten op dagelijks gebruik. Is dit haalbaar? Keuring door garage is toch al snel +100 euro, meer als ze moeten wachten.

    En hoe zit dat dan eigenlijk met die APK, hoeveel 'bespaar' ik zowel in tijd als in geld als ik al een nieuwe nederlandse APK heb? Ik vind het artikel op de wegcode niet erg duidelijk.

    merci!

    Leave a comment:

Working...
X