Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Namaz
    replied
    Zou nog simpeler zijn gezien de ING app niet toelaat om buitenlandse transacties te doen. Oja, net geen 230EUR per jaar aan taks in Duitsland voor een 2.0. Dat zijn 1.4 cijfers

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Leave a comment:

• David67
    replied
    Ging bij mij zelfs automatisch van de rekening af.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    30dagen mocht ik ze gebruiken. OK, een dezer betalen dus.

Leave a comment:

• Haddock
    replied
    Verkeersbelasting voor de periode van je transitplaten? 15/30 dagen?

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Vandaag dit in de bus gehad. Iemand een idee?

Leave a comment:

• verbatim2
    replied
    Als het voor iets of wat is pak de vlieger en ga eens gaan kijken hé, en zorg dat je met 2bent staat de wagen u aan meepakken. (overschrijven met gsm, je moet de verkoper natuurlijk betrouwen en dagje mss 2 wachten tot ze het geld hebben)

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
    Waarom zou jij je moeten beperken tot de directe omgeving van de grens? Wat maakt dat nu uit of je 300 of 700 km moet rijden om naar een auto te gaan kijken die u gedacht vermoedelijk is?
    ikzelf heb ook zelf een auto uit Duitsland ingevoerd enkele jaren geleden, en stond dacht ik ook zo een dikke 500 km van mij thuis . Al stond hij er 1000 km van . Ik ging nog kijken.
    Zo is dat, woensdag heb ik zo 1150km gedaan. Het was de moeite dus meegenomen.

Leave a comment:

• David67
    replied
    Als ze alleen bemiddelen hoeven ze uiteraard geen garantie te geven. Als ze hem aan u verkopen wel.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    De gangbare kosten voor een import ken ik niet, heb enkel één voorbeeld in mijn hoofd vanuit een Mercedes gerichtte importeur uit Deerlijk (eveneens jouw omgeving)
    Hij stelde me een wagen voor uit Duitsland (was wel niet bij de deur: Heilbronn of gelijkwaardige afstand).
    Toevallig had ik deze auto al op mobile gezien en kende ik de prijs. De prijs die deze man mij vroeg was zowat 5000euro hoger!!
    Heb er nooit op gereageerd, maar voor 5000 neem ik wel twee dagen verlof hoor....

Weet iemand overigens of dergelijke import-dienst hen ook verplicht om garantie van een jaar te geven?

teizman

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met een handelaar die de import voor jou doet? Hoeveel commissie nemen die mannen?
    Gisteren op het werk met iemand gepraat die al jaren zijn auto's uit Duitsland laat halen door Bavaria Cars, je moet blijkbaar gewoon zeggen wat je wil en zij zoeken het voor je.
    Voordeel hiervan is waarschijnlijk dat je, naast de administratieve rompslomp die je jezelf bespaart, niet beperkt ben tot auto's in de directe omgeving van de grens.

Waarom zou jij je moeten beperken tot de directe omgeving van de grens? Wat maakt dat nu uit of je 300 of 700 km moet rijden om naar een auto te gaan kijken die u gedacht vermoedelijk is?
    ikzelf heb ook zelf een auto uit Duitsland ingevoerd enkele jaren geleden, en stond dacht ik ook zo een dikke 500 km van mij thuis . Al stond hij er 1000 km van . Ik ging nog kijken.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Iemand ervaring met een handelaar die de import voor jou doet? Hoeveel commissie nemen die mannen?
    Gisteren op het werk met iemand gepraat die al jaren zijn auto's uit Duitsland laat halen door Bavaria Cars, je moet blijkbaar gewoon zeggen wat je wil en zij zoeken het voor je.
    Voordeel hiervan is waarschijnlijk dat je, naast de administratieve rompslomp die je jezelf bespaart, niet beperkt ben tot auto's in de directe omgeving van de grens.

Leave a comment:

• 96gr
    replied
    Datum eerste inschrijving, ongeacht waar.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Snel vraagje: ik ben ook aan het kijken om in Duitsland een benzine-break te halen, simpelweg omdat die hier bijna niet te vinden zijn.
    Voor de berekening van de BIV in België, mag ik toch gewoon de datum van eerste inschrijving in Duitsland ingeven, vermoed ik?
    Of is dat datum van eerste inschrijving in België? Want dat maakt dan wel een serieus verschil natuurlijk...

Leave a comment:

• Haddock
    replied
    @topicstarter, rode transitplaten gaat normaal niet vanop afstand, je moet de wagen kunnen 'voorrijden' als vegen sommige Zulassungsstellen daar hun voeten aan.

Je kunt anders eens tot in Aachen rijden, ik ben daar al een aantal keer geweest (afrit Würselen)
    Weet wel dat je met die gele platen hier NIET mag rijden.
    Als ze u pakken en ze volgen het boekje dan worden die in beslag genomen en dan sta je daar.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Wagen is 5 jaar oud en +100.000km

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Cool! Morgen zonder stress die kar gaan halen :p

Leave a comment:

• CaliforniaDream
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Dus enkel een verkoopsovereenkomst en geen factuur van de wagen. Kan dat kwaad voor de douane?

Nope, niet als die voldoet aan de eisen die David aanhaalt. Bij m'n BMW was ook enkel de verkoopsovereenkomst en de duitse papieren nodig.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Dus enkel een verkoopsovereenkomst en geen factuur van de wagen. Kan dat kwaad voor de douane?

Leave a comment:

• David67
    replied
    Als de auto ouder is dan 6 maanden en min. 6000km gereden heeft moet ge hier geen BTW betalen. Wat de koper wil duidelijk maken is dat het een priveverkoop betreft, al is dat slecht uitgedrukt.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Even een vraag:

F. Wat met de BTW, indien van toepassing.

1) Particulier: Aangezien de BTW in Duitsland goedkoper is dan in België zijnde 19%, betaal je best BTW in Duitsland.
    ⇨ Zorg dat er op je contract de vermelding staat dat de BTW in DE is voldaan!

De koper:

Hello Jonathan,

the Car have not TAX , the Car was privat driving .
    Dus wat nu?

Leave a comment:

Working...
X