Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
als je bij garagist in duitsland koopt welke garantie heb je dan over de wagen? heb je daar de regel zoals in belgie dat je zowieso een jaar garantie moet geven of?
Ik heb gisteren een vw Passat variant 3.2 uit 2006 gekocht in Duitsland, ik ga in het begin van de week kijken of ik hem op Belgisch kenteken kan krijgen. (zal wel lukken hoop ik).
Weet er iemand een garage in de omgeving van Turnhout die de keuring met hun garageplaten wil verzorgen of eventueel deze platen wil uitlenen tegen een vergoeding uiteraard?
Ik zal mijn ervaringen hier op het forum plaatsen.
Rames !
Als je een nieuwe of een recente tweedehands wagen wil kopen zorg dat je niet het zelfde fout loopt gelijk ik nu
Ik heb een auto BJ 09/07 en heeft nog maar 3500km op de teller aangekocht en de duitsehandelaar wou hem niet zonder BTW aan particuleren verkopen, dus heb ik de duitse BTW 19% al betaald (dat is de afspraak tss ons toch en heb een voorschot betaald en contract via fax getekend) en ik dacht hem in de garage te laten staan tot hij 6maand oud is en dan in belgie inschrijven ,maar nu zit ik met een probleem want als je hier het tweede voorbeeld aandachtig leest op deze website die ze geven vind je dat ze als een tweede handswagen beschouwen als hij meer dan 6maanden oud is en MOET hij ook meer dan 6000 km op de teller hebben ,dus je moet beide eisen (meer dan 6 maan oud en meer dan 6000km hebben )anders moet je BTW in belgie opnieuw moeten betalen boven dat van duitsland
snap je nu ?
hier vind je informatie die ik te laat heb gevonden
Rames !
Als je een nieuwe of een recente tweedehands wagen wil kopen zorg dat je niet het zelfde fout loopt gelijk ik nu
Ik heb een auto BJ 09/07 en heeft nog maar 3500km op de teller aangekocht en de duitsehandelaar wou hem niet zonder BTW aan particuleren verkopen, dus heb ik de duitse BTW 19% al betaald (dat is de afspraak tss ons toch en heb een voorschot betaald en contract via fax getekend) en ik dacht hem in de garage te laten staan tot hij 6maand oud is en dan in belgie inschrijven ,maar nu zit ik met een probleem want als je hier het tweede voorbeeld aandachtig leest op deze website die ze geven vind je dat ze als een tweede handswagen beschouwen als hij meer dan 6maanden oud is en MOET hij ook meer dan 6000 km op de teller hebben ,dus je moet beide eisen (meer dan 6 maan oud en meer dan 6000km hebben )anders moet je BTW in belgie opnieuw moeten betalen boven dat van duitsland
snap je nu ?
hier vind je informatie die ik te laat heb gevonden
kweetnie. Ik denk dus de prijs + duits BTW (uiteraard)
da roze formulier
later keuren
... (ben er wss nog vergeten ma weet het verder niet, heb het nog nooit zelf gedaan)
Als je deze auto koopt dan heb je in Duitsland al belasting betaald (wel goed laten vermelden op de aankoop factuur dat Btw is betaald is Mwst in Duits)
In Belgie betaal je enkel de keuring maar geen belasting meer.
Ik heb mijn auto inmiddels op kenteken staan, en ik moet zeggen dat het uiteindelijk heel eenvoudig was.
Ik heb 20 cent netaald bij de douane voor de sticker, en 120 euro aan mijn daragebedrijf voor het gerbuik van hun garageplaten en het keuren.
Dag later kentekenplaat opgehaald bij DIV in Kontich.
Als ik het allemaal goed gepland had dan was ik in 2 dagen klaar geweest.
Ik heb er alleen een beetje moeite met het principe dat ik niet met duitse exportplaten naar de keuring mag, dit lijkt haast op een ontmoedigingsbeleid van de overheid. Nu diende ik op de goedwillendheid van een garagist te rekenen.
Heeft hier iemand wel eens ooit een klacht over ingediend?
Mag je garageplaten eigenlijk gebruiken als particulier om mee naar de keuring te rijden ? (of mag alleen de garagist daar mee rijden ? )
Wij zijn met Belgische nummperplaten van Duitsland naar België gereden en daarna met garageplaten naar de keuring, en dat was gelukt. (en wij zijn geen garagisten)
Klopt de eerste post nog van gTa (is inmiddels toch al een kleine 5jaar oud) ?
Het is omdat m'n maat een E39 530d zou willen kopen in Duitsland.
Kan iemand mij in een notendop vertellen wat we BEST doen (ik lees al verschillende methodes) - en wat het zoal zal gaan kosten - om de wagen hier in België te krijgen ?
Is toch verschrikkelijk veel geld,120 euro voor gebruik van garageplaten.
Het kost de garage zelf niets en is puur zwart geld in de "sacoche"
Ik zou ze proberen gratis te krijgen in de garage waar je in de toekomst je wagen laat onderhouden.
Sorry, de 120 euro was inclusief de keuringskosten en de tijd die zij nodig hadden om naar de keuring te rijden, ik ben niet zelf gegaan maar zij hebben alles voor mij geregeld. En dan valt 120 euro voor mijn gevoel nog wel mee.
Wij zijn met Belgische nummperplaten van Duitsland naar België gereden en daarna met garageplaten naar de keuring, en dat was gelukt. (en wij zijn geen garagisten)
Maar hadden ze jullie tegengehouden dan had de garage grote problemen gehad want hij mag zijn platen niet uitlenen.
moet je dan hier naar de douane gaan,of het land waar je de auto gaat halen...
in dit geval frankrijk???
grtz filip
Je gaat hier in Belgie naar de douane met al je papieren (vooral de rekening waarop staat dat je de auto incl. BTW heby betaald).
Je betaald 0,20 euro en dan krijg je de papieren terug waarmee je naar de keuring kunt.
Comment