Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Nja 18 euro hier te betalen bij diene van de nummerplaten...
    Al bij al, de golf staat hier nu. Dat is wat telt...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Klopt , ik moest 2 euro verkeersbelasting betalen. Dat gaat automatisch van je rekening die je verplicht moet opgeven bij de Zulassungsstelle. Ik was er op een half uurke buiten.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Alé al bij al is het vandaag nog gegaan.
    5 min voor sluitingstijd aanwezig om de de wagen te tonen
    Spijtig dat er hier wel nergens wordt gemeld dat je ook nog verkeersbelasting moet betalen en dat dit niet (altijd) mogelijk is in de zulassungstelle...
    Wel 2,5uur moeten wachten tot het ons nummerke was -_-

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    hoe zit dat met traceerbaarheid, voor zo'n transitplaat moet je je pas laten scannen in de zeker ?

    Leave a comment:


  • germinal
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Er zijn echt wel mensen die doodleuk een hele tijd met zo'n Duitse transitplaten blijven rondrijden. Dat duurt meestal tot ze de verkeerde politieagent tegen komen.
    Bij mij waren ze een maand geldig.. Heb er dan ook een maand mee rondgereden in België. 1 keer controle gehad ( had toen mijn Belgische plaat al in de koffer liggen) gezegd dat ik ze net was gaan halen maar er nog moest opvijzen. Mocht gewoon doorrijden..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Er zijn echt wel mensen die doodleuk een hele tijd met zo'n Duitse transitplaten blijven rondrijden. Dat duurt meestal tot ze de verkeerde politieagent tegen komen.

    Leave a comment:


  • bartgo
    replied
    Dit is geen Duitse uitvoerplaat. Die hebben namelijk een rode band met daarin de geldigheidsduur. Ik zou het gebruik in belgie wel beperken tot noodzakelijke verplaatsingen en om zo snel mogelijk een keuring te komen.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
    Zijn er eigenlijk risico's verbonden aan het rondrijden met transitplaten? Of mag je er hier enkel mee naar de keuring rijden?
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Zijn bedoeld om de wagen van het buitenland naar hier te rijden en daar stopt het zowat. Het is strikt genomen zelfs helemaal niet toegelaten maar men laat het oogluikend toe omdat ze anders van Europa naar hun kloten krijgen.
    tis naast de kwestie, maar die platen worden misbruikt, het accident net op de luchtbal, de golf die cafe binnenrijdt en moordt

    Leave a comment:


  • 96gr
    replied
    Je moet de combinatie maken van de antwoorden van David67 en Diabolic.

    Je moet geen BTW betalen in Duitsland indien je de wagen koopt aan een particulier en je moet in België geen BTW betalen als de wagen meer dan 6 maanden oud is en meer dan 6000km heeft.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Op een wagen van een particulier moet men geen btw betalen.

    Leave a comment:


  • jijibken
    replied
    Dus m.a.w. als ik in Duitsland een tweedehands koop bij een particulier hoef ik noch in Duitsland, noch bij invoer in België BTW te betalen?

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Zijn bedoeld om de wagen van het buitenland naar hier te rijden en daar stopt het zowat. Het is strikt genomen zelfs helemaal niet toegelaten maar men laat het oogluikend toe omdat ze anders van Europa naar hun kloten krijgen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Zijn er eigenlijk risico's verbonden aan het rondrijden met transitplaten? Of mag je er hier enkel mee naar de keuring rijden?

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Hoeft niet, maar de wagen moet wel min. 6 maanden oud zijn en min. 6000km gereden hebben.

    Leave a comment:


  • jijibken
    replied
    Kan ik in Duitsland bij een particulier een tweedehandswagen kopen en op het contract laten zetten dat de BTW voldaan is in Duitsland?

    Verstuurd van mijn A0001 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Dimitri
    replied
    Iemand ervaring met het invoeren van een caravan > 750 kg uit nederland?

    Leave a comment:


  • 96gr
    replied
    Ik dacht dat importkeuring gelijk was aan tweedehandskeuring, en een tweedehandskeuring heeft geen recht op bonus!

    Bonus is er dacht ik enkel bij de gewone periodieke keuring voor wagens met een groene kaart (met normale geldigheid), die minder dan 100.000km en minder dan 6 jaar oud zijn, die tijdig voorgereden werden.

    Bij verkoop (import) dus normaal keuringsdatum +1 jaar of datum waarop wagen 4 jaar oud wordt (mocht dit langer dan 1 jaar zijn), daarna de gewone regels.

    Opletten met trekhaken, trekhaken +750kg zijn steeds jaarlijks te keuren ongeacht de leeftijd van de wagen.

    Leave a comment:


  • Crockyy
    replied
    Stel ik koop een wagen in Duitsland van net 3 jaar oud. Hier in België moet hij meteen gekeurd worden. Moet ik dan elk jaar naar de keuring of gelden hier ook de regels van tweejaarlijkse keuring voor? Dus moet ik dan pas als de wagen 6 jaar wordt naar de keuring?
    Wat als de wagen al ouder is dan 4 jaar bij keuring na import? Moet ik dan gewoon jaarlijks gaan?
    Last edited by Crockyy; 14/03/2015, 14:04.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Het kantoor in Mechelen werkt (aan de Nekkerhal en Utopolis). We zijn er aantal weken geleden geweest voor onze import en was op paar minuten klaar.
    Wel opletten met de exportplaten, we zijn tegengehouden door de politie en wouden eerst PV geven. Na wat uitleg te geven en te zeggen dat dit mag voor noodzakelijk transport hebben ze ons laten gaan.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    DSC_0305.jpg

    Ik heb een 2tal weken geleden in Leuven deze lijst meegekregen. Het douanekantoor in Leuven is dus gesloten.

    Leave a comment:

Working...
X