Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Waarom ze die transitplaten met rode band dan wel toelaten en die gele tijdelijke inschrijvingsplaten niet is mij nog altijd niet duidelijk. Ik heb nergens wetgeving gevonden die stelt dat die transitplaten wel mogen.
    Bij de gele is de verzekering niet geldig buiten Duitsland.
    Bij de rode wel.
    Met die gele mag je niet naar de keuring en met de rode wel.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
      Bij de gele is de verzekering niet geldig buiten Duitsland.
      PEUT

      Ik heb hier de groene kaart liggen, in heel Europa geldig

      Comment


      • De uitzonderingen zijn:

        In de hierna vernoemde gevallen echter is de inschrijving in België van voertuigen die in het buitenland zijn ingeschreven en in het verkeer worden gebracht door de personen bedoeld in § 1 niet verplicht voor :
        het motorvoertuig dat door een buitenlands professioneel dienstverlenend bedrijf voor hoogstens 6 maanden, niet hernieuwbaar, wordt verhuurd aan een persoon bedoeld in § 1; het huurcontract op naam van diegene die het voertuig in het verkeer brengt dient zich aan boord van het voertuig te bevinden, ondertekend en gedateerd;
        het voertuig dat een natuurlijke persoon gebruikt in de uitoefening van zijn beroep en in bijkomende orde voor privé-doeleinden, en dat door een buitenlandse werkgever aan deze persoon waarmee hij verbonden is door een arbeidsovereenkomst wordt ter beschikking gesteld; een attest afgeleverd door het bestuur dat de BTW onder haar bevoegdheid heeft, dient zich in dat geval aan boord van het voertuig te bevinden; de gedetailleerde voorwaarden voor het gebruik van dit voertuig worden bepaald door de Minister van Financiën;
        het personenvoertuig bestuurd door een ambtenaar die in België verblijft en werkt voor een internationale instelling gelegen in een andere lidstaat van de Europese Unie : een door de werkgever afgeleverde accreditatiekaart dient zich aan boord van het voertuig te bevinden;
        het voertuig waarvan die persoon eigenaar is die als tijdelijk afwezige persoon wordt beschouwd in de zin van artikel 18, 6°, 8° en 9° van het koninklijk besluit van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister en waarbij dit laatste niet langer dan zes maanden zonder onderbreking in België wordt gestald;
        de aanhangwagen die voor hoogstens zes maand in het verkeer wordt gebracht.

        Comment


        • Afgezien van het keuring verhaal (wat niet relevant is, want wie zegt dat ik niet op weg ben naar een handelaar met die kar?) zie ik dus geen reden om de ene te weigeren en de andere niet.

          t is dat die flik me laten gaan heeft maar als ze me een pv hadden gestuurd had ik het toch aangevochten

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            PEUT

            Ik heb hier de groene kaart liggen, in heel Europa geldig
            Dan is dat een speciaal geval omdat het in uw geval voor export was
            Gele zijn Kurzzeitkennzeichen, zijn maar een paar dagen geldig en kunnen niet verlengd worden.
            Dienen in principe enkel voor proefritten of om een niet-ingeschreven wagen naar de (Duitse) keuring te rijden.
            Bij de Belgische keuring sturen ze je weer naar huis als je met gele afkomt (in Vlaanderen toch, in de Walen verschiet ik van niets meer )

            Comment


            • 5 dagen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Afgezien van het keuring verhaal (wat niet relevant is, want wie zegt dat ik niet op weg ben naar een handelaar met die kar?) zie ik dus geen reden om de ene te weigeren en de andere niet.

                t is dat die flik me laten gaan heeft maar als ze me een pv hadden gestuurd had ik het toch aangevochten
                Met gele zou ik hier toch nooit rondrijden.
                Het is algemeen geweten dat ze daar nogal allergisch voor zijn.
                Wellicht richtlijnen van hogerhand, teveel misbruiken door getinte medemensen.
                Hoogste concentratie transitplaten (gele en rode door elkaar) in Anderlecht en Molenbeek
                Tot februari vorig jaar mocht je ook met gele naar de keuring en dan out of the blue niet meer (interne richtlijn).

                Feit is dat de ruime meerderheid van de agenten zelf niet op de hoogte is van hoe het precies zit.
                Ik heb nog nooit een boete gehad voor het rijden met transitplaten.
                Moeilijk doen, hen overbluffen en doen twijfelen. Dan moeten ze er ene van de Federale Wegpolitie gaan bijroepen en daar hebben ze meestal geen zin in (of intussen al lang een dringender oproep binnen gekregen).

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                  Omdat dat met die motor veeeeeeeeeel goedkoper is.

                  De auto is bedoeld om af te breken en opnieuw van 0 op te bouwen en dat ik hem dan later als oldtimer kan inschrijven.

                  En ik ben dus best van te vragen aan die mens (particulier) van op de aankoopfactuur die hij zelf maakt te zetten dat het incl. BTW was? Klopt?

                  Die kaarten die ik kreeg zijn 2 papiertjes een wit en een groen, dat kan ook kloppen?

                  Wat als blijkt dat de auto nog niet is uitgeschreven? Moet dat gewoon uitgeschreven zijn of iets speciaal?

                  Alvast bedankt voor te antwoorden op al m'n vragen
                  Bij particulieren onderling komt geen btw aan te pas
                  Je moet zeker een Zulassungsbescheinigung hebben (Deel 1 en 2)
                  Daar staat normaal een stempel 'Abgemeldet' op (als verkoper zijn platen heeft ingeleverd en/of voertuig uitgeschreven)
                  Ook best een EGW of CoC papier (gelijkvormigheidsattest), anders mag je hier nog de Belgische importeur sponsoren

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                    Bij particulieren onderling komt geen btw aan te pas
                    Je moet zeker een Zulassungsbescheinigung hebben (Deel 1 en 2)
                    Daar staat normaal een stempel 'Abgemeldet' op (als verkoper zijn platen heeft ingeleverd en/of voertuig uitgeschreven)
                    Ook best een EGW of CoC papier (gelijkvormigheidsattest), anders mag je hier nog de Belgische importeur sponsoren

                    Stel dat dit niet zo is, kan dat dan nog onmiddelijk gebeuren? Ik heb laten telefoneren omdat ik geen Duits kan maar de auto had geen platen meer, impliceert dat dan +- dat die uitgeschreven zal zijn?

                    Comment


                    • Normaal wel ja

                      Comment


                      • Hartelijke dank voor de info!

                        Comment


                        • Jongens, jongens aub zulle! Hoe kan men zoooooooooooooooooooooooooooo neuten!!

                          Comment


                          • hoe geraak ik in frankrijk aan een transitplaat, kennen ze dat daar?
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                            Comment


                            • Ergens in deze discussie zag ik dat het vermogen terugdraaien bij BMW geen enkel probleem mocht zijn. Nu nam ik hiervoor contact op met BMW Bornem om het vermogen van een X6 terug te schroeven van 235pk naar 211pk. Dit kost 250€ incl. BTW maar sinds eind mei 2009 moeten er nog verschillende procedures doorlopen worden via het ministerie wat het totaal bedrag op 5.000€ zou brengen, deze informatie heb ik van de bediende bij BMW Bornem.
                              Heeft hier iemand ervaring mee?
                              Bedankt !

                              Comment


                              • kan iemand nu eens duidelijk zeggen we'lke de procedure is om een wagen van duitsland in te voeren naar belgie?welke nr platen moeten er dan meegenomen worden?en wat met de verzekering?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Afgezien van het keuring verhaal (wat niet relevant is, want wie zegt dat ik niet op weg ben naar een handelaar met die kar?) zie ik dus geen reden om de ene te weigeren en de andere niet.

                                  t is dat die flik me laten gaan heeft maar als ze me een pv hadden gestuurd had ik het toch aangevochten
                                  die verzekering da ge pakt, is dat dan ook omnium of is da gewoon een voorlopige verzekering ?

                                  toch ook gevaarlijk als je met een dure wagen gaat rijden, je weet nooit wat er kan gebeuren

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door speedy67 Bekijk Berichten
                                    kan iemand nu eens duidelijk zeggen we'lke de procedure is om een wagen van duitsland in te voeren naar belgie?welke nr platen moeten er dan meegenomen worden?en wat met de verzekering?
                                    Kijk eens op de eerste pagina, daar staat alles perfect uitgelegd

                                    Comment


                                    • Ik heb hier nog een bijkomend probleem!

                                      Ik zou graag een classic Mini invoeren naar België vanuit Duitsland. De modellen die ik op het oog heb dateren van begin de jaren 90, dus de Duitse eigenaars zijn niet in het bezit van een Ubereinstimmungsbescheinigung!

                                      Nu heb ik verstaan dat dit wel een vereist document is om de auto te kunnen invoeren en dat ik dit bovendien kan bekomen na aanvraag bij de Belgische importeur van het merk (toch?)

                                      Nu wilt het dat het merk Rover is en Rover is failliet. Zodus geen Belgische invoerder meer... HOE kan ik nu aan een gelijkvormigheidsattest geraken? Moet ik een (dure) keuring ondergaan?

                                      Verder zou ik nog een andere complicatie hieraan willen toevoegen:

                                      Stel dat die Mini nu ook niet meer volledig origineel is (bv. andere velgen en banden) wat zijn hier de gevolgen van? (zowel voor de eventuele homologatie keuring als de 2ehands keuring voor inschrijving)

                                      Moet ik trouwens nog een 2e hands keuring voor inschrijving doorlopen als de auto reeds de homologatiekeuring heeft doorlopen ter verkrijgen van een gelijkvormigheidsattest?

                                      Met vriendelijke groet,

                                      Dimitri Van Soens

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichten
                                        die verzekering da ge pakt, is dat dan ook omnium of is da gewoon een voorlopige verzekering ?

                                        toch ook gevaarlijk als je met een dure wagen gaat rijden, je weet nooit wat er kan gebeuren
                                        Idd, daarmee laat ik die auto ook altijd verzekeren op chassis-nummer door mijne makelaar. Dat ding komt de garage niet uit zonder een omnium verzekering


                                        Trouwens, nog een goeie tip. Als je een auto uit Duitsland haalt, verifieer op voorhand dat er wel een gelijkvormigheidsattest bestaat voor die auto! In Duitsland hebben ze dat niet nodig, maar je krijgt dat ding niet ingevoerd anders (tenzij je keuring alleenstaand geval wil doen). Ik ken nu al 2 mensen met dat probleem. 1 met een Cayman en 1 met een Scirocco

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Idd, daarmee laat ik die auto ook altijd verzekeren op chassis-nummer door mijne makelaar. Dat ding komt de garage niet uit zonder een omnium verzekering


                                          Trouwens, nog een goeie tip. Als je een auto uit Duitsland haalt, verifieer op voorhand dat er wel een gelijkvormigheidsattest bestaat voor die auto! In Duitsland hebben ze dat niet nodig, maar je krijgt dat ding niet ingevoerd anders (tenzij je keuring alleenstaand geval wil doen). Ik ken nu al 2 mensen met dat probleem. 1 met een Cayman en 1 met een Scirocco
                                          Wat bedoelt u "of er wel een gelijkvormisheidsattest bestaat"? Hoe ga ik dit na?

                                          Met vriendelijke groet,
                                          Dimitri Van Soens

                                          Comment

                                          Working...
                                          X