Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jossy Bekijk Berichten
    Ik heb een vraagje i.v.m. een COC document.
    Het gaat over een 911 van 2006 gemaakt voor de Europese markt, dus een COC document moet aanwezig zijn of toch makkelijk te bestellen zijn in duplicaat ! Om dit te bestellen vragen ze het EG type goedkeuring nummer maar dat heeft deze wagen niet. Ik melde dit uiteraard aan de verkoper en die vertelde me dat het één van de eerste gebouwde zijn van dit type 911 en was eigendom van Porsche Stuttgart, wat ook te zien is op het oude Duitse inschrijvingsbewijs.
    Iemand raad hiermee?
    Er zit hier iemand op het forum (als ik me niet vergis Xaverius?) die net hetzelfde heeft meegemaakt met zijn Cayman die hij in Duitsland heeft gekocht. Ik zou je dan ook aanraden eens met hem contact op te nemen. ik zal je zijn email adres pb-en. Laat hem maar weten dat je zijn adres hebt gekregen van ir_fuel van autoforum. Normaal wordt dit dan een keuring alleenstaand geval = 3-4 maanden geduld oefenen.

Vandaar de gouden regel, koop NOOIT een auto zonder COC in het buitenland, of je bent vertrokken voor een hoop gewacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Turbofles Bekijk Berichten
      ... wat betekent dat jij als particulier de prijs moet betalen die bovenaan de advertentie staat, want dat is de prijs inclusief de 19% Duitse BTW die er in de prijs onderaan uitgehaald is ...
      Hallo,

zou het dan niet mogelijk zijn via een firma te werken?

zoals deze. Misschien kunnen zij die wagen kopen aan netto prijs of niet?

mvg veluX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door veluX Bekijk Berichten
        Hallo,

zou het dan niet mogelijk zijn via een firma te werken?

zoals deze. Misschien kunnen zij die wagen kopen aan netto prijs of niet?

mvg veluX
        Ja dat kunnen ze, en als ze die auto aan u doorverkopen komt er 21% Belgische BTW bij

Comment

• Moet de verkoper sowieso een tuv keuring voorleggen ook al is de auto maar 9 maand oud?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
            Moet de verkoper sowieso een tuv keuring voorleggen ook al is de auto maar 9 maand oud?
            tuv keuring is waardeloos.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              tuv keuring is waardeloos.
              Dus je hebt dat sowieso nergens nodig?

Op de keuring hebben ze jou blijkbaar terug gestuurd met die Kurzzeitkennzeiche, hoe heb jij het dan opgelost?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
                Dus je hebt dat sowieso nergens nodig?

Op de keuring hebben ze jou blijkbaar terug gestuurd met die Kurzzeitkennzeiche, hoe heb jij het dan opgelost?
                Straat overgestoken en een ZZ plaat gehuurd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                  Stel dat je de stappen doorloopt, en je hebt de wagen gekeurd, hoe lang blijft dit geldig en mag iemand anders hem hiermee inschrijven?

Met andere woorden: kan je om een wagen gaan en keuren, om hem dan 'met keuring voor verkoop' te verkopen?

Groeten,

BWS.
                  Niemand?

Comment

• 1) Particulier: Aangezien de BTW in Duitsland goedkoper is dan in België zijnde 19%, betaal je best BTW in Duitsland.
                    ⇨ Zorg dat er op je contract de vermelding staat dat de BTW in DE is voldaan!
                    ⇨ Zorg dat de auto ouder is dan 6 maand en meer dan 6000km heeft anders moet je zowel in BE als in DE BTW betalen

ik ben van plan om een auto te kopen uit Duitsland maar heb een paar vraagjes ivm btw. ik ben een particulier uit belgië.
                    A) als ik een auto koop van een handelaar
                    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

B) als ik een auto koop van een ander particulier uit duitsland
                    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

zou u mij kunnen zeggen hoeveel ik zou moeten betalen voor de 2 gevallen?
                    *bij A: 27900-5300(19%btw uit duitsland)=22600 is dit dan mijn prijs voor de wagen of moet ik dan hier in belgie ook nog btw betalen? of moet ik 27900 betalen in duitsland en hier geen btw betalen?
                    *bij B: kan ik hier die 19% btw aftrekken van de vraagprijs van de particulier omdat het voor export is? moet ik dan in belgie nog btw betalen op de wagen?
                    hoeveel kost het voor een transitplaat van 1maand en van 3maand?
                    gelieve om zo snel mogelijk te beantwoorden aub.
                    mvg.

Comment

• 1) Particulier: Aangezien de BTW in Duitsland goedkoper is dan in België zijnde 19%, betaal je best BTW in Duitsland.
                      ⇨ Zorg dat er op je contract de vermelding staat dat de BTW in DE is voldaan!
                      ⇨ Zorg dat de auto ouder is dan 6 maand en meer dan 6000km heeft anders moet je zowel in BE als in DE BTW betalen.[/quote][/quote]

ik ben van plan om een auto te kopen uit Duitsland maar heb een paar vraagjes ivm btw. ik ben een particulier uit belgië.

bij A: 27900-5300(19%btw uit duitsland)=22600 is dit dan mijn prijs voor de wagen of moet ik dan hier in belgie ook nog btw betalen? of moet ik 27900 betalen in duitsland en hier geen btw betalen?
                      bij B: kan ik hier die 19% btw aftrekken van de vraagprijs van de particulier omdat het voor export is? moet ik dan in belgie nog btw betalen op de wagen?
                      mvg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vr6 Bekijk Berichten

bij A: 27900-5300(19%btw uit duitsland)=22600 is dit dan mijn prijs voor de wagen of moet ik dan hier in belgie ook nog btw betalen? of moet ik 27900 betalen in duitsland en hier geen btw betalen?
                        bij B: kan ik hier die 19% btw aftrekken van de vraagprijs van de particulier omdat het voor export is? moet ik dan in belgie nog btw betalen op de wagen?
                        mvg.
                        -A: betalen in Duitsland, want daar maar 19% ipv 21%. Zorg wel dat dit duidelijk op je factuur staat (normaal bij een handelaar geen probleem)
                        -B: indien de eigenaar niet btw-plichtig is kan hij je geen exportprijs aanbieden, maar je dient ook geen BTW te betalen in België (door de EU-regelgeving)
                        -transitplaat: www.deckungskarten.eu

Comment

• e. Identiteitskaart van persoon die vermeld staat op factuur

Ik neem aan als de particulier koopt dat je geen factuur nodig hebt en dus ook geen (kopie)? van het paspoort? Of hoe zit dit juist

Comment

• Ik ga voor het eerst een auto importeren uit Duitsland, maar ik zit nog met een aantal vragen:

ik heb een btwnr en ben van plan een jonge 2dehands te kopen bij een bmw consessiehouder.
                            -De verkoper beweert dat hij niet zomaar het ausfurhkenzeigen kan aanvragen zonder mij(n paspoort). Is het te vertrouwen dat ik mijn paspoort naar hem opstuur per post? Hij beweert namelijk dat je ook met een kurzkennzeichen kan importeren naar België. (ik heb hem gezegd dat dat niet kan).

-Moet hij op de bestelbon en op de factuur het bedrag zonder btw zetten (of met btw?)

Ik begin een beetje zenuwachtig te worden, want mijn auto is verkocht en ik ben hem 'kwijt' over anderhalve week. Had gedacht dat het allemaal toch wat vlotter zou gaan..

Hopelijk kan iemand me helpen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blupblup Bekijk Berichten
                              Ik ga voor het eerst een auto importeren uit Duitsland, maar ik zit nog met een aantal vragen:

ik heb een btwnr en ben van plan een jonge 2dehands te kopen bij een bmw consessiehouder.
                              -De verkoper beweert dat hij niet zomaar het ausfurhkenzeigen kan aanvragen zonder mij(n paspoort). Is het te vertrouwen dat ik mijn paspoort naar hem opstuur per post? Hij beweert namelijk dat je ook met een kurzkennzeichen kan importeren naar België. (ik heb hem gezegd dat dat niet kan).

-Moet hij op de bestelbon en op de factuur het bedrag zonder btw zetten (of met btw?)

Ik begin een beetje zenuwachtig te worden, want mijn auto is verkocht en ik ben hem 'kwijt' over anderhalve week. Had gedacht dat het allemaal toch wat vlotter zou gaan..

Hopelijk kan iemand me helpen?
                              - desnoods ga je op de dag zelf met uw verkoper naar een soort Duitse DIV voor uw transitplaten (met rode outline), anders scan je uw paspoort door?

- factuur zonder BTW, die moet je in België betalen als BTW-plichtige (tenminste als je hem op uw firma koopt)

pak ook uw statuten mee van uw firma

Comment

• Dankjewel voor je antwoord en tips!
                                Ik heb het gevoel dat hij er allemaal niet zoveel zin in heeft om alles te regelen.
                                Ik vroeg hem om een factuur/bestelbon zonder btw te maken, maar ook dat deed ie niet meteen. Ik heb gehoord dat je een melding op de factuur moet laten zetten ivm die btw. Heb je een idee welke dat precies is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blupblup Bekijk Berichten
                                  Dankjewel voor je antwoord en tips!
                                  Ik heb het gevoel dat hij er allemaal niet zoveel zin in heeft om alles te regelen.
                                  Ik vroeg hem om een factuur/bestelbon zonder btw te maken, maar ook dat deed ie niet meteen. Ik heb gehoord dat je een melding op de factuur moet laten zetten ivm die btw. Heb je een idee welke dat precies is?
                                  dat de vermelde prijs zonder BTW is?

Comment

• Je moet ook een uittreksel van de kamer van koophandel uitprinten (website min. economische zaken, private search en daar uittreksel uitprinten) waaruit moet blijken dat je zaak bestaat, btw plichtig is en dat jij zaakvoerder bent en het recht hebt papieren te tekenen.

voor je platen kan je gewoon de dag zelf met je garagist naar een DIV daar gaan.

t is daar een hele cirque eer ze mogen u een factuur maken zonder BTW. Het kan zelfs goed zijn dat je de BTW gaat moeten betalen als borg, en die pas terugkrijgt als je een kopie van je inschrijvingsbewijs kan opsturen (zo is het bij mij toch telkens gegaan). Stort dan wel die BTW apart, met een speciale mededeling en laat dat ook op papier zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      t is daar een hele cirque eer ze mogen u een factuur maken zonder BTW. Het kan zelfs goed zijn dat je de BTW gaat moeten betalen als borg, en die pas terugkrijgt als je een kopie van je inschrijvingsbewijs kan opsturen (zo is het bij mij toch telkens gegaan). Stort dan wel die BTW apart, met een speciale mededeling en laat dat ook op papier zetten.
                                      niet normaal wat een cirque het is

hier ist nog altijd aan de gang

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        niet normaal wat een cirque het is

hier ist nog altijd aan de gang
                                        Maar jullie hebben dan ook ergens een fout gemaakt eh

Comment

• Morgen ga ik mijn 325d halen in Duitsland. Maandag douane en autokeuring. Spannend! :-)
                                          Thanks voor alle tips op het forum hier. Geweldig.

Comment

Working...
                                          X