Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoeveel auto's mag ik importeren?

Weet er iemand hoeveel auto's ik particulier mag invoeren uit duitsland?
    Staat hier een limiet op?
    Ik heb eens gekeken voor een zollkenteken met rode band maar ik vind hier nergens de prijs van, ik heb begrepen dat ik hier mee naar de keuring mag? en wat zijn de tijden dat je dit mag hebben? 2 weken, 4 weken?

Comment

• Er staat geen limiet op het invoeren van auto's, maar denk dat je wel eens 'problemen' zou kunnen krijgen met de belastingen als je er op 1 jaar 20 gaat importeren als particulier.

Wat het kenteken betreft, hier vind je het antwoord: http://deckungskarten.eu/

Comment

• Duitse bmw 325d geimporteerd. Dat ging vrij vlot, problemen bij de keuring niet meegerekend. Ik kan niet begrijpen dat ze de ophanging afkeuren omdat er runflats opzitten (effe contact opgenomen bmw plaatselijke dealer, andere banden erop, terug naar de keuring en wél er door).

Comment

• hier gaat de soap verder.. weinig duidelijkheid, boekhouder vreest voor het ergste

wat kan men dan nog doen? wetende dat wij 100% in ons recht zijn.. procederen?

Comment

• Maakt het eigenlijk uit of je eerst naar de douane of eerst naar de keuring gaat?
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              Maakt het eigenlijk uit of je eerst naar de douane of eerst naar de keuring gaat?
              Eerst douane best. Wagen dient eerst 'ingeklaard' te worden.

Anders kan je uw auto niet inschrijven

Comment

• Ja ok, maar je krijgt het roze inschrijvingsformulier toch maar op de keuring samen met je car-pass. Dus voor je dat hebt kun je met dat vignet 705 eigenlijk niets doen. Of ben ik mis?
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

• Eerst langs de douane en dan pas naar de keuring. Andersom gaat niet.

Comment

• 'nieuwe' wagen invoeren

Hey,

zou wagen willen invoeren vanuit Duitland en inschrijven op mijn vennootschap. Vindt wel info terug maar die slaat vooral op wagens met meer dan 6000 km en minstens 6 maanden. De wagen die ik op het oog heb heeft minder dan 6000 km en is slecht van april 2010. Zijn er grote verschillen ?

THX voor de info ...

Comment

• Site douane België

Last edited by ; 01/07/2010, 12:46.

Comment

• onder het motto: domme vragen bestaan niet...is het aan gewezen om het dichte douanekantoor op Belgisch grondgebied op te zoeken, of kan je gewoon bij een kantoor in de buurt van je woonst terecht?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boivin Bekijk Berichten
                          onder het motto: domme vragen bestaan niet...is het aan gewezen om het dichte douanekantoor op Belgisch grondgebied op te zoeken, of kan je gewoon bij een kantoor in de buurt van je woonst terecht?
                          Maakt niet uit

Comment

• het zit namelijk zo dat als de deal rond is ik alleen op zaterdag om de auto kan rijden (verlof helemaal op), de douanekantoren zijn dan uiteraard gesloten. Dat zal geen problemen geven hoop ik?

Comment

• Zo dringend is dat dedouaneren nu ook weer niet hoor. Er zijn er hier op t forum die daar zelfs maanden mee wachten
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• dat is alvast mooi, het zou in mijn geval gaan over een auto van 1974, iemand een idee of er een probleem zou zijn met de documenten die de verkoper moet meegeven: het gelijkvormigheidsattest, origineel Duits inschrijvingsbewijs en keuringsbewijs?
                                Ik heb in dit topic al wat zitten zoeken naar oldtimer komt precies niet vaak voor.

Comment

• heeft een auto van '74 wel een gelijkvormigheidsattest?

Comment

• dat is een bedenking dat ik me direct maakte? wat gedaan in het geval dat die deze niet heeft.

Comment

• Neen, maar indien je hem als oldtimer wil inschrijven (ik neem aan dat dit hier het geval is) is dat niet vereist.

Als je hem voor dagelijks gebruik wil laten keuren ga je wel een gelijkvormigheidsattest nodig hebben.

Over welke auto gaat het en wat ben je er mee van plan?
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• tja het zou mijn tweede auto zijn dus ook deze als dagelijkse inschrijven zou overbodig zijn.
                                        Het gaat om een passat van het eerste type waar ik niks van plan mee ben want hij staat zeer mooi.

edit

tussen de lijst "documenten meenemen naar de douane" in de eerste post staat toch het gelijkvormigheidsattest?

Comment

• Dat klopt, maar dit geldt niet voor oldtimers.

Douane heeft trouwens geen gelijkvormigheidsattest nodig om een vignet 705 af te leveren, het is pas op de keuring dat je dat moet tonen.
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
                                          X