Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En idd bij de officiële dealers.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door cclherreman Bekijk Berichten
      Zou het mogelijk zijn een tijdelijke verzekering op chassisnr aan te gaan in BE en met dat verzekeringspapier een transitplaat te halen? Een kopie van mijn ID is niet voldoende...
      Neen.

      Je moet een Deckungskarte hebben. Bij de Zulassungstelle te koop aan woekerprijzen. Op http://www.deckungskarten.eu te koop aan eerlijke prijzen.



      Oorspronkelijk geplaatst door Hybris Bekijk Berichten
      Lukt dat zomaar? Want al die shit met die platen ik snap daar echt de ballen van
      Waarom zou dat niet lukken? Je neemt wel een risico, maar dat doe je met transitplaten ook.
      Ik vind transitplaten wel cool, daarom doe (deed) ik het altijd op die manier.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door cclherreman Bekijk Berichten
        Zou het mogelijk zijn een tijdelijke verzekering op chassisnr aan te gaan in BE en met dat verzekeringspapier een transitplaat te halen? Een kopie van mijn ID is niet voldoende...
        Vraag gewoon verzekering op chassis van de nieuwe auto en rij met nummerplaten die op een andere auto hangen ... En de keuring laat je gewoon door een garage doen.
        Is het simpelst van al. Volgens de letter van de wet niet helemaal correct maar als je verzekerd bent is dat het bijzonderste

        Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
        Ben ook van plan om een wagen uit DE te gaan halen. Echter, er zit geen COC bij. Doch garandeerde de dealer mij dat hij dit bij BMW zou gaan vragen/bestellen/halen.
        Is dit mogelijk? Het gaat over een relatief recente BMW.
        Dat gaat perfect.
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

        Comment


        • Ik importeerde al enkele malen een wagen vanuit Duitsland via zaak. Nu wil ik een particulier helpen en sla ik in de knoop

          Als Mwst NICHT ausweisbar is kan je die wagen toch ook wel kopen als Belgische particulier? Of moet Mwst wel Ausweisbar zijn?

          Comment


          • Maakt voor een particulier niet uit als de auto al ouder dan 6maand/meer dan 6000km is.

            Comment


            • Zolang de auto +6 maand oud is én meer dan 6000km op de teller heeft geen probleem.

              Comment


              • Ok dacht al zoiets, maar aangezien het niet voor mezelf is wil ik andere geen problemen bezorgen.
                Voor particulier dus enkel douane passeren terwijl voor zaak ook nog eens langs de BTW moet gepasseerd worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door YOEPIE Bekijk Berichten
                  Ok dacht al zoiets, maar aangezien het niet voor mezelf is wil ik andere geen problemen bezorgen.
                  Voor particulier dus enkel douane passeren terwijl voor zaak ook nog eens langs de BTW moet gepasseerd worden.
                  Ge moet nooit bij de btw passeren.

                  Comment


                  • Voor firma al altijd gedaan, daar moet je toch dat zegeltje gaan halen om op Vignet 705 te kleven onderaan?

                    Comment


                    • Nee, nog nooit moeten doen. Heb al 3 auto's gekocht in Duitsland.

                      Comment


                      • Das raar, telkens ik er 1 ging halen al zelfstandige moest dat er op staan van de verzekering vooraleer nummerplaat aan te vragen als bewijs dat de BTW in orde kwam met aangifte en dat BTW 50% aftrekbaar was

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door YOEPIE Bekijk Berichten
                          Voor firma al altijd gedaan, daar moet je toch dat zegeltje gaan halen om op Vignet 705 te kleven onderaan?
                          Als firma koopt ge hem ex btw en hebt ge dat vignet wel nodig, als particulier koper natuurlijk niet.

                          Comment


                          • Ik ben nog nooit ne zegel gaan halen Altijd recht naar de douane geweest.

                            Comment


                            • Ik ben telkens zegel gaan halen bij BTW nadat ik naar douane geweest ben, deze wordt dan op vak W gekleefd.

                              Comment


                              • Hallo,

                                ik ben gisteren naar een wagen in Duitsland gaan kijken. De verkoper heeft mij een kopie van de papieren meegegeven. Maar het is me niet helemaal duidelijk met welke transitplaten ik mag rijden en naar de keuring mag gaan. Ik ben eens gaan informeren in een winkel met transitplaten in Brussel ( rue picard naast tour en taxis) en daar beweerde ze dat je in Belgie niet mag rijden met de transitplaten met een gele band, terwijl de verkoper in Duitsland voorstelde om transitplaten met een gele zegel te kopen. Welke is nu de juiste plaat die ik kan gebruiken voor vervoer naar Belgie + keuring?

                                Mvg

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Ik ben nog nooit ne zegel gaan halen Altijd recht naar de douane geweest.
                                  Klopt, de zegel hebt ge alleen nodig als ge de wagen verder verkoopt als handelaar.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door toondvs Bekijk Berichten
                                    Hallo,

                                    ik ben gisteren naar een wagen in Duitsland gaan kijken. De verkoper heeft mij een kopie van de papieren meegegeven. Maar het is me niet helemaal duidelijk met welke transitplaten ik mag rijden en naar de keuring mag gaan. Ik ben eens gaan informeren in een winkel met transitplaten in Brussel ( rue picard naast tour en taxis) en daar beweerde ze dat je in Belgie niet mag rijden met de transitplaten met een gele band, terwijl de verkoper in Duitsland voorstelde om transitplaten met een gele zegel te kopen. Welke is nu de juiste plaat die ik kan gebruiken voor vervoer naar Belgie + keuring?

                                    Mvg
                                    Ik heb het gedaan met platen met gele band.
                                    Resultaat:
                                    -Weigering van de auto te keuren bij de keuring
                                    -Bij het afrijden van het terrein van de keuring door 2 zwaantjes aan de kant gezet en een hele hoop gezeik. Uiteindelijk omdat ik een groene kaart had die wel dekking geeft in belgie naar huis mogen rijden maar moeten beloven van niet meer met die platen rond te rijden.

                                    Moraal van het verhaal:
                                    Pak uw Belgische platen mee, vraag aan uwe verzekeraar een groene kaart op chassisnummer, en zoek een garage die u ZZ platen wilt verhuren om mee naar de keuring te gaan.
                                    Of overtuig diene duitser da ge platen met RODE band nodig hebt.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Ik heb het gedaan met platen met gele band.
                                      Resultaat:
                                      -Weigering van de auto te keuren bij de keuring
                                      -Bij het afrijden van het terrein van de keuring door 2 zwaantjes aan de kant gezet en een hele hoop gezeik. Uiteindelijk omdat ik een groene kaart had die wel dekking geeft in belgie naar huis mogen rijden maar moeten beloven van niet meer met die platen rond te rijden.

                                      Moraal van het verhaal:
                                      Pak uw Belgische platen mee, vraag aan uwe verzekeraar een groene kaart op chassisnummer, en zoek een garage die u ZZ platen wilt verhuren om mee naar de keuring te gaan.
                                      Of overtuig diene duitser da ge platen met RODE band nodig hebt.
                                      Bedankt voor het antwoord IR FUEL !

                                      ik zal het dan nog eens bekijken. ik kan wel Z platen krijgen van een kennis dan ga ik het zo doen. en nog een vraagje ivm met de BTW. welke zin moet eigenlijk op de factuur staan om wettelijk in orde te zijn dat de BTW is voldaan in Duitsland ( vb:12100 euro inkl. MwSt.) of moet hier nog iets extra bijstaan?

                                      Comment


                                      • Let op met die Z platen he.
                                        Je moet ZZ platen hebben. Als het gewone Z platen zijn moet de handelaar vanwie ze zijn zelf met je auto naar de keuring.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                          Ik weet niet of het hier al gepost is maar in Duitsland komt je wel wagens tegen met getunede motor . meestal kompressor .
                                          Krijg je een wagen waar een turbo of kompressor zit opgeschroeft door de keuring .
                                          bv een 330 i kompressor met het zelfde vermogen als een m3 maar voor een pak minder geld .
                                          Ik ga er niet m'n hand voor in het vuur steken maar heb dit in het verleden reeds gedaan en de keuring verliep vlekkenloos. De Duitse papieren gaf zelfs het getunde vermogen aan, douane nam deze over, keuring paste deze aan naar de standaard waarde wat dus positief was voor de verdere BIV. Succes !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X