Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Guest repliedIk heb 25168€ betaald voor mijne auto. Dus ik zal hier aan douane nog 5074€ moeten betalen of wat?? Ik ga mijn boekhouder ontslagen.
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Mr.Mercedes Bekijk BerichtenDavid67 vraagt u het aan mij?
Leave a comment:
-
Guest repliedDavid67 vraagt u het aan mij?
Leave a comment:
-
Guest repliedHallo.
Hoeveel BTW zal ik moeten betalen weet u?
ik heb in Duitsland -19% gehad. Zal in België nog eens 21% moeten betalen??
met vriendelijke groeten
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Mercedes Bekijk BerichtenHi iedereen.
Twee vragen:
1) zal ik hier in Belgie nog BTW moeten betalen?
2) hoelang duurt de procedure bij Douane?
2) beetje afhankelijk van hoeveel dossiers er op de stapel liggen die voor het jouwe zijn binnengekomen
Leave a comment:
-
Guest repliedHi iedereen.
Ik ben zaakvoerder van een BVBA en heb op zaak een auto (bouwjaar 2014,kmstand 100k) gekocht zonder BTW in Duitsland. Bruto prijs was 29500,maar ik heb 25168 betaald. Ben al naar Douane geweest en alle papieren afgelegd. Ze hebben me gezegd dat ze zullen mij contacteren in 2 weken.
Twee vragen:
1) zal ik hier in Belgie nog BTW moeten betalen?
2) hoelang duurt de procedure bij Douane?
met vriendelijke groeten.
Leave a comment:
-
Bij de meeste Zulassungsstelle kunt ge ook direct de verzekering regelen.
Leave a comment:
-
2) Transitplaat met rode band (Zollkennzeichen)
a. Vraag aan de verkoper dat hij hiervoor zorgt dan moet je zelf niet zorgen voor een verzekeringsbewijs (=Deckungskarte) om vervolgens naar een Duitse DIV antenne te gaan (=Zulassungsstelle)
b. Indien je toch zelf je transitplaten regelt dien je dus
i. Verzekering te hebben (Deckungskarte) http://www.deckungskarten.eu
ii. Duitse DIV antenne (Zulassungsstelle) te bezoeken waar je in het bezit dient te zijn van
1. Identiteitskaart
2. Verzekeringsbewijs (Deckungskarte)
3. Keuringsbewijs (Tüv)
4. Duitse Roze kaart (Zulassungsbescheinigung)
5. Aankoopfactuur
6. Geld
7. Vergewis je dat de vorige eigenaar het voertuig reeds uitgeschreven heeft (Abgemeldet). Indien hij dus zijn nummerplaten nog niet heeft ingeleverd zal je geen transitplaat ontvangen.
“ Vroeger was dit een apart document (de zgn. Abmeldungschein)
⇨ mogelijks is dit nog zo in sommige Zullassungsellen.
⇨ meestal zetten ze nu een stempel Abgemeldet op uw Fahrzeugbrief.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door hmn_pwr Bekijk BerichtenAls je bij een particulier in Duitsland koopt, geraak je dan ook gemakkelijk aan de rode exportplaten?
Waar kan ik daarvoor terecht?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Leave a comment:
-
Als je bij een particulier in Duitsland koopt, geraak je dan ook gemakkelijk aan de rode exportplaten?
Waar kan ik daarvoor terecht?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
inschrijven is bij elk DIV kantoor -> NIET online want dat aanvaarden ze niet
transitplaten moet aangevraagd worden door u zelf, kan door de handelaar ook maar dan moet je een volmacht geven en uw identiteitskaart inscannen en door sturen.
Ik zou gezien de nummerplaat nog actief is gewoon die plaat meenemen en uw verzekering inlichten, bespaart u een 200EUR aan transitplaten.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenHeb destijds eens met eentje meegereden, gaat goed vooruit idd ;-)
Nog een laatste vraag: inschrijven moet sowieso bij DIV in brussel of kan mijn verzekeringsmakelaar dat tegenwoordig ook via WebDIV?
Wat een exportkenteken betreft: best aan de handelaar vragen dit aan te vragen incl de verzekering hiervoor? Of gewoon op eigen plaat naar huis rijden (plaat staat nu ook nog geregistreerd op een Ford Fiësta, dus buiten de ST typering is er niet veel anders)
transitplaten moet aangevraagd worden door u zelf, kan door de handelaar ook maar dan moet je een volmacht geven en uw identiteitskaart inscannen en door sturen.
Ik zou gezien de nummerplaat nog actief is gewoon die plaat meenemen en uw verzekering inlichten, bespaart u een 200EUR aan transitplaten.
Leave a comment:
-
Kan zijn dat die wetgeving veranderd is maar ik heb ze toch altijd gehad.
Leave a comment:
-
Nog een extra vraag: de dealer waar ik momenteel mee spreek beweert dat een deckungskarte niet nodig meer zou zijn voor een Ausfuhrkennzeichen. (Zodat je eigenlijk enkel in België op chassisnummer moet verzekeren).
Iemand een idee hiervan of is dat klinklare onzin?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichteneen geluk bij een ongeluk, schijnt dat ze goed rijden die ST's
Nog een laatste vraag: inschrijven moet sowieso bij DIV in brussel of kan mijn verzekeringsmakelaar dat tegenwoordig ook via WebDIV?
Wat een exportkenteken betreft: best aan de handelaar vragen dit aan te vragen incl de verzekering hiervoor? Of gewoon op eigen plaat naar huis rijden (plaat staat nu ook nog geregistreerd op een Ford Fiësta, dus buiten de ST typering is er niet veel anders)Last edited by Tomskii; 03/05/2018, 16:09.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenWat ga je halen?
Bij mij begint het weer te kriebelen
Leave a comment:
-
Leave a comment: