Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [quote=BART7457;4555803]
    Oorspronkelijk geplaatst door KermitDeKikker Bekijk Berichten

op een bepaald moment kan het u niet meer schelen en begin je het zelf grappig te vinden
    het is niet dat ik der nog niet mee kunnen rijden heb, heb eerst 4 weken met de duitse plaaten rondgecrost, dus het nieuwe is der al een beetje af het is niet voor mn daily car .
    en het is momenteel nogal druk op het werk en heb toch niet zo veel tijd om der mee te rijden de komende 4 - 5 weken , daarna rijd ik wel rond met de plakken van mn andere auto derop dus al bij al kan het me niet zoveel schelen.

platen van donderdag binnen ze hebben ulder gehaast in brussel

Comment

• is er op het hoofdkantoor van de DIV in de Vooruitgangstraat in Brussel altijd douane aanwezig?

Ik vind overal dat ze maar op bepaalde voormiddagen aanwezig zijn in de diverse provinciale DIV-antennes, maar ik vind er niets over wat het hoofdkantoor betreft. Betekent dit dus dat je daar altijd terechtkan voor de inschrijving van een ingevoerde auto...?

edit: never mind, ik kom er juist van terug
      Last edited by betaveloce; 18/05/2011, 13:36.
      sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

• korte vraag die wellicht al 7523 keer gevraagd is maar vind het niet direct via de zoekfunctie:

Ik zie op mobile "neuwagen" staan. dus ik ga er vanuit dat ie nieuw is en dus nog nooit ingeschreven.

moet ik dan naar duitsland gaan rekening houdend met het nettobedrag dat in de advertentie staat.
        de wagen naar belgie rijden, bij de douane de CoC en de faktuur tonen en hier 21% betalen op dat nettobedrag.
        dan aanvraag tot inschrijving doen om platen aan te vragen.

zoiets of mis ik iets?

Comment

• Eenmaal bij de douane.
          Tweedehands cash betaalde auto daar heb je toch niet altijd een aankoopbewijs van?
          en identiteitskaart vermeld op aankoopbewijs, =/

dit is dus mijn vraag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
            Eenmaal bij de douane.
            Tweedehands cash betaalde auto daar heb je toch niet altijd een aankoopbewijs van?
            en identiteitskaart vermeld op aankoopbewijs, =/

dit is dus mijn vraag.
            Je maakt een aankoopovereenkomst op papier op en dit kan je laten zien bij de douane

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Aangepast op 26/11/2008 aan de vernieuwde situatie. All credits go to Salokin!

Hoe wagen importeren vanuit Duitsland?

A. Verkoper dient te bezorgen

1) Gelijkvormigheidsattest = Europees Certificaat van Overeenstemming afgekort COC = (Übereinstimmungsbescheinigung) = Certifacte of Conformity.

C. Welkom in België → ga naar de douane

c. Gelijkvormigheidsattest = Übereinstimmungsbescheinigung
              D. Laat je wagen keuren

4) Wat doen ze?
              a. Keuring die verder gaat dan de klassieke jaarlijkse keuring van tweedehandswagens. Deze bevat een volledige technische keuring, milieukeuring, opstelling van een tweedehandsrapport en aflevering van de Car-Pass.
              En wat als de wagen voor 1968 gemaakt is en dus geen geen gelijkvormigheids attest heeft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dellie Bekijk Berichten
                En wat als de wagen voor 1968 gemaakt is en dus geen geen gelijkvormigheids attest heeft?
                Opvragen bij de fabrikant?
                Als ik mij niet vergis is deze vraag hier al eens gesteld geweest, dus je zou het antwoorden moeten kunnen terugvinden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dellie Bekijk Berichten
                  niet nodig voor inschrijving als oldtimer
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• En voor als lichtevracht in te schrijven?

Comment

• zz platen

Mag je met zz platen naar keuring ben geen garagist, schijnt dat het geen problemen geeft op de keuring enkel opletten voor politie.

Iemand ervaring??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chemistry 83 Bekijk Berichten
                        Mag je met zz platen naar keuring ben geen garagist, schijnt dat het geen problemen geeft op de keuring enkel opletten voor politie.

Iemand ervaring??
                        Ik heb het een keer gedaan met z-platen van een bevriend garagist.
                        Maken ze op de keuring geen probleem van. Maar zie dat de politie je niet tegenhoudt, want dan ben je je platen kwijt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                          Ik heb het een keer gedaan met z-platen van een bevriend garagist.
                          Maken ze op de keuring geen probleem van. Maar zie dat de politie je niet tegenhoudt, want dan ben je je platen kwijt.
                          Met gewone z platen? Lang geleden en waar?

Comment

• Ik weet niet of het al ergens is terug te vinden, maar op de volgende link is de meeste info mooi gebundeld

LINK

Heeft er toevallig iemand weet hoe/wat/waar transitplaten te regelen vallen voor Polen?

Comment

• ik ben nieuw op het forum heb al heel wat aan het lezen geweest maar op 1 vraag vind ik geen antwoord
                              Wat als ik niet door de keuring geraak? is er dan een mogelijkheid om de auto terug naar de verkoper te doen zonder extra kosten?
                              bedankt

Comment

• normaal laat de verkoper de wagen keuren voor verkoop. Op die manier ben jij als koper er van verzekerd dat deze voldoet (of toch zou moeten) aan de regelgevingen.

Als je een ongekeurde wagen koopt, weet ik niet of je onder het mum van verborgen verbreken eventueel aanspraak kan maken op het terugnemen van het voertuig. Let wel dit soort twisten is bijna steeds langdradig, en er zijn geen garanties op succes.

Best dus goed rondkijken voor je een dergelijke wagen koopt, of je laten assisteren door iemand die er meer kaas van gegeten heeft!

Meer info ook op
                                verkopen
                                tips ivm 2e handswagen
                                aankopen
                                Last edited by ; 28/06/2011, 14:35.

Comment

Iemand ervaring??
                                  Ben zelf met Z-platen van garagist naar keuring geweest en door de politie aangehouden op het terrein van de keuringsdienst. Platen inleveren, garagist boete en ik een boete. Was voor mij wel maar €60, maar veel zever mee gehad.

Comment

Met gewone z platen? Lang geleden en waar?
                                    Is nu zoiets van een 1-2 jaar geleden. Was in het keuringscentrum in Deurne.
                                    Was toen iets van een 22j, dus mss sowieso grotere kans om opmerking van te krijgen. Maar niks gemerkt, gewone tweedehandskeuring gelijk een ander. Binnen en buiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pimmeke Bekijk Berichten
                                      ik ben nieuw op het forum heb al heel wat aan het lezen geweest maar op 1 vraag vind ik geen antwoord
                                      Wat als ik niet door de keuring geraak? is er dan een mogelijkheid om de auto terug naar de verkoper te doen zonder extra kosten?
                                      bedankt
                                      Als puntje bij paaltje komt heb je geen poot om op te staan

Comment

• Een nieuwe Duitse auto

1) Kan iemand ook aangeven hoe het is bij aankoop en import van een nieuwe auto in Duitsland ? Op blad 1 van dit forum zie ik het enkel voor 2e hands.

Bvb via neuwagen-schnaeppchen.de, kortingen lijken zeer interessant.

2) Bovendien denk ik (maar zou graag zeker weten ) dat je enkel de BTW in DE moet betalen, (19%) en niet in BE (21%) ?

3) Hoe zit het met import, douane, keuring (moet een splinternieuwe auto hier ook eerst door de keuring ?) etc ?

4) En zijn er problemen te verwachten ivm garantie / onderhoud bij de garagist als de auto elders gekocht is ?

Comment

• Antwoord op vraag 2

F. Wat met de BTW, indien van toepassing.

1) Particulier: Aangezien de BTW in Duitsland goedkoper is dan in België zijnde 19%, betaal je best BTW in Duitsland.
                                          ⇨ Zorg dat er op je contract de vermelding staat dat de BTW in DE is voldaan!
                                          ⇨ Zorg dat de auto ouder is dan 6 maand en meer dan 6000km heeft anders moet je zowel in BE als in DE BTW betalen

Comment

Working...
                                          X