Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 46 zoekertjes in Duitsland van 147 kW GTI's 2008 - 2009

http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype=C&make=74&model=-101&mmvmk0=74&mmvmd0=-101&mmvco=1&fuel=B&fregfrom=2008&fregto=2009&cy=D& powerscale=kW&powerfrom=147&powerto=147&zipc=D&zip r=200&ustate=N,U&sort=standardpd&results=20&page=1 &event=addB||firstreg

8 zoekertjes in Duitsland van 147 kW GTI's 2010 - 2013

edit: zal wel iets fiscaal zijn zeker die 147 kW / 200 pk GTI'tjes in Duitsland? (in België waren er ook veel aan 211 pk omwille van BIV-toestanden)
    Last edited by ; 19/08/2014, 01:26.

Comment

• Aoc, heeft die verkoper voor jou als Belg een lagere prijs opgemaakt (tov. een Nederlander)?

Door de teruggave van BPM gaat hij toch een pak terugkrijgen, kunt het berekenen op link hierboven of hier ook (met nr. plaat) iets sneller

heb het even proberen te berekenen, als hij exact 48 maanden geleden ingeschreven is:
      4+3+3+2.5*2+2.25*4+8*1.444+23*0.833+4*0.75 = 57.71
      1-57.71 = 42.29
      heeft de vorige eig. recht om 42% van de oorspr. betaalde BPM terug te vorderen

omdat de vorige eig. hem ingevoerd heeft uit Duitsland zal de berekening verschillen, dan moet je pas beginnen rekenen vanaf de maand dat hij ingevoerd is...

voor 2010 GTI's vind ik BPM% niet maar op nieuwe GTI's is de bijtelling 25% op aankoopprijs, jouw verkoper zal dus door invoer minder BPM betaald hebben dan op een nieuwe GTI maar hoe dan ook moeite om even in te kijken

Comment

• Ik denk niet dat die persoon daarvan op de hoogte was.

Ondertussen meer info gaan halen bij een Volkswagen garage.

Is oorspronkelijk een Amerikaanse golf met 147 kw (golf 5 Gti motor?) uitgevoerd naar Duitsland, daarna uitgevoerd naar Nederland.

Is eind 2009 in Amerika geproduceerd en geleverd, op papier staat dat de wagen eerste maal in gebruik is genomen in november 2010...

Ongevalvrij volgens de persoon maar heeft op 15.000 km diverse herstellingen ondergaan.

Op 64.000 km heeft deze een nieuw inlaatspruitstuk gekregen, ook niet gemeld door de verkoper. Wagen heeft nu bijna 71.000 km.

De wagen is voor een vriend van me en heeft een voorschot gegeven van 500 euro. (Wou niet luisteren dat ik eerst de chassisnummer wou laten checken.)

De informatie die op de overeenkomst voor verkoop van particulieren staat is dus onjuist zijnde, verkeerde kilowatt en verkeerde eerste inschrijvingsdatum...

Dit is vrij belangrijk daar een golf 6 Gti van voor juni 2010 een probleemmotor heeft.

Wat denken jullie?
        Last edited by AocAoc; 19/08/2014, 14:42.

Comment

• was GTI voor de US-markt? zijn die niet zachter afgeveerd dan de Europese?

op het contract heeft hij bewust fouten gezet? ja dan zou ik het al direct annuleren, dan liegt hij mogelijks ook over andere zaken + die andere verdachte zaken die je vermeldt... er zijn GTI'tjes genoeg te koop hoor...

en je zou BPM-korting moeten krijgen (als niet-Nederlander) van min. 2.000 euro...

Comment

• Even ter informatie, hebben uiteindelijk een zeer mooie zwarte Golf 6 gti 3 deurs gevonden met alle mooie opties.
            Origineel Nederlands en 2750 euro korting kunnen bekomen.

Comment

• Beste forumleden,

Ik heb een mooie golf 6 GTI in Duitsland op het oog. Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze gekeurd krijg hier? Volgens dit topic: http://www.autoforum.be/showthread.p...aat-meer-nodig, kan ik dus gewoon platen aanvragen nadat ik bij de douane ben geweest en naar de keuring rijden met mijn nieuwe platen?

Alvast bedankt.

Comment

• Je kan pas een plaat aanvragen nadat je "nieuwe" auto is gekeurd en een aanvraag tot inschrijving werd afgeleverd ... als je geen plaat ter beschikking hebt, dan kan je hem laten keuren met Duitse tijdelijke platen (rood strookje, geen geel strookje), een handelaars- of proefrittenplaat.

Comment

• Als ik volgende verkoopsovereenkomst gebruik voor een particuliere verkoop (link) dien ik dan (voor de zekerheid) inclusief BTW bij de verkoopprijs te schrijven? Of is dit zo in orde voor de douane?
                  Ik lees ook nergens iets van een uitschrijvingsbewijs, ik heb dit dus niet nodig?
                  Last edited by Crockyy; 13/09/2014, 22:54.

Comment

• Particuliere verkoop is sowieso zonder btw want anders zou je een factuur voorleggen.

Comment

• En een uitschrijvingsbewijs heb ik niet nodig?

Comment

• Duits uitschrijvingsbewijs (abmeldung)heb je altijd nodig bij de belgische douane,anders krijg je geen roze formulier.
                        Douane weet via dat papier dat de wagen niet meer ingeschreven is in Duitsland.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                          Duits uitschrijvingsbewijs (abmeldung)heb je altijd nodig bij de belgische douane,anders krijg je geen roze formulier.
                          Douane weet via dat papier dat de wagen niet meer ingeschreven is in Duitsland.
                          Oké, bedankt!

Comment

• Iemand een idee wat de gevolgen kunnen zijn als ik wordt tegengehouden door de politie in België en Duitsland indien ik de auto ga halen met platen van mijn andere auto (wel verzekerd op nieuwe)?

Comment

• Hangt af van de goodwill van de betreffende agent. Is hij redelijk dan laat hij je gaan maar ze kunnen een pv opstellen voor rijden met een niet ingeschreven voertuig. De kans dat de politie je tegenhoud is wel klein natuurlijk.

Comment

• Interessant linkje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Crockyy Bekijk Berichten
                                  Iemand een idee wat de gevolgen kunnen zijn als ik wordt tegengehouden door de politie in België en Duitsland indien ik de auto ga halen met platen van mijn andere auto (wel verzekerd op nieuwe)?
                                  Tegen gehouden door de politie is maximum uw auto kwijt,een boete,misschien rijbewijs kwijt.........maat stel u eens voor dat je ongeluk krijgt,hoeft zelfs nog niet in fout te zijn en moest er dan in het slechste geval nog een dode bij vallen.....ik zou niet in uw schoenen willen staan dan......
                                  Maar waarom moeilijk doen ??????
                                  Zollkennzeichen kosten 250 euro voor 14 dagen met verzekering en auto staat op uw naam en je kunt zonder problemen naar de invoerkeuring gaan zonder garageplaten.
                                  ik zou het risico niet nemen,is het niet waard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                                    Tegen gehouden door de politie is maximum uw auto kwijt,een boete,misschien rijbewijs kwijt.........maat stel u eens voor dat je ongeluk krijgt,hoeft zelfs nog niet in fout te zijn en moest er dan in het slechste geval nog een dode bij vallen.....ik zou niet in uw schoenen willen staan dan......Maar waarom moeilijk doen ??????Zollkennzeichen kosten 250 euro voor 14 dagen met verzekering en auto staat op uw naam en je kunt zonder problemen naar de invoerkeuring gaan zonder garageplaten.ik zou het risico niet nemen,is het niet waard.
                                    En als ge den auto koopt bij een garage is de kans groot dat die garage zelf de platen regelt (aan een soms betere prijs).Zo heb ik interesse in een Duitse wagen en die gasten zorgen voor 140EUR voor de platen (2 weken geldig incl verzekering). Enige da'k moet doen is mijn paspoort meepakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeoBem007 Bekijk Berichten
                                      Enige da'k moet doen is mijn paspoort meepakken.
                                      Paspoort of identiteitskaart ? ...

Comment

• Identiteitskaart of paspoort... Maakt geen verschil...
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                          Paspoort of identiteitskaart ? ...
                                          Hij sprak over het paspoort. Als de koop doorgaat, is dat ook wat ik ga doen.Dat bureau voor die nummerplaten is enkel in de voormiddag in de week open.Garage stelde zelf voor dat ik dan op een zaterdag kom kijken, papieren in orde breng en mijn paspoort achterlaat. Zij gaan dan in de week de platen halen.Als de betaling rond is kan ik de zaterdag later gewoon de auto ophalen.Top service voor 140EUR als je het mij vraagt.

Comment

Working...
                                          X