Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Een kameraad van mij is op zoek naar een tweedehands Bmw 1 (F20) en bij het zoeken in Duitsland heeft hij er eentje gevonden bij een Bmw dealer die helemaal zijn ding is. Nu staat die bij een garage redelijk ver in het zuiden en ziet hij er dus tegen op op helemaal tot ginder te gaan. Nu vroegen we ons af of het mogelijk is om naar een Bmw dealer te gaan dicht bij de grens en daar te vragen die wagen over te laten komen. Of worden wagens niet tussen verschillende filialen uitgewisseld?
Je kan zo ook bepaalde Belgische verkopers aanspreken. Die controleren dan de auto voor u, regelen de papierwinkel en halen hem naar hier.
Uiteraard niet gratis
Als ze dat aanvaarden toch.
Indien niet, dan voorstellen om cash mee te brengen en dan samen in een bank gaan laten natellen en laten deponeren op hun rekening.
Stel, je rijdt met transitplaten terug naar België. Rijd je dan illegaal in België rond met die transitplaten, of is alles in orde en kun je niet aangehouden worden?
Officieel rijdt ge dan illegaal rond, maar er is een gedoogbeleid. Als ge natuurlijk ne flik tegenkomt die met het verkeerde been uit bed is gestapt dan hebt ge het vlaggen.
Stel, je rijdt met transitplaten terug naar België. Rijd je dan illegaal in België rond met die transitplaten, of is alles in orde en kun je niet aangehouden worden?
Officieel mag het niet.
Maar,...
Als je op maandag de auto bent gaan halen en je rijdt er op dinsdag mee rond om naar de keuring te gaan en je kan dat aantonen aan meneer den agent door heel je papierwinkel boven te halen, dan zullen ze er 99% kans niets van zeggen.
Ben je in December je auto gaan halen, woon je in Leuven en rij je er in Maart nog mee rond in Oostende, dan kan je wel eens pech hebben...
Als je op een BTW-nummer koopt niet.
Kan wel zijn dat ze documenten vragen om te staven dat je rechtsgeldig mag tekenen voor de zaak.
Tegenwoordig vragen er wel veel het bedrag van de BTW als een soort waarborg, tot je bewijst dat de auto in BE ingeschreven werd, dan storten ze dat terug. Alle BMW dealers bijvoorbeeld werken nu zo. In 2009 was dat nog niet het geval.
Tegenwoordig vragen er wel veel het bedrag van de BTW als een soort waarborg, tot je bewijst dat de auto in BE ingeschreven werd, dan storten ze dat terug. Alle BMW dealers bijvoorbeeld werken nu zo. In 2009 was dat nog niet het geval.
En als je het vervoer door een transportfirma laat uitvoeren, hebben ze originele afhaalvolmachten nodig, een voor ontvangst afgestempelde vrachtbref (origineel uiteraard) en zelfs een kopie van de transportfactuur alvorens ze de BTW terugstorten.
Je zou zelfs geen zin meer krijgen om op regelmatige basis wagens uit DE te importeren.
En als je het vervoer door een transportfirma laat uitvoeren, hebben ze originele afhaalvolmachten nodig, een voor ontvangst afgestempelde vrachtbref (origineel uiteraard) en zelfs een kopie van de transportfactuur alvorens ze de BTW terugstorten.
Je zou zelfs geen zin meer krijgen om op regelmatige basis wagens uit DE te importeren.
Mvg,
Sent from my One+ using Tapatalk
Yep, ze zijn veel strenger geworden, ik heb ook veel meer administratie gehad bij de laatste invoer via de vennootschap... Er was er eentje die minder streng was waar het allemaal minder nauw stak, maar ik had de indruk dat het voor hem eerder een levenswijze was, heb die auto maar laten staan
Strenger? Das niet meer dan normaal. Op mijn werk kopen en verkopen we internationaal metaalbewerkingsmachines en er is maar één manier om aan te tonen dat goederen het land verlaten d.m.v. cmr en afleverbon.
Het zou schoon zijn zonder die regels...
Strenger? Das niet meer dan normaal. Op mijn werk kopen en verkopen we internationaal metaalbewerkingsmachines en er is maar één manier om aan te tonen dat goederen het land verlaten d.m.v. cmr en afleverbon.
Het zou schoon zijn zonder die regels...
Zelfs een afgetekende CMR is vaak al niet voldoende meer voor den Duits. Meestal zit er nog een Gelangenbestätigung bij.. Weer meer schrijf- en invulwerk..
Ik heb een wagen op het oog die in Nederland staat, maar nog Duitse appieren heeft. De nederlandse eigenaar heeft hem dus niet in nederland geimporteerd.
Hoe krijg ik die wagen ingevoerd in belgie? Ik neem aan zelfde procedure als zou de wagendirect uit duitsland komen? Dus vooral te checken of de volgende drie documenten erbij zijn?
b. Origineel Duits inschrijvingsbewijs = Zulassungsbescheinigung = Fahrzeugbrief
c. Gelijkvormigheidsattest = Übereinstimmungsbescheinigung
d. Duits keuringsbewijs (Tüv)
Comment