Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoy allen, zoals je ziet ben ik nieuw op dit forum, spijtig genoeg, ik had beter de tijd genomen om me beter te informeren vooraleer een wagen te importeren.
    Vorige week slk 200 van 2005 gekocht in duitsland van een handelaar, gezien de wagen laatst was ingeschreven in luxemburg had ik heel wat vragen en bedenkingen. Maar hij kon me overhalen dat alles wel ok was hij verkocht immers 300 auto's per jaar waarvan het merendeel werd geëxporteerd. Dus toen hij uiteindelijk gele exportplaten monteerde stelde ik me geen vragen meer.
    De rest van het verhaal kennnen jullie wel denk ik , wagen geweigerd op de keuring. Gezien ik geen andere nr platen op mijn naam heb een garage moeten aanspreken voor keuring prijs 185 euro!!
    En van een visuele keuring had de garage en de keuring nog niet gehoord, het werd dus een volledige tweedehandskeuring, tot zover mijn ervaring. Mijn vraag is nu wat kosten die rode platen? ik kan dit nergens vinden tenzij via tussenverkoper en die bieden pas aan voor een periode van 30 dagen (245 euro) voor de gele betaalde ik 76 + 16 voor 5 dagen. Alvast bedankt voor jullie reactie Gr Dirk
    ps Ik heb ook nog wat feedback over een handelaar in Hamburg, dit kan jullie de rit van 600km besparen maar dat is voor een ander topic dacht ik.

Comment

• Het klopt dat de wagen een tweedehandskeuring moet doorlopen.
      Ik denk dat het een goedkopere optie is om eens op 2dehands en kapaza te zoeken naar Z-platen. Normaal vind je die wel voor 60-70 euro. Rode transitplaten incl. verzekering e.d. zit je al snel op 160+ euro. Geen idee of je die via internet kan regelen maar dan zal je inderdaad nog eens een extra som moeten betalen voor de tussenpersoon.

Comment

• Even een vraag:

F. Wat met de BTW, indien van toepassing.

1) Particulier: Aangezien de BTW in Duitsland goedkoper is dan in België zijnde 19%, betaal je best BTW in Duitsland.
        ⇨ Zorg dat er op je contract de vermelding staat dat de BTW in DE is voldaan!

De koper:

Hello Jonathan,

the Car have not TAX , the Car was privat driving .
        Dus wat nu?

Comment

• Als de auto ouder is dan 6 maanden en min. 6000km gereden heeft moet ge hier geen BTW betalen. Wat de koper wil duidelijk maken is dat het een priveverkoop betreft, al is dat slecht uitgedrukt.

Comment

• Dus enkel een verkoopsovereenkomst en geen factuur van de wagen. Kan dat kwaad voor de douane?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Dus enkel een verkoopsovereenkomst en geen factuur van de wagen. Kan dat kwaad voor de douane?

Nope, niet als die voldoet aan de eisen die David aanhaalt. Bij m'n BMW was ook enkel de verkoopsovereenkomst en de duitse papieren nodig.
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Cool! Morgen zonder stress die kar gaan halen :p

Comment

• Wagen is 5 jaar oud en +100.000km

Comment

• @topicstarter, rode transitplaten gaat normaal niet vanop afstand, je moet de wagen kunnen 'voorrijden' als vegen sommige Zulassungsstellen daar hun voeten aan.

Je kunt anders eens tot in Aachen rijden, ik ben daar al een aantal keer geweest (afrit Würselen)
                    Weet wel dat je met die gele platen hier NIET mag rijden.
                    Als ze u pakken en ze volgen het boekje dan worden die in beslag genomen en dan sta je daar.

2.0 JTDm

Comment

• Snel vraagje: ik ben ook aan het kijken om in Duitsland een benzine-break te halen, simpelweg omdat die hier bijna niet te vinden zijn.
                      Voor de berekening van de BIV in België, mag ik toch gewoon de datum van eerste inschrijving in Duitsland ingeven, vermoed ik?
                      Of is dat datum van eerste inschrijving in België? Want dat maakt dan wel een serieus verschil natuurlijk...

Comment

• Datum eerste inschrijving, ongeacht waar.
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Iemand ervaring met een handelaar die de import voor jou doet? Hoeveel commissie nemen die mannen?
                          Gisteren op het werk met iemand gepraat die al jaren zijn auto's uit Duitsland laat halen door Bavaria Cars, je moet blijkbaar gewoon zeggen wat je wil en zij zoeken het voor je.
                          Voordeel hiervan is waarschijnlijk dat je, naast de administratieve rompslomp die je jezelf bespaart, niet beperkt ben tot auto's in de directe omgeving van de grens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk Berichten
                            Iemand ervaring met een handelaar die de import voor jou doet? Hoeveel commissie nemen die mannen?
                            Gisteren op het werk met iemand gepraat die al jaren zijn auto's uit Duitsland laat halen door Bavaria Cars, je moet blijkbaar gewoon zeggen wat je wil en zij zoeken het voor je.
                            Voordeel hiervan is waarschijnlijk dat je, naast de administratieve rompslomp die je jezelf bespaart, niet beperkt ben tot auto's in de directe omgeving van de grens.

Waarom zou jij je moeten beperken tot de directe omgeving van de grens? Wat maakt dat nu uit of je 300 of 700 km moet rijden om naar een auto te gaan kijken die u gedacht vermoedelijk is?
                            ikzelf heb ook zelf een auto uit Duitsland ingevoerd enkele jaren geleden, en stond dacht ik ook zo een dikke 500 km van mij thuis . Al stond hij er 1000 km van . Ik ging nog kijken.

Comment

• De gangbare kosten voor een import ken ik niet, heb enkel één voorbeeld in mijn hoofd vanuit een Mercedes gerichtte importeur uit Deerlijk (eveneens jouw omgeving)
                              Hij stelde me een wagen voor uit Duitsland (was wel niet bij de deur: Heilbronn of gelijkwaardige afstand).
                              Toevallig had ik deze auto al op mobile gezien en kende ik de prijs. De prijs die deze man mij vroeg was zowat 5000euro hoger!!
                              Heb er nooit op gereageerd, maar voor 5000 neem ik wel twee dagen verlof hoor....

Weet iemand overigens of dergelijke import-dienst hen ook verplicht om garantie van een jaar te geven?

teizman

Comment

• Als ze alleen bemiddelen hoeven ze uiteraard geen garantie te geven. Als ze hem aan u verkopen wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                                  Waarom zou jij je moeten beperken tot de directe omgeving van de grens? Wat maakt dat nu uit of je 300 of 700 km moet rijden om naar een auto te gaan kijken die u gedacht vermoedelijk is?
                                  ikzelf heb ook zelf een auto uit Duitsland ingevoerd enkele jaren geleden, en stond dacht ik ook zo een dikke 500 km van mij thuis . Al stond hij er 1000 km van . Ik ging nog kijken.
                                  Zo is dat, woensdag heb ik zo 1150km gedaan. Het was de moeite dus meegenomen.

Comment

• Als het voor iets of wat is pak de vlieger en ga eens gaan kijken hé, en zorg dat je met 2bent staat de wagen u aan meepakken. (overschrijven met gsm, je moet de verkoper natuurlijk betrouwen en dagje mss 2 wachten tot ze het geld hebben)
                                    Polo 6n 1.4

Comment

• Vandaag dit in de bus gehad. Iemand een idee?

Comment

• Verkeersbelasting voor de periode van je transitplaten? 15/30 dagen?
                                        2.0 JTDm

Comment

• 30dagen mocht ik ze gebruiken. OK, een dezer betalen dus.

Comment

Working...
                                          X