Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mwst ausweisbaar

ff een vraagje ?

als je een auto koopt onder het mwst ausweisbaar stelsel...wat houdt dit precies in ? zijn er financiele konsekwenties ?

ik heb het topic al een keer of 2 nagelezen, maar vind het percies niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      ff een vraagje ?

als je een auto koopt onder het mwst ausweisbaar stelsel...wat houdt dit precies in ? zijn er financiele konsekwenties ?

ik heb het topic al een keer of 2 nagelezen, maar vind het percies niet
      De auto op mwst ausweisbaar stelsel aangekocht is een nieuwe wagen met max 4000km en max 6maanden oud.Heeft de wagen meer km en is hij ouder dan 6 maand moet de mswt in het land van herkomst betaald worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erikje
        De auto op mwst stelsel aangekocht is een nieuwe wagen met max 4000km en max 6maanden oud.Heeft de wagen meer km en is hij ouder dan 6 maand moet de mswt in het land van herkomst betaald worden.

en de geafficheerde prijs, is die dan mét of zonder die tax ?
        goeimorgend en mersie erik !

Comment

en de geafficheerde prijs, is die dan mét of zonder die tax ?
          goeimorgend en mersie erik !
          Morgend

Ge moet hier maar eens kijken http://www.cec-ecc.be/upload/Auto-Br...%202004-NL.pdf vindt je zowat alles wat je moet weten.Kan je ook naar bellen geven je voldoende info.(Is gelegen achter Porsche garage in Antwerpen,Kattendijkdok)

Ps:Voor een nieuwe is het 6maanden en 6000km en niet 4000km
          Last edited by ; 23/06/2005, 09:08.

Comment

• okee, een pak info
            een forum is nogal een uitvinding

hoe afficheren duitsers doorgaans
            mwst inclusief of exclusief ?

Comment

okee, een pak info
              een forum is nogal een uitvinding

hoe afficheren duitsers doorgaans
              mwst inclusief of exclusief ?
              Weet ik niet exact hoe maar is de wagen ouder als 6m en meer dan 6000km
              moet je de tax ginder betalen.Gaat het om een nieuwe zeker geen tax betalen omdat je
              deze dan hier moet betalen!

Comment

• Nog wat vraagjes...

Nog enkele vraagjes....

Ik ben van plan om voor mijn vriendin een 2de hands Fiat Barchetta vanaf 1997 te kopen in Duitsland...

Maar waar moet ik nu exact op letten qua papieren en dergelijke, om achteraf bij de keuring en als ik hem wil inschrijven niet voor onverwachte verassingen wil komen staan.

Het verschil bij kopen van een Duitse handelaar of particulier? In beide gevallen maak je een verkoopovereenkomst waar het bedrag en dergelijke op staat. Bij de handelaar moet je BTW betalen en bij de particulier niet. Indien bij een handelaar, betaal je best die BTW in Duitsland en dit zal dan ook zo op je faktuur staan. Tot zover dit gegeven wat duidelijk is.

Welke papieren moeten buiten het Europees certificaat van overeenstemming (COC), een document met de datum van eerste indienststelling en huidige Duits inschrijvingsbewijs zeker bij de aangekochte auto bijzitten? Hoe zien die papieren eruit, wat staat er exact op en hoe noemen deze in het Duits? Wat is dat bewijs van dat de wagen in Duitsland uitgeschreven is?

Ik was eventueel van plan een risico te nemen en nummerplaten van een andere wagen onder de pas aangekochte wagen te hangen. Wat zou een ander (legaal) alternatief kunnen zijn, wat kost dit en hoe regel je dit exact?

Fase 1: douane.
                De auto zelf moet je niet meenemen. Maar welke papieren neem je buiten je aankoopbewijs nog mee om je Vignet 705 te krijgen? Dit Vignet krijgen lijkt niet zo moeilijk te zijn. Maar dan....

Fase 2: keuring
                Met welke nummerplaten en met exact welke papieren moet ik de wagen dan aanbieden op de autokeuring? Kan ik mij nummerplaten en papieren van een andere wagen hiervoor gebruiken. Vroeger ging dit, denk ik. Bij de keuring blijken de meeste problemen naar boven te komen en dit lijkt de moeilijkste fase. “procedure van goedkeuring van ingevoerde wagen�.

Fase 3: inschrijven bij de D.I.V
                Roze formulier invullen dat je bij de douane kreeg. “aanvraag om inschrijving van een voertuig�. Hiet moet het Vignet 705 op gekleefd zijn en ook een vignet van de verzekeraar. Het origineel inschrijvingsbewijs heb ik hier tevens ook voor nodig?

Je koopt fiscale zegels om de vergoeding van het inschrijven van de wagen te betalen.

Dan zou ik normaal gezien het inschrijvingsbewijs en de nummerplaten ontvangen?

Klopt dit zowat, want naar het schijnt zijn er enkele zaken veranderd.

Alvast bedankt voor de hulp en antwoorden op vragen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FranzinoDude
                  Nog enkele vraagjes....

Ik ben van plan om voor mijn vriendin een 2de hands Fiat Barchetta vanaf 1997 te kopen in Duitsland...

Maar waar moet ik nu exact op letten qua papieren en dergelijke, om achteraf bij de keuring en als ik hem wil inschrijven niet voor onverwachte verassingen wil komen staan.

Het verschil bij kopen van een Duitse handelaar of particulier? In beide gevallen maak je een verkoopovereenkomst waar het bedrag en dergelijke op staat. Bij de handelaar moet je BTW betalen en bij de particulier niet. Indien bij een handelaar, betaal je best die BTW in Duitsland en dit zal dan ook zo op je faktuur staan. Tot zover dit gegeven wat duidelijk is.

Welke papieren moeten buiten het Europees certificaat van overeenstemming (COC), een document met de datum van eerste indienststelling en huidige Duits inschrijvingsbewijs zeker bij de aangekochte auto bijzitten? Hoe zien die papieren eruit, wat staat er exact op en hoe noemen deze in het Duits? Wat is dat bewijs van dat de wagen in Duitsland uitgeschreven is?

Ik was eventueel van plan een risico te nemen en nummerplaten van een andere wagen onder de pas aangekochte wagen te hangen. Wat zou een ander (legaal) alternatief kunnen zijn, wat kost dit en hoe regel je dit exact?

Fase 1: douane.
                  De auto zelf moet je niet meenemen. Maar welke papieren neem je buiten je aankoopbewijs nog mee om je Vignet 705 te krijgen? Dit Vignet krijgen lijkt niet zo moeilijk te zijn. Maar dan....

Fase 2: keuring
                  Met welke nummerplaten en met exact welke papieren moet ik de wagen dan aanbieden op de autokeuring? Kan ik mij nummerplaten en papieren van een andere wagen hiervoor gebruiken. Vroeger ging dit, denk ik. Bij de keuring blijken de meeste problemen naar boven te komen en dit lijkt de moeilijkste fase. “procedure van goedkeuring van ingevoerde wagen�.

Fase 3: inschrijven bij de D.I.V
                  Roze formulier invullen dat je bij de douane kreeg. “aanvraag om inschrijving van een voertuig�. Hiet moet het Vignet 705 op gekleefd zijn en ook een vignet van de verzekeraar. Het origineel inschrijvingsbewijs heb ik hier tevens ook voor nodig?

Je koopt fiscale zegels om de vergoeding van het inschrijven van de wagen te betalen.

Dan zou ik normaal gezien het inschrijvingsbewijs en de nummerplaten ontvangen?

Klopt dit zowat, want naar het schijnt zijn er enkele zaken veranderd.

Alvast bedankt voor de hulp en antwoorden op vragen
                  Hallo,

met deze papieren heb je genoeg. Bij mij ging het om een Oostenrijkse wagen. Het origineel Oostenrijks inschrijvingsbewijs (hij was nog ingeschreven toen ik hem kocht) is zo een kaartje met daarop alle data. Het gelijkvormigheidsattest zat er niet bij omdat de wagen van voor 1996 was, ben ik bij de importeur moeten gaan halen.

Voor de zowel douane, de keuring en de inschrijving vragen ze wel degelijk het originele inschrijvingsbewijs. Op de DIV moet je het daar zelfs afgeven en krijg je het niet meer terug (was klein probleempje voor mij want wagen was nog ingeschreven en had dat document nodig om hem te laten uitschrijven in oostenrijk). Het uitschrijven zelf gebeurt dan mbv een stempel in het typenschein. Een bewijs van uitschrijving heb ik niet nodig gehad bij de DIV, want hij was nl nog ingeschreven in Oostenrijk toen ik hem inschreef hier.

Bij de keuring heb je ofwel de originele platen nodig, ofwel garageplaten. Voor mij waren het dus de originele platen (ook handig om de auto mee naar huis te rijden).

Een inschrijvingsbewijs en plaat krijg je direct mee bij de DIV, tenminste als je gaat aanschuiven. Je verzekeraar kan je ook elektronisch aanmelden, dan ontvang je de plaat de dag erna. Factuur om te betalen kwam bij mij pas twee maand en een half later...

Veel succes!
                  grtn

axel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                    jonger dan 6 mnd + hier ingeschrijven = hier BTW betalen.
                    ingeschrijven??? gTa een Aalsters accentje opgepikt?

just playin' with ya sonny

topicje ff geraadpleegd omdat we aan het zoeken zijn naar een Cooper S voor een maat van me.

nothing to see here, please walk along

Comment

• Ben op zoek naar een Golf VR6 of een Corrado VR6

kunnen jullie me verder helpen, .....

Comment

• Neu- und Gebrauchtwagen sowie Motorräder, Wohnmobile und Nutzfahrzeuge finden Sie auf AutoScout24, dem europaweit größten Online-Automarkt.

Kijk daar of er iets tussen zit, en volg dan de stappen in de eerste post van dit topic...

Als er nog concrete vragen zijn, stel ze gerust, er zal ongetwijfeld iemand zijn die je kan helpen

Comment

• tweedehands duitsland

Stel ik koop een tweedehands auto in duitsland met welke platen kan ik dan naar de keuring ?

Ik heb hieromtrent al veel gelezen maar nog geen deftig antwoord kunnen op vinden.

Comment

• Zit met hetzelfde vraagje :s
                            Ik zou graag een 318is importeren vanuit duitsland maar met de nieuwe wetgeving weet ik nog steeds niet hoe?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bangkok
                              Stel ik koop een tweedehands auto in duitsland met welke platen kan ik dan naar de keuring ?

Ik heb hieromtrent al veel gelezen maar nog geen deftig antwoord kunnen op vinden.
                              zoals in mijn post letterlijk staat: "de originele platen, ofwel garageplaten". Als je een auto importeert heb je dus garageplaten nodig, aangezien je meestal niet de originele platen meekrijgt.
                              veel succes.

Comment

• Een partikulier kan dus geen auto invoeren aangezien hij geen garageplaten heeft?

Comment

• Bmw 525d

Wie kan mij info geven waar ik het beste ga in Duitsland voor het aanschaffen van een goede occassie BMW 525D? Graag info via mail aub. mikesilken@hotmail.com
                                  En is www.mobile.de een goede site?

of wat raden jullie mij aan?

Dank U

Comment

• nee op mobile.de staat véél onzin tussen

Comment

• vraagje?

Hoe kan ik dan het beste aan een wagen vanuit Duitsland geraken aub?

Comment

• ik hen vandaag misschien stuk of 10 telefoonnummers gebeld van allemaal auto"s die op mobile.de stonden(bmw 330d 12900euro,320d 10 000euro,audi a4 2.5tdi 10 000euro,...,)allemaal jonge auto"s met véél opties en weinig km maar ze waren spijtig genoeg allemaal fake.Op mobile.de lopen er véél fakers rond.

Comment

• aan nemo

Tja, ik weet het ook niet meer. Maar die handelaars wat hun voertuigen daar presenteren zullen toch niet fake zijn en daar zijn ook goede prijzen tussen te vinden. Wat denk jij?
                                          Beter zulke wagens in België kopen?

Comment

Working...
                                          X