Waar ik me nu wel wat zorgen over maak:
Ik ga dan aan de garage vragen om transit platen voor me te regelen voor 5 dagen. Maar daarmee is de wagen enkel BA verzekerd... Garage is 600+ km ver dus het moest maar eens gebeuren dat er een ongeval gebeurt met mij in fout, of dat ik in slaap van ofzo?
Daarom leek met het idee om hem in Belgie te laten inschrijven en met de Belgische nummerplaten naar Duitsland te rijden, op de wagen te hangen en terug te rijden een goed idee...
Iemand een idee of je de wagen ook omnium kan laten verzekeren via die transit platen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oh oke, ik twijfelde dat het mss enkel was bij +6k km/6maand oud.
Dat scheelt dan wel een serieus smak geld. De wagen die ik wil, staat met 5 km op de teller in duitsland voor 24k. Hier kost die nieuw (zonder korting weliswaar) 31,5k (en dan nog eens lange levertermijn).
Bedankt voor de info!
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
en wat als je een btw nummer hebt?
BTW betalen in duitsland en dan ook bij invoer in België?
Maar die duitse BTW krijg je niet terug, of wel?
Je koopt de auto in DE dus netto, zonder BTW.
Het kan wel zijn dat de verkoper vraagt de BTW mee te betalen als 'waarborg' op de intracommunautaire verwerving, die wordt dan later gewoon teruggestort als je attesteert dat de auto in BE is ingevoerd. Dit komt omdat de Duitse verkoper aan de Duitse fiscus de BTW verschuldigd is als jij uiteindelijk toch zou beslissen om de auto buiten de EU te exporteren.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
2 keer btw betalen (DE+BE) en daarna 1 keer terugvorderen (BE)
BTW betalen in duitsland en dan ook bij invoer in België?
Maar die duitse BTW krijg je niet terug, of wel?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door ma: Bekijk BerichtenIk heb een vraag. Ik heb vorige week een auto gekocht in Duitsland. Het gaat om een wagen van 1 jaar oud bij een officiele Mercedes-Benz garage.
Nu stelde de persoon voor om na het betalen van het voorschot, de documenten van de wagen op te sturen. Ik zou daarmee:
- naar de verzekening/DIV/duane gaan
- mijn nummerplaten krijgen
- daarmee naar Duitsland gaan
- nummerplaten op de wagen hangen
- met de verzekerde wagen naar Belgie rijden.
Maar nu las ik dat wanneer ik een auto koop in het buitenland die ouder is dan 6 maand,
ik met die wagen naar de technische keuring moet gaan in Belgie om mijn roze formulier te krijgen, wat dan weer nodig is om mijn nummerplaten aan te vragen.
Dus ik vermoed dat de enige mogelijkheid is om in Duitsland transit platen aan te vragen en de wagen daarmee naar Belgie te rijden?
Nadelen hiervan zijn:
- die platen kosten geld
- ik dacht dat je daarmee enkel BA verzekend bent. Dus als je een ongeval hebt in fout met de wagen onderweg je zelf opdraait voor de kosten?
Is mijn redenering correct of is er toch een mogelijkheid om in Belgie de nummerplaten aan te vragen zonder eerst de technische keuring van de wagen te passeren?
Tenzij het een wagen betreft die nog niet eerder werd ingeschreven, dan wordt die mogelijks als 'nieuw' beschouwd en dient er geen keuring te gebeuren.
Leave a comment:
-
Ik heb een vraag. Ik heb vorige week een auto gekocht in Duitsland. Het gaat om een wagen van 1 jaar oud bij een officiele Mercedes-Benz garage.
Nu stelde de persoon voor om na het betalen van het voorschot, de documenten van de wagen op te sturen. Ik zou daarmee:
- naar de verzekening/DIV/duane gaan
- mijn nummerplaten krijgen
- daarmee naar Duitsland gaan
- nummerplaten op de wagen hangen
- met de verzekerde wagen naar Belgie rijden.
Maar nu las ik dat wanneer ik een auto koop in het buitenland die ouder is dan 6 maand,
ik met die wagen naar de technische keuring moet gaan in Belgie om mijn roze formulier te krijgen, wat dan weer nodig is om mijn nummerplaten aan te vragen.
Dus ik vermoed dat de enige mogelijkheid is om in Duitsland transit platen aan te vragen en de wagen daarmee naar Belgie te rijden?
Nadelen hiervan zijn:
- die platen kosten geld
- ik dacht dat je daarmee enkel BA verzekend bent. Dus als je een ongeval hebt in fout met de wagen onderweg je zelf opdraait voor de kosten?
Is mijn redenering correct of is er toch een mogelijkheid om in Belgie de nummerplaten aan te vragen zonder eerst de technische keuring van de wagen te passeren?
Leave a comment:
-
Guest repliedDag
En ook iemand een idee van kostprijs van transitplaten? Evt zonder verzekering daar ik die van eigen wagen kan omzetten, tijdelijk.
Groeten
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door DD Bekijk BerichtenIk ben ook bezig met een VW uit Duitsland; maar de Duitse VW garage vroeg mij of ik geen Duitse tussenpersoon heb ? Vond dit nogal vreemd... Iemand ervaring ? Is een VW Golf GTD van 7 maand oud dit ik wil kopen.
Leave a comment:
-
Guest repliedDag ,
ik ben bezig met aankoop wagen in duitsland , wagen is van jaar 2003 . volgens verkoper is er geen coc attest of ubereinstimmungbescheinigung bij.
moet de verkoper hiervoor zorgen , of ik ?en dan hier in belgie aanvragen ? heb ik dit nu nog nodig , daar de europese wet zegt van niet ?
Leave a comment:
-
Guest repliedIk ben ook bezig met een VW uit Duitsland; maar de Duitse VW garage vroeg mij of ik geen Duitse tussenpersoon heb ? Vond dit nogal vreemd... Iemand ervaring ? Is een VW Golf GTD van 7 maand oud dit ik wil kopen.
Leave a comment:
-
Guest repliedOke, zal dit dan dinsdag proberen dat alles zo snel mogelijk in orde is
Ik zie dat mechelen een van de beste is, stel nu dat ik naar daar ga zouden ze moeilijk doen en mij naar aalst sturen? Of gewoon het simpel houden en naar aalst gaan
Leave a comment:
-
De auto moet inderdaad sowieso niet.
Als je tijd hebt zou ik toch zelf proberen langsgaan, dan gaan de papieren niet verloren en heb je nog kans dat ze het meteen in orde brengen.
Leave a comment:
-
Guest repliedHeb gebeld naar mechelen, ze sturen me naar aalst met dat ik in sint niklaas woon, moet de papieren via mail sturen en zij gaan dan een mail sturen als alles oke is
Hier de mail
"U hoeft niet langs te komen met de auto.
U stuurt volgende documenten door naar dit mailadres:
- Duitse kentekenbewijzen deel I en deel II
- aankoopfactuur
- uw identiteitskaar voor -en achterkant
Van zodra het vignet klaar is wordt u op de hoogte gebracht dat dit kan afgehaald word"
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door D-Ace Bekijk BerichtenZijn er veel dingen verandert ivm 1ste post
Heb wa gelezen dat hier en daar wa regels verandert zijn maar zou graag weten wat nog klopt van de puntrn en wat niet of wat aangepast is nu in 2016/2017
Ik ga mijn auto van duitsland deze maandag gaan halen en zou graag weten hoe of wat zodat ik alles vlot kan regelen, de douanes, welke zijn goede om te gaan?
Mvg
Leave a comment:
-
3 maand geleden was het een heel ander verhaal.
Gent -> afspraak binnen 1.5 maand
Antwerpen -> Ja meneer, er zijn al 10 mensen geweest, we doen niet meer op een dag
Mechelen -> Geen probleem
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door NamazBeste kantoor is in Mechelen qua openingsuren. Al de rest is op afspraak ( tot twee maand) of max 10 mensen per dag...
Kameraad heeft een maand geleden nog ne moto ingevoerd uit Duitsland (zelfde procedure).
Die stond na een halfuur terug buiten aan de douane in Antwerpen (Ellermanstraat) met alle juiste documenten op zak.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door D-AceAh oke thanks, heb al met de verkoper geregeld voor die zolkenzeichen dus dat is ib principe geen probleem, zie wel dat ik dan met de wagen in principe niet in Belgie mag rijden met die platen. Klopt dit? Als dit klopt hoe moet ik dat dan regelen stel nu dat ik 1 week zou wachten als ik bv naar gent zou moeten gaan?
Mvg
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Leave a comment:
-
Douane mag je wel nog kiezen... Alleen doen ze er alles aan om het u zo lastig mogelijk te maken. Beste kantoor is in Mechelen qua openingsuren. Al de rest is op afspraak ( tot twee maand) of max 10 mensen per dag...
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Leave a comment:
-
Guest repliedAh oke thanks, heb al met de verkoper geregeld voor die zolkenzeichen dus dat is ib principe geen probleem, zie wel dat ik dan met de wagen in principe niet in Belgie mag rijden met die platen. Klopt dit? Als dit klopt hoe moet ik dat dan regelen stel nu dat ik 1 week zou wachten als ik bv naar gent zou moeten gaan?
Mvg
Leave a comment:
Leave a comment: