Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
    Hallo iedereen,

ik ben van plan een BMW 525i te importeren van 1994, en heb hiervoor een gelijkvormigheidsattest nodig uiteraard.

Een telefoontje naar de officiële BMW importeur (In Bornem) leverde op dat dit gedaan kon worden in hun atelier tegen een prijs van rond de 100€.

Ok. Maar zijn er manieren om dit goedkoper te doen? En als ik de threads hier lees ben je bij de keuring ook zeker niet beter gediend, laat staan goedkoper...

Als je nu die importeur van Duitsland contacteert en je geeft de data door van het voertuig, lukt dit dan niet zo?

Graag jullie reacties!
    alvast bedankt!

Axel
    Je hebt dat nodig om je wagen in te schrijven, dus je kan er niet vanonder. Ik dacht ook dat je met je 525i naar Bornem zult moeten gaan om hem te tonen en vervolgens kan je het document meekrijgen. Je kunt het document ook bij BMW Duitsland aanvragen, maar dan krijg je te maken met lange wachttijden dacht ik, maar het is wel goedkoper.

Hoe ben je van plan de wagen over te brengen? Op een vrachtwagen of al rijdend? Indien al rijdend zou je beter kijken om een Duits plak van daar mee te krijgen en vervolgens terug op te sturen (geven ze wel niet vaak mee). Een transitplaat is niet mogelijk om een Duitse wagen te kopen en die naar hier over te brengen. En bij de keuring mag je sinds kort niet meer met het plak van een andere wagen toekomen, het plak moet bij de wagen horen of het moet een garageplaat zijn.

Veel succes in ieder geval

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Benz
      Je hebt dat nodig om je wagen in te schrijven, dus je kan er niet vanonder. Ik dacht ook dat je met je 525i naar Bornem zult moeten gaan om hem te tonen en vervolgens kan je het document meekrijgen. Je kunt het document ook bij BMW Duitsland aanvragen, maar dan krijg je te maken met lange wachttijden dacht ik, maar het is wel goedkoper.

Hoe ben je van plan de wagen over te brengen? Op een vrachtwagen of al rijdend? Indien al rijdend zou je beter kijken om een Duits plak van daar mee te krijgen en vervolgens terug op te sturen (geven ze wel niet vaak mee). Een transitplaat is niet mogelijk om een Duitse wagen te kopen en die naar hier over te brengen. En bij de keuring mag je sinds kort niet meer met het plak van een andere wagen toekomen, het plak moet bij de wagen horen of het moet een garageplaat zijn.

Veel succes in ieder geval
      Bedankt voor je reactie Benz!

Voor dat aanvragen bij BMW Duitsland, dat kan dan vanop afstand? Is wel ietsje gemakkelijker. Weet niet of het gaat lukken binnen de 4 weken... Iemand ervaring hiermee? Of iemand de coordinaten hiervan?

Wel, vermits het de auto is van de broer van mijn vriendin die ik importeer, mag ik hem naar huis rijden met zijn platen. Hij zal ingeschreven blijven totdat ik hem inschrijf, dus ik veronderstel dat ik met deze platen ook wel gekeurd ga kunnen worden?

En het is geen probleem om aan de grens dat vignet 705 te krijgen - als de auto nog is ingeschreven in oostenrijk (ja tis geen duitse :p )? Is een geldige verkoopsovereenkomst voldoende?

Verzekering is ook geen probleem ik kan deze voor een paar dagen krijgen.

Bedankt voor jullie hulp!
      grtn

Axel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
        Bedankt voor je reactie Benz!

Voor dat aanvragen bij BMW Duitsland, dat kan dan vanop afstand? Is wel ietsje gemakkelijker. Weet niet of het gaat lukken binnen de 4 weken... Iemand ervaring hiermee? Of iemand de coordinaten hiervan?

Wel, vermits het de auto is van de broer van mijn vriendin die ik importeer, mag ik hem naar huis rijden met zijn platen. Hij zal ingeschreven blijven totdat ik hem inschrijf, dus ik veronderstel dat ik met deze platen ook wel gekeurd ga kunnen worden?

En het is geen probleem om aan de grens dat vignet 705 te krijgen - als de auto nog is ingeschreven in oostenrijk (ja tis geen duitse :p )? Is een geldige verkoopsovereenkomst voldoende?

Verzekering is ook geen probleem ik kan deze voor een paar dagen krijgen.

Bedankt voor jullie hulp!
        grtn

Axel

Ik dacht wel dat het bij BMW Duitsland vanop afstand kon, ja. Binnen de 4 weken zal nipt zijn.

Met die platen kan je hem idd laten keuren.

Ja, de verkoopsovereenkomst is voldoende maar daarnaast moet ge ook het buitenlandse inschrijvingsbewijs kunnen voorleggen.

Véél succes nog met de aankoop

Comment

• Ik zou m'n handen afhouden van Duitse wagens... (tenzij je hem kan kopen van iem.die je kent).
          Het is hier al een paar keer gezegd. Ofwel moet je de wagen keuren met Duitse plaat (maar die geven ze je praktisch nooit mee) ofwel met garageplaten (en die krijg je sinds kort ook niet meer "uitgeleend" omdat zij extra gecontroleerd/belast worden op het aantal wagens per garageplaat).

Besluit: Het klinkt allemaal aanlokkelijk (lage prijzen), maar het brengt een hoop miserie met zich mee... (Ik spreek uit ervaring.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door optimist
            Ik zou m'n handen afhouden van Duitse wagens... (tenzij je hem kan kopen van iem.die je kent).
            Het is hier al een paar keer gezegd. Ofwel moet je de wagen keuren met Duitse plaat (maar die geven ze je praktisch nooit mee) ofwel met garageplaten (en die krijg je sinds kort ook niet meer "uitgeleend" omdat zij extra gecontroleerd/belast worden op het aantal wagens per garageplaat).

Besluit: Het klinkt allemaal aanlokkelijk (lage prijzen), maar het brengt een hoop miserie met zich mee... (Ik spreek uit ervaring.)
            Je verhaal vraagt om enige concretisering
            Peugeot 307 Sw 1.4HDI
            & BMW E36 318TDS Touring

Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
            http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

Ode aan de eigen wagen!
            Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

Comment

• Ik heb het Keuringsstation eens gebeld. Zij gaven aan dat als het om een particulier gaat de auto voorzien moet zijn van de Duitse platen of garageplaten. Zodra het om een bedrijf gaat, dan mogen transitplaten ineens wel?!?!

Voor een particulier is het voor de BTW eenvoudig, daar BTW betalen, hier niet meer. Maar voor een bedrijf.......ligt dat toch eender? Je KAN wel zonder BTW aanschaffen daar, maar dan MOET je hier betalen. Of geldt het in alle gevallen voor bedrijven dt zij ALTIJD hier BTW moeten betalen?

Die COC verklaring, zo is mij verteld, wordt standaard bij de auto geleverd. 9 van de 10 keer, zal deze in het boekje bij de auto geniet zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
                Die COC verklaring, zo is mij verteld, wordt standaard bij de auto geleverd. 9 van de 10 keer, zal deze in het boekje bij de auto geniet zitten.
                Pas vanaf 1996 is dit verplicht geworden, dus een auto van ervoor (zoals diegene die ik importeer) heeft het niet. Je moet dan terecht bij ofwel het keuringsstation (duurt lang), ofwel bij de importeur zelf...

gr

Axel

Comment

• Zoals misschien opgemerkt ,zijn een paar links ondetussen aangepast .

bvb deze :

Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.

Comment

• Misschien niet de juiste plaats, maar kom?

Huh, is dit geen Amerikaanse? En van 2003, met zo weinig kilometer, voor die prijs ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Acec
                      Misschien niet de juiste plaats, maar kom?

Huh, is dit geen Amerikaanse? En van 2003, met zo weinig kilometer, voor die prijs ?
                      Ja zijn idd foto's van een Amerikaanse Golf. De lage kilometerstand, de verkeerde info (een 1.9 tdi van 136 pk bestaat niet), het feit dat je enkel via mail hem mag contacteren, de belachelijk lage prijs wijzen er op dat de betalingswijze Western Union of zo zal zijn. Je reinste bedrog dus. Niet op ingaan, je moet voor je de wagen gaat halen die € 4 100 via Western Union naar Duitsland transferen. De eigenaar kan dan zien dat het geld er staat, maar in principe kan hij er niet aan. Daar aangekomen zou je normaal met de eigenaar naar het WU kantoor ter plaatse moeten gaan en krijgt hij dan het geld. Klinkt mooi, maar in praktijk betekent het miserie: de man kan voordien al het geld afhalen. Jij komt aan in Stüttgart, maar geen man, geen auto te zien en vooral: je geld is ook niet meer te zien!!!
                      Stuur hem maar een mail dat je geïnteresseerd bent, vraag naar de betalingswijze en hij zal wel afkomen met een verhaal dat hij vaak in het buitenland zit en zijn vrouw vaak alleen thuis zit en dat ze daarom via WU werken omdat hij het dan vanaf zijn pc op zijn werk kan checken en dat zijn vrouw dus geen gevaar loopt.... En zo heb je nog enkele varianten hoor

Comment

• het verhaal van een M5 eigenaar, neemt ff wa tijd in beslag maar beslist de moeite om lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWE46
                          het verhaal van een M5 eigenaar, neemt ff wa tijd in beslag maar beslist de moeite om lezen.

http://board.carstyling.net/showthre...4&page=1&pp=15
                          sjonge jonge, ge zou echt schrik krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
                            sjonge jonge, ge zou echt schrik krijgen

waarvan?
                            BMW E61 525d LCI '09
                            Suzuki Bandit 1250NA /07
                            Fiesta Red Edition '16

Comment

• Duitsland Is De Best

Hey mensen mijn famillie leden hebben bijna allemaal een mercedes of bmw uit duitsland
                              1)Waarom uit duitsland-----------> autos 2dehands in duitsland zijn veel goedkoper Ik heb famillie daar en kennissen want mijn ma is een duitse
                              2) je laat die auto op naam van een kennis zette
                              3) je rijd met een duitse plaat in belgie---> Sjieker
                              4) Je betaalt geen biv taks enz alleen papier werk+nummer plaat en da kost u nog geen 50euro
                              gewoon dat u kennis die auto heeft gekocht met een nieuwe nummerplaat
                              en als je geflits word stuur je da geld op naar uwe kennis of famillie lid en klaar is kees

Mijn pa heeft zijn c klasse te koop en gaat een E320 cdi of 530d in duitsland kopen tweedehands dan wel laatste nieuwe model en dan in belgie met duitse plaat rijde en geen biv taks verzekering

Comment

• En de verzekering ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                                  En de verzekering ?
                                  Als ze daar achter komen, bij een of ander zwaar ongeval, dan heeft die jongen zwaar problemen. Valse verzekering --> trek u plan, jij betaalt alles. Ze zullen dan wel lachen

Comment

• Ge kunt de verzekering toch gewoon op uw naam nemen. Ik zie daar niet echt een probleem in. Het is toch niet dat diegene op wie de wagen is ingeschreven ook de verzekering op zijn naam moet hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best
                                      waarvan?
                                      Jah? Buiten wat fil en in de sneeuw ploeteren alles toch goed verlopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Modena
                                        Jah? Buiten wat fil en in de sneeuw ploeteren alles toch goed verlopen?
                                        Nee, hij heeft veel miserie gehad om de wagen in te schrijven: keuring was vooral een probleem omdat hij niet over de juiste platen beschikte...

Comment

• Hallo,

dankzij al jullie informatie in deze thread, heb ik gisteren met succes de auto van de broer van mijn vriendin kunnen importeren (BMW 525i touring van 1994, 165000 km). Gisteren van Wenen naar België gereden (super auto) en dan langs de douane gestopt tussen Venlo en Antwerpen. Wagen is nog ingeschreven in Oostenrijk dus rijd ik hem voorlopig nog met Oostenrijkse platen en verzekering. Had verkoopcontract, inschrijvingsbewijs en "typenschein" bij de hand. In 20 min was de klus geklaard door een naar schatting 65-jarige persoon. Die gaf mij de "aanvraag tot inschrijving" mee voorzien van het vignet van de douane.

Vandaag nog naar BMW in Bornem voor het verkrijgen van een Europees gelijkvormigheidsattest (kost incl 1u werk 100€). Ik hoop dat ik dat dan direct meekrijg dan kan ik ermee naar de keuring. Dan wordt de wagen afgemeld in Oostenrijk en kan ik hem inschrijven. Joepie!

Ik hou jullie verder op de hoogte!
                                          mvg,

Axel

PS als alles in orde is zal ik wat foto's en details posten onder de rubriek "je eigen auto".

Comment

Working...
                                          X