Abmeldigungsbescheidigung, Fahrzeugbrief, Gelijkvormigheidsattest, factuur waarop staat dat je 19% BTW hebt betaald
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
vw Passat gekocht in Duitsland
Hoi Iedereen.
Ik heb gisteren een vw Passat variant 3.2 uit 2006 gekocht in Duitsland, ik ga in het begin van de week kijken of ik hem op Belgisch kenteken kan krijgen. (zal wel lukken hoop ik).
Weet er iemand een garage in de omgeving van Turnhout die de keuring met hun garageplaten wil verzorgen of eventueel deze platen wil uitlenen tegen een vergoeding uiteraard?
Ik zal mijn ervaringen hier op het forum plaatsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenIk dacht dat Garage Deckx dat deed in ruil voor een onderhoud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenLoop de eerste de beste onafhankelijke garage binnen en die zullen dat wel doen (tegen betaling).
Comment
-
Rames !
Als je een nieuwe of een recente tweedehands wagen wil kopen zorg dat je niet het zelfde fout loopt gelijk ik nu
Ik heb een auto BJ 09/07 en heeft nog maar 3500km op de teller aangekocht en de duitsehandelaar wou hem niet zonder BTW aan particuleren verkopen, dus heb ik de duitse BTW 19% al betaald (dat is de afspraak tss ons toch en heb een voorschot betaald en contract via fax getekend) en ik dacht hem in de garage te laten staan tot hij 6maand oud is en dan in belgie inschrijven ,maar nu zit ik met een probleem want als je hier het tweede voorbeeld aandachtig leest op deze website die ze geven vind je dat ze als een tweede handswagen beschouwen als hij meer dan 6maanden oud is en MOET hij ook meer dan 6000 km op de teller hebben ,dus je moet beide eisen (meer dan 6 maan oud en meer dan 6000km hebben )anders moet je BTW in belgie opnieuw moeten betalen boven dat van duitsland
snap je nu ?
hier vind je informatie die ik te laat heb gevonden
en hier vind je mijn Topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercelover Bekijk BerichtenRames !
Als je een nieuwe of een recente tweedehands wagen wil kopen zorg dat je niet het zelfde fout loopt gelijk ik nu
Ik heb een auto BJ 09/07 en heeft nog maar 3500km op de teller aangekocht en de duitsehandelaar wou hem niet zonder BTW aan particuleren verkopen, dus heb ik de duitse BTW 19% al betaald (dat is de afspraak tss ons toch en heb een voorschot betaald en contract via fax getekend) en ik dacht hem in de garage te laten staan tot hij 6maand oud is en dan in belgie inschrijven ,maar nu zit ik met een probleem want als je hier het tweede voorbeeld aandachtig leest op deze website die ze geven vind je dat ze als een tweede handswagen beschouwen als hij meer dan 6maanden oud is en MOET hij ook meer dan 6000 km op de teller hebben ,dus je moet beide eisen (meer dan 6 maan oud en meer dan 6000km hebben )anders moet je BTW in belgie opnieuw moeten betalen boven dat van duitsland
snap je nu ?
hier vind je informatie die ik te laat heb gevonden
en hier vind je mijn Topic
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28191
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ramesinderdaad ;-)
maar toch bedankt!
hoeveel zou ik dan wél moeten betalen?
kweetnie. Ik denk dus de prijs + duits BTW (uiteraard)
da roze formulier
later keuren
... (ben er wss nog vergeten ma weet het verder niet, heb het nog nooit zelf gedaan)
btw schoonen auto da je gekocht bebt, proficiat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ramesinderdaad ;-)
maar toch bedankt!
hoeveel zou ik dan wél moeten betalen?
Als je deze auto koopt dan heb je in Duitsland al belasting betaald (wel goed laten vermelden op de aankoop factuur dat Btw is betaald is Mwst in Duits)
In Belgie betaal je enkel de keuring maar geen belasting meer.
Succes en het is een mooie wagen trouwens.
Comment
-
auto invoeren eenvoudig
Ik heb mijn auto inmiddels op kenteken staan, en ik moet zeggen dat het uiteindelijk heel eenvoudig was.
Ik heb 20 cent netaald bij de douane voor de sticker, en 120 euro aan mijn daragebedrijf voor het gerbuik van hun garageplaten en het keuren.
Dag later kentekenplaat opgehaald bij DIV in Kontich.
Als ik het allemaal goed gepland had dan was ik in 2 dagen klaar geweest.
Ik heb er alleen een beetje moeite met het principe dat ik niet met duitse exportplaten naar de keuring mag, dit lijkt haast op een ontmoedigingsbeleid van de overheid. Nu diende ik op de goedwillendheid van een garagist te rekenen.
Heeft hier iemand wel eens ooit een klacht over ingediend?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk BerichtenMag je garageplaten eigenlijk gebruiken als particulier om mee naar de keuring te rijden ? (of mag alleen de garagist daar mee rijden ? )
Comment
-
Klopt de eerste post nog van gTa (is inmiddels toch al een kleine 5jaar oud) ?
Het is omdat m'n maat een E39 530d zou willen kopen in Duitsland.
Kan iemand mij in een notendop vertellen wat we BEST doen (ik lees al verschillende methodes) - en wat het zoal zal gaan kosten - om de wagen hier in België te krijgen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenIs toch verschrikkelijk veel geld,120 euro voor gebruik van garageplaten.
Het kost de garage zelf niets en is puur zwart geld in de "sacoche"
Ik zou ze proberen gratis te krijgen in de garage waar je in de toekomst je wagen laat onderhouden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk BerichtenWij zijn met Belgische nummperplaten van Duitsland naar België gereden en daarna met garageplaten naar de keuring, en dat was gelukt. (en wij zijn geen garagisten)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flipfluitketel Bekijk Berichtenmoet je dan hier naar de douane gaan,of het land waar je de auto gaat halen...
in dit geval frankrijk???
grtz filip
Je betaald 0,20 euro en dan krijg je de papieren terug waarmee je naar de keuring kunt.
Succes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flipfluitketel Bekijk Berichtenmoet je dan hier naar de douane gaan,of het land waar je de auto gaat halen...
in dit geval frankrijk???
grtz filip
Comment
Comment