Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Auto gekocht in duitsland

    Ik heb een audi a3 gekocht in duitsland. Het gaat over een auto van 1jaar oud. 2.0 TDI met 140 pk, mijn vraag is nu, in Belgie hebben deze auto's 136pk. is het mogelijk om deze auto ook naar 136 pk te brengen? omdat dit mij bijna 300 euro scheelt in BIV

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door marinus
      Ik heb een audi a3 gekocht in duitsland. Het gaat over een auto van 1jaar oud. 2.0 TDI met 140 pk, mijn vraag is nu, in Belgie hebben deze auto's 136pk. is het mogelijk om deze auto ook naar 136 pk te brengen? omdat dit mij bijna 300 euro scheelt in BIV
      Ik zou zeggen, spring eens binnen bij je audi dealer, volgens mij moet dat mogelijk zijn.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door marinus
        Ik heb een audi a3 gekocht in duitsland. Het gaat over een auto van 1jaar oud. 2.0 TDI met 140 pk, mijn vraag is nu, in Belgie hebben deze auto's 136pk. is het mogelijk om deze auto ook naar 136 pk te brengen? omdat dit mij bijna 300 euro scheelt in BIV
        Ik vrees dat je, met de moeite die je zult doen om de auto te downtunen, alsook de tijd die je erin steek, iets méér zult kwijt zijn dan 300€
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

        Comment


        • sorry hé, maar als je al over die 300€ klaagt had je misschien gewoon beter in Belgïe voor een tweedehands A3 gekeken en geloof me, die zou meer dan 300€ duurder zijn hoor.. Ok, het is wel 300€ aan de staat, maar dat hoort er spijtig genoeg nu eenmaal bij.

          Comment


          • Het gaat me niet over die 300 euro, maar is dan je jaarlijkse taks niet hoger en verzekering? omdat je dan juist boven die 136pk zit? Of heeft dat hier niks mee te maken?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door marinus
              Het gaat me niet over die 300 euro, maar is dan je jaarlijkse taks niet hoger en verzekering? omdat je dan juist boven die 136pk zit? Of heeft dat hier niks mee te maken?
              jaarlijkse verkeersbelasting is voor beide hetzelfde, het zit em in de BIV

              Comment


              • ah oke, ja ,ik dacht dat alles dan duurder zou worden. Omdat ik dan bij die BIV in een hogere klasse kwam, dacht ik dat dan mijn jaarlijkse tax ook automatisch hoger was.

                Comment


                • Stel ik haal een auto uit Duitsland, maar besluit hem nog niet in te schrijven. Ik betaal dan ook geen verzekering, geen biv, geen wegenbelasting, en rijdt er uiteraard ook niet mee. Na een paar weken vind ik een andere koper waardoor het mij intressanter lijkt de wagen aan hem te verkopen en zelf op zoek te gaan naar een andere. Kan ik de wagen dan aan hem doorverkopen, hij betaalt dan alle voorgenoemde zaken (die hij anders evengoed had moeten betalen mocht ik er die paar weken mee gereden hebben en volledig ingeschreven, ingevoerd, verzekerd enz.) m.a.w. zodat de wagen mij theoretisch enkel de aankoopprijs gekost heeft, en geen euro meer dan dat ? Of zie ik iets over het hoofd ?

                  Comment


                  • Je bedoelt: Is het interessant om een kleinschalige vorm van autohandel op te starten ?




                    Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik veronderstel dat, als je de wagens naar hier haalt op een trailer, je daar op z'n minst aangifte van zult moeten doen bij de douane.

                    Als je de wagen naar hier rijdt, zul je niet anders kunnen dan tijdelijk een transitplaat aan te vragen, of je verzekering op de hoogte te brengen van je 'switch'.


                    In elk geval, je zult zeker al méér betalen dan louter de aankoopprijs.





                    'ik rijdt' spel je overigens zonder -t.
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

                    Comment


                    • De verzekering op de hoogte brengen volstaat, dan krijg ik immers een tijdelijke groene kaart, en als de motor niet krachtiger is dan m'n huidige, zal dat ook de premie niet negatief beïnvloeden voor die korte periode. Transitplaten zijn dan ook niet nodig, en het bij de douane langsgaan gebeurt toch pas (dagen/weken) nadat je het land in bent ingereden, of niet ?




                      Het spellen op nachtelijke uren wil nog wel eens misgaan ;-)

                      Comment


                      • Verzekering switchen ?????
                        Een verzekering is in Belgie niet geldig als ie geen keuring heeft.
                        Dus een auto uit Duitsland halen gaat alleen met transitplaten of op een remork.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Racing Green
                          De verzekering op de hoogte brengen volstaat, dan krijg ik immers een tijdelijke groene kaart, en als de motor niet krachtiger is dan m'n huidige, zal dat ook de premie niet negatief beïnvloeden voor die korte periode. Transitplaten zijn dan ook niet nodig, en het bij de douane langsgaan gebeurt toch pas (dagen/weken) nadat je het land in bent ingereden, of niet ?




                          Het spellen op nachtelijke uren wil nog wel eens misgaan ;-)
                          Het houdt wel wat meer in dan dat hoor. Het is niet voldoende om enkel de verzekering op de hoogte te brengen. Je mag gewoon niet je eigen plak op een andere wagen hangen en er mee rondrijden (of in dit geval overbrengen). Een Belgische transitplaat gaat ook niet: je mag daarmee enkel een auto vanuit België uitvoeren naar een ander land, niet omgekeerd. Daarvoor zou je dan dus een Duitse transitplaat nodig hebben, maar in principe moet het het origineel Duits plak zijn waar de wagen mee rondreed in Duitsland. Anyway als je particulier bent (wat mits de manier van 'zaken' doen wel duidelijk naar voor komt), mag je niet vergeten dat je de wagen moet laten keuren als je hem wilt verkopen. Verder: deze manier van verkopen schept wel niet veel vertrouwen bij particulieren...

                          Comment


                          • Vraagje : veel mensen hebben het hier over het importeren van een duitse wagen zoals bv een BMW 3, Mercedes E, audi A4, enzoverder...


                            Maar is het ook intressant om niet-duitse wagens te importeren? Ik heb mijn oog laten vallen op een Fiesta ST voor binnen een jaar of twee, en reeds nu vind je er aan prijzen van een goeie 14.000 daar waar hij hier nieuw 16.500...
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy
                              Vraagje : veel mensen hebben het hier over het importeren van een duitse wagen zoals bv een BMW 3, Mercedes E, audi A4, enzoverder...


                              Maar is het ook intressant om niet-duitse wagens te importeren? Ik heb mijn oog laten vallen op een Fiesta ST voor binnen een jaar of twee, en reeds nu vind je er aan prijzen van een goeie 14.000 daar waar hij hier nieuw 16.500...
                              Het kan even interessant zijn, maar let gewoon op de kilometerstand en ouderdom van de wagen. Wanneer een wagen minder dan 6000 km's heeft en jonger is dan 6 maand moet de Belgische BTW toegepast worden en is het dus 21% ipv 16%. Ook moet je er op letten of bij de Duitse prijs de MwSt. wel inbegrepen is, want vaak wordt de exportprijs voor handelaars (excl. MwSt.) vermeld. Dan moet er voor zowel binnen- als buitenlandse particulier nog 16 % MwSt. op komen.

                              Comment


                              • Ik ga dit topic eens heel grondig doornemen. 'k Had namelijk onlangs eens op de door BMW aangeboden 2dehands lijsten gekeken en ook nog een paar onafhangkelijke garages in Duitsland. Wat me opvalt dat BMW 3 series die jong zijn, heel rijkelijk uitgerust en etc... daar voor zeer mooie prijzen te koop staan.

                                Naar wat ben ik op zoek. Ben nog niet echt zeker maar 'k betrap me er zelf op dat ik wel iets wens te vinden in de richting van een BMW 325Ci. Naar ik hier ooit gelezen had is het verbruik op de snelweg spectaculair laag voor een 6 cilinder Benzine.

                                Nu dat is wel vrij voorbarig want ik denk zeker nog een jaar te wachten zo ongeveer op het moment dat de nieuwe 3 (E90) Coupé bijna gelanceerd zal worden. Wat de prijzen nog zal drukken in Duitsland .
                                Last edited by ; 26/04/2005, 14:15.

                                Comment


                                • Zou het ook mogelijk zijn om in Duitsland een auto te kopen "zonder BTW" :-)
                                  Aangezien ze de auto aan een buitenlander verkocht hebben kunnen de Duitse handelaars hem toch ook verkopen zonder BTW(in het zwart) of zou daar controle op zijn?

                                  Iemand hier ervaring mee?



                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                  "Verhandlungsbasis" (bijna altijd als VB afgekort) wil zeggen "vraagprijs". Of ook : er valt nog over te discussiëren. Dit in tegenstelling tot "Festpreis" of "vaste prijs".

                                  Heeft niks met BTW te maken.





                                  - EDIT -

                                  Wat betreft beter onderhouden. Ik heb het gevoel dat dat vaak het geval is, maar niet altijd. Uiteindelijk worden nieuwe auto's van dat kaliber hier ook bijna altijd bij de dealer onderhouden, dus een groot verschil maakt het niet.

                                  Comment


                                  • En hoe ga je hem dan importeren? Je moet aan de douane een verkoopcontract kunnen voorleggen he. Ofwel moet de handelaar hem gewoon verkopen als particulier. Gaat hij dan nog garanties kunnen geven?
                                    En waarom dan niet gewoon rechtstreeks kopen bij een particulier?

                                    Comment


                                    • Ik zou mijne alfa (http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=11662) graag willen inruilen voor ne BMW.
                                      Als ik dit allemaal goe lees en is naga op autoscout24.de zou ik hem beter dus in duitsland kopen.
                                      Den 1-serie steekt mijn ogen uit, maar ik vind hem wa te klein. Den "oude" 3 reeks touring staat ook op mijn verlanglijstje. Of de nieuwe 3 reeks berline, maar die gaat wa te duur uitvallen peins ik. Da krijg ik nooit verkocht bij mijn vrouwke.
                                      Dus eigenlijk schiet er alleen de 3 touring over.
                                      - 2de hands
                                      - automatische airco
                                      - leder
                                      - alu's 17"
                                      - diesel
                                      - en dan nog liefst in het zwart
                                      - GARANTIE

                                      Zouden jullie het riskeren? Kan ik dan misschien best wat bmw dealers afgaan in duitsland?
                                      Ik weet het ni goe!

                                      Comment


                                      • Iemand recente ervaringen met het particulier invoeren van een wagen uit duitsland? In sommige posts wordt hier aangehaald dat de wetgeving veranderd is aangaande de keuring en de nummerplaten die op het voertuig mogen hangen. Vorig jaar heb ik nog met transitplaten/eigen platen kunnen laten keuren maar als ik het goed begrijp zou dit nu niet meer kunnen? Ben je nu verplicht via een handelaar te gaan voor de keuring?
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
                                          Iemand recente ervaringen met het particulier invoeren van een wagen uit duitsland? In sommige posts wordt hier aangehaald dat de wetgeving veranderd is aangaande de keuring en de nummerplaten die op het voertuig mogen hangen. Vorig jaar heb ik nog met transitplaten/eigen platen kunnen laten keuren maar als ik het goed begrijp zou dit nu niet meer kunnen? Ben je nu verplicht via een handelaar te gaan voor de keuring?
                                          Ik heb zeer recent een wagen van een particulier ingevoerd. Ofwel moet je de originele platen hebben, ofwel moet je hem bij de keuring voorrijden met Z-platen. Andere platen gaat niet als ik het goed voorheb.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X