Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je in Duitsland een wagen koopt die ze hier in gereduceerd vermogen aanbieden, kan je daar dan een mouw aanpassen zodat je hier niet de volle pot moet betalen voor die paar pk's?
    Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
      Als je in Duitsland een wagen koopt die ze hier in gereduceerd vermogen aanbieden, kan je daar dan een mouw aanpassen zodat je hier niet de volle pot moet betalen voor die paar pk's?
      Reductie van de kW bij de invoerder (denk ik) laten doen. Iemand op het forum heeft dat trouwens laten doen en ik dacht dat het bij een BMW was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door marc36 Bekijk Berichten
        Ik heb er alleen een beetje moeite met het principe dat ik niet met duitse exportplaten naar de keuring mag, dit lijkt haast op een ontmoedigingsbeleid van de overheid. Nu diende ik op de goedwillendheid van een garagist te rekenen.
        Heeft hier iemand wel eens ooit een klacht over ingediend?

Wie heeft je dat verteld? Wij hebben onze wagen in Duitsland gehaald, van exportplaten voorzien die ook een BA omvatten en 2 weken geldig zijn.

En vervolgens hier keuring gedaan met de exportplaten en de auto ingeschreven.

Het kan perfect!

grtn,

Jean

Comment

• deze link is wel het vermelden waard:

Uw rechten als consument stoppen niet aan de grens. Schakel ECC België in voor gratis advies en bemiddeling.

Comment

• Kan je een wagen die in Duitsland inschreven is met 190kw, invoeren en inschrijven met minder kw?

Ik weet dat ze dat met moto's deden en inschreven onder 25kw dat je er met een klein rijbewijs kan mee rijden maar heb geen idee of dit met auto's ook lukt.

Weet iemand hier meer van?
            Merci !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TroffaesNico Bekijk Berichten
              Kan je een wagen die in Duitsland inschreven is met 190kw, invoeren en inschrijven met minder kw?

Ik weet dat ze dat met moto's deden en inschreven onder 25kw dat je er met een klein rijbewijs kan mee rijden maar heb geen idee of dit met auto's ook lukt.

Weet iemand hier meer van?
              Merci !
              Als er hier een uitvoering bestaat met minder KW kan het zijn dat de invoerder die dan kan laten omzetten naar die uitvoering. Invoerder van het merk contacteren zou ik zeggen.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Toch nog even aangeven dat je met Duitse transitplaten in België wel degelijk naar de keuring kunt. Ik heb het nl. al 2 keer zo gedaan waarvan de laatste keer een paar maand geleden.

Comment

• nmvtp
                  Last edited by hmn_pwr; 24/03/2008, 23:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                    deze link is wel het vermelden waard:

http://www.eccbelgie.be/upload/downl...rochure_nl.pdf
                    Ik las in dit document dat een wagen als nieuw beschouwd wordt als hij ofwel <6 maanden oud is ofwel <6.000 km heeft. Betekent dit dan ook dat hij in België niet gekeurd hoeft te worden omdat hij als 'nieuw' beschouwd wordt ?

Ik vrees van wel want als nieuw beschouwd worden is volgens de BTW wetgeving maar de regels van de keuring dat heeft niets met BTW te maken dus zal hij toch gekeurd moeten worden of vergis ik me ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hmn_pwr Bekijk Berichten
                      Ik las in dit document dat een wagen als nieuw beschouwd wordt als hij ofwel <6 maanden oud is ofwel <6.000 km heeft. Betekent dit dan ook dat hij in België niet gekeurd hoeft te worden omdat hij als 'nieuw' beschouwd wordt ?

Ik vrees van wel want als nieuw beschouwd worden is volgens de BTW wetgeving maar de regels van de keuring dat heeft niets met BTW te maken dus zal hij toch gekeurd moeten worden of vergis ik me ?
                      Je vergist je niet

Comment

• Veel oplichters op mobile.de en autoscout24?

Als ik zo even het overzicht van de wagens bekijk uit nieuwsgierigheid op die sites kom ik altijd wagens tegen aan belachelijke prijzen. Klik bv bij zoekactie maar eens naar audi, vw of bmw onder de 90000km en onder de 9000 euro, dan neem je maar recente wagen +2000 en surplus diesel en dan zie je toch belachelijke prijzen. Wat is de bedoeling van deze gasten en sommige hebben echt site met overzicht en dergelijke.

Bv http://home.mobile.de/home/homepageA...d=1&scopeId=AV maar zo kan ik je tientallen sites geven met exact dezelfde opmaak en even mooie prijzen. Al iemand het lef gehad om zo iemand te bezoeken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sam7 Bekijk Berichten

Bv http://home.mobile.de/home/homepageA...d=1&scopeId=AV maar zo kan ik je tientallen sites geven met exact dezelfde opmaak en even mooie prijzen. Al iemand het lef gehad om zo iemand te bezoeken?
                          Ik vind die prijzen hier niet overdreven goedkoop (buiten een enkele uitzondering)

Comment

• Is me dat even freaken. Als ik nu zoek op autoscout of mobile vind ik die wagens niet meer, ook niet op de link in post. Vanacht stonden er geheel andere auto's tussen.
                            Ik ga deze nacht nog es kijken of ze terug verschijnen.

Comment

• Ik sta op het punt naar een bmw te gaan kijken van 1998. Welke documenten moet hij kunnen voorleggen en is er een manier waarop ik kan verifiëren dat de wagen echt zoveel km heeft?

Nog tips waar ik moet op letten?

Comment

• Qua verzekering kan je dan wel misschien in orde zijn, maar als de politie je stopt ga je toch enkele boetes mogen verwachten vermits het voertuig niet ingeschreven staat bij het DIV.

Importeerde ongeveer 200 wagens uit Duitsland en met een broer die politiecommissaris is te Brussel ben ik altijd goed in de gaten gehouden...

Comment

• In hoeverre is zo'n duitse auto eigenlijk fiscaal aftrekbaar?

Comment

• de EU heeft geen 'tussenlandse' grenzen meer, dus evengoed als een Belgische.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                      In hoeverre is zo'n duitse auto eigenlijk fiscaal aftrekbaar?
                                      idd

in hoeverre is een duitse auto fiscaal aftrekbaar 1

en 2 : wat met de BTW ? moet ik dan een factuur vragen ZONDER btw op mijn zaak bv ?

is het dan TOCH interessant van een auto te kopen waar de BTW niet aftrekbaar is ? mehrwertsteur nicht ausweisbar ?

kan iemand dit verduidelijken aub ?

Comment

• Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om het volgende even te vertalen aub?

Getriebe Steuergerät Defekt sonst Neuwertiger Zustand. Voll Fahrberreit!!!

Comment

• getriebe betekent schakeling als ik mij niet vergis. zo betekent schaltgetriebe: manuele bak.

voorts staat er: volledig klaar om te rijden, maar toch zou er iets defect zijn ? raar

Comment

Working...
                                          X