Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zo heb ik mijn BMW X3 naar belgie gehaald.

0) Zoek 2dehandswagen op www.bmw.de
    1) Wagen moet 6 maanden oud zijn en meer dan 6000 km hebben! Ander betaal je 21% BTW.
    2) Stuur bestelcontract op / betaal 1ste voorschot.
    3) Na dat wagen ingeschreven is vraag copie van Zulassungsbescheinigung 1
    4) Boek vlucht naar München zo snel mogelijk , is goedkoper via brusselsairlines.
    5) 3 weken voor afhaling afspraak maken bij BMW voor vermogensverlaging. Let op doe dit op tijd ! Werkplaats BMW is dikwijls reeds 3 weken volgeboekt ! BMW: 03/890.97.11 Lodestraat 16 2880 Hinene (Bornem)
    6) Vraag verkoper duitse transitpaten op de wagen te zetten. Je moet hiervoor volmacht geven, daardoor komt de wagen ook op jouw naam te staan. Bij transitplaten zit automatisch ook een BA verzekering met groene verzekeringskaart van 10 dagen. Prijs: 55 euro verzekering + 50 euro voor transitplaten. Tip : Als je vermogen wil laten verlagen duurt dit minstens 10 dagen in België . Dus vraag eventueel verzekering voor 20 dagen bij je transitplaten.
    7) Wagen afhalen in Duitsland: Wat heb je nodig: transitplaten, geel contract Versicherungsbetättigung für Aufsfuhrkennzeichen, groene verzekeringskaart van de transitplaten, EG Certificaat van overeenstemming, Zulassungsbescheinigung Teil 1 en Teil 2, Koopcontract voor de douane met naam adres koper en verkoper, kilometerstand,chassisnummer, datum van aankoop, datum eerste inschrijving in Duitsland, type wagen. prijs zonder btw, vermelding 2dehandswagen
    Terug in België: Ga onmiddellijk naar BMW voor je vermogensverlaging 177 pk naar 163. Hierna ontvang je een attest van motorverlaging . Opgelet dit duurt een 10tal dagen soms tot een maand, hangt er van af hoe hard men werkt op het ministerie van verkeer. Op personenwagens@mobilit.fgov.be kan je navraag doen hoever het staat.
    Zonder attest kan je niet naar de DIV of wel betaal je inschrijvingstakst voor 177 pk ! prijs : 135 euro
    9) Ondertussen dat je op een attest moeten wachten doe je de andere papierwinkel. In de juiste volgorde ! ( je moet geen melding maken van je motorverlaging!)
    10) Aangifte van de wagen bij de Douane: vignet 705 genoemd. Adres : Voorstraat 41 , 3500 Hasselt. Je hebt nodig koopcontract, of factuur, Duits inschrijvingsbewijs Zulassungsbescheinigung Teil 1en 2,EG Certificaat van overeenstemming. Van de Douane krijg je roze formulier(aanvraag tot inschrijving van voertuig). Prijs : 1 euro
    11) Keuring van je wagen in keuringsstation. Op afspraak enkel via 090/202010 Tel keuring Alken : 078/059051. 2dehandskeuring gaat enkel met je duitse transitplaten die op jouw naam staan !!! , of je moet een handelaar vragen dat hij de keuring doet voor jou met Z-platen. Als het om een recente wagen gaat vraag dan bij de Belgische invoerder naar het Belgische PVGnummer, ander sta je voor niks bij de keuring en kan je teruggaan. Wat heb je verder nodig : Duits inschrijvingsbewijs Zulassungsbescheinigung Teil 1en 2,EG Certificaat van overeenstemming en je roze formulier waarop de keuring een stempel zet. + krijg je het groene keuringsbewijs . Prijs 53 euro
    12) Naar de verzekering : Met je koopcontract en roze formulier, sluit je verzekering af, verzekeraar zet stempel op je roze formulier.
    13) Naar de DIV voor je platen. Als je na 10 dagen je attest van motorverlaging hebt ontvangen kan je naar de DIV. Meenemen : Roze formulier, Groen keuringsbewijs, attest motorverlaging, Duits inschrijvingsbewijs Zulassungsbescheinigung Teil 1en 2,EG Certificaat van overeenstemming. Hierna krijg je je Belgische nummerplaat en inschrijvingsbewijs. Opgelet : Inschrijving kan enkel op dagen dat er een Douanier aanwezig is ! Voor Alken is dat Maandag-en Woensdagvoormiddag en Vrijdag.
    14)geniet van je wagen, ik betaalde maar 75 % van de nieuwprijs voor een x3 / 6maand oud / 12.000 km
    groeten carman
    Last edited by carman; 20/06/2008, 17:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
      0) Zoek 2dehandswagen op www.bmw.de
      1) Wagen moet 6 maanden oud zijn en meer dan 6000 km hebben! Ander betaal je 21% BTW.
      2) Stuur bestelcontract op / betaal 1ste voorschot.
      3) Na dat wagen ingeschreven is vraag copie van Zulassungsbescheinigung 1
      4) Boek vlucht naar München zo snel mogelijk , is goedkoper via brusselsairlines.
      5) 3 weken voor afhaling afspraak maken bij BMW voor vermogensverlaging. Let op doe dit op tijd ! Werkplaats BMW is dikwijls reeds 3 weken volgeboekt ! BMW: 03/890.97.11 Lodestraat 16 2880 Hinene (Bornem)
      6) Vraag verkoper duitse transitpaten op de wagen te zetten. Je moet hiervoor volmacht geven, daardoor komt de wagen ook op jouw naam te staan. Bij transitplaten zit automatisch ook een BA verzekering met groene verzekeringskaart van 10 dagen. Prijs: 55 euro verzekering + 50 euro voor transitplaten. Tip : Als je vermogen wil laten verlagen duurt dit minstens 10 dagen in België . Dus vraag eventueel verzekering voor 20 dagen bij je transitplaten.
      7) Wagen afhalen in Duitsland: Wat heb je nodig: transitplaten, geel contract Versicherungsbetättigung für Aufsfuhrkennzeichen, groene verzekeringskaart van de transitplaten, EG Certificaat van overeenstemming, Zulassungsbescheinigung Teil 1 en Teil 2, Koopcontract voor de douane met naam adres koper en verkoper, kilometerstand,chassisnummer, datum van aankoop, datum eerste inschrijving in Duitsland, type wagen. prijs zonder btw, vermelding 2dehandswagen
      Terug in België: Ga onmiddellijk naar BMW voor je vermogensverlaging 177 pk naar 163. Hierna ontvang je een attest van motorverlaging . Opgelet dit duurt een 10tal dagen voor je het attest hebt, zonder attest kan je niet naar de DIV of wel betaal je inschrijvingstakst voor 177 pk ! prijs : 135 euro
      9) Ondertussen dat je op een attest moeten wachten doe je de andere papierwinkel. In de juiste volgorde ! ( je moet geen melding maken van je motorverlaging!)
      10) Aangifte van de wagen bij de Douane: vignet 705 genoemd. Adres : Voorstraat 41 , 3500 Hasselt. Je hebt nodig koopcontract, of factuur, Duits inschrijvingsbewijs Zulassungsbescheinigung Teil 1en 2,EG Certificaat van overeenstemming. Van de Douane krijg je roze formulier(aanvraag tot inschrijving van voertuig). Prijs : 1 euro
      11) Keuring van je wagen in keuringsstation. Op afspraak enkel via 090/202010 Tel keuring Alken : 078/059051. 2dehandskeuring gaat enkel met je duitse transitplaten die op jouw naam staan !!! , of je moet een handelaar vragen dat hij de keuring doet voor jou met Z-platen. Als het om een recente wagen gaat vraag dan bij de Belgische invoerder naar het Belgische PVGnummer, ander sta je voor niks bij de keuring en kan je teruggaan. Wat heb je verder nodig : Duits inschrijvingsbewijs Zulassungsbescheinigung Teil 1en 2,EG Certificaat van overeenstemming en je roze formulier waarop de keuring een stempel zet. + krijg je het groene keuringsbewijs . Prijs 53 euro
      12) Naar de verzekering : Met je koopcontract en roze formulier, sluit je verzekering af, verzekeraar zet stempel op je roze formulier.
      13) Naar de DIV voor je platen. Als je na 10 dagen je attest van motorverlaging hebt ontvangen kan je naar de DIV. Meenemen : Roze formulier, Groen keuringsbewijs, attest motorverlaging, Duits inschrijvingsbewijs Zulassungsbescheinigung Teil 1en 2,EG Certificaat van overeenstemming. Hierna krijg je je Belgische nummerplaat en inschrijvingsbewijs. Opgelet : Inschrijving kan enkel op dagen dat er een Douanier aanwezig is ! Voor Alken is dat Maandag-en Woensdagvoormiddag en Vrijdag.
      14)geniet van je wagen, ik betaalde maar 75 % van de nieuwprijs voor een x3 / 6maand oud / 12.000 km
      groeten carman
      merci! dat geeft geeft nog eens een mooi overzichtje van hoe alles in het werk gaat spijtig genoeg moet je toch iets van Duits kennen om een auto in Duitsland te kunnen importeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
        merci! dat geeft geeft nog eens een mooi overzichtje van hoe alles in het werk gaat spijtig genoeg moet je toch iets van Duits kennen om een auto in Duitsland te kunnen importeren
        Das maar logisch zeker.
        I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• ah die duetsche sprache is toch gans einfach ofzo eh

Comment

• Is het eigenlijk nog steeds voordelig om een auto uit Duitsland in te voeren?
            Ik heb hier al wel zo een beetje rond gekeken en versta de meeste dingen,maar op de meeste duitse sites is er toch niet zo een groot prijsverschil.
            Ben op zoek naar een Audi A4 of Passat break, liefst rond 2004,met rond de 60 000km.
            Mijn budget is ongeveer 15000-20 000 euro.
            Is er iemand die mij hierover advies kan geven??

Groeten,

Wouter

Comment

• www.mobile.de

Comment

• Voor dat geld kan je zelfs een 2006 model krijgen

bv. 42.000km http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...&pageNumber=22

Comment

• Bedankt voor de snelle reactie.
                  Ik heb al een paar keer op mobile.de gekeken en zelfs een paar mensen gecontacteerd.
                  Ofwel kreeg ik geen reactie,ofwel één of ander dubieus verhaal.
                  Daarom zou ik liever mijn auto willen kopen in een VW of Audi- garage, waardoor ik ook nog eens garantie krijg.
                  En hier zijn de prijsverschillen toch wel heel klein,vergeleken met België.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                    Inderdaad, of anders gewoon met garageplaten...

jullie 535d kwam ook van Duitsland en jullie hadden die zelf gekozen klopt ?
                    maar Bavaria Motors heeft die auto naar Belgie gehaald klopt ?
                    die doet dat toch ook niet gratis denk ik , dus wat zijn de voordelen op die manier en wat kost het ?

bedankt

Comment

• Valt er in Duitsland eigenlijk te onderhandelen over de prijs??
                      Wat zijn jullie persoonlijke ervaringen hier rond??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                        Niemand die hier iets over weet te vertellen?
                        Op de eerste vraag, ja.

Van de tweede vraag zou ik zelf ook wel eens het antwoord willen weten.

Comment

• zie bericht 443...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wouterx Bekijk Berichten
                            Is het eigenlijk nog steeds voordelig om een auto uit Duitsland in te voeren?
                            Voor middenklassers en kleinere wagens is het na de BTW-verhoging in Duitsland een stuk minder interessant geworden (was vroeger 16%).

Dat is het wel nog voor (Duitse) wagens uit de hogere prijsklasse en voor modellen waar het aanbod in België relatief klein is (waarvan de prijs dus kunstmatig hoog is).

Voor een jonge, dure Benz, Audi, Bimmer of Porsche is het zeker nog wel interessant.

Feit dat er nog zoveel aan parallelimport wordt gedaan door handelaars in luxewagens zegt genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                              Voor middenklassers en kleinere wagens is het na de BTW-verhoging in Duitsland een stuk minder interessant geworden (was vroeger 16%).

Dat is het wel nog voor (Duitse) wagens uit de hogere prijsklasse en voor modellen waar het aanbod in België relatief klein is (waarvan de prijs dus kunstmatig hoog is).

Voor een jonge, dure Benz, Audi, Bimmer of Porsche is het zeker nog wel interessant.

Feit dat er nog zoveel aan parallelimport wordt gedaan door handelaars in luxewagens zegt genoeg.
                              Maar als ik bv naar MB in Duitsland ga zoeken dan zijn deze vaak nog duurder dan dat ik er in België vind.

Comment

• Invoeren uit nederland

moet ik BTW betalen in het land waar ik koop (Nederland) of in belgie bij invoeren van een 2de hands auto ouder dan 1 jaar ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steve093 Bekijk Berichten
                                  moet ik BTW betalen in het land waar ik koop (Nederland) of in belgie bij invoeren van een 2de hands auto ouder dan 1 jaar ?
                                  Land waar je koopt.

Comment

• 't Is te zeggen, je kunt ook kiezen om de BTW hier te betalen, maar aangezien je hier met 21% zit en in NL 19% kun je hem beter daar betalen.

Comment

• Hier mijn vraag even plaatsen. Ter info: ik heb een wagen gekocht in NL.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wouterx Bekijk Berichten
                                        Is het eigenlijk nog steeds voordelig om een auto uit Duitsland in te voeren?
                                        Ik heb hier al wel zo een beetje rond gekeken en versta de meeste dingen,maar op de meeste duitse sites is er toch niet zo een groot prijsverschil.
                                        Ben op zoek naar een Audi A4 of Passat break, liefst rond 2004,met rond de 60 000km.
                                        Mijn budget is ongeveer 15000-20 000 euro.
                                        Is er iemand die mij hierover advies kan geven??

Groeten,

Wouter
                                        als je naar recente wagens gaat bvb 6 maand oud , kan je dit nooit in belgie vinden,
                                        De nieuwprijs van mijn bmw in belgie was 45.000 euro ik heb hem in duitsland gekocht voor 33.000 , dat 12000 euro verschil, voor deze prijs haal je in belgie enkel een x3 van minsten 1jaar oud, en heb je dus het vorige modeljaar, kwa uiterlijk geen verschil, maar in verbruik door de nieuwe motoren zeker 1 liter minder verbruik, dus als je 40000 km rijdt per jaar een heel verschil. Dus het blijft de moeite om in duitsland rond te kijken.

Comment

• ik sta op het punt om een wagen te kopen in duitsland,
                                          de verkoper heeft een contract opgemaakt, maar das volledig in het duits...

kan iemand me helpen hiermee, dat ik niet eender wat teken...

dit is mijn mail adres: nico_cobbaert@hotmail.com

alvast bedankt..

Comment

Working...
                                          X