Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dorst Bekijk Berichten
    ik sta op het punt om een wagen te kopen in duitsland,
    de verkoper heeft een contract opgemaakt, maar das volledig in het duits...

kan iemand me helpen hiermee, dat ik niet eender wat teken...

dit is mijn mail adres: nico_cobbaert@hotmail.com

alvast bedankt..
    Kopieer het hier in een post en laat de cijfertjes weg .

Comment

• vraagje, weet er iemand hoelang je met invoer platen mag rijden, heb me laten vertellen dat er verschillende zijn. Zijn er van 1 maand maar ook van bv 6 maand? of kan je kiezen voor hoelang?

Comment

• Hello folks,

Een halfjaar geleden ben ik een garage tegen gekomen (op het net) vermoedelijk in Aken of Keulen waar ze wel het nederlands machtig zijn iemand toevallig een idee?

Een vraagje: vb 27800 € (MwSt ausw) wil dat zeggen dat voor een particulier dit de prijs is btw in en voor een zelfstandige dat hier de btw in mindering kan gebracht worden maw 23360 + 19% (4440) = 27800 dus in belgie krijg je als zelfstandige de helft van 4440 terug via de BTW?

Er zijn blijkbaar een aantal forum leden die hun zinnen zetten om een wagen in duitsland te gaan kopen... misschien kunnen we een groepsaankoop doen ;-) extra korting en we staan er niet alleen voor? Tis maar een idee hoor...

Groetjes
        Filip

Comment

• Als zelfstandige zal je dan de helft van de Belgische BTW moeten betalen, (dus 10.5% op de prijs ex btw), in Belgie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Als zelfstandige zal je dan de helft van de Belgische BTW moeten betalen, (dus 10.5% op de prijs ex btw), in Belgie.
            Als je de BTW betaald heb in duitsland dan moet je in belgie toch niet meer betalen of kan je de auto gewoon "meenemen" zonder btw te betalen in duitsland en dan hier betalen?

Btw in bij de dealer "kohl" in aken zou er een nederlandstallige verkoper zijn!

Comment

• heeft die garage een website? wat hebben ze allemaal?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                heeft die garage een website? wat hebben ze allemaal?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filipperke Bekijk Berichten
                  Ik vind die prijzen nu toch niet dadelijk goedkoper dan in België

Comment

Als je de BTW betaald heb in duitsland dan moet je in belgie toch niet meer betalen of kan je de auto gewoon "meenemen" zonder btw te betalen in duitsland en dan hier betalen?
                    Als je het over een nieuwe auto hebt, moet je daar de factuur voldoen ZONDER btw, en de btw gaan voldoen in Belgie in een douanekantoor

Comment

Als je het over een nieuwe auto hebt, moet je daar de factuur voldoen ZONDER btw, en de btw gaan voldoen in Belgie in een douanekantoor
                      het wordt een 2de hands

Comment

het wordt een 2de hands
                        dan hangt het er vanaf of je zelfstandige bent of niet dacht ik.

Comment

dan hangt het er vanaf of je zelfstandige bent of niet dacht ik.
                          Ben zelfstandige....

Wat vinden jullie van deze website...

Comment

• ik ben van plan om misschien een golf V 1.9 tdi aan te kopen in duitsland.
                            nu heb ik al heel wat wagentjes gevonden via auto.de maar waar moet ik allemaal op letten ?

om de wagen te importeren heb ik wel voldoende uitleg gevonden denk ik maar weet er iemand goede garages (betrouwbare) waar ik mijn wagen kan gaan zoeken ?

als je voorbeelden vind mag je deze ook altijd posten

ik zoek een VW Golf V 1.9tdi (het liefst een zwarte) manuele versnellingsbak, 3-deurs ... de standaarden
                            <100.000km +/- 10000euro

Comment

Ben zelfstandige....
                              Als zelfstandige kun je de auto in DE zonder BTW kopen (vermits het een BTW-auto is, natuurlijk, en geen marge-auto -> zie hierna), en moet je dan inderdaad in Belgie 21% BTW afdragen. De helft daarvan mag je weer terugvorderen, zodat per saldo 10,5% van de BTW verschuldigd is.

Marge-auto: een marge-auto is een auto die de handelaar ingekocht heeft van een particulier. Omdat hij van een particulier is geweest is er op de verkoop door de handelaar aan de volgende koper geen BTW aftrek mogelijk voor die koper. Macaber, want de handelaar moet wel BTW afdragen...

Comment

• Hey,

Het is inderdaad niet moeilijk om een Duitse wagen te importeren. Ik heb donderdag een Ford Mondeo ST220
                                gaan halen uit Duitsland. De hele papiermolen valt al bij al heel goed mee een zalige wagen trouwens !!
                                Last edited by ; 15/09/2008, 15:15. Reden: typfoutje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST220 Driver Bekijk Berichten
                                  Hey,

Het is inderdaad niet moeilijk om een Duitse wagen te importeren. Ik heb donderdag een Ford Mondeo ST220
                                  gaan halen uit Duitsland. De hele papiermolen valt al bij al heel goed mee een zalige wagen trouwens !!
                                  voorstellen!

Comment

• heeft er iemand ervaring met www.Neuwagen-Schnaeppchen.de?

Aankoop nieuwe wagen!
                                    sigpic

Comment

• Hier mijn wagen

Mondeo ST220 van 2004.
                                      25 300 km op de teller.
                                      Bijna full option

Ingevoerd uit Duitsland, eenvoudig en de moeite om eens over de grens te kijken.
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Van als de cc verkocht is gaan wij ons ook aan dit avontuur wagen en zal ik dit gehele topic gaan doorspitten. Gta; heb jij jou LSE bij een particulier gekocht? Waarom worden de meeste jonge wagens uitsluitend als halbjahreswagen verkocht?

Gr,

Rick
                                        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• hello,

Juist is een nieuwe A4avant in luxemburg samengesteld en daar kost dat spel maar 27 000 euro. Hier toch 3000.
                                          Dus vraagje hoe koop ik daar zoiets en voer dit naar belgie in?

robin

Comment

Working...
                                          X