Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Idd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoEn als ik het nu zo speel dat ik zelf de luxemburgse nationaliteit krijg, en mijn domicilie neem daar? dan moet ik daar een x-aantal tijd per jaar zijn, maar mag dan de rest van het jaar wel rijden met een luxemburgse plaat, of niet?BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Da's idd een mogelijkheid, uw domicilie verplaatsen. Qua nationaliteit denk ik dat je zelfs Belg mag blijven, maar daarvoor steek ik mijn handen niet in het vuur. De wagen moet dan wel minstens 6 maanden per jaar op Luxemburgs grondgebied zijn. Tjah regeltjes é.
Idd regeltjes
Mijn oma komt om de 4weken nog eens een weekje in luxemburg ofzo...
Voor de rest staat die wagen gewoon ondergronds in Knokke...dus in principe zijn ze in overtreding. hoewel die agentjes natuurlijk ook niet weten of hij ondergronds staat of in luxemburg...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaDa's pure theorie, en de facto onjuist.
En met een andere auto heeft m'n vader ooit nog een kleine drie maand op tijdelijke Duitse platen rondgereden (reden : de wagen moest ouder worden dan 6 maand om niet als "nieuw" te worden aangezien + 'ie wou wachten tot 't 1 januari was geworden omdat de auto dan voor 't eerst een jaartje later was ingeschreven en dus een jaartje jonger werd). Perfect legaal, nergens verboden. Alleen moet je dan wel tijdelijke platen voor 3 maand halen ginder, en die kosten deftig veel geld.
Afin. Theorie vs. realiteit.
Comment
-
ben net bezig een 320d te importeren vanuit duitsland.
2 weken geleden gaan kopen in dortmund, daar transitplaten geregeld voor 2 weken, was volstrekt legaal zeiden ze me.
Ondertussen naar douane geweest met roze formulier (krijg je in verzekeringskantoor), fahrzeugbrief, aankoopfactuur. Die brengen je roze formulier verder in orde.
Morgen moet ik naar keuring met dat formulier. Het is nu nog onduidelijk of ik de nummerplaten moet aanvragen in keuring of nadien bij verzekeringsagent.
Ik post een update zodra ik meer weet
Comment
-
Werkwijze bij het binnenbrengen van een auto van in de EG naar Belgie :
Als u als particulier een auto in het buitenland koopt, zijn een aantal maatregelen van toepassing. Afhankelijk van de plaats waar u de auto heeft aangekocht kan een verschillende fiscale regeling gelden. We gaan er vanuit dat u een personenauto invoert met de bedoeling om hem in eigen naam in België in het verkeer te brengen. Daaruit volgt dat u bij de douane formaliteiten zult moeten vervullen. Gelieve er ook rekening mee te houden dat de hiernavolgende regeling niet van toepassing is voor een auto die u naar België brengt ter gelegenheid van een verhuis.
Sedert de voltooiing van de Europese interne markt bepaalt het fiscale statuut van het land van aankoop t.o.v. de Europese Unie de aard van de formaliteiten die u moet vervullen om de douane- en fiscale toestand te regelen van een auto die u in het buitenland, als particulier, heeft aangekocht. De voornaamste gevallen zijn samengevat in een tabel.
Nadat u de auto heeft aangegeven zal de douane een vignet 705 kleven op de "aanvraag tot inschrijving van een voertuig" (roze formulier). Op die aanvraag zal zij bovendien vak W geldigmaken en u de aanvraag terugbezorgen. Die aanvraag bezorgt u, na vervollediging, aan de Directie voor de Inschrijving van de Voertuigen die uw voertuig zal inschrijven.
Wanneer u een auto koopt in een andere lidstaat van het BTW-gebied van de EG moet u een onderscheid maken tussen een nieuw aangekochte wagen of een andere. In vaktermen wordt dit een intracommunautaire verwerving genoemd. Op basis van de BTW-wetgeving zal de douane uw auto als nieuw beschouwen wanneer:de levering gebeurt binnen de zes maanden na de eerste ingebruiknameEN
de auto maximum 6000 km op de teller heeft op het tijdstip van de leveringBij aankoop van een nieuwe auto of een niet nieuwe auto moet u steeds formaliteiten vervullen op een Belgisch douanekantoor (naar keuze). Als het gaat om een nieuwe auto moet u verder een bijzondere BTW-aangifte(446) indienen. Bij de aankoop van een niet nieuwe wagen moet u geen aangifte doen maar moet u zich toch naar het douanekantoor begeven. Dit laatste is vereist om het vignet 705 te verkrijgen dat de douane op de aanvraag tot inschrijving kleeft. Aangezien het gaat om een intracommunautaire verwerving moet u geen rechten bij invoer betalen. In België is de BTW slechts verschuldigd indien het gaat om een nieuwe auto. Tenslotte merken we nog op dat het begrip nieuwe auto kan verschillen naar gelang de wetgeving die van toepassing is.
Voorbeeld 1
N.B. de gebruikte data vallen allen binnen hetzelfde kalenderjaar
U koopt in Barcelona een tweedehands voertuig aan op 18/10. Het voertuig is voor de eerste keer in het verkeer gebracht op 15/3. U neemt een verzekering voor het voertuig en laat het op uw naam in Spanje inschrijven in een tijdelijke reeks zodat u met het voertuig naar België kunt rijden. U gaat het voertuig zelf ophalen op 20/10. Op dat ogenblik heeft het voertuig 5500 km op de teller staan. Wanneer u zich in België met de auto op het douanekantoor aanbiedt staan er ondertussen 6900 km op de kilometerteller. De intracommunautaire verwerving van het voertuig is in België in uw hoofde belastbaar en vindt plaats op 20/10. De douane zal de auto als nieuw beschouwen omdat het aantal kilometers telt op het tijdstip van levering van het voertuig aan de koper.
Voorbeeld 2
N.B. de gebruikte data vallen allen binnen hetzelfde kalenderjaar
U koopt op 18/10 in Frankrijk een tweedehands voertuig aan dat op dat ogenblik 7000 km op de teller staan heeft en dat voor het eerst in gebruik werd genomen op 15/05. U neemt het voertuig onmiddelijk mee op een aanhangwagen. Bijgevolg moet de BTW het voertuig als nieuw beschouwen. U geeft de intracommunautaire verwerving echter slechts aan op 25/11 (meer dan 6 maanden na de eerste ingebruikname) op een Belgisch douanekantoor. De intracommunautaire verwerving is toch belastbaar met Belgische BTW vermits het voertuig reeds op 18/10 aan u werd geleverd en het op dat tijdstip nieuw was inzake BTW. Het tijdstip om te bepalen of het voertuig al dan niet nieuw is inzake BTW, is het tijdstip waarop het geleverd wordt.
fase actie
1 binnenkomen in
België na aankoop auto in een andere lidstaat zich altijd aanbieden op een Belgisch douanekantoor (naar keuze)
2 voor te leggen stukken op het douanekantoor indien dan
nieuwe auto bijzondere BTW-aangifte inzake intracommunautaire verwerving van nieuwe vervoermiddelen (446)
aankoopfactuur (of aankoopbewijs) en eventuele andere handelsdocumenten
in voorkomend geval origineel buitenlands inschrijvingsbewijs
aanvraag tot inschrijving van een voertuig waarvan de rubrieken T behoorlijk zijn ingevuld
niet nieuwe auto aankoopfactuur (of aankoopbewijs) en eventuele andere handelsdocumenten
in voorkomend geval origineel buitenlands inschrijvingsbewijs
aanvraag tot inschrijving van een voertuig waarvan de rubrieken T behoorlijk zijn ingevul
3 betalen van de BTW indien dan
nieuwe auto 21 % op de aankoopwaarde eventueel verhoogd met bepaalde kosten*
niet nieuwe auto geen BTW te betalen
4 douane kleeft vignet 705 op aanvraag tot inschrijving
(roze formulier) de douane maakt vak W van de aanvraag geldig de douane geeft u de aanvraag terug
5 u bezorgt de aanvraag aan de Directie voor de Inschrijving van de Voertuigen(D.I.V.) die de inschrijving aflevert
*De maatstaf van heffing voor de BTW wordt bepaald door de factuurwaarde van het goed verhoogd met alle kosten tot op de plaats van bestemming
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door axeldbquestion: met duitse transitplaten mag je toch enkel in duitsland rondrijden? Het woord zegt het toch zelf? Dus dwz platen verhangen wanneer je in eigen land aankomt. Correct me if I'm wrong...
En neen, ze gelden dus voor de ganse transit, dus tot aan jouw deur. Zou nogal stom zijn om transitplaten te maken die maar tot aan de grens gelden, omdan voor het stuk grens-thuis op geen énkele manier legaal met de auto tot aan je garage te kunnen rijden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door serialben net bezig een 320d te importeren vanuit duitsland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door serialHet is nu nog onduidelijk of ik de nummerplaten moet aanvragen in keuring of nadien bij verzekeringsagent.
Ik post een update zodra ik meer weet
Als je je inschrijvingsformulier verzendt naar de DIV, kan je dus aankruisen "Nieuwe plaat" of "Bestaande plaat". Kruis je 't eerste aan, dan zal je een nieuwe plaat worden opgestuurd. Als je 't tweede aankruist schrijf je je auto in op een reeds op de naam van dezelfde inschrijvende persoon geregistreerde nummerplaat.
Je kan ook met 't inschrijvingsformulier naar een DIV-kantoor gaan. Daar geef je 't af, en krijg je (als je "Nieuwe plaat" aankruiste) meteen een nieuwe nummerplaat mee.
Comment
-
Seg Gta, als je nu een particuliere wagen wil kopen in Duitsland is dat aan te raden? Vergt dit juist dezelfde procedure als beschreven?2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
Comment
-
Na het zien van een bijzonder interessante Audi A3 in Duitsland, mailde ik de verkoper om even contact op te nemen per email. Ik kreeg het volgende terug:
Dear Sir,
My name is John Ferguson I am a sales-agent at ShcSale&HotRiderz Team (www.hotriderz.com).
I'm located in London UK and I can get you free shipping.
This month we are running a non profit business, you can buy our cars at a very
low price.The car is still for sale, as you see in the pictures the car is in perfect conditions, and don't have any accidents.We have with the cars all the legal documents so you can verify the car without problems.
We sell European cars with the steering wheel on the left side.
Look how we will make this transaction to be safe for both of us:
-we will use to ship the car an Escrow Company like SafeOnlineScout Ltd. and if you
want to know more details about this escrow company please check the website
www.safeonlinescout.com. This company will made the shipment full insured,with
tracking number and contract of sale,and we need to sign this contract.
-the merchandise will remain under Safe Online Scout costody for 30 Days
The shipping cannot be stoped if the shipment is out of the senders country limits.
Shipping fees and charges are covered by us.
-after that you will receive the tracking number to verify the shipment online and the contract for sale to sign it.
-the next step is to complete the payment for the initial deposit to one of Safe
Online Scout Ltd. agents located in the United Kingdom. First you need to send 50% from the total amount of the car and the rest after you receive the car. As soon as the confirmation of payment is received, Safe Online Scout Ltd. will deliver the car at your provided address.
-Safe Online Scout Ltd. offers a 7-days return policy. If by any reason, you do not agree with the package content you have 7 days in which you can return it to Safe Online Scout Ltd. You will have a full refund of your money including the transfer fees. If you want to keep the car, you need to send us the rest of the money.
If you agree I will attach you a sample with the contract.
Thank you very much and good luck!
ShcSale&HotRiderz.Inc
+44/07040124860
p.s - if you don't know to talk, or to write in English language, please use
www.altavista.com to translate our text, and yours when you write back to us.
Wat denken jullie ervan? Lulkoek?
gTa, jij hebt ongetwijfeld ook ervaring om een Duitse wagen op naam van de firma te kopen hier in Belgie? Is daar nog iets bijzonder mee?Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
-
Vorige maand had 'k met mijn vriendin ook zitten kijken op Duitse sites voor een Beetle/Mini, een paar mails gestuurd en we kregen een gelijkaardige mail terug zoals die van jou.
Dan hadden we teruggemaild dat we naar Engeland kwamen, kijken of alles in orde was (papieren, geen schade....) en dat we cash geld zouden meebrengen. Hierop hebben we geen antwoord gekregen...
Lulkoek als je het mij vraagt
Comment
-
idd en meestal gaat dit om wagens die goed uitgerust zijn en merkbaar veel goedkoper zijn dan andere exemplaren dus zoiets vind ik zowiezo al verdacht.
Oorspronkelijk geplaatst door SuperRaceVorige maand had 'k met mijn vriendin ook zitten kijken op Duitse sites voor een Beetle/Mini, een paar mails gestuurd en we kregen een gelijkaardige mail terug zoals die van jou.
Dan hadden we teruggemaild dat we naar Engeland kwamen, kijken of alles in orde was (papieren, geen schade....) en dat we cash geld zouden meebrengen. Hierop hebben we geen antwoord gekregen...
Lulkoek als je het mij vraagt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D SqualoidWat denken jullie ervan? Lulkoek?
En ik weet niet hoor, een sales-agent dat zoveel spellingsfouten maakt in zijn moedertaal lijkt mij ook maar iets dubieus.
Comment
Comment