Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
    jammer ze moesten dat item toevoegen in de gids de mannen zouden nogal bijverdienen
    robin

Via google zoeken naar " Werksangehöriger "
    sigpic

Comment

• Vraagje (weet niet of het hier al staat maar geen zin om alles door te lezen )

Stel dat ik een auto wil kopen in Duitsland maar niet wil inschrijven hier. Moet je dan ook die hele procedure volgen?
      Of is de verzekering waarschuwen genoeg om de auto dan met mijn eigen platen naar huis te rijden?
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• aoto importeren frankrijk

Hallo,

De auto die ik wil importeren heeft een carte gris?

Is dit voldoende of heb ik nog iets nodig?

Carte gris is het inschrijvingsformulier zeker?

thx flip

Comment

• Ik heb enkele pagina's doorgelezen van dit topic maar het is me nog niet erg duidelijk geworden hoe je nu precies een auto uit Duitsland kan halen.

In de instructies uit de eerste post heeft men het erover om de wagen te gaan halen met je eigen platen nadat je je verzekering hebt doorgegeven dat je graag tijdelijk een andere wagen zou verzekeren. Dit is illegaal dus niet echt een optie.

Dan heeft men het vanaf een bepaalde pagina over die Duitse transitplaten waarmee je wel naar hier kan rijden. Hoe zijn die verzekerd? Via je eigen verzekeraar?

En dan heb je nog de tweedehandskeuring? (Die bij het schrijven van de openingspost nog niet bestond, toen kon je wel nog met je tijdelijk verzekerde platen naar de keuring) Die moet je met handelaarsplaten laten uitvoeren veronderstel ik?

Dus ik denk dat het als volgt hoort:
          -Transitplaten laten aanvragen door verkoper.
          -Naar hier rijden en de een vignet aanvragen bij de douane.
          -De wagen laten keuren voor verkoop met Z-platen.
          -Met de op de keuring afgeleverde aanvraag tot inschrijving + het vignet van de douane en je verzekeringsvignet kan je de wagen inschrijven.

Als dit klopt is de enige vraag die ik nog heb hoe de wagen op Duitse transitplaten verzekerd wordt?
          Zoals het in de openingspost staat en je de wagen met eigen platen kan afhalen en laten keuren (voor de invoer van de tweedehandskeuring) was het inderdaad heel eenvoudig om een wagen in te voeren maar nu zou ik dat toch niet meer durven zeggen.
          Aangezien de transitplaten aangevraagd moeten worden moet je zowiezo al eens op voorhand naar DE voor de bezichtiging, je moet de handelaarsplaten betalen, de tweedehandskeuring en de transitplaten ook nog zeker?

Nathan
          Last edited by Gere; 10/10/2008, 15:18.
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Dus ik denk dat het als volgt hoort:
            -Transitplaten laten aanvragen door verkoper.
            -Naar hier rijden en de een vignet aanvragen bij de douane.
            -De wagen laten keuren voor verkoop met Z-platen.
            -Met de op de keuring afgeleverde aanvraag tot inschrijving + het vignet van de douane en je verzekeringsvignet kan je de wagen inschrijven.

Als dit klopt is de enige vraag die ik nog heb hoe de wagen op Duitse transitplaten verzekerd wordt?
            Zoals het in de openingspost staat en je de wagen met eigen platen kan afhalen en laten keuren (voor de invoer van de tweedehandskeuring) was het inderdaad heel eenvoudig om een wagen in te voeren maar nu zou ik dat toch niet meer durven zeggen.
            Aangezien de transitplaten aangevraagd moeten worden moet je zowiezo al eens op voorhand naar DE voor de bezichtiging, je moet de handelaarsplaten betalen, de tweedehandskeuring en de transitplaten ook nog zeker?

Nathan[/quote]

De eerste post is ondertussen bullshit,
            je laat de auto gewoon keuren met transitplaten, je hoeft hiervoor geen z platen , transitplaaten staan op jouw naam.
            bij de transitplaten zit een verzekering. ( je kan geen transitplaten krijgen als je er geen verzekering bij neemt) moet je door de verkoper laten doen.

Comment

• ik dacht dat je geen keuring kreeg met transitplaten?
              Ik dacht dat het of met Z platen was, of met de platen waarmee het voertuig het laatst was ingeschreven in het buitenland.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten

Nathan

Vroeger kon je een wagen laten keuren met een plaat waarop hij niet was ingeschreven, nu kan je dit enkel nog met Z platen of transitplaten. Mocht ik een auto uit Duitsland importeren, wat vroeg of laat zal gebeuren, dan rij ik de auto met mijn eigen platen naar België en laat ik hem keuren met Z platen die ik huur bij een garage. Dat is denk ik de goedkoopste oplossing ook al is het niet helemaal legaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  ik dacht dat je geen keuring kreeg met transitplaten?
                  Ik dacht dat het of met Z platen was, of met de platen waarmee het voertuig het laatst was ingeschreven in het buitenland.
                  Toch wel, ik heb mijn coupe laten keuren met de NL transitplaten. Geen enkel probleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filipperke Bekijk Berichten
                    Ben zelfstandige....

Wat vinden jullie van deze website...

http://www.autohusb2b.de/cms/
                    Deze handelaar any good?
                    Of liefst zo ver mogelijk van weg blijven?

Met welke handelaars of garages hebben jullie ervaring in de grensstreek?

Comment

• Klein artikeltje uit Autobild.

reportage gebrauchtwagen gebraucht gebrauchte händler eu-import polen schnäppchen rabatt großhändler niedersachsen bockel

Comment

• Brauch mal eure Hilfe, hab ein paar Fragen zu DAT Autohus (www.autohus.de). Sufu hat nichts passendes / aktuelles ausgespuckt :rolleyes:, also ist jetzt euer W…

Comment

• Kan je me een kleine synopsis geven?
                          Ik heb de beide zaken doorlezen en heb nu nog niet door of ze positief of negatief waren

Gok toch op negatief!
                          Moet dringend werken aan m'n kennis Duits...

Comment

• Hoe ik het 3j geleden gedaan heb voor een 2de hands:
                            1) samengewerkt met een garagist uit België. Iemand die m'n vader al 30j kent en die veel auto's invoert uit Duitsland
                            Altijd beter dat er iemand meegaat die iets van auto's kent, die goed duits spreekt en een garagist krijgt meestal nog extra korting.
                            In mijn geval nog 1.000 euro van de prijs gedaan omdat ze toch geen garantie moeten geen voor export.
                            2) Auto gezocht op Mobile.de
                            Je moet snel beslissen want de mooie zijn even snel verkocht. Uiteindelijk één gevonden en direct vertrokken. Auto bekeken, ff proefrit gedaan, cash betaald en dan terug gekeerd naar België. Met garageplaten was dus eigenlijk niet mag in Duitsland maar geen problemen gehad.
                            3) In België is die garagist dan naar de Douane geweest en naar de keuring. Week later kon ik m'n auto ophalen.

Comment

• Efkes een kleine aanvulling ter info.

Met die transitplaten met gele band (Kurzzeitkennzeichen) mag je je in België sinds kort niet meer bij de keuring aanbieden. T.t.z je kan altijd proberen maar je zal worden teruggestuurd.
                              Strikt gezien mag je met die platen zelfs niet buiten Duitsland rijden.

Met die met rode band (Zollkennzeichen) is er geen enkel probleem. Je rijdt hier volledig legaal rond en je kan er ook mee naar de keuring.

Comment

• Is dat mogelijk een BMW 520d te vinden in duitsland vna het vorige model met automatik?

Comment

• Invoeren

Ik heb vorige week een auto van bwj 2001 uit duitsland gekocht heb nog niet ingevoerd
                                  ik heb een factuur en er staat zo op

prijz 11450€
                                  btw(19%) leeg
                                  totaal 11450 €

normaal is btw wel inbegrepen .
                                  moet ik dan nog btw betalen hier in belgie als ik met dit factuur naar duane zou moeten gaan ????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieter20 Bekijk Berichten
                                    Is dat mogelijk een BMW 520d te vinden in duitsland vna het vorige model met automatik?
                                    Neen. Handgeschakeld wel.
                                    www.mobile.de
                                    www.autoscout.be (wel even zoeken in duitsland aanvinken bij gedetailleerd zoeken)

Comment

• invoeren

aan musti066
                                      als de aankoop van je wagen is gebeurd bij een particulier moet je geen btw meer betalen
                                      is hij echter aangekocht bij een handelaar moet je btw betalen
                                      wat ik kan aflijden uit je faktuur gegevens is er geen btw betaald in Duitsland,dit moet vermeld staan op je faktuur
                                      aankoop bij handelaar in jouw geval had er moeten staan
                                      fahrzeug 9275
                                      mwst 2175
                                      gesamtbetrag 11450

Comment

• musti066

Oorspronkelijk geplaatst door ericbullet Bekijk Berichten
                                        aan musti066
                                        als de aankoop van je wagen is gebeurd bij een particulier moet je geen btw meer betalen
                                        is hij echter aangekocht bij een handelaar moet je btw betalen
                                        wat ik kan aflijden uit je faktuur gegevens is er geen btw betaald in Duitsland,dit moet vermeld staan op je faktuur
                                        aankoop bij handelaar in jouw geval had er moeten staan
                                        fahrzeug 9275
                                        mwst 2175
                                        gesamtbetrag 11450

dan zou ik nieuwe factuur laten maken door handelaar met mwst inclusief

of zou ik zelf er ene maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieter20 Bekijk Berichten
                                          Is dat mogelijk een BMW 520d te vinden in duitsland vna het vorige model met automatik?
                                          Nee want een 520d (vorig model) was niet te verkijgen met automaat

Comment

Working...
                                          X