Oorspronkelijk geplaatst door dieter20
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenWat is er met de mercedes gebeurd?
het is voor mij
de 525d is die voor de facelift te vinden in 143 pk versie?
denk dat het ofwel een 520d manueel of een 320d automaat word
ik geraak er maar niet uit aangezien automaat mn voorkeur heeft maar een 5-reek zie ik wel zeer graag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieter20 Bekijk Berichtende 525d is die voor de facelift te vinden in 143 pk versie?
Comment
-
Ben vorige week naar autokeuring in Rotselaar geweest ivm keuring buitenlands voertuig icm transitplaten. Daar wist men mij te vertellen dat er twee types zijn: rode en gele. De gele zouden enkel in Duitsland zelf geldig zijn, de rode zijn internationaal geldig (en dus iets duurder).
Tweedehandskeuring kan enkel met RODE transitplaten, let er dus mee op als je die aanvraagt in het buitenland.
Iemand een idee wat dit kost? Ik heb bij twee handelaars navraag gedaan, de ene zegt 200EUR voor 5 dagen, en de andere spreekt over 250 voor 4 weken, wel een serieus verschil toch!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krifo Bekijk BerichtenBen vorige week naar autokeuring in Rotselaar geweest ivm keuring buitenlands voertuig icm transitplaten. Daar wist men mij te vertellen dat er twee types zijn: rode en gele. De gele zouden enkel in Duitsland zelf geldig zijn, de rode zijn internationaal geldig (en dus iets duurder).
Tweedehandskeuring kan enkel met RODE transitplaten, let er dus mee op als je die aanvraagt in het buitenland.
Iemand een idee wat dit kost? Ik heb bij twee handelaars navraag gedaan, de ene zegt 200EUR voor 5 dagen, en de andere spreekt over 250 voor 4 weken, wel een serieus verschil toch!
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenEfkes een kleine aanvulling ter info.
Met die transitplaten met gele band (Kurzzeitkennzeichen) mag je je in België sinds kort niet meer bij de keuring aanbieden. T.t.z je kan altijd proberen maar je zal worden teruggestuurd.
Strikt gezien mag je met die platen zelfs niet buiten Duitsland rijden.
Met die met rode band (Zollkennzeichen) is er geen enkel probleem. Je rijdt hier volledig legaal rond en je kan er ook mee naar de keuring.
Comment
-
Prijs hangt af van hoelang uw plaat geldig moet zijn en bij wie je de verzekering neemt.
In de grote Zulassungsstellen (de Duitse DIV-antennes zeg maar) staan gele mannetjes van de ADAC om u dergelijke verzekeringen aan te smeren.
Niet doen, je betaalt veel te veel.
Ik ga altijd via www.deckungskarten.eu
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenPrijs hangt af van hoelang uw plaat geldig moet zijn en bij wie je de verzekering neemt.
In de grote Zulassungsstellen (de Duitse DIV-antennes zeg maar) staan gele mannetjes van de ADAC om u dergelijke verzekeringen aan te smeren.
Niet doen, je betaalt veel te veel.
Ik ga altijd via www.deckungskarten.eu
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krifo Bekijk Berichtensorry Dimas, ben het vorige week gaan navragen (voor jouw bericht geplaatst werd) en wou het nu met jullie delen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenHoe doe je dat dan? Je haalt een transitplaat waarmee je direct naar huis wilt rijden, maar dan heb je je verzekering nog niet geregeld en dat is via die site toch niet a la minute te regelen? Of kun je al verzekeren zonder dat je je kentekenplaat weet?
Dus je moet een geldige Deckungskarte hebben nog voor je de Zulassungsstelle binnenstapt of je mag een nieuw nummerke trekken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenNeen het is omgekeerd, zonder verzekering krijg je zelfs geen nummerplaat.
Dus je moet een geldige Deckungskarte hebben nog voor je de Zulassungsstelle binnenstapt of je mag een nieuw nummerke trekken
Ja ik heb mijn transitplaten via een maat van de handelaar waar ik mijn auto heb gekocht. Louche boel, dat sowieso, maar ach, als ik maar platen had .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenAh...
Ja ik heb mijn transitplaten via een maat van de handelaar waar ik mijn auto heb gekocht. Louche boel, dat sowieso, maar ach, als ik maar platen had .
Mijn advies is: als je wil importeren, let dan goed op. Er zijn er veel die in de jaren stillekes al eens een auto geïmporteerd hebben en u dan - met de beste bedoelingen weliswaar - zeggen wat je moet doen.
Feit is dat de regels van het spel soms veranderen en voor je het weet ben je totaal niet in orde.
Puntjes op de i mag de Belgische verkeerspolitie zelfs een wagen met Kurzzeitkennzeichen in beslag nemen wegens niet ingeschreven en niet verzekerd.
Het zal je maar overkomen als je met je nearly new Cayenne Turbo het land binnen rijdt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenIk had wel rode platen hoor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenJa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieter20 Bekijk Berichtenvanaf welk bouwjaar en maand liefst ook is de 520d facelift?
Persoonlijk zou ik in jou geval wel zoeken naar een facelift als je automaat wilt. Bij de prefacelift is dit nog een 4-traps, bij de facelift een 5-traps.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenIk begrijp uw zin niet zo goed maar mijn schoonvader had een 525d prefacelift met 143 Pk en deze was van 2000.
Persoonlijk zou ik in jou geval wel zoeken naar een facelift als je automaat wilt. Bij de prefacelift is dit nog een 4-traps, bij de facelift een 5-traps.
Ik bedoelde vanaf welk bouwjaar was er de facelift voor de 520d
Bedankt
Comment
-
Nog een vraagje: stel dat ik met transitplaten naar de keuring ga, moet ik op dat moment al een nieuwe verzekering hebben afgesloten? Op dat ogenblik ben ik toch verzekerd door die transitplaten dus zou ik denken van niet?
Ik zou immers de keuring al willen doen in november (van als ik wagen invoer), maar de wagen pas inschrijven eind december, en dus verzekering ook pas dan starten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krifo Bekijk BerichtenNog een vraagje: stel dat ik met transitplaten naar de keuring ga, moet ik op dat moment al een nieuwe verzekering hebben afgesloten? Op dat ogenblik ben ik toch verzekerd door die transitplaten dus zou ik denken van niet?
Comment
Comment