Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe lang kan je eigenlijk met transit-platen rondrijden ? Slechts 1 maand ? Of kan je na 'n maand opnieuw transitplaten aanvragen ?

Comment

• transitplaten

op de transitplaten zelf staat de vervaldatum, op die einddatum vervallen ze en ook je verzekering,je moet dus voor deze vervaldatum een keuring ondergaan hebben
      de geldigheidsperiode bepaal je zelf,die is vrij duur ongeveer 450 euro voor 2 maanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
        Hoe lang kan je eigenlijk met transit-platen rondrijden ? Slechts 1 maand ? Of kan je na 'n maand opnieuw transitplaten aanvragen ?
        Zolang de Tüv (keuring) van het voertuig geldig is maar met een maximum van 12 maanden.
        Na 3 maanden (vanaf dag 91) moet je wel pro rata Duitse verkeersbelasting betalen.

Comment

• In welke mate verschilt het importeren van een auto uit Frankrijk, met eentje uit Duitsland?

Comment

• Nog even kort:

- waar kan ik zo'n transitplaat bekomen ?
            - welke documenten moet ik meenemen als ik een transitplaat ga aanvragen ?
            - moet de vorige eigenaar mee gaan ?
            - moet je zo'n transitplaat aanvragen in de regio waar je de wagen koopt ? of hoeft dit niet ?

Comment

• Ik veronderstel dat er bij 'n 190D van 1986 nog geen Europees gelijkvormigheidsattest zit ? ...

Comment

• - waar kan ik zo'n transitplaat bekomen ?
                Zulassungsstelle (vergelijkbaar met DIV antennes hier)

- welke documenten moet ik meenemen als ik een transitplaat ga aanvragen ?
                uw pas, verzekeringsbewijs (Deckungskarte), keuringsbewijs (Tüv), Zulassungsbescheinigung (de vroegere Fahrzugbrief, equivalent van roze kaart bij ons), aankoopfactuur kan soms ook handig zijn, centjes

- moet de vorige eigenaar mee gaan ?
                in principe niet, tenzij het voertuig nog niet 'Abgemeldet' (uitgeschreven) is, dat kan enkel de vorige eigenaar doen (die moet dan ook zijn platen inleveren)

- moet je zo'n transitplaat aanvragen in de regio waar je de wagen koopt ? of hoeft dit niet
                geen idee eerlijk gezegd
                in principe zou het niet mogen uitmaken

Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                Ik veronderstel dat er bij 'n 190D van 1986 nog geen Europees gelijkvormigheidsattest zit ? ...
                Heel weinig kans.

Comment

Ik veronderstel dat er bij 'n 190D van 1986 nog geen Europees gelijkvormigheidsattest zit ? ...
                  Europese gelijkvormigheidsattesten bestaan pas sinds '98 of '99 geloof ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                    Europese gelijkvormigheidsattesten bestaan pas sinds '98 of '99 geloof ik.
                    Je hebt dit voor jou Audi kunnen aanvragen in Zwijnaarde ? (hoe lang duurde dit ? ) (dus alles: douane, keuring, attest)

Comment

• AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Wat is het addertje hier?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                        een cijfertje vergeten

Comment

• Vraagje, in hoeverre is de openingspost van gTa nog up to date, aangezien deze toch al 5 jaar oud is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                            Vraagje, in hoeverre is de openingspost van gTa nog up to date, aangezien deze toch al 5 jaar oud is?
                            gewoon alles doorlezen, dan weet je het wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                              gewoon alles doorlezen, dan weet je het wel
                              Geen probleem, het zijn maar 20 pagina's

Comment

Je hebt dit voor jou Audi kunnen aanvragen in Zwijnaarde ? (hoe lang duurde dit ? ) (dus alles: douane, keuring, attest)
                                Douane gaat snel, efkes via het loket passeren en is direct geregeld.
                                Ik heb voor mijn attest een afspraak gemaakt bij D'Ieteren in Brussel - was binnen de 2u in orde.
                                De keuring is een 2de hands keuring en kan op afspraak.

Gans de procedure was bij mij op 1 week rond.

Comment

• Ik heb nu deze info gevonden:

Als je een wagen hebt gevonden, moet hij uiteraard ook thuis geraken. Je kan vragen aan een transporteur om de wagen naar België te halen. Afhankelijk van de afstand kan zo’n transport flink in de papieren lopen. In vele gevallen is het goedkoper om zelf met de wagen naar huis te rijden. In dat geval heb je wel transit-nummerplaten nodig en die koop je best in het land waar je de wagen koopt. Eens in België, moet je eerst naar het douanekantoor om de wagen in te klaren. Daarvoor heb je een correcte factuur en het buitenlands inschrijvingsbewijs nodig. Als je die kan voorleggen, ontvang je daar voor welgeteld drie eurocent een formulier 705. Dat is het roze formulier waarmee je later ook nummerplaten kan aanvragen.

De volgende stap is de technische keuring. Recente wagens hebben een Europees Gelijkvormigheidsattest, ook wel eens COC-attest genoemd. Dat document wordt op de keuring aanvaard. Dan kan de wagen een normale keuring doorlopen als elke andere wagen. Deze keuring is altijd verplicht, zelfs wanneer de wagen jonger is dan 4 jaar. Als de wagen geen COC-attest heeft, moet hij een procedurekeuring ondergaan en dat kan slechts in enkele keuringstations. Informeer je vooraf of het keuringstation zo’n keuring kan uitvoeren. Wanneer de wagen is gekeurd, hoef je enkel nog een vignet te halen bij je verzekeringsmakelaar om aan te tonen dat de wagen weldegelijk is verzekerd.

Met die documenten ga je naar de DIV om de nummerplaten af te halen. Informeer ook hier vooraf want bij een wagen die uit het buitenland komt, moet er een douanier in de DIV-antenne aanwezig zijn. Er zijn slechts enkele antennes waar dat het geval is en de douanier komt er slechts enkele voormiddagen per week. Even bellen, kan je een teleurstelling besparen.

Dus dit klopt niet ? Die speciale keuring moet gebeuren bij de Invoerder ?

Comment

• Klopt wel. Er zijn 2 mogelijkheden: ofwel ga je zoals hier vermeld naar een keuringsstation ofwel ga je via de invoerder.
                                    De eerste mogelijkheid neemt meer tijd in beslag omdat Brussel er dan nog tussenkomt en je dus het gelijkvormigheidsattest niet onmiddellijk krijgt. Als je via de invoerder gaat krijg je dit direct.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                      Klopt wel. Er zijn 2 mogelijkheden: ofwel ga je zoals hier vermeld naar een keuringsstation ofwel ga je via de invoerder.
                                      De eerste mogelijkheid neemt meer tijd in beslag omdat Brussel er dan nog tussenkomt en je dus het gelijkvormigheidsattest niet onmiddellijk krijgt. Als je via de invoerder gaat krijg je dit direct.
                                      Ok, in mijn situatie ga ik dus best naar de invoerder.
                                      Ik hoop dat ik alles kan rondkrijgen in 1 dag ...

Comment

• Wat vinden jullie van deze site?
                                        Dit is VEEEEEELLL te mooi om waar te zijn.
                                        www.bel-autos.tk

gevonden via mobile.de

Comment

• Hunne privacy policy gezien?

Voluptate velit esse cillum dol oreu fugiat nulla pari ur.
                                          Excepteu sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officierunt mollit anmest laborumed ut perspiciatis unde omnisisteatus error sit voluptatem accusanti uoloremque laudantium, tot rem aperiam, eaque ipsa qua ab illo intore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed qa non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem.

Mauris accumsan nulla vel diamin lacus ut enim adipisc.
                                          Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequaturuis em vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem eum fugiat quo voluptas nullapariatur ed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiamaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit asperna tur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt.

Voluptate velit esse cillum dol oreu fugiat nulla pari ur.
                                          Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem eum fugiat quo volup tas nulla pariatur estibulum libero nisl, porta vel, scelerisque eget, malesuada at, neque. Vivamus eget nibh. Etiam cursus leo vel metus. Nulla facilisi. Aenean nec eros. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Suspendisse sollicitudin velit sed leo. Ut pharetra augue nec augue. Nam elit magna, erit sit amet, tincidunt ac, viverra sed, nulla. Donec porta diam eu massa. Quisque diam lorem, interdum vitae, dapibus ac, scelerisque vitae, pede. Donec eget tellus non erat lacinia fermentum.
                                          Die bestaan precies al lang

Comment

Working...
                                          X