Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een andere vraag nu, laat zeggen dat ik bij een Audi-dealer een mooie A5 3.0 TDI weet te staan.
    Weten jullie dan bedrijven waar ik mijn huidige wagen kan inruilen en ze het volledige papierwerk + het vervoer voor rekening nemen. Dat ik hun een all-in-one prijs betaal voor de diensten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pegasus Bekijk Berichten
      Een andere vraag nu, laat zeggen dat ik bij een Audi-dealer een mooie A5 3.0 TDI weet te staan.
      Weten jullie dan bedrijven waar ik mijn huidige wagen kan inruilen en ze het volledige papierwerk + het vervoer voor rekening nemen. Dat ik hun een all-in-one prijs betaal voor de diensten.

Er zullen ongetwijfeld garages zijn die dit voor jou zullen willen doen maar dat zal een forse meerprijs met zich meebrengen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pegasus Bekijk Berichten
        Een andere vraag nu, laat zeggen dat ik bij een Audi-dealer een mooie A5 3.0 TDI weet te staan.
        Doe dat toch gewoon zelf ! Dan heb je de volledige controle over de praktische kant en de kostenzijde...

Transitplaten erop en je kan direct snorren met je nieuwe aanwinst terwijl je hier de rest van de papierwinkel in orde maakt...

Ik wil je desnoods wel helpen !

Comment

• Denk dat hij vooral wilt inruilen

Comment

• vraagja hoe zit het dan met de garantie als je een auto in het buitenland koopt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk Berichten
              vraagja hoe zit het dan met de garantie als je een auto in het buitenland koopt?
              Fabrieksgarantie is Europees.

Comment

• je mag dus gaan waar je wil met de wagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk Berichten
                  je mag dus gaan waar je wil met de wagen?
                  Bij elke officiële dealer, ja.

Comment

• Ik zie een mooie 320d in Duitsland staan, het enige wat mij tegenhoud is dat hij 163pk heeft.
                    Kan dit bij het invoeren afgesteld worden naar 150pk om een lagere BIV te krijgen?
                    Mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TroffaesNico Bekijk Berichten
                      Ik zie een mooie 320d in Duitsland staan, het enige wat mij tegenhoud is dat hij 163pk heeft.
                      Kan dit bij het invoeren afgesteld worden naar 150pk om een lagere BIV te krijgen?
                      Mvg
                      150Pk & 163PK is de zelfde BIV schaal vanaf 164PK betaal je meer
                      sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                        Hangt dit af van douaneambtenaar tot douaneambtenaar ? of had ik gewoon te maken met een ambetanterik
                        Het is opgelost. Bij de autokeuring probleemloos een blanco inschrijvingsformulier meegekregen. (die je dan moet opsturen samen met het orignele inschrijvingsformulier -> met vermelding van Douane enz)

Comment

• frietkraam invoeren

Hallo allemaal,
                          Ik had graag geweten of er iemand ervaring heeft met mobiele frietkraam te importeren vanuit Nederland,ben van plan een in te voeren,zelf ben ik geen handelaar,maar 'k heb me laten vertellen dat ik btw moet betalen voor de invoer van een frietkraam.
                          Wie kan me wegwijs maken ?en wat zijn de wachtijden alvorens ik mag rijden?
                          alvast bedankt.
                          Last edited by ; 31/12/2008, 13:56. Reden: fout verwoord

Comment

• Als je een wagen in duitsland zou kopen met 140 pk, is er dan een manier om dit te laten omzetten naar een taxvriendelijke 136 pk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                              Als je een wagen in duitsland zou kopen met 140 pk, is er dan een manier om dit te laten omzetten naar een taxvriendelijke 136 pk?
                              BMW ja
                              Audi nee
                              sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                                BMW ja
                                Audi nee
                                tx

Ik veronderstel dat je dit gewoon bij de dealer kan laten doen hier in België? Moeten je papieren dan aangepast worden e.d. of hoe gaat dit in zijn werk?

Comment

• Als je koopt van een particulier in DL, hoef je dan ook BTW te betalen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                    Als je koopt van een particulier in DL, hoef je dan ook BTW te betalen?
                                    Nee, als de auto eigendom was van een particulier in Duitsland, dan wordt hij verkocht voor een prijs waar geen BTW meer bijgeteld mag/kan worden.

Comment

• tnx dacht het wel, maar in België weet je nooit! (had eens allerhande boeken op amazone US besteld die vrijhandel bepleiten en ironisch genoeg moest ik er 15 euro belastingen op betalen )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                        tnx dacht het wel, maar in België weet je nooit! (had eens allerhande boeken op amazone US besteld die vrijhandel bepleiten en ironisch genoeg moest ik er 15 euro belastingen op betalen )
                                        Dat is dan weer omdat het goederen van buiten de EU zijn... Van USA moet je doorgaans 10% invoertaks rekenen (percentage echter afhankelijk van de categorie van goederen, info bij 'Douane en accijnzen') plus nog eens BTW op de hele zooi...

Heb je een auto uit duitsland op het oog misschien ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                          Het is opgelost. Bij de autokeuring probleemloos een blanco inschrijvingsformulier meegekregen. (die je dan moet opsturen samen met het orignele inschrijvingsformulier, waar mijn naam opstond ->en met vermelding van Douane enz)
                                          Dus toch niet zo probleemloos.
                                          Ze heeft de wagen vandaag proberen inschrijven bij de DIV in Zwijnaarde.
                                          Nu zeggen ze daar dat ze nog een verkoopovereenkomst nodig heeft (dus verkoop van deze wagen door mij aan haar) EN dat ze die wagen enkel kan laten inschrijven bij DIV in Brussel ? ? ?

Iemand die dit kan bevestigen ? ... of hebben we gewoon terug te maken met 'n wat luie medewerker ...

Comment

Working...
                                          X