Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • vermogensverlaging

    Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
    tx


    Ik veronderstel dat je dit gewoon bij de dealer kan laten doen hier in België? Moeten je papieren dan aangepast worden e.d. of hoe gaat dit in zijn werk?
    Lees onderstaand eerder geplaatst perfecte antwoordt van carman op je vraag,

    zo heb ik mijn BMW X3 naar belgie gehaald.

    0) Zoek 2dehandswagen op www.bmw.de
    1) Wagen moet 6 maanden oud zijn en meer dan 6000 km hebben! Ander betaal je 21% BTW.
    2) Stuur bestelcontract op / betaal 1ste voorschot.
    3) Na dat wagen ingeschreven is vraag copie van Zulassungsbescheinigung 1
    4) Boek vlucht naar München zo snel mogelijk , is goedkoper via brusselsairlines.
    5) 3 weken voor afhaling afspraak maken bij BMW voor vermogensverlaging. Let op doe dit op tijd ! Werkplaats BMW is dikwijls reeds 3 weken volgeboekt ! BMW: 03/890.97.11 Lodestraat 16 2880 Hinene (Bornem)
    6) Vraag verkoper duitse transitpaten op de wagen te zetten. Je moet hiervoor volmacht geven, daardoor komt de wagen ook op jouw naam te staan. Bij transitplaten zit automatisch ook een BA verzekering met groene verzekeringskaart van 10 dagen. Prijs: 55 euro verzekering + 50 euro voor transitplaten. Tip : Als je vermogen wil laten verlagen duurt dit minstens 10 dagen in België . Dus vraag eventueel verzekering voor 20 dagen bij je transitplaten.
    7) Wagen afhalen in Duitsland: Wat heb je nodig: transitplaten, geel contract Versicherungsbetättigung für Aufsfuhrkennzeichen, groene verzekeringskaart van de transitplaten, EG Certificaat van overeenstemming, Zulassungsbescheinigung Teil 1 en Teil 2, Koopcontract voor de douane met naam adres koper en verkoper, kilometerstand,chassisnummer, datum van aankoop, datum eerste inschrijving in Duitsland, type wagen. prijs zonder btw, vermelding 2dehandswagen
    Terug in België: Ga onmiddellijk naar BMW voor je vermogensverlaging 177 pk naar 163. Hierna ontvang je een attest van motorverlaging . Opgelet dit duurt een 10tal dagen soms tot een maand, hangt er van af hoe hard men werkt op het ministerie van verkeer. Op personenwagens@mobilit.fgov.be kan je navraag doen hoever het staat.
    Zonder attest kan je niet naar de DIV of wel betaal je inschrijvingstakst voor 177 pk ! prijs : 135 euro
    9) Ondertussen dat je op een attest moeten wachten doe je de andere papierwinkel. In de juiste volgorde ! ( je moet geen melding maken van je motorverlaging!)
    10) Aangifte van de wagen bij de Douane: vignet 705 genoemd. Adres : Voorstraat 41 , 3500 Hasselt. Je hebt nodig koopcontract, of factuur, Duits inschrijvingsbewijs Zulassungsbescheinigung Teil 1en 2,EG Certificaat van overeenstemming. Van de Douane krijg je roze formulier(aanvraag tot inschrijving van voertuig). Prijs : 1 euro
    11) Keuring van je wagen in keuringsstation. Op afspraak enkel via 090/202010 Tel keuring Alken : 078/059051. 2dehandskeuring gaat enkel met je duitse transitplaten die op jouw naam staan !!! , of je moet een handelaar vragen dat hij de keuring doet voor jou met Z-platen. Als het om een recente wagen gaat vraag dan bij de Belgische invoerder naar het Belgische PVGnummer, ander sta je voor niks bij de keuring en kan je teruggaan. Wat heb je verder nodig : Duits inschrijvingsbewijs Zulassungsbescheinigung Teil 1en 2,EG Certificaat van overeenstemming en je roze formulier waarop de keuring een stempel zet. + krijg je het groene keuringsbewijs . Prijs 53 euro
    12) Naar de verzekering : Met je koopcontract en roze formulier, sluit je verzekering af, verzekeraar zet stempel op je roze formulier.
    13) Naar de DIV voor je platen. Als je na 10 dagen je attest van motorverlaging hebt ontvangen kan je naar de DIV. Meenemen : Roze formulier, Groen keuringsbewijs, attest motorverlaging, Duits inschrijvingsbewijs Zulassungsbescheinigung Teil 1en 2,EG Certificaat van overeenstemming. Hierna krijg je je Belgische nummerplaat en inschrijvingsbewijs. Opgelet : Inschrijving kan enkel op dagen dat er een Douanier aanwezig is ! Voor Alken is dat Maandag-en Woensdagvoormiddag en Vrijdag.
    14)geniet van je wagen, ik betaalde maar 75 % van de nieuwprijs voor een x3 / 6maand oud / 12.000 km
    groeten carman

    Echter nu heb ik nog vraag inzake vermogensverlaging; stel ik laat een jonge gebruikte uit Duitsland ingevoerde 335i van een 306 PK met attest verlagen naar een veel vriendelijke inschrijvingstaks van 163 PK (vooropgesteld het is technisch mogelijk) zouden ze deze lagere inschrijvingstaks bij de DIV toepassen?
    Nu denken jullie waarom zou je dit doen, wel de 335i gaat over een half jaar mee in de verhuisboedel naar Nederland, dus belastingvrij. En daar wordt hij weer ontdaan van zijn vermogensverlaging. Scheelt voor een half jaar minder vermogen flink wat euro's aan de Belgische staat.
    Wie kan mij zeggen of deze denkwijze kan?


    Thanks


    Last edited by ; 09/01/2009, 23:08.

    Comment


    • is technisch niet mogelijk

      Echter nu heb ik nog vraag inzake vermogensverlaging; stel ik laat een jonge gebruikte uit Duitsland ingevoerde 335i van een 306 PK met attest verlagen naar een veel vriendelijke inschrijvingstaks van 163 PK (vooropgesteld het is technisch mogelijk) zouden ze deze lagere inschrijvingstaks bij de DIV toepassen?
      Nu denken jullie waarom zou je dit doen, wel de 335i gaat over een half jaar mee in de verhuisboedel naar Nederland, dus belastingvrij. En daar wordt hij weer ontdaan van zijn vermogensverlaging. Scheelt voor een half jaar minder vermogen flink wat euro's aan de Belgische staat.
      Wie kan mij zeggen of deze denkwijze kan?


      Thanks


      [/quote]

      spijtig genoeg gaat die vlieger niet op
      je kan het vermogen maar verlagen naar het niveau, hoe hij in belgie te koop is
      dus even gekeken op autowereld , de 335i kan je in belgie kopen met 306 pk ,225kw
      dus zal het niks worden.
      als je minder wil betalen zit er niks anders op dan bvb een 325I tekopen 218 pk das nog genoeg zeker

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
        Echter nu heb ik nog vraag inzake vermogensverlaging; stel ik laat een jonge gebruikte uit Duitsland ingevoerde 335i van een 306 PK met attest verlagen naar een veel vriendelijke inschrijvingstaks van 163 PK (vooropgesteld het is technisch mogelijk) zouden ze deze lagere inschrijvingstaks bij de DIV toepassen?
        Nu denken jullie waarom zou je dit doen, wel de 335i gaat over een half jaar mee in de verhuisboedel naar Nederland, dus belastingvrij. En daar wordt hij weer ontdaan van zijn vermogensverlaging. Scheelt voor een half jaar minder vermogen flink wat euro's aan de Belgische staat.
        Wie kan mij zeggen of deze denkwijze kan?


        Thanks


        spijtig genoeg gaat die vlieger niet op
        je kan het vermogen maar verlagen naar het niveau, hoe hij in belgie te koop is
        dus even gekeken op autowereld , de 335i kan je in belgie kopen met 306 pk ,225kw
        dus zal het niks worden.
        als je minder wil betalen zit er niks anders op dan bvb een 325I tekopen 218 pk das nog genoeg zeker [/quote]



        Thanks Carman,

        Helaas, helaas. Er zit dus inderdaad niets anders op om een 325i te kopen met 218 PK en dan tijdelijk een half jaar te verlagen naar 211 PK. Dit om de Belgische staat niet veel te sponseren. Of toch maar 306 PK doen.
        Inderdaad Carman een 325i is ook lekker maar die 335i is toch wel heel erg lekker. Hoeveel inschrijvingstaks zou het schelen op en 2 jaar oude Beemer? Ga er nog eens goed over slapen.

        Greetz

        Comment


        • Zou het de moeite zijn om een 'simpele' wagen zoals een Golf IV te importeren? De prijzen liggen daar blijkaar rond de 2000 euro lager dan hier... bv: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...ar&tabNumber=1

          Comment


          • Misschien kan iemand mij hiermee helpen:
            - Vorig jaar een VW transporter gekocht in Duitsland
            - Met remorque naar België getransporteerd
            - Langs douane geweest
            - Laten opmeten bij keuring
            - Verzekering aangepast

            Nu, wat is dan de volgende stap? Mijn probleem is dat ik geen kenteken heb.
            Ik heb er wel één van mijn vorige bus, maar die kunnen (willen) ze niet omzetten.
            Hoe kan een particulier een auto invoeren zonder z-plaat?
            Waar kan ik een (eventueel nieuwe plaat of transitplaat of zo halen), dat ik daar toch mee de baan op kan?

            Comment


            • Bij de wagen die ik wil importeren zit geen europees gelijkvormigheidsattest, en enkel teil 1 van de fahrzeugbrief is aanwezig. Ik koop de wagen van een handelaar.

              Is het normaal dat alleen teil 1 aanwezig is?

              Omdat er geen europees gelijkvormigheidsattest is moet de wagen dus in brussel gekeurd worden
              - moet dit op afspraak gebeuren?
              - ik ga dit met handelaarsplaten doen
              - de wagen moet toch eerst bij de douane aangegeven worden voor hij gekeurd kan worden? Hoe zit dat dan als ik geen COC heb want dat verkrijg ik pas op de keuring die ik na de douane hoor te doen?

              Alvast bedankt

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
                Gebeld ... auto was van een particulier. Bij het contract bij afhalen van de wagen komt een stempel (paragraaf 26 ofzoiets) waar staat de BTW in DE is voldaan.
                heeft iemand hier de correcte benaming voor?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fromalk_ Bekijk Berichten
                  Bij de wagen die ik wil importeren zit geen europees gelijkvormigheidsattest, en enkel teil 1 van de fahrzeugbrief is aanwezig. Ik koop de wagen van een handelaar.

                  Is het normaal dat alleen teil 1 aanwezig is?

                  Omdat er geen europees gelijkvormigheidsattest is moet de wagen dus in brussel gekeurd worden
                  - moet dit op afspraak gebeuren?
                  - ik ga dit met handelaarsplaten doen
                  - de wagen moet toch eerst bij de douane aangegeven worden voor hij gekeurd kan worden? Hoe zit dat dan als ik geen COC heb want dat verkrijg ik pas op de keuring die ik na de douane hoor te doen?

                  Alvast bedankt
                  Eerst douane, dan COC (via invoerder of via keuring), dan 2ehands keuring.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                    Eerst douane, dan COC (via invoerder of via keuring), dan 2ehands keuring.
                    Je kan toch je COC ook gewoon aanvragen via de site (indien het een volkswagen is natuurlijk).
                    Ik heb het net ook gedaan.
                    surf naar:



                    vul alles in en klaar is kees ... document heb je binnen de week à 34 euro + 5 euro verzendkosten

                    Comment


                    • Ik ben van plan een auto te gaan halen in Duitsland maar hoe lang zijn die transitplaten geldig en wat kosten ze?

                      Comment


                      • een maandje? en iets van een 250-300 euro

                        is dat ook omnium eigenlijk?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                          een maandje? en iets van een 250-300 euro

                          is dat ook omnium eigenlijk?
                          Dat denk ik niet,uhm dus pak 300 € + 50 € keuring hier en allerlei andere kosten = ongeveer zo'n 500 € voor de wagen hier ingeschreven te krijgen.

                          Comment


                          • transitplaten zijn niet verplicht toch?

                            gewoon je andere plaat overzetten kan ook dacht ik

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                              Ik ben van plan een auto te gaan halen in Duitsland maar hoe lang zijn die transitplaten geldig en wat kosten ze?
                              Transitplaten zijn 2 weken tot 3 maand geldig. Afhankelijk van je verzekering die je er voor neemt.
                              Verzekering voor 1 maand: kost 55 euro
                              Verzekering voor 2 weken: kost 45 euro
                              check deze link
                              (http://deckungskarten.eu/shop/catego...ram=cid%3D3%26)

                              Aanmelding bij Stadtsamt heeft me 50 euro gekost. En dan 2 nrplaten laten maken voor 18 euro
                              Dus:
                              TOTAAL (inclusief verzekering voor 1 maand):
                              55 + 50 + 18 = 123 euro

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                transitplaten zijn niet verplicht toch?

                                gewoon je andere plaat overzetten kan ook dacht ik
                                Ik heb ook met mijn eigen platen wagen gaan halen; was wel een nieuwe en had de verzekering verwittigd ( zij waren akkoord ) of het wettelijk is weet ik niet

                                PS; ben trouwens ook geflitst in Duitsland maar na 6 weken nog niets ontvangen
                                sigpic

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                  Ik ben van plan een auto te gaan halen in Duitsland maar hoe lang zijn die transitplaten geldig en wat kosten ze?
                                  Ik koop al sinds jaar en dag mijn transitplaten-verzekering bij deckungskarten.eu (verzekeraar Friedhelm Knippenberg, zeer vriendelijke man, nvdr). Die hebben veruit de interessantste prijzen en bieden een top service.

                                  Met langere looptijden van transitplaten moet je echter wel opletten. De bedoeling van die langere looptijd is blijkbaar om nog een poos in Duitsland te blijven hangen. Mijn laatste klant heeft ook 3 maanden genomen, om wat tijdsbuffer te hebben voor de rest van de papierwinkel, en heeft zich na 2 dagen al laten aan de kant zetten door de Politie. Die beweerden dat je onmiddellijk het nodige moet doen om je voertuig in te schrijven van het ogenblik dat je er de grens mee overkomt ...

                                  Laat ons dit onder Belgische ... erm ... logica klasseren.

                                  Comment


                                  • Staat allemaal al in de eerste post van deze topic he mannen.
                                    Transitplaten kun je tot max. 12 maanden nemen, zolang de keuring geldig is.
                                    Vanaf de vierde maand (dag 91) moet je wel pro rata Duitse verkeersbelasting betalen.
                                    Langere looptijd kan soms handig zijn indien je in België dan in een lagere BIV schaal valt.

                                    Oom agent heeft daar niets aan te zeggen, zolang je papieren en verzekering in orde zijn tenminste. Met te zeggen dat je die wagen hier nog niet kunt inschrijven omdat er bijv. nog een homologatieprocedure lopende is, ben je er vanaf.

                                    Feit dat er nogal wat gecontroleerd wordt is door de vele misbruiken, met name door gekleurde medemensen. Wie regelmatig eens passeert in Anderlecht en Molenbeek zal wel weten wat ik bedoel.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                      Staat allemaal al in de eerste post van deze topic he mannen.
                                      Transitplaten kun je tot max. 12 maanden nemen, zolang de keuring geldig is.
                                      Vanaf de vierde maand (dag 91) moet je wel pro rata Duitse verkeersbelasting betalen.
                                      Langere looptijd kan soms handig zijn indien je in België dan in een lagere BIV schaal valt.

                                      Oom agent heeft daar niets aan te zeggen, zolang je papieren en verzekering in orde zijn tenminste. Met te zeggen dat je die wagen hier nog niet kunt inschrijven omdat er bijv. nog een homologatieprocedure lopende is, ben je er vanaf.

                                      Feit dat er nogal wat gecontroleerd wordt is door de vele misbruiken, met name door gekleurde medemensen. Wie regelmatig eens passeert in Anderlecht en Molenbeek zal wel weten wat ik bedoel.

                                      Dimas,

                                      Stuur me je gsm-nr, dan kan jij het de volgende keer uitleggen aan die snorremannen... Die zijn ook niet van gisteren, en ze weten ook dat er op een recent en courant model geen sprake is van een homologatieprocedure. Gelukkig maar dat er geen termijn is gezet door de wetgever binnen hoeveel tijd je je wagen moet inschrijven na invoer uit het buitenland, maar de heren van de politie wilden duidelijk wat druk op de ketel zetten...

                                      Interessante, typisch Belgische materie...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Turbofles Bekijk Berichten
                                        Dimas,

                                        Stuur me je gsm-nr, dan kan jij het de volgende keer uitleggen aan die snorremannen... Die zijn ook niet van gisteren, en ze weten ook dat er op een recent en courant model geen sprake is van een homologatieprocedure. Gelukkig maar dat er geen termijn is gezet door de wetgever binnen hoeveel tijd je je wagen moet inschrijven na invoer uit het buitenland, maar de heren van de politie wilden duidelijk wat druk op de ketel zetten...

                                        Interessante, typisch Belgische materie...
                                        Jawel hoor, er zijn zelfs verschillende mogelijkheden, ik ken de truken intussen ook al wel
                                        Bij sommige wagens (dit kunnen zelfs heel recente zijn) zit om welke reden dan ook soms geen gelijkvormigheidsattest (CoC). Je moet dan sowieso langs de importeur passeren want zonder CoC kun je niet inschrijven en ja meneer den agent, dat kan daar soms lang duren he
                                        Ander voorbeeld: je wil een BMW 730d laten terugzetten van 218 naar 211pk. Velen weten dit niet maar dit kan perfect. Je moet dan wel via Bornem passeren en een nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen. Maar ja agent, die administratie he, 't is nog altijd niet in orde maar 't ligt niet aan mij hoor. Idem voor bijv. een 170pk naar 163pk enz.

                                        Je moet je er gewoon kunnen uitpraten, simple as that

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa Bekijk Berichten
                                          Je kan toch je COC ook gewoon aanvragen via de site (indien het een volkswagen is natuurlijk).
                                          Ik heb het net ook gedaan.
                                          surf naar:



                                          vul alles in en klaar is kees ... document heb je binnen de week à 34 euro + 5 euro verzendkosten
                                          Is me gelukt ondertussen ! Prima systeem van VW-Audi om je COC aan te vragen. Na een weekje zaten ze in de bus en is hij door de keuring geraakt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X